پورشه

نسخه نهایی 918 اسپایدر [ویدئو]

فرانکفورت ۲۰۱۳: بالاخره خودروساز آلمانی پورشه از نسخه نهایی و تولیدی ۹۱۸ اسپایدر در نمایشگاه فرانکفورت آلمان رونمایی کرد و آن را در معرض دید قرار داد.

Porsche 918 Spyder production model live at 2013 Frankfurt Motor Show
Porsche 918 Spyder production model live at 2013 Frankfurt Motor Show

طبق آخرین اطلاعات بدست آمده، حداکثر سرعت این خودرو هیبریدی ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت است که تنها برای دو سرنشین فضا دارد و قرار است تنها ۹۱۸ عدد از آن ساخته شود که همه آن‌ها ظرف ۱۸ ماه تحویل مشتریان داده خواهد شد.

این خودرو با قیمتی در حدود ۶۵۷.۴۰۰ پوند(۸۴۵ هزار دلار) برای سفارش گذاشته می‌شود. پورشه بر روی گل سرسبد خود بسیار خوب عمل کرده، به صورتی که بیش از دو سوم کار را در مدل تولیدی پیاده کرده است و در نتیجه منافع آن‌ها هم روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.
برای اولین بار این خودرو تحت مدل مفهومی در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۰ رونمایی شد که مهم‌ترین ویژگی‌های آن استفاده از فیبرکربن، پانل های کامپوزیتی، قطعات پلاستیکی و شاسی (آلومینیوم، منیزیم و تیتانیومی) بود. این ترکیب بسیار عالی، وزن ۹۱۸ اسپایدر را به ۱۶۳۴ کیلوگرم می‌رساند حتی با وجود پیچیدگی‌های ذاتی و سیستم هیبریدی سنگین وزنش!
پانل‌های سقف متحرک این خودرو، به ۹۱۸ کوپه روح رودستر هم بخشیده اما اگر این‌ها شما را راضی نمی‌کند می‌توانید بسته Weissach performance را سفارش دهید که قیمت این خودرو را به ۷۱۸ هزار پوند(۹۲۹ هزار دلار) می‌رساند اما در عوض آیرودینامیک خودرو با اضافه شدن بالچه و ضربه گیر بهتر می‌شود.وزن خودرو هم با ترفندهایی نظیر استفاده از اجزای سبک‌تر و چرخ‌های منیزیمی حدود ۳۵ کیلوگرم کاهش می‌یابد. پیشرانه ۹۱۸ اسپایدر از یک سیستم پلاگین هیبریدی می‌باشد که تقریباً در عقب خودرو قرار دارد. موتور ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی می‌تواند ۶۰۸ اسب بخار قدرت در دور موتور ۸۷۰۰ تولید کند. همچنین دو موتور الکتریکی در محور جلو جمعاً می‌توانند ۲۸۶ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۵۰۰ تولید کنند.
Porsche 918 Spyder production model breaks Nurburgring ring record
Porsche 918 Spyder production model breaks Nurburgring ring record

تمام قدرت این خودرو ۸۸۷ اسب بخار است که می‌توان آن را در دور موتور ۸۵۰۰ بدست آورد و نسبت قدرت به وزن آن ۵۴۰ اسب بخار در هر تن است که این یعنی قدرتمندترین خودروی پورشه تا به امروز.حداکثر دور موتور هم به ۹۱۰۰ رسیده است.
حداکثر گشتاور این هیبریدی بین ۶۷۶ پوند فوت و ۹۴۳ پوند فوت بسته به انتخاب نوع دنده است.گیربکس این خودرو هم هفت سرعته دو کلاجه اتوماتیک است که قدرت را به صورت الکتریکی-بنزینی به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.جالب است بدانید مصرف سوخت این خودرو پر قدرت بین ۳ تا ۳.۳ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

