فرانکفورت ۲۰۱۳: تک آرت با معرفی پکیج Gran GT اولین تیونری شد که به سراغ فیس لیفت پانامرای ۲۰۱۴ می رود . . .
کیت بدنه گرند جی تی که ۴۲ میلیمتر در محور جلو و ۸۴ میلیمتر در محور عقب به عرض پانامرا افزوده است، از ترکیب فیبرکربن با پلی اورتان ساخته شده که شامل سپر جدید جلو با ورودی هوای نسبتا بزرگ، کاپوت جدید، رکاب های جانبی، گلگیرهای عریض تر، اسپویلر سقفی، باله ثابت عقب و دیفیوزر عقب می شود. تک آرت همچنین از سیستم اگزوز فولادی ضد زنگ بهره گرفته که خروجی های دوبل در طرفین دارد.
برای رینگ ها، تک آرت دست مشتریان را باز گذاشته تا طرح های مختلف را با سایزهای ۲۰ تا ۲۲ اینچی سفارش دهند؛ البته پیشنهاد ویژه تیونر رینگ های ۲۲ اینچی فورج کاری شده Formula III است که با رنگ مشکی براق تزیین شده اند.
درون کابین خودرو نیز علاوه بر تریم کربنی، دو نمایشگر هفت اینچی، روکش چرمی و فرمان سه شاخه جدید نیز به چشم می خورند. مهندسین تک آرت هنوز درحال بهبود پیشرانه ۴.۸ لیتری پانامرای توربو هستند تا قدرت ۵۲۰ اسبی آنرا به ۵۸۰ اسب بخار افزایش دهند.
nima
۲۴ شهریور ۱۳۹۲واقعا فوق العاده بود فوق العاده تر شد !!!!
فقط المان ( طرافدارهای آلمان لایک )
slr722
۲۴ شهریور ۱۳۹۲خدایی از مازراتی کواتروپورته بهتر نیست؟؟؟
امین
۲۴ شهریور ۱۳۹۲اره من عاشقه طراحی پانامرا هستم .
km
۲۴ شهریور ۱۳۹۲مازراتی نسلشو عوض کرده اصن یه چیز دیگه شده ولی این از اولش همین شکلی بوده و خسته کننده شده
مارال
۲۴ شهریور ۱۳۹۲ارزش برند مازراتی بیشتر از پورشه است ، ضمن اینکه مازراتی کواتروپورته خیلی خاص تر از پانامرا است
سینا
۲۴ شهریور ۱۳۹۲مارال نمی دونم واقعاً دختری یا اسمت رو الکی می نویسی، ولی اگه دختری میگم دختر باید اینطوری باشه!
فرامرز
۲۴ شهریور ۱۳۹۲خانم مارال شما از کجا آمار ارزش پورشه و مازراتی رو در آوردید؟ مازراتی در مقایسه با پورشه در حکم تعمیرگاهه!
سرمایه شرکت مازراتی 588 میلیون یورو (http://en.wikipedia.org/wiki/Maserati)
سرمایه شرکت پورشه 13.9 میلیارد یورو (http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche)
بی ام و 76.84 میلیارد یورو
دایملر (مرسدس بنز) 114.29 میلیارد یورو
مجموعه فولکس واگن (شامل آئودی، …) 192.67 میلیارد یورو
aryamehr
۲۴ شهریور ۱۳۹۲قشنگه ولی چون ما نداریم بزن ب بی خیالی
مارال
۲۴ شهریور ۱۳۹۲نه من پسرم و این اسم را به عشق کانتینر سه محور مارال انتخاب کردم ،
بعضی از ماشینها نماد اصالت و اصیل بودن هستند و ربطی نداره که تکنولوژیشون در حد چند تای اول دنیا هست یا نه ،البته پورشه هم توی خودروسازی واسه خودش خدا است ولی ماشینایی مثل آلفارومئو و مازراتی و کادیلاک و آستون مارتین و رولزرویس انگار یه طعم خاص و خوشمزه از دنیای ماشین بازی هستند
km
۲۴ شهریور ۱۳۹۲آقا فرامرز پورشه هم زیر مجموعه فولکس واگن هست. به این رده بندی مجموعه فیات هم باید اضافه شه با سرمایه 84 میلیارد یورو
مارال
۲۴ شهریور ۱۳۹۲خانم فرامرز گفتم من پسرم هالا باز بگو خانم مارال، من کاری به سرمایه شرکت و تعداد اسب بخار و گشتاور ندارم، منظور من از خاص بودن و اصالت یکی مساله طراحی است که ریشه توی معماری زیبایی ایتالیا داره یکی هم ارزش ماشین برای کلاسیک شدن در چند سال آینده ، که از این دو لحاظ مازراتی برتر از پورشه پانامرا است .
