در سالی که متوسط مشکلات خریداران خودروهای جدید افزایش یافته و این پورشه بوده که از لحاظ کیفیت اولیه در صدر ایستاده و حتی وضعیت خود را بهبود داده است. در تحقیقی که در مورد کیفیت اولیه خودروها توسط جی.دی.پاور در آمریکا انجام شده، پورشه برای دومین سال پیاپی در رده نحست قرار گرفت و پس از آن جگوار و لکسس قرار دارند.
این تحقیق سالانه، اکنون در بیستوهشتمین سال خود به سر میبرد. برای انجام این تحقیق، مشکلات خریداران جدید خودرو در ۹۰ روز نخست مالکیت بررسی میشود و میانگین مشکلات برای ردهبندی برندها استفاده شده است. کمترین میزان مشکلات مربوط به بهترین برندها در این زمینه است. این تحقیق کاملاً با مطالعه مربوط به قابلاعتمادترین خودروها که در مورد خودروهای با عمر ۳ سال انجام شد، متفاوت است. در آخرین مطالعه امسال، صنعت اتومبیل به صورت کلی از متوسط ۱۱۶ مشکل برای هر ۱۰۰ وسیله نقلیه رنج برده که نسبت به سال گذشته (۱۱۳ مورد) افزایش نشان میدهد. مهمترین دلیل این افزایش، تغییر در نحوه انجام مطالعه بوده است؛ جایی که موارد مربوط به طراحی و بیشتر از همه تجهیزات تکنولوژیک و مشکلات کارخانهای به لیست مشکلات خریداران جدید اضافه شدهاند. محققین در این زمینه میگویند که افزایش این مشکلات بیشتر در مورد تشخیص صدا، اتصال بلوتوث و سیستم صوتی بوده است؛ مشکلاتی که تا چند سال پیش جزو موارد موردنظر مالکان خودرو نبوده است. وضعیت پورشه به صورت ۷۴ مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه بوده که نسبت به دیگران آمار قابلتوجهی است. در طرف دیگر این طیف، فیات حضور دارد که با ۲۰۶ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو، پایینترین رتبه را به خود اختصاص داده است. در این میان، جنرالموتورز، خودروسازی بوده که بسیاری از مدلهایش در صدر کلاسهای مربوطهشان قرار گرفتهاند؛ خودروهایی مانند بیوک انکور، شورولت مالیبو، شورولت سیلورادو HD، شورولت سابربن، GMC ترین (Terrain) و GMC یوکون. مطالعه امسال، پاسخ ۸۶ هزار خریدار خودروهای مدل ۲۰۱۴ را بررسی کرده و ۹۰ روز مالکیت آنها را ارزیابی کرده است. این نتایج از آنجا اهمیت دارد که خریداران معمولاً به برندی که کمترین مشکلات را داشته باشد، بیشتر وفادار میمانند. محققین دریافتهاند که ۵۷ درصد مالکین خودرو که مشکلی با خودرویشان نداشتهاند، برای خریدن خودرو در سال بعد، به همان برند قبلی وفادار ماندهاند. وفاداری به برند در افرادی که خودرویشان یک مشکل داشته به ۵۳ درصد کاهش یافته و با دو مشکل یا بیشتر، این میزان به ۴۸ درصد رسیده است.۵۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
زیگما
۵ تیر ۱۳۹۳عجب رقابتی!اختلاف امتیازات منفی خیلی کمه.
رضا
۵ تیر ۱۳۹۳خیلی مسخرست!
هیوندای بالاتر از بنز ب ام و و آئودیه!!!!!!!!!!!
خاوری مزراتی
۶ تیر ۱۳۹۳جهانی شدن مسخره نیست رضاجون..واقعیته..هیوندای دیگه یه کمپانی کره ای نیست..یه کنسرسیوم جهانیه…
علی
۸ تیر ۱۳۹۳همه دیگه میدونند که مرسدس اولین لوکس جهانه در همین حال مرسدس e63 amgبا 477 اسب بخار خیلی با هیوندای فاصله داره پس در نتیجه مرسدس هیوندای رو می بعلد.
slr722
۵ تیر ۱۳۹۳اقا پورشه. جگوار. لکسس ولش کن…اینا همیشه خوبن…
هیوندای بچسب که از اون اشغال بالاتره…
شاهین
۵ تیر ۱۳۹۳slr جان از کدوم آشغال؟!
