به سختی می توان اتوموبیلی در حد پورشه ۹۱۱ را نام برد که به این حد کامل و مهندسی و جذاب باشد. خودرویی که از سال ۱۹۶۳ ساخته می شود و تاکنون پایه بسیاری از مدلهای پورشه مانند مدلهای مسابقه ای، کانورتیبل، توربو و Gt بوده است. حالا هفتمین نسل از این خودرو هم متولد شده و از این ماه به بازار خواهد آمد. البته اگر عاشق پورشه نباشید، تفاوتهای ظاهری زیادی را نخواهید دید.
گفته می شود ۹۰ درصد از اجزای ۹۱۱ کاررای جدید نسبت به مدل نسل پیشین آن تغییر کرده اند. بنابراین با خودرویی طرفیم که سریعتر، سبکتر و با مصرف سوخت و آلایندگی کمتری می تواند سطح آدرنالین خونمان را بالا ببرد.
استفاده از ترکیب آلومینیوم سبک وزن و فولاد باعث شده ۴۵ کیلوگرم از وزن ماشین کاسته شود. برای افزایش ثبات، اسپویلرهای عقب با نیرویی معادل ۹۰ کیلوگرم به چرخهای عقب، تعادل خودرو را در سرعتهای بالا افزایش می دهند.
موتور استاندارد ۳.۴ لیتری شش سیلندر مسطح با ۳۵۰ اسب بخار نیرو، کارآمدتر از نمونه های پیشین است. موتور ۳.۸ لیتری ۴۰۰ اسب بخاری نیز برای مدل S تدارک دیده شده که می تواند شتاب صفر تا صد ۳.۹ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان آورد. رقمی که در حد سوپر اسپرتهاست.
قیمت نسل جدید ۹۱۱ کاررا بین ۴۳۰۰ تا ۵۹۰۰ دلار افزایش را نسبت به مدلهای پیشین نشان می دهد. یعنی ۸۳ هزار دلار برای مدل ۳.۶ لیتری و ۹۷ هزار دلار برای مدل S باید پرداخت نمایید. بزودی انواع کابریولت، توربو، کاررا ۴، اسپیدستر، GT2, GT3 نیز بروی این پلاتفرم معرفی خواهند شد.
پويا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱پورشه تا موقعی که چراغ دایره شکل شو عوض نکنه همون فلوکس واگن بیتل باقی می مونه.
yasin
۲۵ اسفند ۱۳۹۲خیلی ببخشید جناب شما چیزی ارکلاسیک بودن ولی زیبا بودن سرت می شه؟؟؟!!!
nightywolf
۱۴ تیر ۱۳۹۵ی چیزی هست به اسم اصالت که ی جور غرورخوبه.یعنی فقط خودشه ادای کسی رو در نمیاره پورشه هم یعنی همین اصالت.همیشه جاویدان