علاقهمندانِ به دنیای خودرو و کمپانی پورشه، اولین نمایش پانامرا را در سیزدهمین نمایشگاه خودروی شانگهای در آوریل ۲۰۰۹ به خاطر دارند. یک خودروی سدانِ لوکس که موتور آن در جلو قرار داشت و در دو حالت دیفرانسیل عقب و یا دو دیفرانسیل طراحی شده بود.
و امروز پورشه با تازه سازی میان عمری همین خودرو، آن را در قدرتمندترین کیفیتش برای بررسی بیشتر به حرکت درآورده است؛ و نتیجه چیزی دور از انتظار نبود، نمایش خودرویی با تغییراتی ظریف نسبت به مدل قبلی اش. ورود نسخه پلاگین-هیبرید پانامرا برای امسال و موتور V6 با توربوی دوقلوی ارتقا یافته، بزرگترین خبر این اتومبیل بود اما مرکز توجه ها به این ماشین هنوز هم مدل توربوی هشت سیلندر است.
این یک پانامرای تازه سازی شده است، البته نمونه ای از آن که با بالاترین قدرت موتورِ توربو شارژرش یعنی ۵۱۳ اسب بخار و چیزی متفاوت تر از مدل پیشینش (با ۴۹۳ اسب بخار).این تازه سازی تفاوت های ظریف دیگری نیز ایجاد کرده است، دارا بودن یک سپر مناسبتر نسبت به مدل پیشین، یک طراحی متفاوت از سیستم تعلیق برای سواری آرامتر و کاهش سروصدا، تنها بخش کوچکی از این بهبودها بوده اند.
از دیگر ویژگی های کهکشانیِ این خودرو می توان به سیستم هفت دنده ای و گشتاورِ ۵۱۶ پوند در فوت یا ۷۰ کیلوگرم در متر آن اشاره کرد، که در نتیجه، راننده مجبور به کاهش بیش از حد سرعت در جاده های پرپیچ و خم نیست. با کمی استفاده بیشتر از پای راست و لغزاندن آن روی پدال گازِ پانامرا توربو، می توان در ۴.۱ ثانیه آن را به سرعت ۶۲ مایل یا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در ۸.۹ ثانیه به ۱۰۰ مایل یا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و در ۱۳.۸ ثانیه به ۱۲۴ مایل یا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت رساند که همه اینها، بی شک برای هر خودرویی، یک عملکرد توانا محسوب می شود.
اگر شما جزء دسته ای هستید که به ورزش یا حتی به نفوذ بیشتر بر استفاده از ظرفیت های سرعت خودروی خود می اندیشید، بهتر است بدانید پانامرا توربو آپشن های متعددی برای شما ارائه داده است. حالتهایی که شتاب دهنده این خودرو را تیزتر کرده و انتقال دهندهٔ هفت سرعتهٔ آن را برای رساندن ظرفیت خودرو به بالاترین میزان دور موتورش ترغیب می کند و حتی شاسی پانامرا را برای رسیدن آن به بالاترین افق سرعتش آماده میسازد. یکی دیگر از ویژگی های مثبت پانامرا توربو، چابکی خاص آن است که در نتیجه پایین آوردن مرکز ثقلش و انتقال آن به کناره ها حاصل شده است؛ و تمام این ویژگی ها پورشه پانامرا توربو را در اتوبان ها و جاده ها وارد لاین سرعت خواهد کرد. [jwplayer player=”۱″ mediaid=”۴۰۱۳۴″]
در مورد پورشه پانامرا توربو به طور خلاصه می توان اطلاعات زیر را دسته بندی کرد.
