پورشه جشن حضور مدل های ۲۰۱۴ پانامرا را در اتوشوی شانگهای ۲۰۱۳ گرفت. البته این تمام ماجرا نبود چرا که مدل پانامرا S E-Hybrid نیز معرفی شد؛ این خودرو را می بایست اولین هیبریدی plug-in در کلاس خودش به حساب آورد . . .
اما چرا پورشه از میان این همه نمایشگاه، شانگهای را برای معرفی پانامرای ۲۰۱۴ انتخاب کرد؟ جواب این سوال واضح است. بازار چین بعد از ایالات متحده، دومین بازار بزرگ پورشه در جهان لقب گرفته و جالبتر آنکه خود آلمان در رده سوم قرار دارد! ناگفته نماند که چین همچنین بزرگترین بازار فروش کاین است.
پانامرا S E-Hybrid مدل ۲۰۱۴ که دومین نسل هیبریدی خانواده پانامراست، یک موتور الکتریکی ۹۵ اسبی دارد که این قدرت در نسل قبل به بیشتر از ۴۷ اسب بخار نمی رسید. این موتور الکتریکی توسط پکیج باطری های لیتیوم/یونی به حرکت می افتد که با انرژی تولیدی ۹.۴ کیلو وات ساعت، بیش از ۵ برابر از پکیج ۱.۷ کیلو وات ساعتی سابق بیشتر است. شارژ کامل این باطری ها ۲.۵ ساعت با ولتاژ بالا و حدود چهار ساعت با ولتاژهای خانگی (در آلمان) زمان می برد.
مصرف ترکیبی نسل قبل این هیبریدی به ۷.۱ لیتر می رسید حال آنکه این عدد برای مدل های ۲۰۱۴ بیش از ۵۶% کاهش یافته و در عدد ۳.۱ لیتر محدود شده است. اما سری هم به عملکرد فنی پانامرا S E-Hybrid بزنیم. این خودرو می تواند ۰.۵ ثانیه سریعتر از گذشته به سرعت ۱۰۰ برسد؛ در حالت تمام الکتریکی نیز حداکثر سرعتش ۱۳۵ کیلومتر برساعت و متوسط مسافت قابل پیمایش آن نیز ۱۸ الی ۳۶ کیلومتر خواهد بود.
حال به سراغ مدل های پایه ای پانامرا برویم؛ پورشه برای مدل های ۲۰۱۴ پانامرا S و پانامرا 4S پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو را به عنوان جانشین موتورهای ۴.۸ لیتری V8 وارد بازار کرده که در قدرت و گشتاور ۲۰ واحد بیشتر از آن داشته اما درعین حال ۱۸% نیز مصرف سوخت کمتری در مقایسه با موتور ۴.۸ لیتری دارد. سایر مشخصات فنی پانامرای ۲۰۱۴ به قرار زیر خواهند بود:
CO2 | مصرف | سرعت | شتاب | قدرت | پیشرانه | |
۱۹۶ g | ۸.۴ L | ۲۵۹ | ۶.۳ s | ۳۱۰ | V6-3.6L | Base |
۲۰۳ g | ۸.۷ L | ۲۵۷ | ۶.۱ s | ۳۱۰ | V6-3.6L | ۴ |
۱۶۶ g | ۶.۳ L | ۲۴۴ | ۶.۸ s | ۲۵۰ | V6-3.0L turbo | Diesel |
۲۰۴ g | ۸.۷ L | ۲۸۷ | ۵.۱ s | ۴۲۰ | V6-3.0L biturbo | S |
۷۱ g | ۳.۱ L | ۲۷۰ | ۵.۵ s | ۴۱۶ | V6-3.0L supercharge | S E-Hybrid |
۲۰۸ g | ۸.۹ L | ۲۸۶ | ۴.۸ s | ۴۲۰ | V6-3.0L biturbo | 4S |
۲۱۰ g | ۹.۰ L | ۲۸۶ | ۵.۰ s | ۴۲۰ | V6-3.0L biturbo | 4S Executive |
۲۴۹ g | ۱۰.۷ L | ۲۸۸ | ۴.۴ s | ۴۴۰ | V8-4.8L | GTS |
۲۳۹ g | ۱۰.۲ L | ۳۰۵ | ۴.۱ s | ۵۲۰ | V8-4.8L biturbo | Turbo |
jaguar
۳۱ فروردین ۱۳۹۲چقد بزرگه این ماشین!
خیلییییییییی بزرگه ابعادش!