فرامرز
۲۶ شهریور ۱۳۹۲KM جان حق با شماست راجع به پورشه اما فیات یه چیزی مثل گروه فولکس هست که داره همه شرکت ها (فراری، مازراتی، آلفا رومئو و …) رو میخره. البته تو مطلبی که راجع به تاریخچه طراحی فولکس بیتل بود و طراحی اون توسط پورشه این حس القا میشد که پورشه شرکت بزرگتری باشه. این آماری که من راجع به سرمایه فولکس دادم شامل تموم شرکت های گروه فولکس واگن بود. راجع به برندهایی که توسط گروه فولکس به فروش میرسن این رو تو ویکی پدیا نوشته:
Volkswagen Group sells passenger cars under the Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda and Volkswagen marques
این رو هم راجع به فیات نوشته:
Fiat has acquired numerous other companies; e.g., it acquired Lancia in 1968, became a shareholder of Ferrari in 1969, took control of Alfa Romeo from the Italian government in 1986, purchased Maserati in 1993, and became the majority shareholder of Chrysler in 2011.
نوید
۲۴ شهریور ۱۳۹۲پدال تو پاراگراف آخر نوشتید: “تا قدرت 520 اسبی آنرا به 380 اسب بخار افزایش دهند.”
؟؟؟!!!
HASSANBMW
۲۴ شهریور ۱۳۹۲پانامرا خودش غوله اصلا پکیج نمیخواد!!!
امیرحسین
۲۴ شهریور ۱۳۹۲بچه دیروز رفتم یه لامبورگینی خریدم.به زور تونستم گذر موقت شو بگیرم.
.
.
.
ولی اصلا نمیشد باهاش پارک کنیم!!!نمیشد پارک دوبل کنم!!!
رفتم یه پراید گرفتم دیدم قشنگ پارک میشه و قشنگ تر از پارک در میاد!!!
گفتم هنر نزد ایرانیان است و بس!!ماشین ارپز این بهتر؟؟:D
امین
۲۴ شهریور ۱۳۹۲منم هفته پیش یه فراری خریدم :دی چه جالب
سینا
۲۴ شهریور ۱۳۹۲پدال جون، قیمت؟!
VAHID JINPACHI
۲۴ شهریور ۱۳۹۲عالیه…
skazi 68
۲۴ شهریور ۱۳۹۲یعنی میشه ما تو خیابون یه دونه از اینا رو ببینیم ؟
VAHID JINPACHI
۲۴ شهریور ۱۳۹۲چرا نشه تا وقتی که ادم هایی مثل {م.ح} تو ایران هستند ارزوی هر چیزی تو دلمون می مونه متاسفانه…
ارش
۲۴ شهریور ۱۳۹۲spoiler ثابت بجای متحرک واقعا مسخرست چون یه اپشن خاص برای این دسته از ماشین هاست
مارال
۲۴ شهریور ۱۳۹۲آرش میدونی اسپلویر متحرک چه بدی داره؟
اسپلویر وقتی در بالاترین حد خودش هست خیلی ماشینو خشکل میکنه ، برای ماشین با اسپلویر متحرک باید حتما بالای 120 کیلومتر در ساعت رانندگی کنی تا اسپلویر بیاد بالا ، ولی ثابت که باشه خوده صاحب ماشین هم که ماشینیشو از دور نگاه کنه باهاش حال میکنه چون اونطوری خیلی ماشین رح داره
امین
۲۵ شهریور ۱۳۹۲عزیزم یه دکمه داخل ماشین هست برای بیرون و داخل بردن و هم چنین انتخاب حالت اتوماتیک spoyler
هر وقت خواستی میزنیش بیرون …
کیانوش
۲۴ شهریور ۱۳۹۲من کلا از مدل های اسپرت بک خوشم میاد مثل audi tt خیلی خاص شده این پورش با این تیون دوسش دارم !!!