شتاب: 0 تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۴.۱ ثانیه بالاترین سرعت: 305 کیلومتر بر ساعت مصرف سوخت: 10.۱۹ لیتر در کیلومتر آلایندگی: 239 گرم کربن دی اکسید در کیلومتر وزن موثر: 1970 کیلوگرم موتور: V8 و ۴۸۰۶ سی سی توربینی (توربو شارژر دوقلو) مونتاژ: موتور طولی انتقال نیرو به چهار چرخ قدرت: 513 اسب بخار در دور موتورِ ۶۰۰۰ دور بر دقیقه گشتاور: 700 نیوتن متر در ۲۲۵۰ تا ۴۵۰۰ دور موتور نسبت قدرت به وزن: 260 اسب بخار در ازای هر تن گیربکس: اتوماتیک هفت سرعته قیمت:۱۳۸ هزار دلار برای توربو و ۱۷۵ هزار دلار برای توربو S
بابا این ماشینا رو نذارید تو سایت.یه وقت میبینی مردم چشماشون باز شد دیگه از فردا پیکان سوار نشدن ها!!! آخه قراره از فردا بازم چشمون به جمال یکی از اتومبیل های فوق پیشرفته و…. باز بشه. آخه یکی نیست بگه آقایون یعنی چی باید موتور پیکانو با بدنه یه خودروی جدیدتر ادغام کنیم؟مگه همین حالاشم اینکارو نمیکنید؟پژو روا رو میگم!یا اینکه تقویت شده موتور پیکانو هم از خارج تهیه میکردین؟ فکر کنم اینا توانایی تولید موتور انژکتروری هم ندارن
بابا خداوکیلی ایول داره مهندسیه خارجیا (کلا) با یه موتور 4800 و ویژگی های سرعت و شتاب بخش مصرفش 10.1 یعنی راست یه پژو 1800سی سی بعد 3 یا 4 سال کارکرده… واای وااااااااااااااای برما …………. :(
درسته که خیلی خفنه ولی قیمتش حتی از ماشینهای لوکس اون طرف آب هم گرونتره پورشه ها به قیمتشون نمی ارزن راستی دقت کردین مدل افسانه ای911 هیچ تقییری نسبت به نسل قبلیش نکرده؟ به هر حال پورشه ها افسانه ای اند اما فقط رو کاغذ!!!!!!!!
yashar
۱۲ تیر ۱۳۹۲بابا این ماشینا رو نذارید تو سایت.یه وقت میبینی مردم چشماشون باز شد دیگه از فردا پیکان سوار نشدن ها!!!
آخه قراره از فردا بازم چشمون به جمال یکی از اتومبیل های فوق پیشرفته و…. باز بشه.
آخه یکی نیست بگه آقایون یعنی چی باید موتور پیکانو با بدنه یه خودروی جدیدتر ادغام کنیم؟مگه همین حالاشم اینکارو نمیکنید؟پژو روا رو میگم!یا اینکه تقویت شده موتور پیکانو هم از خارج تهیه میکردین؟
فکر کنم اینا توانایی تولید موتور انژکتروری هم ندارن
امین
۱۲ تیر ۱۳۹۲بابا خداوکیلی ایول داره مهندسیه خارجیا (کلا)
با یه موتور 4800 و ویژگی های سرعت و شتاب بخش مصرفش 10.1 یعنی راست یه پژو 1800سی سی بعد 3 یا 4 سال کارکرده…
واای وااااااااااااااای برما …………. :(
امین
۱۲ تیر ۱۳۹۲ما منظورم مسئولینه خیره سرشون
بهنام
۱۲ تیر ۱۳۹۲خیلی وحشیه!!! تو نیایش امد پشتم,لامصب تو اینه نگاش میکنی میگه بیا برو کنار میخوام برم حوصلتو ندارم :)
احسان
۱۲ تیر ۱۳۹۲مصرف سوختش از مصرف سوخت پیکان کمتره.اگر ایرانیا ماشینی به صرفه نیاز دارن چرا خودروسازای ایرانی پانامرا رو مونتاژ نمیکنن؟
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۲خدا اون روز رو نیاره که بخواد اینجا مونتاژ بشه. اونوقت تمام تجهیزاتشو برمیدارن و به خاطرشون دوباره پول جدا میگیرن و بعد قیمتش میشه 2 میلیارد.
HASSANBMW
۱۲ تیر ۱۳۹۲من فقط عاشق طراحی داشبورد پانامرا هستم!!!
یعنی قشنگ تر از اینم میشه؟؟؟
کیانوش
۱۲ تیر ۱۳۹۲چیزی هم هست که من بگم از این کامل تر نمیشه !!!
hamed
۱۳ تیر ۱۳۹۲خیلی زیبا بود
ممنون
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۲تا حالا پانامرا زیاد دیدم ولی امشب یکی دیدم رنگش خیلی قشنگ بود.قهوه ای متالیک بود و مدلش هم توربو بود.خیلی لذت بردم
جلال
۱۴ تیر ۱۳۹۲درسته که خیلی خفنه ولی قیمتش حتی از ماشینهای لوکس اون طرف آب هم گرونتره
پورشه ها به قیمتشون نمی ارزن
راستی دقت کردین مدل افسانه ای911 هیچ تقییری نسبت به نسل قبلیش نکرده؟
به هر حال پورشه ها افسانه ای اند اما فقط رو کاغذ!!!!!!!!