و تو کلاس خودش بهترینه!
slr722
۳۱ فروردین ۱۳۹۲دقت کردین چقدر پورشه پانامرا زیاد شده؟؟؟
فقط کافی چند دقیقه از خونه بیرون بری .همین جوری که پورشه از جلوت رد میشه…
ای خدا…………………………………………………
ali
۵ خرداد ۱۳۹۲عزیزم اون پرایده که شما میبینید نیست که خلی شبیه به پورشه هستش ادم وبه اشتباه میندازه
slr722
۳۱ فروردین ۱۳۹۲یکی از رقیب های پورشه پانامرا کواترو پورته هستش…
من به شخصه پانامرا کاملتر میدونم.اما از لحاظ طراحی خارجی مازراتی کواترو پورته خیلی بهتر کار کرده…
پورشه چراغ عقبت خوبه ها ولی یه دستی بش بکشی بد نیست…
علی
۳۱ فروردین ۱۳۹۲عاشق اوج مهندسی آلمانی توی این پورشه ام
416 اسب بخار،شتاب 0تا100 فقط 5.5 ثانیه و 270 کیلومتر حداکثر سرعت با این اتاق لوکس فقط و فقط با مصرف ترکیبی 3.1 لیتر یعنی نصف یه پراید
آه… خدایا شکرت…
ایمان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۲اونوقت اقایون قانون تصویب میکنن که واردادت ماشینای بالای 2500cc ممنوع!!!
اخه یکی نیست بگه این غول 6یا8 سیلندر با 3100cc حجم موتور که کمتر از ماشینای شما با 1300cc میسوزونه
sean
۳۱ فروردین ۱۳۹۲چه فایده ، ما که دو میلیارد نداریم پول ماشین بدیم
peiman09
۱ اردیبهشت ۱۳۹۲قبلا هم گفتم .. نصف پورشه های خاورمیانه در ایران هستش .
امین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۲فقط مصرفا رو برو ….
خیلی عالیه . چنین ماشینی رو ساختن هنره نه اینایی که ما سواریم ( با این همه ادعا )
بهراد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۲من میگم ابعاد بزرگ پانامرا رو از پراید کپی کردن چراغ عقبشو از روا سال و توشو از سمند سورن کپی کردن ای شیطونا در دیزی بازه حیا گربه کجا رفته
محمدعلی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲خدا مصرفش رو دارم میبینم سرم داره سوت میکشه
خداشاهده پرایده من تو شهر 100 راحت 12 میخوره
اشكان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲اه خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ramin
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲لامسب چقد ابهت داره وااای ی ی ی
mohsen
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲چرا سقفش پانورما نیست ؟!!!
امید
۵ اردیبهشت ۱۳۹۲با سلام .پورشه پانامرا توربودر ارس با پول ایران چند میشه خرید؟وتشریفات خرید چگونه است ؟فرض کنید بریم ارس ومراجعه کنیم به نمایشگاه اتومبیل ارس آیا می تونیم از حساب بانکی مان در ایران جهت خرید خودرو پول برداریم؟دوستان عزیزم که اطلاع کامل در این خصوص دارند به تک تک سوالاتم سریع جواب بدن ممنون میشم
آرمان
۷ دی ۱۳۹۲پول ایران میشه 340 میلیون 70 درصد پولو باید اول بدی بعدم به صورت قسطی فقط میتونی تا پلیس راه هایآزربایجان شرقی برونی برای اطلاع بیشتر می تونی به سایت اتو نوری برین.
مائده
۷ خرداد ۱۳۹۲ببخشید ولی ما وطن پرستیم….عمرا این ماشین به این باکیفیتی رو با پراید که تمام تکنولوژی های جهان درش وجود داره عوض کنیم….بعله!
البته وطن پرستی جای خودش نبودن پول هم جای خودش:)))))))))))))
AMIR
۱۳ خرداد ۱۳۹۲اگ این ماشینه پس اونی ک من دارم واسش پول جمع میکنم چیه؟
خدایا از اینا ب منم برسون
الهی امین
حمیدرضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۲مهندسای سایپا و ایران خودرو و پارس خودرو برن بمیرن در آخرین لحظه ام پراید و سمند و L90 فیس لیفت کنن…
arash
۱۵ تیر ۱۳۹۲ایا ماشینهای المان بهتره یا ایتالیا به نظر من ایتالیا
اريا
۱۴ مرداد ۱۳۹۲المان بهتره
علی
۳ مرداد ۱۳۹۴نظر من هر جفتشون ولی ایتالیا جوان پسند تره
علی
۳ مرداد ۱۳۹۴فقط پورشه پانامرا
hvd
۱۳ مهر ۱۳۹۲دم مهندسایی که پورشه رو ساختن گرم که مصرفش اندازه ی پراید
رضا
۲ آذر ۱۳۹۲بابام میگه هر ماشینی که داری بگو بهترینه برو حالشو ببر
علی
۲۹ آبان ۱۳۹۳مصرف سوخت را خیلی کم زده تو واقعیت خیلی بیشتر مصرف میکنم
Mmt
۲۷ دی ۱۳۹۳خدایا ، یا از روی زمین ورم دار ، یا فقط یه دونه panamera turboً بهم بده.
باشه عشقممممممممممممممممممم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اخه از تو که جیزی کم نمیشه نفس من،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
میدونم که خودت برام یکیشو ردیف میکنی ،
خیلی دوستت دارم
خیلی ازت ممنونم خدا جونم.
بوس بوس بوس