نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: پورشه برای نخستین بار از مدل های جدید GT3 رونمایی کرد؛ یک کوپه اسپرت که نسبت به مدل های سابقش هم سبکتر شده و هم قدرمندتر . . .
GT3 که بر شاسی ۹۱۱ کررا ساخته شده، شباهت فوق العاده زیادی با مدل های استاندارد ۹۱۱ دارد اما اگر خوب دقت کنید خواهید دید که سپر جدیدش به همراه اسپویلر کربنی زیر آن، اسپویلر عقبی که از مدل های 911classic گرفته شده و نهایتا سپر عقب که دو خروجی دایره ای شکل اگزوز در وسط و خروجی های هوا نیز در اطراف آن تعبیه شده، تنها وجه تمایز GT3 با ۹۱۱ استاندارد است. البته پورشه به تفاوت های دیگری نیز اشاره کرده مانند عریض تر شدن رکاب ها و گلگیرها (حدود ۴۳ میلیمتر) که البته با چشم غیرمسلح قابل رویت نیست! در کابین نیز تغییر خاصی صورت نگرفته جز اینکه از چرم هایی با دوخت جدید آلکانترا برای صندلی ها و روکش فرمان استفاده شده است.
در زیر کاپوت این کوپه اسپرت همچنان موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت پورشه جای داشته که اینبار با پیستون های فورج کاری شده و شاتون های تیتانیومی قادر به تولید ۴۷۵ اسب بخار قدرت به همراه ۴۳۸ نیوتن متر گشتاور است.
GT3 که در پیست مسابقه ای نوربرگ رینگ آلمان زمان ۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه ای را به نام خود ثبت کرده، با کفش های ۲۰ اینچی اش و به کمک گیربکس شش سرعته دوکلاچه که تمامی قدرت را به محور عقبی خودرو منتقل می کند می تواند در عرض ۳.۵ ثانیه صفر تا صد را طی کرده و در ادامه تا بیش از ۳۱۵ کیلومتر برساعت سرعتش را افزایش دهد. فروش مدل ۲۰۱۴ این خودرو از اواخر سال ۲۰۱۳ با مالیات ۹۵۰ دلاری در ایالات متحده و با قیمت پایه ای ۱۳۰,۴۰۰ دلار آغاز خواهد شد.
JINPACHI
۱۶ اسفند ۱۳۹۱دمه پورشه گرم با این طراحی های جذاب .
افرین به پورشه.
slr722
۱۶ اسفند ۱۳۹۱یعنی پورشه خدای اصالت تو طراحیه…
اون کسایی که میگن پورشه طراحی هاش خسته کننده و خیلی وقته یکنواخته باید بگم همین موضوع یه حسن به حساب میاد…
نوید
۱۶ اسفند ۱۳۹۱راستی پدال راجع به قابلیت فرمون دهی چرخ های عقب چیزی نگفتی که…
تایر های عقب این ماشین بسته به سرعت به همراه تایر های جلو در پیچ ها عمل فرمون دهی در جهت موافق و مخالف رو به منظور افزایش پایداری ماشین انجام میدن… البته زاویه این فرمون دهی محدود هست.
اینکار باعث میشه که به طور مجازی بشه طول ماشین رو به دلخواه تغییر داد.
یه بار دیگه پورشه داره ثابت میکنه که فقط اسب بخار نیست که باعث زدن تایم های فوق العاده میشه.
نوید
۱۶ اسفند ۱۳۹۱این تکنولوژی 4wheel steering رو پورشه برا اولین بار رو 918 اسپایدر پیاده کرده… حالام رو این جیگر بابا.
نوید
۱۷ اسفند ۱۳۹۱نمیدونم چرا کامنتم پاک شد… !
تو کامنتم که چیزی نگفته بودم.
نوشته بودم که این ماشین علاوه بر خصوصیات ذکر شده دارای 4wheel steering هست. به این معنی که چرخ های عقب هم به همراه چرخ های جلو در پیچ ها عمل فرمون دهی رو انجام میدن (البته زاویه فرمونشون محدوده)
این تکنولوژی رو پورشه برا اولین بار رو 918 و حالا هم رو gt3 گذاشته.
همین.
نوید
۱۷ اسفند ۱۳۹۱ااا…
کامنتم دوباره برگشت… :S
feri
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ای بابا این پورشه ها که همه شبیه همن…!!
امین
۱۶ اسفند ۱۳۹۱چشم آدمو نوازش میده !!!
ما داریم سر این پراید دعوا می کنیم.
ده تومن گرون میشه . بعد منت میزارن صدهزار تومن ارزونش میکنن!!!
جعفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۱جالب بود
اما بی ام و چیزه دیگریست
این خوبه عاقا دعوا نکنید سرش
سعید رجایی از بوشهر
۱۷ فروردین ۱۳۹۲عاشق پورشه در هات پرسوتم
mr.
۱۷ فروردین ۱۳۹۲بنظرم مدل قبلی خووووشگل تر بود
alireza
۵ تیر ۱۳۹۲عاشق پورشم همه ی مدل هاش مخصوصا این یکی جیگرتو