هنوز دود از کنده بلند می شود. پس از نیم قرن از تولید این اتومبیل فوقالعاده، چه خودرویی را توان رقابت و برتری بی چون و چرا بر پورشه است؟ پورشه ۹۱۱ را باید یک الگو و معیار شگفت انگیز برای عملکرد و بهره وری در یک خودرو دانست. شاید هیچ گاه نتوانید ماشینی به این کاملی پیدا کنید. حالا نوبت ۹۱۱ های توربو است که برای سال ۲۰۱۴ نو نوار شوند.
البته پورشه توربو ۱۰ سال پس از ۹۱۱ متولد شد و اکنون ۴۰ ساله است. بنابراین در سالگرد پختگی و اوج تکامل آن، مدلی ویژه و بی نقص را باید به انتظار نشست.
هنوز یک موتور شش سیلندر ۳.۸ لیتری مسطح (باکسر) مجهز به دو توربو شارژر، قلب تپنده این اعجوبه را تشکیل می دهد. این پیشرانه در مدل توربو ۵۲۰ اسب بخار و در مدل توربو اس ۵۶۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. انتقال نیرو از طریق یک گیربکس PDK هفت سرعته و کلاچ دوبل به هر چهار چرخ منتقل می شود. استفاده از سیستم توقف-حرکت یا استارت استاپ و حتی سیستمی برای ذخیره انرژی در سرازیری باعث شده میزان مصرف سوخت در سیکل ترکیبی به ۹.۷ لیتر در صد کیلومتر برسد که برای یک سوپر اسپرت رقمی شگفت آور است.
۹۱۱ توربو با پکیج کرونو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر تنها به ۳.۲ ثانیه زمان نیاز دارد. در حالی که در مدل S این رقم یک دهم ثانیه کمتر یعنی ۳.۱ ثانیه است. حداکثر سرعت نیز به ترتیب ۳۱۵ و ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت می باشد. پورشه ۹۱۱ توربو توانست در پیست نیوبرگ رینگ رکورد ۷:۳۰ را از خود بر جای بگذارد و بسیاری از سوپراسرتهای گران قیمت را مقهور خود نماید.
طول خودرو اندکی افزایش یافته و به ۴.۴۹ متر رسیده است. همچنین عرض ماشین هم در مقایسه با کاررا ۴ افزایش یافته و ۱.۸۷ متر شده است. فاصله بین دو محور نیز ۱۰ سانت بیشتر شده و به رقم ۲.۴۵ متر رسیده است.
feri
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲من فکر کنم تو دپارتمان طراحی پورشه کسی یا کسانی به اسم طراح بدنه وجود ندارن… چون بعد از 50سال قیافه 911 زیاد تغییر نکرده… ولی انصافا از نظر فنی(موتور و تکنولوژی روز) حرف نداره!!!
gigi
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲چیز های تازه=مشخصات بال- عقب رینگ-داخلی
چیز های کهنه=همه چیزش
gigi
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲چراغ جلو تکراری
natanail
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲عزیز شما میدونی porsche design چیه؟؟؟در مورد طراحی پورشه همیشه طراح خوبی بوده بد نیست شما بدونی از هارد کامپیوتر بگیر تا خود نویس تولید میکنه این شرکت
ماشین باید اصالت داشته باشه!المانی باشه!
خوخو
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ماشین خوبیه ولی یه کم تکراریه
پورشههه
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲بد نیست پورشه یه نگاهی به طراحی لامبورگینی بندازه!!!!!!!
این مدلم طراحیش مث ماشینای مسابقه ای دهه 70 میلادی هست!! حیف این عملکرد هست!
اگه یکیشو مجانی بهم بدن میفروشم یه LP570 میگیرم.واللا
امین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲اگه پورشه یک کم از لامبورگینی درس طراحی یاد بگیره ، عالیه!!!!!!!!!!!!!!
ali
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲موتورش و صفر تا صدش تا 2014 نسبت به رقیباش عقب میمونه.100%%%
mehran911
۲۰ شهریور ۱۳۹۲به هیح وجه
علی
۲۹ دی ۱۳۹۴در طراحی پورشه اصالت خودشو حفظ میکنه.خیلی فوق العاده و خاصه.شبیه رولزرویس با وجود امکانات فوق مدرن اصالت خاصی در طراحی برای خودش داره.
jaguar
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲هواکش نصب شده روی گلگیر عقب واقعا زیباست
مه شکن های نسل قبلی زیباتر بودن
باله چندان جذاب نیست
امسال پورشه بعد از سالها روی 911 آینه بغل گذاشته بود که مثل اینکه خوشش اومده روی این مدل هم نصب کرده :|
فرزاد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲درسته لامبو بینظیره ولی گاهی لازمه در این دنیا هیچگاه طرحتو تغییر ندی. یعنی بعضی اوقات این طرح 911 که قدمت زیادی داره آدمو واقعا در یه فضای دیگه میبره که دنیای قدیم و مدرن را بهم پیوند میده..
