کراس اوورها حالا تبدیل به خودروهایی محبوب شدهاند چراکه مردم خواهان داشتن خودروهایی با اندازه و عملکردی اسپرت در عین داشتن سواری دینامیک هستند.
هرچند با تولید کراساوورهای جمعوجور و ارزانقیمتی مثل هوندا HR-V و مزدا CX-3 میزان دسترسی جهانی مردم به خودروهای کراس آور بیشتر شده است اما با احتساب تعرفههای واردات و اختلافات ارزی تهیه این خودروهای ارزانقیمت در داخل کشور هزینه گزافی خواهد داشت و این خلأ با حضور خودروهای بیکیفیت چینی پر میشود. در ادامه کراساوورهای مقرونبهصرفه و زیر ۲۳ هزار دلار را بررسی میکنیم.
این خودرو که سایزی متوسط دارد از ساب کامپکت ها بزرگتر و از بسیاری از کامپکت ها کوچکتر است. توسان که ۲۲۵۴۵ دلار قیمت دارد موتوری ۲ لیتری دارد که بهصورت استاندارد با گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت میشود و ۱۶۵ اسببخار نیرو و ۲۰۴ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این خودرو دیفرانسیل جلو، نسبت به رقیبانش مصرف بیشتری دارد و در حالت ترکیبی ۱۰.۲ لیتر بنزین در صد کیلومتر میسوزاند. با توجه به این که اخیراً نسل جدید توسان رونمایی شده است اگر این خودرو را در نظر دارید باید برای تهیه این خودرو زودتر دستبهکار شوید.
۹. سوبارو XV کراسترک ۲ لیتری باقیمت ۲۲۴۴۵ دلار
به غیر از این خودرو که از سیستم انتقال قدرت AWD استفاده میکند بقیه کراساوورهای موجود در این لیست دیفرانسیل جلو هستند. البته سوبارو سیستم هوشمند چسبندگی در لغزش را نیز برای کراس ترک XV در نظر گرفته که ردی از آن در سایر خودروهای این لیست دیده نمیشود. سوبارو که معمولاً محصولات خود را با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ متحرک روانه بازار میکند این خودرو را هم از این لطف دریغ نکرده است. مصرف ترکیبی این خودرو ۸.۱ لیتر در صد کیلومتر است که مصرف نسبتاً خوبی در این رنج قیمت محسوب میشود.
ارزشهای داج جرنی را باقیمتی که دارد نسنجید. این خودروی دیفرانسیل جلو باقیمت پایه ۲۲ هزار دلار موتوری چهار سیلندر و ۲.۴ لیتری دارد که با تولید ۱۷۳ اسببخار نیرو، توان مناسبی در اختیار این کراس آور کامپکت قرار میدهد اما از آنجایی که این خودرو تنها گیربکس چهار سرعته اتوماتیک را در اختیار خریداران قرار میدهد مصرف بنزین ۹ لیتر در صد کیلومتر در جاده دور از انتظار نیست.
۷. نیسان جوک S باقیمت ۲۱۰۷۵ دلار
نیسان جوک با آن قیافه عجیبش در حالت پایه تنها ۲۱ هزار دلار قیمت دارد. با این که قدرت در جوک به دیفرانسیل جلو منتقل میشود این خودرو چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ، همچنان سواری اسپرتی دارد. این موتور که ۱۸۸ اسببخار نیرو تولید میکند بهصورت استاندارد با گیربکس CVT جفت میشود و در شهر ۸.۴ لیتر در صد کیلومتر بنزین مصرف میکند که این عدد در جاده تا ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر کاهش مییابد. با افزایش تقاضا، نیسان بدون هزینهای اضافی رنگهای مختلفی مثل رنگ زرد روشن یا همان خورشید زرد و
آبی تیره یا همان آبی کیهانی را برای این خودرو در نظر گرفت.
