فرانکفورت ۲۰۱۳: بالاخره خودروساز آلمانی پورشه از نسخه نهایی و تولیدی ۹۱۸ اسپایدر در نمایشگاه فرانکفورت آلمان رونمایی کرد و آن را در معرض دید قرار داد.
طبق آخرین اطلاعات بدست آمده، حداکثر سرعت این خودرو هیبریدی ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت است که تنها برای دو سرنشین فضا دارد و قرار است تنها ۹۱۸ عدد از آن ساخته شود که همه آنها ظرف ۱۸ ماه تحویل مشتریان داده خواهد شد.
برای اولین بار این خودرو تحت مدل مفهومی در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۰ رونمایی شد که مهمترین ویژگیهای آن استفاده از فیبرکربن، پانل های کامپوزیتی، قطعات پلاستیکی و شاسی (آلومینیوم، منیزیم و تیتانیومی) بود.
پانلهای سقف متحرک این خودرو، به ۹۱۸ کوپه روح رودستر هم بخشیده اما اگر اینها شما را راضی نمیکند میتوانید بسته Weissach performance را سفارش دهید که قیمت این خودرو را به ۷۱۸ هزار پوند(۹۲۹ هزار دلار) میرساند اما در عوض آیرودینامیک خودرو با اضافه شدن بالچه و ضربه گیر بهتر میشود.وزن خودرو هم با ترفندهایی نظیر استفاده از اجزای سبکتر و چرخهای منیزیمی حدود ۳۵ کیلوگرم کاهش مییابد.
تمام قدرت این خودرو ۸۸۷ اسب بخار است که میتوان آن را در دور موتور ۸۵۰۰ بدست آورد و نسبت قدرت به وزن آن ۵۴۰ اسب بخار در هر تن است که این یعنی قدرتمندترین خودروی پورشه تا به امروز.حداکثر دور موتور هم به ۹۱۰۰ رسیده است.
حداکثر گشتاور این هیبریدی بین ۶۷۶ پوند فوت و ۹۴۳ پوند فوت بسته به انتخاب نوع دنده است.گیربکس این خودرو هم هفت سرعته دو کلاجه اتوماتیک است که قدرت را به صورت الکتریکی-بنزینی به هر چهار چرخ منتقل میکند.جالب است بدانید مصرف سوخت این خودرو پر قدرت بین ۳ تا ۳.۳ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
Porsche 918 Spyder production model with Weissach package
انرژی موتور های الکتریکی هم توسط یک باتری ۶.8kWh واقع در عقب و زیر ۹۱۸ تأمین میشود که ضمانت چهار ساله دارد. این سیستم همچنین انرژی ترمزها هم بازیافت میکند.
پورشه برای این خودرو سه حالت رانندگی قرار داده است که عبارت انداز: E-power، هیبریدی، اسپرت هیبریدی، مسابقه ای هیبریدی و Hot Lap.
باید بدانید که حالت E-power اصلا گاز CO2 منتشر نمیکند و میتواند با دیفرانسیل جلو حدود ۳۲ کیلومتر مسافت طی کند. ۹۱۸ در این حالت دارای شتاب زیر ۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت است.
سایر ویژگیها:
• ۴۶۴۳ میلی متر طول
• ۱۹۴۰ میلی متر عرض
• ۱۱۶۷ میلی متر ارتفاع
• ۲۷۳۰ میلی متر فاصله بین دو محور
• رینگهای ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب
• لاستیکهای ۲۶۵/۳۵ ZR20 برای جلو و ۳۲۵/۳۰ ZR21 برای عقب
• حجم باک ۷۰ لیتر و حجم بار حدود ۱۱۰ لیتر
»» ۸ نکته در مورد پورشه ۹۱۸ اسپایدر
jaguar
۱۹ شهریور ۱۳۹۲طرح پویا و قشنگی داره
به نظر میرسه نقطه عطفی باشه برای طراحی پورشه
احتمالا تاثیر این ماشینو روی نسل های آینده پورشه میبینیم
aventador twin turbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۲واقعا باید تبریک گفت ونباید این را باماشین های بنزینی مقایسه کرد وباماشین های هیبریدی مثل مکلارن ولافراری مقایسه کرد که حریف گردن کلفتی برای آنان است
aventador twin turbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۲به نظر شما یک لامبورگینی v12هیبریدی چه قدر قدرت خواهد داشت؟
Mohammad XX
۱۹ شهریور ۱۳۹۲رئیس لامبورگینی گفته بود که ماشین هیبریدی نمیسازن.
حالا چطوری میخوان قدرت موتور v12 شونو به رقباشون برسونن الله اعلم.
http://www.digitaltrends.com/cars/lamborghini-says-no-to-hybrids-but-will-lower-carbon-emissions/
aventador twin turbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۲منم نگفتم باید بسازن چون خود لامبورگینی هم گفته بود به هیبریدی علاقه ای نداریم . ماهمین جوری که هست لامبو رو دوست داریم
نوید
۲۰ شهریور ۱۳۹۲این هیولای سنگین و باوقار (مثل اجدادش) حداقل تا 10 سال دیگه الگوی بقیه پورشه ها خواهد بود.
واقعا آدم حض میکنه… سال 2010 که این طرحو ارائه دادن همه اه اه کردن و گفتن شکست میخوره (همون اتفاقی که برای کاین و پانامرا افتاد) و مثل همیشه پورشه موفق شد با عملکردش تمام منتقدها رو میخکوب کنه.
6:57 در نربرگ رینگ خداست. نزدیک به 12 ثانیه رکورد خودروهای مجاز جاده ای رو جابجا کرده… 12 ثانیه تو این پیست یه چیزیه تو مایه های…. یه سال !!!
حالا باید دید رقباش چی رو میکنن!
slr722
۲۰ شهریور ۱۳۹۲خدایی 911turbo s یه چیز دیگس…
skazi 68
۱۹ شهریور ۱۳۹۲خداییش قشنگه ولی هیچی پراید نمیشه اونم چی هاچبک ارتفاع سیستم وای
km
۱۹ شهریور ۱۳۹۲قوی ترین ماشین هیبریدی دنیا… خیلی خوشگله
aventador twin turbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۲آقای kmامروز برای ماشین های مکلارن ولافراری حریف جدید پیدا شد و درسته که صفر تا صدش بیشتره ولی صفرتا 200 اش یک رقم خیلی کم است که میتواند ماشین های آونتادور و وننو و مکلارن و لافراری بگیره همه ی این ماشین ها صفرتا 200 شان بین 9تا11 ثانیه است ولی برای پورشه7.7 ثانیه وصفرتا300 اون 22 ثانیه طول میکشه که ارقام خوبی هستند
I Love Ferrari
۱۹ شهریور ۱۳۹۲حواست کجاست لافراری۰تا۱۰۰رو۲/۶میره
۰تا۲۰۰رو توی۷
و۰تا۳۰۰روتوی۱۵ثانیه.
km
۱۹ شهریور ۱۳۹۲اونتادور که رقیبش نیست وننو رقیبشه
aventador twin turbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۲ببخشید .چون من تو یه سایت خارجی خوندم که صفر تاصد لافراری 2.9 وصفر تا 200 تغریبا 9 ثانیه بود
I Love Ferrari
۱۹ شهریور ۱۳۹۲لافراری وپی۱ که ازاین قویترن!
km
۱۹ شهریور ۱۳۹۲آره ببخشید اونا بالای ۹۰۰ اسب بخارن. اولش ۰-۱۰۰ و ۰-۲۰۰ پورشه سریع تره ولی ۰-۳۰۰ از لافراری و P1 خیلی عقب می مونه
aventador twin turbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۲ما که دعوا نداریم من با استناد به یک سایت این ارغام رو از لافراری نوشتم . حق با شما است
mehran911
۶ مهر ۱۳۹۲دوست عزیز آیا وننو پی1 و لافراری هم این مصرف سوخت و این میزان آلایندگی رو دارن پورشه مثل همیشه بی سروصدا بهترین سوپر اسپرت دنیا رو معرفی کرد و تکنولنوزی ومهندسی برتر خودش رو به رخ همه کشید
نیما
۱۲ آبان ۱۳۹۳آره با حجم موتر بیشتر و همچینین مصرف دو برابر مطمئن باش p1 که هیچ لافراری هیچوقت نمیتونه به چنین تکنولژی برسه
محسن
۱۹ شهریور ۱۳۹۲از هر سو که بنگری زیباست…
آدم دلش شاد میشه اینا رو می بینه
امین
۱۹ شهریور ۱۳۹۲این روزا خبرا مثل قبل هیجان انگیز نیستن . همش شده سوپر اسپرت .
امین
۱۹ شهریور ۱۳۹۲بعد بگید پورشه فلان و بیساره و زشته ……
به این میگن مهندسی و تکنولوژی
یعنی حریف نداره ها ……………. خیلی وقت بود منتظرش نسخه نهاییش بودم
فقط سری۳
۱۹ شهریور ۱۳۹۲خیلی خوبه باز برای همه ماشین ها خط و نشون کشید .
غمگین
۱۹ شهریور ۱۳۹۲این المانی ها چه قدر خوش خیال اند مثل این که نمی دونن سایپا تیبای هاچبک رو می خواد عرضه کنه به بازار دیگه کی پورشه سوار می شه !!!!!!!!!!!!
سایپا لقب رویای جوانی رو بهش داده !!!!!!!!!