من خودم متخصص آمار سوپراسپورتها هستم و در اینکه در مهد مهندسی مکانیک دنیا یعنی آلمان، خودروسازی پورشه از بقیه خودروسازانش یعنی BMW، بنز و آئودی همواره برتر بوده جای شک نیست. در طبقه سدان، پانامرا برتر از Sکلاس بنز و سری 7 بی ام و عمل کرد و در اسپورت اصلا بنز یا BMW ماشینی نتونستند تولید کنند که در پیست 1مایل حتی جلوی 911 به نمایش بزارند چه برسه به رقابت با گالاردو.
ولی همین 911 با قدرت تقویت شده 900(که البته کمی ناعادلانه بوده) براحتی سوپراسپورت بی همتای آوانتدور(با قدرت700) را شکست داد در 1مایل!
p
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲اقا زاده ها بجنبن که تا 2014 پولارو ردیف کنن واسه خریدنش تا اون موقع وام منم حاضر میشه با بهره ی خداتومن واسه خریدن یه پژو405 دهه ی 60میلادی.
sean
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲دوست من آقا زاده ها نه!! آقا دزدها..
آقازاده من و شمائیم که پدرانمون نون حلال پای سفره آوردند، اون ها دزدند. (بلا نسبت نخبگان علمی کشور که لیاقت پول دار بودن رو دارند)
احسان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲گربه دستش به موش نمیرسه میگه تو رژیمم… من اقازاده یا به قول شما اقا دزدها نیستم ولی ما عادت داریم تا پولدار میبینیم میگیم یارو شیشه فروشه دزده قاچاقچی هستش عادته…
پورشههه
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲لامبو دنبال کل انداختن نیست دادا! وگرنه همون کاری رو میکرد که منصوری با آونتادور کرد!!!!!!!
RB
۱۱ مرداد ۱۳۹۴لامبو آگه میتونست از اول همون کاری که منصوری کرد رو میکرد. کار منصوری رو هر کسی نمیتونه انجام بده حتی لامبو
بهزاد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲تغییرات گسترده بر روی محصول موفق بزرگترین اشتباه ممکنه هست که این امر برای مدیران پورشه مثل روز روشنه و فعلا هیچ تغییری نخواهد کرد و هر چند سال یک آپدیت ظاهری با کلی ارتقای فنی و به روز.
توفیقی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲برید دنبال کارتون
لامبو لامبو لامبو
ناامیدکننده ترین ماشین سال 2012 آونتادور دراومد آخرین رتبه رو هم گرفت با گیربکسش که تکانهای شدیدی رو به اتاق وارد میکنه…….همه کارشناسان خودرو به اتفاق نظر پورشه رو برترین خودرو سال 2012 انتخاب کردن اونم کاررا اس با 400 اسب بخار دهن لامبورگینی رو سرویس کرد…
باید بفهمید همه چی شتاب نیست…لامبو 2.9 پورشه 3.1 0.2 ثانیه به کجا برمیخوره
این در حالیه که تعداد سیلندرهای پورشه نصف لامبو هست…..
پورشه توربو اس هم مطمئنا و 100 درصد برترین خودروی امسال درخواهد آمد
منتظر باشید تا ببینید……
ماشین فقط آلمانی
درود بر روح فردیناند پورشه
peiman09
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲merciiiiiiii
feri
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲آخه یکی نیست به این گل پسر بگه الآن چند ساله که امتیاز لامبو به آئودی(یه شرکت آلمانی) داده شده و تحت نظر اونها تولید میشه…
mehran911
۱۷ شهریور ۱۳۹۲امتیاز لامبو به فولکس داده شده
mehran911
۱۷ شهریور ۱۳۹۲فردینادو خوب اومدی
رضا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲این یکنواختی طراحی پورشه بعد از 50 سال یعنی عین اصالت… بر عکس بی اصالتهایی مثل کیا و هیوندای که هر سال تغییر شکل میدن.
در ضمن اگر تغییر شکل دادن تند تند هنره که ماشینهای چینی بهتر از همه هستن
دانیال
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲مهم کیفیت و تکنولوژی هستش . بذارین یه مثال براتون بزنم . مثلا ما تو همین ایران خودمون پراید داریم اگه اشتباه نکنم حدود 600 مدل پراید داریم همشون ، هم میشه گفت باهم متفاوتن و هم میشه گفت همشون سرو ته یه کرباسن و عین همن . ولی کیه که از طراحی پراید تعریف کنه ؟ چرا کسی همچین کاری نمی کنه ؟ چون همه میدونن زیر کاپوتش چیه و بجای اسب بخار ، قاطر بخار میده بیرون . ولی همین پورشه رو نظر بگیرین ؛ خیلی ها واسه همین طراحی قدیمیش کف بر میشن و بقیه هم وقتی کیفیت ، صدای اگزوز و قدرت مانورشو ببینن عاشق طراحیش هم میشن .
Cobain
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲عاشقشم
حسین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲نمی دونم چرا بعضیا خوششون میاد الکی عیب و ایراد بتراشن.