Porsche 918 Spyder production model with Weissach package

انرژی موتور های الکتریکی هم توسط یک باتری ۶.8kWh واقع در عقب و زیر ۹۱۸ تأمین می‌شود که ضمانت چهار ساله دارد. این سیستم همچنین انرژی ترمزها هم بازیافت می‌کند.
پورشه برای این خودرو سه حالت رانندگی قرار داده است که عبارت انداز: E-power، هیبریدی، اسپرت هیبریدی، مسابقه ای هیبریدی و Hot Lap.
باید بدانید که حالت E-power اصلا گاز CO2 منتشر نمی‌کند و می‌تواند با دیفرانسیل جلو حدود ۳۲ کیلومتر مسافت طی کند. ۹۱۸ در این حالت دارای شتاب زیر ۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

پورشه می‌گوید این خودرو در حالت ترکیبی، دارای شتاب صفر تا صد ۲.۸ ثانیه ای است و این یعنی ۰.۹ ثانیه سریع‌تر از کاررا GT V10 سوپرکار ۲۰۰۷-۲۰۰۴.همچنین این خودرو می‌تواند ظرف ۷.۷ ثانیه به سرعت ۲۰۰ و ظرف ۲۲ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.حداکثر سرعت این خودرو نیز همان طور که ذکر شد، ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت است(سریع‌ترین خودروی جاده ای پورشه). [jwplayer mediaid=”۶۷۹۹۹″]

سایر ویژگی‌ها:
• ۴۶۴۳ میلی متر طول
• ۱۹۴۰ میلی متر عرض
• ۱۱۶۷ میلی متر ارتفاع
• ۲۷۳۰ میلی متر فاصله بین دو محور
• رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب
• لاستیک‌های ۲۶۵/۳۵ ZR20 برای جلو و ۳۲۵/۳۰ ZR21 برای عقب
• حجم باک ۷۰ لیتر و حجم بار حدود ۱۱۰ لیتر

»» ۸ نکته در مورد پورشه ۹۱۸ اسپایدر

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. jaguar

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    طرح پویا و قشنگی داره
    به نظر میرسه نقطه عطفی باشه برای طراحی پورشه
    احتمالا تاثیر این ماشینو روی نسل های آینده پورشه میبینیم

    1. aventador twin turbo

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      واقعا باید تبریک گفت ونباید این را باماشین های بنزینی مقایسه کرد وباماشین های هیبریدی مثل مکلارن ولافراری مقایسه کرد که حریف گردن کلفتی برای آنان است

      1. aventador twin turbo

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        به نظر شما یک لامبورگینی v12هیبریدی چه قدر قدرت خواهد داشت؟

      2. Mohammad XX

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (201 ديدگاه)

        رئیس لامبورگینی گفته بود که ماشین هیبریدی نمیسازن.
        حالا چطوری میخوان قدرت موتور v12 شونو به رقباشون برسونن الله اعلم.
        http://www.digitaltrends.com/cars/lamborghini-says-no-to-hybrids-but-will-lower-carbon-emissions/

      3. aventador twin turbo

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        منم نگفتم باید بسازن چون خود لامبورگینی هم گفته بود به هیبریدی علاقه ای نداریم . ماهمین جوری که هست لامبو رو دوست داریم

    2. نوید

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (195 ديدگاه)

      این هیولای سنگین و باوقار (مثل اجدادش) حداقل تا 10 سال دیگه الگوی بقیه پورشه ها خواهد بود.
      واقعا آدم حض میکنه… سال 2010 که این طرحو ارائه دادن همه اه اه کردن و گفتن شکست میخوره (همون اتفاقی که برای کاین و پانامرا افتاد) و مثل همیشه پورشه موفق شد با عملکردش تمام منتقدها رو میخکوب کنه.
      6:57 در نربرگ رینگ خداست. نزدیک به 12 ثانیه رکورد خودروهای مجاز جاده ای رو جابجا کرده… 12 ثانیه تو این پیست یه چیزیه تو مایه های…. یه سال !!!

      حالا باید دید رقباش چی رو میکنن!