همه با هم همکاری کنیم و مسئولین دو شرکت خودرو سازی داخل رو به امام زاده
ببندیم شاید یه فرجی شد !!!!!!!
pentagon usa
۱۹ شهریور ۱۳۹۲البته امام زاده فرزاد!!
jalal
۱۹ شهریور ۱۳۹۲بابا ایول پروشه زدی به سیم آخر ترکوندی من به شخصه از آن اول بچگی طرفدار و عاشق پروشه بودم و به خودم می گفتم ماشین پروشه یه چیز دیگس و حالا این ماشینو دیدم گفتم پروشه یه شاهکار بزرگی خلق کرده و میتونه شاخ سوپر اسپرت های دیگر را بشکونه.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۰ شهریور ۱۳۹۲درود.
خیلی قشنگه.مهندسیه المان داره میترکونه.
منتظر مقایسه و مسابقه ی ان با بزرگان صنعت هیبرید هستیم.
و در اخر برنده شدن المانی ها.
ایران و المان
Ahmad..F12
۱۲ شهریور ۱۳۹۳من که عاشقش شدم!!!
احمد.ف
۲۰ شهریور ۱۳۹۲۶۰۸ اسب از موتور ۴.۶ بدون توربو یعنی می کنه به عبارتی 132 اسب به ازای هر لیتر!!!! ما رو باش که تو ۵۰ – ۶۰ موندیم
aventador twin turbo
۲۰ شهریور ۱۳۹۲شما صنعت آلمان رو با ما مقایسه میکنی!!!!!!!!
جلال
۲۰ شهریور ۱۳۹۲سلام
خداییش یاد کاررا جی تی در دل ما زنده کرد
انصافا جانشین شایسته ایه براش……..
انزو
۲۰ شهریور ۱۳۹۲918 با رکوردی که چند روز پیش زد یعنی 6:57 تو نوربرگ رینگ حسابی برای p1 و laferrari خط و نشون کشید و به وعدش عمل کرد . چون p1 فعلا بهترین رکوردش 7:04 هست و laferrai هم فعلا تست نکرده تو این پیست معروف تا عیارش مشخص بشه ولی هم مکلارن و هم فراری قطعاً دیگه هدفشون الان بهبود این رکورد هست.
البته ایده پورشه خوب کار کرد اینکه ماشین رو از قبل از فرانکفورت امسال واز پارسال کاملاً نمایش داد به عنوان کانسپت و تونست خیلی خوب تو این مدت مراحل تستش رو تموم کنه بدون اینکه دیگه نگران شایعات رسانه ای اطرافش باشه و خودشو همون اول خلاص کرد برعکس فراری و تا حدی مکلارن که شایعات اطرافشون زیاد بود قبل از معرفی رسمی و مجبور بودن با کلی مخفی کاری تست بکنن و حتی تا الان هم تست های نهایی کامل نشده تا 2014 هم ادامه خواهد داشت
الانم که با یه رکورد جدید وارد شده و درواقع سیاست خوب پورشه باعث شد ماشینش کاملا تو بورس باشه برای لحظه معرفی رسمی
انزو
۲۰ شهریور ۱۳۹۲0-100 laferrari زیر 3 ثانیه ، 0- 200 زیر 7 و 0-300 هم 15 ثانیه که اینا ارقامی هستن که رسماً توسط کمپانی اعلام شدن
p1 هم تقریبا همچین عملکردی داره
918 هم به جز 0-300 شتابگیری نزدیک به دوتا رقیبش داره
mohammad8743
۲۰ شهریور ۱۳۹۲اقا من دارم اشتباه میبینم یا واقعا اسکرول های وسط هم تاچ؟
نوید
۲۰ شهریور ۱۳۹۲بله. کل کنسول وسط یه تاچ اسکرین بزرگه که بر پایه HTML 5.0 نوشته شده که کلی اپلیکیشن و نرم افزار رو ساپورت میکنه.
walid
۲۰ شهریور ۱۳۹۲از جلو یکم شبیه کوروته
رامتین
۲۰ شهریور ۱۳۹۲آفرین به پورشه. واقعا سیاست خوبی را دنبال میکنه و محصولات فوق العاده باکیفیتی بیرون میده.
سریعترین اتومبیل پورشه که تا بحال ساخته شده همین 918 است.
عباس
۴ مهر ۱۳۹۲فوق الاده بود عاشق طراحی پشتش شدم فقط طراحی جلوش تکراری شده
saied
۶ آذر ۱۳۹۲همه چیزش عالیه . بجز قیمت فضاییش :(
فرزاد
۲۲ دی ۱۳۹۴واااااااااااااااااااااای عالیه
مهدی
۷ اسفند ۱۳۹۴همیشه خودرو های المانی حرف اول رو میزنن چون همیشه هم قدرت زیادی داره وهم گشتاورش زیاده مثل کوئنیگ زگ و پورشه و مرسدس بنز