لاستیک زاپاس پورشه به سر تا پای ایران خودرو می ارزه…
اونایی که میگن ایراد داره میشه لطف کنن رزومه ی کاری یا تجربیات یا سطح تحصیلات یا حداقل سن و سال خودشونو بگن.
اصالت و اوج طراحی و مهندسی خودرو مال آلمان و شرکتهای بنز، بی ام دبلیو و پورشه است دوست من. پس شما لطف کن و فقط راجع به پراید و اینجور چیزا مهندسی کن…
رادین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲این قیافه مال پورشه هست…. بنز قیافش همونه… اینها یدونه هستن… یعنی شخصیت و اصالت و اقتدار.
راه به راه رنگ عوض کردن مخصوص ماشینهای چینی و کره ای هست
سعید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲من به شخصه به سوپراسپورت سازاای ایتالیایی به خاطر طراحی های فوق العاده و عملکر های بی نظیری که دارن خیلی علاقه مندم ، حتی میشه گفت ماشینی مثل فراری به عنوان سنگ محک بقیه استفاده میشن! ولی نباید فراموش کرد که پورشه با مهندسی فوق العاده و اغلب با یه شیش سیلندر خطی میتونه راننده همون اونتادور رو از خریدش پشیمون کنه!
در پایان جا داره از خانواده محترم رجبی تشکر کنم!
peiman09
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲اونایی که میگن کهنه و تکراری .. این یک پورشه است این اصالت ماشینه .. هیوندا نیست که هر سالی یه مدلی بده بیرون که فروش کنه .. 911 اگه 1960 هم باشه بازم قیمتیه .. پس طفا نظر ندید .
علی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲دوستان این یه پورشه هست
یعنی ماشینی که میتونی باهاش بری خریدات رو انجام بدی،راحت باهاش یه سفر دو نفره توی مسافت های طولانی انجام بدی و به وقتش هم وارد پیست شی و تمام سوپر اسپرت ها رو به چالش بکشی
اما لامبورگینی و تا حدودی فراری محدودیت دارن. شما با یه لامبورگینی نمیتونی توی ترافیک شهر رانندگی کنی(توی برنامه تاپگیر هم اشاره شد که عملا در ترافیک ها نمیشه از لامبو استفاده کرد) یا اینکه نمیشه با لامبورگینی یه مسافرت طولانی راحت رفت.
فلسفه و اهداف کمپانی ها با هم متفاوته
سهیل
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲حیف نیست آدم با یک همچین شاهکاری بره خرید…؟!
فقط باید بوسیدش…
بوووووووووووووس
رهگذر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲مشتریان همیشگی پورش این خودرو رو با همین چهره میپسندن وگرنه فکر میکنم کمپانی به این گندگی به عقلش میرسه که طرح های خودروهاشو هر سال به روزتر کنه.البته اینکارو هم انجام میده ولی به اهستگی و محافظه کارانه
911 جدید هم که جایزه طراحی سال 2012 رو برد!! با رای و نظر کارشناسان و روزنامه نگاران از 60 کشور!!
هر ساله هم کلی افتخارات به کلکسیونش اضافه میکنه با همین ظاهر همیشگی
همین گیربکسی که امثال لامبو و فراری گرفته تا هیوندای و کیا ازش استفاده میکنن (یعنی تیپ ترونیک) ساخت پورشه اس اولین سیستم تعلیق مستقل در خودروسازی و اولین خودروی هیبریدی جهان هم کار پورشه اس !!
ظاهرش هم برای علاقه مندان به این خودرو بسیار زیباس
VP
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲من از هیچ چیز ماشین سر در نمیارم فقط اینو میدونم که میمیرم واسه باکستر
میثم
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲هرچی نگاش میکنم سیر نمیشم
طراحیش نقص نداره
--AMG--
۱۳ خرداد ۱۳۹۲آقایون در مورد طراحی پورشه نظر ندین.بهتره شما برید به همین خودرو هی ملی ببالید!!
--AMG--
۱۳ خرداد ۱۳۹۲خودروسازی فقط آلمان.جای حرفم نداره.
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲این سلطان جادست؟؟؟ واقعا که!!!
سید محمد جواد میرشفیعی
۱ اسفند ۱۳۹۲من عاشق پورشه ام حاظرم برای بدست اوردنش تمام زندگی ام را بدهم
باز مخصوصا غلام 911 توربو هستم
ماشین فقطporsche 911 turbo s
مهدی
۱۲ فروردین ۱۳۹۳رو دست توربو اس هنوز زاده نشده عشق است 911 توربو اس
Mohammad
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ماشینه فوقالعاده ایه از هر لحاظ خودم یه 2012 دارم شتاب که بینظیر حتی کوروت c7 هم نتونست بگیرتم توی شتاب ؛کیفیت عااالیییه ماشینه خیلی خوبیه ولی خوب یه ایرادایی هم داره مثل: شکم ماشین خیلی پاینه یعنی با وجوده اینکه حتی تنظیم ارتفاع هم داره باز برای جادهای ما جوابگو نیست و بازم کفش میگیره واینکه هزینه نگه داریش فوقالعاده بالاست و سنگینه.