نیسان که از اهمیت بازار کراس آور ها باخبر است هنوز نسل قبلی روگ را به مشتریانی پیشنهاد میدهد که پول کافی برای خرید نسل جدید را ندارند. زیر کاپوت این خودرو موتوری چهار سیلندر و ۲.۵ لیتری قرار دارد که با گیربکس معمول نیسان یعنی CVT جفت میشود و ۱۷۵ اسببخار نیرو و ۲۳۷ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. مصرف این خودرو در شهر ۱۰.۲ و در جاده ۸.۴ لیتر بنزین در صد کیلومتر اعلام شده است. ۵. شورولت ترکس LS باقیمت ۲۰۹۹۵ دلار
کراس آور شهری شورولت که ماشینی کاملاً مقرونبهصرفه است در مدل پایه قیمتی ۲۱ هزار دلاری دارد. ترکس که بر اساس شورولت سونیک ساب کامپکت طراحی شده با موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ ارائه میشود. این موتور که با گیربکس شش سرعته اتوماتیک همراه است ۱۳۸ اسببخار نیرو تولید میکند و ۶.۹ لیتر بنزین در بزرگراه و ۹ لیتر بنزین در شهر در هر صد کیلومتر مصرف میکند. در نهایت ترکس باوجود سایز کوچکش فضایی ۱.۳۷ مترمکعبی را مهیا میکند. ۴. فیات 500X پاپ باقیمت ۲۰۹۰۰ دلار
فیات 500X مثل داغی بر سینهٔ ترکس است چراکه ۱۰۰ دلار ارزانتر از آن است. این خودروی فیات در بیشتر بخشهای خود مشابه جیپ رنگید طراحی شده است. این دو خودرو که موتوری چهار سیلندر و ۱.۴ لیتری توربوشارژ دارند قدرت را به چرخهای جلو منتقل میکنند و ۱۶۰ اسببخار نیرو و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکنند. اگر میخواهید که خودرویی خوب و مقرونبهصرفه داشته باشید باید گیربکس دیگری سفارش دهید، گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک که با پکیج و موتوری دیگر ارائه میشود انتخاب خوبی خواهد بود. البته این گیربکس ۱۵۰۰ دلار هزینهای اضافی در پی خواهد داشت. ۳. میتسوبیشی ASX اوتلندر اسپرت ES باقیمت ۲۰۴۴۵ دلار
عدم حضور اوتلندر میتسوبیشی در این لیست جای تعجب داشت. چراکه این خودرو باقیمت پایه ۲۰۴۴۵ دلار و موتور چهار سیلندر ۲ لیتری نیرویی ۱۴۸ اسببخاری تولید میکند. این موتور که با گیربکس ۵ سرعته دستی جفت میشود قدرت را به چرخهای جلو منتقل میکند و مصرف ترکیبی ۹ لیتر در صد کیلومتر را ثبت میکند. ۲. هوندا HR-V LX باقیمت ۱۹۹۹۵ دلار
هوندا HR-V جدید اولین کراس آور این لیست است که قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار دارد. این خودرو که در مجموعه هوندا زیر CR-V قرار میگیرد بخشهایی از مشخصات این خودرو را قرض گرفته است. زیر کاپوت این خودرو موتوری چهار سیلندر و ۱.۸ لیتری قرار دارد که ۱۴۱ اسببخار نیرو و ۱۷۲ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این موتور که با گیربکس شش سرعته دستی جفت میشود با مصرف ۹.۴ لیتر بنزین در شهر و ۶.۹ لیتر بنزین در جاده در صد کیلومتر خودروی محبوبی خواهد بود. ۱. جیپ رنگید اسپرت باقیمت ۱۸۹۹۰
ساب کامپکت جدید جیپ باقیمت کمتر از ۱۹ هزار دلار مقرونبهصرفه ترین کراس آور این لیست است. رنگید نسبت به دیگر خودروهای جیپ قیافهای اسپرت تر و جالبتری دارد. این خودرو که از موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ بهره میبرد با گیربکس شش سرعته دستی جفت میشود و ۱۶۰ اسببخار نیرو و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. رنگید مصرف سوخت متناسبی دارد و ۸.۷ لیتر بنزین در حالت ترکیبی و ۷.۶ لیتر در جاده در صد کیلومتر مصرف میکند. اگر شما بدون در نظر گرفتن خودرو به دنبال معاملهای ارزان در کراس اوورها هستید میتوانید از رنگید چشم بپوشید و دو جیپ دیگر یعنی جیپ کامپس و جیپ پاتریوت را انتخاب کنید که به ترتیب قیمتی ۱۹۹۹۰ و ۱۷۷۹۰ دلاری دارند. اما به این دلیل این دو خودرو در لیست قرار نگرفتند که نسل آنها یا متوقف میشود یا دوباره طراحی میشود.
AlirezaF12
۶ خرداد ۱۳۹۴عشق من سوم شده!!
ولی از جیپ انتظار میرفت اول بشه بالاخره یه عمر کراساُور درست کرده
چرا رنجروور نبود؟؟
محمد
۶ خرداد ۱۳۹۴چون رنجروور قیمتاش از حدود60 هزار دلار به بالاست ولی اینجا ماشین های زیر 23 هزار دلارو بررسی کرده،وقتی این ماشین هارو میبینم وبا قیمت هاشون تو ایران مقایسه می کنم میگم انصافا خدا عادل نیست که اگه ما هم تو ایران زندگی کنیم هم اون دنیا بریم جهنم.
فرهاد
۶ خرداد ۱۳۹۴خیلی خوب گفتی، تازه بماند که همین 4 سال پیش دلار 1200 تومان بود!!!
saeed
۶ خرداد ۱۳۹۴مگه همه چیز ماشینو و …. هست
مگه هرکی اینارو سوار میشه خوشبخته
معیار عدالت هم پیچیده تر از این حرفاست
AlirezaF12
۷ خرداد ۱۳۹۴آره همچی ماشین و … است
مهدی
۱۲ خرداد ۱۳۹۴هنوز نمیتونم بفهمم که آخه چرا بعضیا تحمل درد دل و یا شوخیهای دیگرانو ندارن؟! انگار وکیل مدافع خدا در قسمت کامنت سایت هان!
Hooman
۷ خرداد ۱۳۹۴اینا قیمت تک دیفرانسیل ایناست
mory
۶ خرداد ۱۳۹۴واقعا این کمپانی های ژاپنی کارشون درسته
خدا خیر بده هندارو که من موتور cdi125 ش رو سوار شدم حرف نداره
و خدا نگذرهاز عامل این نابسامانی که میتسوبیشی 21 هزار دلاری میاد ایران میشه 2 برابر قیمت واقعی
انتخاب من
1-هندا
2-نیسان روگ
3-همشون
در ضمن طراحی هیوندای هم خیلی خوبه بین اینا
K.MAK.MISEL
۶ خرداد ۱۳۹۴توسان و رنگید و هوندا و اتولندر عالین نسبت به قیمتشون
ولی رنگید یه چیز دیگس
K.MAK.MISEL
۶ خرداد ۱۳۹۴ژاپنی ها و کره ای بیشتر تو کار شاسی بلند با وقار هستند،المانیها شاسی بلند را لوکس و یا در قالب کوپه تولید میکنند
RETOLEX
۶ خرداد ۱۳۹۴یه نتیجه گرفتم
Asx با اسپورتیج و توسان قابل مقایسه نیست
J.G
parker
۶ خرداد ۱۳۹۴اقا کاری به اینا ندارم کاری هم به قیمتشون ندارم ولی قبول دارید سری G بنز یه چیز دیگست من تو اربیل سوار شدم خدایی فک کنم دو سه ساعت مات و مبهوت این ماشین بودم
با تشکر از پدال
رامکال
۶ خرداد ۱۳۹۴انتخاب من هیوندایی توسان.
ShoMpeT
۶ خرداد ۱۳۹۴مهندسین طراحی juke یک سور به سایپا و ایران خودرو زدند.
K.MAK.MISEL
۶ خرداد ۱۳۹۴هر چی باشه از تیبا بهتره
کلا نمیدونم نیسان-رنو چرا بیشتر طراحیاشون زشته
ShoMpeT
۶ خرداد ۱۳۹۴من نمیدونم تیبا چی هست، اما نیسان juke میتونه در صدر زشت ترین طراحی های اتومبیل جای بگیره. کلا نیسان از نظر طراحی بدنه، در حد و اندازه های سایپا هم نیست. البته به غیر از GTR
امیر
۷ خرداد ۱۳۹۴کاری ندارم طراحی های نیستان خوشکله یا زشت (که بنظر من هم طراحی خوب داره هم طراحی بد)
اما کی تاحالا سایپا طراحی میکنه که حالا بخواد از نیسان بالاتر باشه یا پایین تر؟!
b.s
۸ خرداد ۱۳۹۴من نمیدونم شما کجای ایران زندگی میکنی که نمیدونی تیبا چیه.اما خواهشن یکم مطالعاتت رو راجع به خودرو بیشتر کن.