moein
۲۵ شهریور ۱۳۹۲بالا برید پایین بیایید کلاس مازراتی کل خاندان فردیناند پورشه رو قورررررت میده
پانامرا که عددی نیست و نمیتونه باشه
اسکالید
۲۵ شهریور ۱۳۹۲منم با مارال و معین موافقم ، مازراتی خاص تر از پورشه است چون یه حالت اشرافی داره
amir
۲۴ آبان ۱۳۹۲ببینم این همه سنگ مازراتی به سینه میزنین تا حالا سوار شدین ببینین چه افتضاحیه . سواریش که اشغال طراحی داخل […] فقط صدای اگزوزش خوبه تو شتابگیری هم فقط میتونه با حسرت پشت پانامرارو ببینه
amir.t.
۲۵ شهریور ۱۳۹۲باشه باشه باشه حالا تو اینقدر حرص نخور اقا معین انگار سهام مازراتی مال تویه.وقتی که مازراتی و پورشه رو با هم مقایسه میکنی دیگه جای برا بحث کردن نزاشتی چون هنوز پورشه رو نشناختی.فقط به برند تاج بودن مازراتی توجه کردی.اره.
مارال
۲۵ شهریور ۱۳۹۲امیر علامت مازراتی تاج نیست بلکه نیزه سه شاخ هستش ، تو که به برند هم توجه نکردی
mahsa-faghat alman
۲۵ شهریور ۱۳۹۲پورشه تا زمانی که تو ایران نیومده بود واسه مردم خاص بود الان که مثل پشگل ریخته تو خیابونا بایدم خاص نباشه.همین الان 2تا تو کوچه ما پارک شده.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۶ شهریور ۱۳۹۲درود.
نوشته مهندشین در حال بهبود قدرت موتور ار 520 به 580 اسب بخار هستند!!!!
خب مگه مجبوری؟؟؟؟نمیتونی دست نزن.
شرکت تیونینگ به برابوس میگن.AMG.لورینزر.کیخرر.جی پاور.ام پاور.و….
برو بابا.
ایران و المان.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۶ شهریور ۱۳۹۲هیچ شرکتی نمیتونه با المان تو بوکس بودن و اصالت رقابت کنه.
GERMANY = ZEPPELIN.
المان = غیر قابل رقابت
ایران و المان.
moein
۲۶ شهریور ۱۳۹۲امیر جان پورشه فقط در همین حد باید گفت دربارش که یه کارخونه خودرو سازی معمولیه درست مثل بقیه کارخونه ها
اما برندی مثل مازراتی رو هر جا اسمش رو ببرن مطمئنا کنارش اصالت و کلاس هم میاد
عزیز جان تو همه دنیا اگر کسی پشت مازراتی باشه و کنارش هم یه پورشه سوار باشه مطمئن باش همه اون مازراتی رو میبینن چون اونه که بیشتر تو چشم میاد با اون نیزه سه شاخه اش
بازم تاکید میکنم نیزه نه تاج!!!!!!!
jalal
۲۷ شهریور ۱۳۹۲چقدر زیبا شده بعدش کی گفته که پروشه یه خودرو ساز معمولیه آیا واقعا شما این جوری فکر می کنید من یه چیزی به شما بگم که پروشه یک رقیب سر سختی برای مازراتی اگه باورت نمی شه بعدش خیلی جا ها هستش که مردم پروشه را به مازراتی ترجیح میدن.
amir
۲۶ مهر ۱۳۹۲پورشه نه تنها یک رقیب برای مازراتی بلکه یک رقیب برای تمام خودروسازانیه که اصالت و جذابیت رو باهم القا میکنن….
برای مثال پانامرا درعین اینکه یک سدان آرام برای گشت و گذار خانوادگیه میتونه با موتور420 یا500اسب بخار سر به سر تک تک سوپر اسپرتایی که شما فکرشو میکنید بذاره….
درضمن معین جان این تنها بعد ماجرا نیست…
بد نیست شما باتمام این تفاسیر یه نگاهی به قیمت مازراتی و پورشه بندازی و ببنی که واقعا مقایسه به کجا میره….
پورشه نه تنها توی ایران بلکه توی هرکسور اروپایی هم که باشه ماشینیه که هرکسی دوست داره باهاش حداقل یه عکس یادگاری بندازه….
hamed
۵ آبان ۱۳۹۲فقط پورشه