    3. slr722

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      خدایی 911turbo s یه چیز دیگس…

  2. skazi 68

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    خداییش قشنگه ولی هیچی پراید نمیشه اونم چی هاچبک ارتفاع سیستم وای

  3. km

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    قوی ترین ماشین هیبریدی دنیا… خیلی خوشگله

    1. aventador twin turbo

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      آقای kmامروز برای ماشین های مکلارن ولافراری حریف جدید پیدا شد و درسته که صفر تا صدش بیشتره ولی صفرتا 200 اش یک رقم خیلی کم است که میتواند ماشین های آونتادور و وننو و مکلارن و لافراری بگیره همه ی این ماشین ها صفرتا 200 شان بین 9تا11 ثانیه است ولی برای پورشه7.7 ثانیه وصفرتا300 اون 22 ثانیه طول میکشه که ارقام خوبی هستند

      1. I Love Ferrari

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (153 ديدگاه)

        حواست کجاست لافراری۰تا۱۰۰رو۲/۶میره
        ۰تا۲۰۰رو توی۷
        و۰تا۳۰۰روتوی۱۵ثانیه.

      2. km

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (679 ديدگاه)

        اونتادور که رقیبش نیست وننو رقیبشه

      3. aventador twin turbo

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        ببخشید .چون من تو یه سایت خارجی خوندم که صفر تاصد لافراری 2.9 وصفر تا 200 تغریبا 9 ثانیه بود

    2. I Love Ferrari

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (153 ديدگاه)

      لافراری وپی۱ که ازاین قویترن!

      1. km

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (679 ديدگاه)

        آره ببخشید اونا بالای ۹۰۰ اسب بخارن. اولش ۰-۱۰۰ و ۰-۲۰۰ پورشه سریع تره ولی ۰-۳۰۰ از لافراری و P1 خیلی عقب می مونه

      2. aventador twin turbo

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        ما که دعوا نداریم من با استناد به یک سایت این ارغام رو از لافراری نوشتم . حق با شما است

      3. mehran911

        ۶ مهر ۱۳۹۲
        سوابق: (2113 ديدگاه)

        دوست عزیز آیا وننو پی1 و لافراری هم این مصرف سوخت و این میزان آلایندگی رو دارن پورشه مثل همیشه بی سروصدا بهترین سوپر اسپرت دنیا رو معرفی کرد و تکنولنوزی ومهندسی برتر خودش رو به رخ همه کشید

      4. نیما

        ۱۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (158 ديدگاه)

        آره با حجم موتر بیشتر و همچینین مصرف دو برابر مطمئن باش p1 که هیچ لافراری هیچوقت نمیتونه به چنین تکنولژی برسه

  4. محسن

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    از هر سو که بنگری زیباست…
    آدم دلش شاد میشه اینا رو می بینه

  5. امین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    این روزا خبرا مثل قبل هیجان انگیز نیستن . همش شده سوپر اسپرت .

  6. امین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    بعد بگید پورشه فلان و بیساره و زشته ……
    به این میگن مهندسی و تکنولوژی
    یعنی حریف نداره ها ……………. خیلی وقت بود منتظرش نسخه نهاییش بودم

  7. فقط سری۳

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (130 ديدگاه)

    خیلی خوبه باز برای همه ماشین ها خط و نشون کشید .

  8. غمگین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (143 ديدگاه)

    این المانی ها چه قدر خوش خیال اند مثل این که نمی دونن سایپا تیبای هاچبک رو می خواد عرضه کنه به بازار دیگه کی پورشه سوار می شه !!!!!!!!!!!!
    سایپا لقب رویای جوانی رو بهش داده !!!!!!!!!
    همه با هم همکاری کنیم و مسئولین دو شرکت خودرو سازی داخل رو به امام زاده
    ببندیم شاید یه فرجی شد !!!!!!!

    1. pentagon usa

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (41 ديدگاه)

      البته امام زاده فرزاد!!

  9. jalal

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (246 ديدگاه)

    بابا ایول پروشه زدی به سیم آخر ترکوندی من به شخصه از آن اول بچگی طرفدار و عاشق پروشه بودم و به خودم می گفتم ماشین پروشه یه چیز دیگس و حالا این ماشینو دیدم گفتم پروشه یه شاهکار بزرگی خلق کرده و میتونه شاخ سوپر اسپرت های دیگر را بشکونه.