توی همین مطلب از خودروسازهای آمریکایی به خاطر عجله در ارائه ی تکنولوژی انتقاد شده و همین باعث سقوط اونا به رتبه های میانی و پایانی جدول شده.سیستم MyFord touch یکی از عوامل اصلی نارضایتی خریداران بوده که باعث افزایش نمره ی منفی فورد شده.
چندتا خودروساز دیگه هم مثل BMW به خاطر ایربگ هاشون فراخوان دادن.این ایربگ ها ساخت یه شرکت ژاپنی بوده و با نقصش چندین کارخونه رو که از محصولات این شرکت استفاده میکردن مجبور به فراخوان کرده.
slr722
۶ تیر ۱۳۹۳شاهین جان اشغال بزرگ یعنی تویوتا…
شاهین
۶ تیر ۱۳۹۳نمیدونم این چه کاریه که بعضیا میخوان روابط دوستانه توی پدال رو خدشه دار کنن.قضیه ی این دیس دادن هم لوس شده دیگه.slr جان من کامنتتو لایک کردم داداش.تا حالا به کسی دیس ندادم اگه هم دادم خیلی نادر بوده این کارم.یه وقت خدایی نکرده سوءتفاهم نشه داداش.
ولی راجع به نظرت باهات مخالفم.
راجع به این قضیه ی دیس دادن در آینده مطلب کاملی خواهم نوشت.ارادت داداش.
مک میسل
۶ تیر ۱۳۹۳و باز هم زیر مجموعه های فولوکس و باز هم جی ام در اخر ها
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۶ تیر ۱۳۹۳سلام به همه.
ببخشید اینجا نظر میدم
هزار بار گفتم پیشرفت ینی هیوندای- کیا
عزیزان چرا نمیخواید قبول کنید که زیر ما هستید. :))
یه پسل باهوش
۵ تیر ۱۳۹۳قسمت شکایات و نارضایتی سایپا و ایرانخودرو تو نمودار جا نشد
و الی جی دی پاور این دو غول خودرو ساز رو حا نمی نداخت
در ضمن در زمینه کیفیت هم با این حساب المان جلو تر از ژاپن قرار می گیره
احسان آرسنالی
۵ تیر ۱۳۹۳تسمه تایم رانای من از همون اول صدا میکرد بلاخاره بعد 19 ماه رفتم تهدید به شکایت کردم عوضش کردن مشکل از غلتک سفت کن بود
مک میسل
۶ تیر ۱۳۹۳اینارو بایدد تهدید کنی تا ادم بشن.چه میشه کرد احسان جون
یه پسل باهوش
۶ تیر ۱۳۹۳حالا شما با تهدید مشکلت رفع شده
مورد داشتیم طرف پراید خرید
خلاصه یه شرایطی براش پیش اومده که با سایپا فامیل شده
یه پسل باهوش
۵ تیر ۱۳۹۳اول هیوندا بعد تویوتا !!!!
جان من نمودار رو نگاه کنین :/
شاهین
۵ تیر ۱۳۹۳پسل جان از نظر من عیب این این مطالعه اینه که کوتاه مدته.اگه در دراز مدت بررسی بشه جای هیوندای اون بالا بالاها نیست.راستی BMW رو داریناون بالا؟! :)
یه پسل باهوش
۶ تیر ۱۳۹۳اون که به استفاده و برخورد با ماشین هم بستگی داره شاهین جان
مثلا همسایه ما یه سمند مدل 82 داره اینگاری صفره
همون سمندی که اسطوره لش شدنه
شاهین
۶ تیر ۱۳۹۳صد در صد طرز استفاده مهمه داداش.حرفت کاملا قبول.
ولی این بررسی چون کوتاه مدته شاید بعضی ماشین ها توی این مدت عیبی از خودشون بروز ندن.هیوندای شاید توی چند ماه اول،حالات اولیه ی خودشو حفظ میکنه ولی بعدش کم کم عیب هاش نمایان میشه(البته هر خودروسازی کم و بیش اینطوریه).مثلا میگن چرم صندلی هاش از 50000 کیلومتر به بعد شل میشه.(حالا عددش دقیق یادم نیست).ولی بازم پیشرفتش جای تحسین داره.
یه نکته هم بگم که میگفتن استهلاک و خرابی BMW بالا هستش ولی میبینید که جاش اون بالا بالا هاس! :)
شاهین
۶ تیر ۱۳۹۳آرمین جون،داداش،این بررسی 90 روز اوله! تو 90 روز اول کمتر خودرویی پیدا میشه که ذات اصلی خودشو نشون بده! مهمترین عیب این نظرسنجی هم همینه! چرا توی اکثر نظرسنجی های دیگه کره ای ها کمتر هستن؟! کاش کیفیت ثانویه رو هم بررسی میکردن تا ببینیم این رتبه ها چجوری تغییر میکنن!
در هر حال بابت این پیشرفت بهت تبریک میگم! :)
sajad0611
۵ تیر ۱۳۹۳بنظرم اصلا منطقی نیست پورشه رتبش درسته ولی باقیش نه شایدم درست باشه ولی با منطق من سازگاری نداره!!! آخه هیوندای بالاتر از هوندا و… احتمالا اونجاهم آمارو ارقام دادنو از ایران یاد گرفتن شایدم اون بابایی که هیوندا گرفته سطح توقعش از ماشینش پایین بوده و خیلی از عیبارو عیبی نمیدونسته ولی وقتی یکی بی ام میگیره یا یه ماشین ژاپنی سطح توقعاتش خیلی بالاست که البته بایدم باشه
حسين
۵ تیر ۱۳۹۳البته یه نکته دیگه هم که فکر میکنم تاثیر گذار باشه در تکمیل حرفای شما بگم. اینکه مثلا در برندی مثل مرسدس بنز که بعضی از امکاناتش برای اولین باره که توی یه ماشین استفاده میشن طبیعیه که اشکال هم پیش بیاد. مهم اینه که تا چند سال بعد، این عیوب برطرف میشن و تکنولوژی های جدید با عیوب جدید جایگزین میشن. بعدا برندی مثل تویوتا در کمال محافظه کاری ازشون بهره میگیره. درست میگم؟
sajad0611
۵ تیر ۱۳۹۳بله داداش شمادرست میگی تقریبا همیشه هر نوآوری یسری مشکلات در ابتدا داره که با گذشت زمان وبا تحقیقو مطالعه و حتی با آزمونو خطا درست میشه و گسترش پیدا میکنه
sajad0611
۵ تیر ۱۳۹۳بله داداش حرف شما از نظرمن کاملا درسته، تقریبا همیشه نوآوری های جدید یکسری مشکلات دارن که با گذشت زمان و تحقیقو پژوهشای زیاد یا گاهی هم با آزمونو خطا برطرف میشن البته تو صنعت خودرو معمولا بخاطر حساسیت و بحث رقابتی بودنو ایمنی، آزمونو خطا معمولا جایی نداره مخصوصا برای آلمانی ها
نوید
۲۴ دی ۱۳۹۳نه درست نمیگی
مگه پرایده که آزمون و خطا داشته باشه
آدم تا از چیزی مطمءن نشده که نباید ازش استفاده کنه
والا دیگه تو پراید هم از آزمون و خطا اینجوری که شما میگی استفاده نمیکنن
بعدشم تکنولوژی وقتی پر از عیب و ایراد باشه به چه دردی میخوره
فک نکن فقط آلمان و بنز نو آوری داره
این همه سیستم های جدید داخل تویوتا و لکسوس چیه پس
مثل KDSS و بررسی وضعیت راننده و ….
yamin
۵ تیر ۱۳۹۳آقایون سایپا چندم دنیاست؟؟؟
Saied
۵ تیر ۱۳۹۳ها ها! مرسدس کجا مونده!!!!
Ehsan
۵ تیر ۱۳۹۳اینفینیتی برند لوکس نیسان پایین تر از خود نیسان قرار داره !
جالبه که برای هوندا و اکورا هم چنین اتفاقی افتاده اون هم با چه اختلافی !
البته نمیشه گفت حالا که لوکسه نباید مشکلات کمتری داشته باشه
فقط جالب بود
امید
۵ تیر ۱۳۹۳پورشه حرف نداره
mojtaba..designer
۵ تیر ۱۳۹۳از نویسندگان محترم پدال در خواست میکنم از مدل جدید و البته محدود فراری مطلبی آپلود کنن ممنون…
Ferrari F12 TRS One-off
http://www.carbodydesign.com/2014/06/ferrari-reveals-the-f12-trs-one-off
ESI
۵ تیر ۱۳۹۳چرا رتبه بنز اینقدر پائینه
مک میسل
۶ تیر ۱۳۹۳نه مرسدس با تکنولوژی خودش ماشینو درست میکنه و زیاد فکر نکنم مواد اولیه خوبی داشته باشه.البته هر کی بیشتر میدونه به من بگه
کافر مقدس
۵ تیر ۱۳۹۳البته منظورش از فیات همون کرایسلر ـه خودمون ـه
P.G
۶ تیر ۱۳۹۳نه کافر جان،اگه دقت کنى کرایسلر در رتبه ى دوازدهم قرار داره و آمارش هم از میانگین کل این صنعت بهتره و معلومه که محصولات فیات و کرایسلر رو جداگانه بررسى کردن:)
رسول
۵ تیر ۱۳۹۳بابا این جدول کلا اشتباهه پدال سوتی داده
VAHID JINPACHI
۶ تیر ۱۳۹۳چرا هر چی میشه می گید اشتباه پداله…
هیواندای بالاتر از بنز و بی ام و و تویوتا و اینفینیتی!!!!!!!
100درصد یه جای کار داره می لنگه…..
این رو اصلا من قبول ندارم…..
احسان(احسان سابق)
۵ تیر ۱۳۹۳افرین به هیوندای و کیا در کنار بزرگان قرار دارن.اما برندای کرایسلر واقعا امتیازش پایینه.بجز رم که متوسطه همشون ته امارن
احمدرضا بی ام و
۵ تیر ۱۳۹۳من پیشرفت کره ای هارو تحسین میکنم ولی قبول ندارم هیوندا از تویتا بهتر باشه یا از بی ام و
مهدی ف
۵ تیر ۱۳۹۳جگوار در جایگاه دوم جای تعجب داره بنظرم پارتی بازی شده
علی
۵ تیر ۱۳۹۳خوب،ازپورشه جزاین انتظارنمیره.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۵ تیر ۱۳۹۳درود . بچه ها من طبق اخرین تحقیقی که کردم ، جی دی پاور ماشین هارو بر
اساس چنتا ایتم بررسی میکنه . باید هر برند رو ببینید در چه شاخه ایی
نمرش کم شده . برای من این امار ها اصلا مهم نیست . چه بنز اول باشه و چه
اخر . چون هرکسی که اطلاعات از دنیای خودرو داشته باشه میدونه چه برندهایی
دارند بیشترین زحمت رو در صنعت خودرو میکشند .
چه برند هایی بیشترین زحمت رو کشیدند .
کسانیکه هفته ی پیش هفته نامه ی خودرو امروز رو خریده باشن ، میتونند
سوال منو که در رابطه با جی دی پاور ببینند .
ولی یادتون هست که گفتم مشکل های جدید فقط و فقط به خاطر پیچیده شدن
تکنولوژی است ؟؟؟
اما همه گفتن که نه کیفیت المانی ها پایینه . این پست ، جواب خیلی
خوبی برای اقا فرید بود .
هر کسی به برندی که دوستش داره ، یا بهتره بگم عاشقش است ، وفادار
میمانه . چون همه چیزشو به جون میخره .
فرید
۹ تیر ۱۳۹۳اه بس کن دیگه میلاد گندشو دراوردی تو…آقا من به چه زبونی بگم نمیخوام باهات بحث کنم تموم کن دیگه…[…]
ببین آخه چرا با برندی که ۱۱ پله ازتون سرتره بحث میکنی…این آمارهارو هم میبینی بازم …فعلا برین با کیا و هیوندا رقابت کنین حالا حالاها خیلی زوده که بیاین با لکسوس رقابت کنین… خیلیاااااا
[…] والسلام.
مجتبی
۶ تیر ۱۳۹۳احتمالا امارش مثله امار تورم خودمون بود که مرکز امار یه چیزی میگفت بانک مرکزی یه چیز دیگه .و اون بنده خداهم کلا یه چیزه دیگه میگفت…بماند
منم نظر دوستان رو قبول دارم احتمالا برند هایی مثله ینز و بی ام دبیلیو
از نواوری های نوینی استفاده کردن که حتما یه مشکلاتی داره
در درجه ی دوم دوستان توجه کنن که این امار ماله نود روزه اوله عجیب نیست که هیوندا از تویوتا بالاتره کیلومتر ماشین به80-90تا برسه باید دید جدول دچار چه تحولاتی میشه جوجه رو اخر پاییز میشمارند بعدش هم بازار رقابتیه (برای هزارمین بار )دیر بجنبی جاموندی حالا میخواد تویوتا باشه .به نظر من تو بازار اونایی موفق ترن که با سلیقه ی مشتریا پیش برن و درجا نزنن و هیوندا و کیا هم هر روز دارن پیشرفت میکنن .لطفا اینقدر تعصب نداشته باشین بعضی از دوستان از ژاپنی ها هم نسبت به تویوتا تعصبشون بیشتره. نکته ی بعدی اینه که این مطلب در مورد مجموعه ای از تولیدات یه شرکته عزیزان تویوتا چند مدل ماشین تولید میکنه بالای 10تا کمری اوریون پرادو و…حالا پورشه چند تا میزنه ؟این گستردگی تولیدات هم یه کوچولو خطا رو افزایش میده
مجتبی
۶ تیر ۱۳۹۳ببخشید یادم رفت بگم اگه سایپا و ایران خودرو بودن احتمالا رکورد گینس رو میزدن رکوردی که افسانه ای میشد و هیچ کی تا سال های سال بهش نمیرسید مثله علی دایی خودمون
مجتبی(ساروی )
۶ تیر ۱۳۹۳واسه این که اسما اشتباه نشه اسممو عوض کردم(مجتبای سابق)
hero
۶ تیر ۱۳۹۳100% سلیقه ای لیست شده
پدال جان تا کی میخوای اکاذیب جی دی پاور رو چاپ کنی؟
محمد
۶ تیر ۱۳۹۳رقابت نفسگیریه
پورشه واقعا شاهکار کرده
1 مستندی میدیم در مورد میزان رضایت مردم تو همه زمینه ها از کمپانیهای مختلف بود
نکته جالب این بود که پورشه تو کل دنیا از نظر رضایت اول شده بود
از برخورد و سیستم کاری کارکنان حقوق مزایا مرخصی شیف کاری طراحی خط تولید ، بیمه ، مشتری مداری تکنولوژی ، احترام به مشتری و حتی با کاپیتان کشتی که پورشه هارو حمل میکرد و … اونارو هم آنالیز میکردن و… سرتون رو درد نیارم واقعا مدیریت هوشمند و مهندسی پیچیده و تخصصی هستش.
نیما
۶ تیر ۱۳۹۳ااااااااااا….بنز چقدر پایینه
بهزاد
۶ تیر ۱۳۹۳کم و بیش دوستان با نوع آمارگیری این موسسات آشنا هستند و میدونند که کدام نوع از آمار به درد مصرف کننده میخوره!
اگر فقط همین آمار رو با فروش و جهش شرکتها بسنجیم زیاد با دنیای واقعی
فروش همخوانی نداره و ممکنه عوامل دیگه ای هم در فروش دخیل باشه مثلا آخرین آمار فروش در 2014 آمریکا بیانگر این موضوع هست که ممکنه شرکت هایی که در پایین جدول کیفی قرار دارند روزگار بهتری رو سپری میکنند!
http://online.wsj.com/mdc/public/page/2_3022-autosales.html
بر مبنای این جداول فروش و آمار اون بیشترین رشد در فروش از ابتدای 2014 تاکنون این شرکتها بیشترین رشد رو دارند(خودروسازان با تیراژ بالا)
سوبارو با 19 درصد افزایش
نیسان با 14 درصد
کرایسلر با 13 درصد
دارای بیشترین صعود در فروش بودند و:
فولکس واگن با 13.5 درصد
فورد با 1 درصد
دارای بیشترین کاهش در فروش بودند.
و کمترین افزایش فروش هم مربوط به هوندا و هیوندای هست که هر دو با 0.3 درصد افزایش روبرو بوده اند.
در قیاس 2 شرکت همرده ی فروش در آمریکا میتسوبیشی با 33 درصد افزایش و ولو با 10 درصد کاهش قرار دارند.
و لوکس سازان آلمانی هم بدون توجه به آمارهای کیفی به رشد خودشون ادامه میدن و در لیست به ترتیب صعود در فروش:
بی ام و با 12.2 درصد
آنودی با 11.4 درصد
بنز با 7.5 درصد
پورشه هم با 7 درصد
و در کل میشه مگفت که بازار فروش خودرو دارای هزار چم و خم هست که ممکنه بعضی از آمارها تاثیری در اون نداشته باشه.
داریوش. فقط پراید.فقط سینه قبرستون
۶ تیر ۱۳۹۳عجب از مردمی که به بنز می گویند کیفیت جنس پایین اما خود پراید سوار هستند
سعید از بوشهر
۶ تیر ۱۳۹۳تنها خودرو سازی که در جام جهانی تبلیغ میشن کیا و هیوندا هستند
پس به افتخار کره
e36
۸ تیر ۱۳۹۳وااااای چه میکنن هیوندایو کیا…
Ahmad..F12
۸ آذر ۱۳۹۳من فکر میکنم همه چی این مطلب خلاصه شده توی کلمۀ “کیفیت اولیه”
کیفیت کلی باید بررسی بشه
نوید (6*6)
۷ دی ۱۳۹۳فرید همیشه به راهت ادامه بده من دارمت