یه جزیی هم راجع به زبان طراحی و اصالت طراحی هر برند بخون.
که نگی کامارو و موستانگ ایکبیریه!
میگی GTR نیسان خوبه,این بده,خب یه لحظه چراغهای بالایی جوک رو با چراغ جلوی GTR مقایسه کن,بعد نظر بده.
shahryar
۷ خرداد ۱۳۹۴جوک با اینکه زشته،ولی واقعا خوشگله!!!
فروش خوبییم داره
امیرحسین (Lion26)
۶ خرداد ۱۳۹۴من از داخل این خودرو ها جیپ رنگید رو انتخاب می کنم ولی باز هم خودرو هایی که تو این مقاله بودن رو میخریدم
>>> http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7-2015/
مثلا:فورد موستانگ یا مزدا 6 و یا بقیشون که قیمتشون تقریبا مثل قیمت اینهاست.
کاری به کلاس بدنشون ندارم.(منظورم شاسی هستش)
Just France.
milad
۶ خرداد ۱۳۹۴جیپ عالیه…عالی
محمد
۶ خرداد ۱۳۹۴کره ای ها هم کم کم دارم خودشون تو لیستا جامیدن
علي رضا
۶ خرداد ۱۳۹۴نیسان جوک طراحیش باحاله…
رضا
۷ خرداد ۱۳۹۴فروش بالایی هم داره
ولی نیسان گاوی هم خیلی زیباست!!
یه پسر
۶ خرداد ۱۳۹۴با 20 هزار تا به ملت شریف ما ام وی ام ایکس 33 می دن :/
P.G
۷ خرداد ۱۳۹۴پدال جان در مورد شورولت ترکس جاى مصرف شهر و جاده ش رو برعکس نوشتید،مگه میشه مصرف شهر ۶/۹ باشه ،مصرف جاده ۹؟
خواهشاً اصلاح کنید
جهانگیر
۷ خرداد ۱۳۹۴من سوبارو xv رو انتخاب میکنم چون یه سر و گردن از همه بالاتره
در ضمن من داخل سوبارو فارستر نشستم خیلی ماشین خوبیه
samurai
۷ خرداد ۱۳۹۴بازم پرچم سامورایی بالایه که :–)
اون طراحی نیسان جوکم باید با اسمش بخونه واسه همین گذاشته جوک که مشتریه خاصه خودشم داره
shahryar
۷ خرداد ۱۳۹۴یعنی کسی ، نیسان روگ رو ب توسان ترجیح میده؟!!؟
توسان قیمت بیشتری هم داره!
farzad sportage
۷ خرداد ۱۳۹۴اسپورتیج کو ؟
سعید
۷ خرداد ۱۳۹۴ظاهرا فقط من از Fiat 500X خوشم اومده!!!
خیلی ناز و خوشگله :D :D :D
mohammad
۷ خرداد ۱۳۹۴قیمت بنزین رو میبرن بالا میگن باید با قیمت جهانی یکی بشه ولی در مورد خودرو قضیه بر عکس میشه بابا ما هم ادمیم وضعیت خودرو افغانستان از ما بهتره
ghost
۷ خرداد ۱۳۹۴چه قدر نیسان روگ قشنگه واقعا زیبا ترین طراحی رو داره تو این لیست
بعدشم نیسان جوک از اسمش معلومه
رافال
۸ خرداد ۱۳۹۴چرا همه برند ها تو این لیست ها بررسی نیم شن، مثلا کیا اسپورتیج 2015 چندصد دلار هم از توسان ارزون تر هست و دست کم می تونست تو رده یکی به آخر قرار بگیره. جیپ چروکی و گراند چروکی هم می تونستن بررسی بشن.
Armin
۸ خرداد ۱۳۹۴عشق من میتسوبیشی
مهرزاد
۱۹ خرداد ۱۳۹۶حیف که سقف باز شو نداره
Ali
۱۶ شهریور ۱۳۹۴دوستان من مطمعن نیستم ولی احساس میکنم روی یه ماشین هرچقدرم توربو و سوپر چارج بزارن تو سرعت أولیه تأثیر خیلی خوبی داره ولی تو سرعت بالا تاثیرش کم میشه
کسی میدونه چرا؟