  10. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود.
    خیلی قشنگه.مهندسیه المان داره میترکونه.
    منتظر مقایسه و مسابقه ی ان با بزرگان صنعت هیبرید هستیم.
    و در اخر برنده شدن المانی ها.

    ایران و المان

    1. Ahmad..F12

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      من که عاشقش شدم!!!

  11. احمد.ف

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (447 ديدگاه)

    ۶۰۸ اسب از موتور ۴.۶ بدون توربو یعنی می کنه به عبارتی 132 اسب به ازای هر لیتر!!!! ما رو باش که تو ۵۰ – ۶۰ موندیم

    1. aventador twin turbo

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      شما صنعت آلمان رو با ما مقایسه میکنی!!!!!!!!

  12. جلال

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    خداییش یاد کاررا جی تی در دل ما زنده کرد
    انصافا جانشین شایسته ایه براش……..

  13. انزو

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    918 با رکوردی که چند روز پیش زد یعنی 6:57 تو نوربرگ رینگ حسابی برای p1 و laferrari خط و نشون کشید و به وعدش عمل کرد . چون p1 فعلا بهترین رکوردش 7:04 هست و laferrai هم فعلا تست نکرده تو این پیست معروف تا عیارش مشخص بشه ولی هم مکلارن و هم فراری قطعاً دیگه هدفشون الان بهبود این رکورد هست.
    البته ایده پورشه خوب کار کرد اینکه ماشین رو از قبل از فرانکفورت امسال واز پارسال کاملاً نمایش داد به عنوان کانسپت و تونست خیلی خوب تو این مدت مراحل تستش رو تموم کنه بدون اینکه دیگه نگران شایعات رسانه ای اطرافش باشه و خودشو همون اول خلاص کرد برعکس فراری و تا حدی مکلارن که شایعات اطرافشون زیاد بود قبل از معرفی رسمی و مجبور بودن با کلی مخفی کاری تست بکنن و حتی تا الان هم تست های نهایی کامل نشده تا 2014 هم ادامه خواهد داشت
    الانم که با یه رکورد جدید وارد شده و درواقع سیاست خوب پورشه باعث شد ماشینش کاملا تو بورس باشه برای لحظه معرفی رسمی

  14. انزو

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    0-100 laferrari زیر 3 ثانیه ، 0- 200 زیر 7 و 0-300 هم 15 ثانیه که اینا ارقامی هستن که رسماً توسط کمپانی اعلام شدن

    p1 هم تقریبا همچین عملکردی داره

    918 هم به جز 0-300 شتابگیری نزدیک به دوتا رقیبش داره

  15. mohammad8743

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    اقا من دارم اشتباه میبینم یا واقعا اسکرول های وسط هم تاچ؟

    1. نوید

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (195 ديدگاه)

      بله. کل کنسول وسط یه تاچ اسکرین بزرگه که بر پایه HTML 5.0 نوشته شده که کلی اپلیکیشن و نرم افزار رو ساپورت میکنه.

  16. walid

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (102 ديدگاه)

    از جلو یکم شبیه کوروته

  17. رامتین

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3250 ديدگاه)

    آفرین به پورشه. واقعا سیاست خوبی را دنبال میکنه و محصولات فوق العاده باکیفیتی بیرون میده.
    سریعترین اتومبیل پورشه که تا بحال ساخته شده همین 918 است.

  18. عباس

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فوق الاده بود عاشق طراحی پشتش شدم فقط طراحی جلوش تکراری شده

  19. saied

    ۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    همه چیزش عالیه . بجز قیمت فضاییش :(

  20. فرزاد

    ۲۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واااااااااااااااااااااای عالیه

  21. مهدی

    ۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همیشه خودرو های المانی حرف اول رو میزنن چون همیشه هم قدرت زیادی داره وهم گشتاورش زیاده مثل کوئنیگ زگ و پورشه و مرسدس بنز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا