جنگ سوپر اسپرتها تازه به جاهای جالب آن نزدیک می شود. پورشه برای به خاک و خون کشیدن لافراری و مک لارن پی وان، کمر همت بسته و تیغ خود را تیز کرده است.
پورشه ۹۱۸ اسپایدر به گفته جیمز ایستوود، مدیر تولید پورشه، ترکیبی از پیشرانه هایبریدی ۸۸۷ اسب بخاری و انتقال نیروی الکتریکی به هر چهار چرخ است به گونه ای که آن را قادر می سازد با رقبایی با توان بیش از ۹۰۰ اسب بخار رقابت کند.
۵۰ اسب بخار نیروی بیشتر و ۱۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، باعث شده تا ۹۱۸ اسپایدر در پیست نیوبرگ رینگ، زمان ۷ دقیقه و ۱۴ ثانیه را ثبت کند که بسیار سریعتر از کاررا Gt و ۹۱۱ توربو S می باشد.
پیشرانه V8 با حجم ۴.۶ لیتر قادر است ۶۰۸ اسب بخار نیرو و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در کنار آن دو موتور الکتریکی هم با توان ۱۵۶ اسب بخار (محور عقب) و ۱۲۹ اسب بخار (روی محور جلو) و در مجموع ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده می گذارند.
با پورشه ۹۱۸ اسپایدر می توان شتاب صفر تا صد ۲.۸ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد. باله ها و اسپویلرهای فیبر کربنی وظیفه دارند تا در سرعتهای بالا از پرواز این ماشین جلوگیری کرده و آن را به جاده بچسبانند.
شاسی ۳۱۸ به صورت یک تکه و از فیبر کربن ساخته شده و با وجود صرفه جویی در وزن قسمتهای مختلف خودرو با استفاده از ترکیبات پلیمری، هنوز وزن ۱۶۸۵ کیلوگرمی آن نسبت به رقبای ۱۳۰۰ کیلویی، آزار دهنده است. بیشتر این وزن اضافه از ۳۱۲ سلول باتری های لیتیوم یون ناشی می شود.
با این وجود می توان مصرف سوخت شگفت انگیز ۳.۳ لیتری در هر صد کیلومتر آن را به همراه میزان دی اکسید کربن تولیدی تنها ۷۹ گرم از برتری های آن دانست که پیش از این در هیچ سوپر اسپرتی انتظار نمی رفت.
در هنگام شروع می توانید یکی از حالتهای حرکت با پیشرانه الکتریکی، هایبریدی، هایبریدی اسپرت، هایبریدی مسابقه ای و هات لپ را انتخاب نمایید. پیش فرض البته همان حالت تمام الکتریکی است که می توان به تنهایی ۲۹ کیلومتر دوام بیاورد. در این حالت شتاب صفر تا صد ۷ ثانیه است. برای شارژ کامل باتری ها از طریق برق خانگی نیاز به ۷ ساعت صبر می باشد. با این حال با استفاده از حالتهای پویاتر، می توان نتایج بسیار بهتری را دریافت کرد.
انتقال قدرت از طریق گیربکس هفت سرعته مجهز به سیستم PDK و کلاچ دوبل به محور عقب صورت می گیرد. همانند ۹۱۱ جدید از یک سیستم فرمان دهی به هر چهار چرخ نیز استفاده شده که در سرعتهای پایین، چرخهای عقب را در خلاف جهت چرخهای جلو هدایت می کند که باعث مانور بهتر مخصوصاً برای پارک و دور زدن می شود. در سرعتهای بالا چرخهای عقب در جهت چرخهای جلو زاویه می گیرند تا به نحو موثری ثبات خودرو بهبود یافته و همانند خودروهای با طول کمتر رفتار نماید. ترمز های این ماشین هم از جنس کربن و سرامیک می باشند که ۱۶ اینچ قطر دارند!
پورشه ۹۱۸ اسپایدر در تعداد محدودی و از اوایل ماه سپتامبر تولید خواهد شد و قیمت آن نیز ۸۴۵ هزار دلار خواهد بود.
بی نام
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲بابا این دیگه آخرشه. شتاب 2.8 ! عالی
Mostafa
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲اخرش نیست تازه اولشه. منتظر 2 ثانیه بشین که به زودی شاهدش خواهیم بود دنیا دنیای رقابته فقط ما بدبختیم که تازه داریم پراید اتومات به بازار میدیم.
feri 007
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲چه عجب قیافه این یکی پورشه یه نمه با همزاداش فرق داره…
از اینا که بگذریم اگزوزاشو عشقست…
نوید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲فکر کن دور موتور رو 9000 باشه و اگزوزا تا گوشات 70 سانت فاصله داشته باشن…
حتی تصورشم آدمو به وجد میاره.
ایمان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲از اگزوزش که بگذری قیمتشو عشق است!!!!!!!
احسان 16v
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲خدایا اینا به کجا میرن ویرانخودرو به کجا میره بخدا هیچکدوم از این موتورای ef7 مصرفش مثه هم نیست یکی صدی 12 میسوزونه یکی صدی 8 یکی 9 …….اونوقت اینا ماشین میسازن 3.3 مصرف میکنه با این قدرت خیره کننده واقعا بهشتیم اگه باشه باید اینا برن توش دمشون گرم ….
امیر
۳ خرداد ۱۳۹۲شمانگران بود و نبود بهشت نباش ماشینتُ نگاه کن.
میثم
۲۷ مرداد ۱۳۹۲اگه یه بار دیگه پراید رو با این عروسک مقایسه کنید ها خودم میندازمتون تو پراید مجبورتون میکنم باهاش دریفت بکشید.
ali
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲عشق است پورشه!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OK
@@ Destiny @@
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲بمب اتم اتوبان های سرعت ازاد المان. عاشقتم خوشگله.
نوید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲دیدین تو کتابای دینی قدیم یه آیه از قرآن بود که میگفت “( در دنیا برای اهل تفکر نشانه هایی است )”
به نظرم عکس این ماشینو همراه با این جمله باید همه جای کارخونه های داخل نصب کرد شاید فرجی شد.
…
…
زمان 7:14 ثانیه نربرگرینگ طبق گفته walter rohrl که رانندش بوده یک تست زمان گیری عادی بوده (بدون قصد رکورد گیری) و این ماشین (برای بار چندم) ارتقا یافته میتونه زیر 7 دقیقه زمان بزنه.
جالبه که این ماشین در روز 18 سپتامبر آماده تحویل میشه (یعنی 9/18 )
رونمایی این ماشین با حضور 9 متخصص از پورشه و 18 ژورنالیست ماشین معروف بوده (18-9)
از این ماشین فقط 918 عدد تولید خواهد شد.
شرط میبندم مدلی که نهایتا دست مشتری میده 918 اسب باید قدرت داشته باشه….
حسین
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲9هم یک عدد فراماسونری است!
سعید
۴ خرداد ۱۳۹۲انقدر تو این افکار پوچ و ابلهانه فرو رفتین که این شد آخر عاقبتمون,این فراموسونه اونیکی شیطان پرسته ,بغل دستیش فلان کاره است,به جای دسته بندی آدما نگا کنید ببینید آیا هنر دیگه ای دارین یا نه,آیا تونستین کاری بکنین که نفع برای بشریت داشته باشه؟
میثم
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲پدال مصرف سوختش 3.3 هست درسته؟ یا دارم اشتباه میبینم،اگه درست باشه که این ماشین شاهکار مهندسیه
نوید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲مصرف سوختش در حالت هیبرید 3.3 هست.
اما در حالت های sport hybrid و Race Hybrid و hot lap مصرفش بیشتر میشه.
عشق پورشه
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲واقعا معرکه است
خیلی شاهکاره پورشه ثابت کرد که اگه بخواد و یکم تنبلی نکنه میتونه بهتر از اینا هم بزنه …………….
به امید شاهکارهایی بهتر …………………
تامکت
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲۸۴۵۰۰۰ دلار….!
المان ها شورای رقابت ندارن؟؟!
بیاد ی ۵ ، ۶ دلارشو کم کنه!
خودم
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲این حرفت رو باید طلا گرفت زد سردرِ شورای رفاقت . . .
علیرضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ای بابا هر چی میگیم سانسور میشه
همه چی خوبه اصن
HASSANBMW
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲من در بین همه سوپراسپرت ها به جز لامبو این رو قبول دارم.
واقعا واقعا واقعا ماشینه خوبیه!
پورشه طراحان و کارمندانی باهوش داره،اینو میتونین از ماشیناش بفهمین.
MOJTABA L
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲بدنه اش قشنگ و به جا طراحی شده و به ماشین قدرت و زیبایی میده ولی در طراحی داخلی کمی کم کاری به نظر میاد.به نظر من طراحی داخلیش می تونست خیلی بهتر باشه! نظر شما ها چیه؟!
ولی قدرت زیادی داره ولی هر کاری می کنم طراحی داخلیش به دلم نمی شینه! شما چه طور؟!
آهنگ شنیدنی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲بی نظیر , veryyyyyyyyyyyyy nice, i looooooove it
VAHID JINPACHI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲خیلی خوشکله.
Amin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ماشین 100هزاردلاری توایران 700میلیون تومنه . 845هزاردلارش میشه.یه 6 میلیادی باید بدی.تاکی حروم خوری؟؟؟
mahsa
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲دوسش دارم
حسین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲بعد از فراری فقط پورشه.برات متاسفم لامبو که از این دو تا عقب افتادی
امین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲انتظار بیش از این از یه ماشین تو مغز من یکی نمی گنجه !!!!!!!!!!!!!!!!!
کیانوش
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲خب حالا روی سخنم با بهزاد جانه که میگفت پیست نوربررینگ رو تو ۷/۱۴ زدن رویای یکی از کمپانیای آلمانییه داداش دیدی رویا نبود من میگم که هیچکی مثل مخترع یه تکنولوژی نمیتونه ازش استفاده کنه شما بگید نه از طراحی بیرونی زیباش بگذریم به طراحی زیباتر داخلش میرسیم حس یه جت رو به آدم میده معرکست خدایی
آخ آخ آخ آخ!!! اینو از نزدیک دیدنم سعادتیه واسه خودش!
ولی از همه بیشتر مصرف سوختش چشمو گرفته لامصب با ۸۰۰ خورده ای اسب بخار صدی ۳/۳ تا میسوزونه پراید ما با ۶۳ گاو بی بخار صدی ۹ تا کشته این تکنلوژیتونم!
به نظرتون نید فور اسپید اینو تو گیماش میذاره ما یه تست ازش بگیریم ببینیم چه جوریاس؟؟؟؟ ددددددی
یکی بیاد منو بگیره!!!
بهزاد
۱ خرداد ۱۳۹۲کیانوش جان وقتت بخیر عزیز.
رکورد این پورشه واقعا عالیه ولی دوست عزیز رکورد lfa با چند صد اسب بخار کمتر بدست اومده که در قیاس با این خودرو بی نظیره و 7:14 فقط با 555 اسب بخار!
مصرف سوختش در صورتی به این عدد میرسه که در حالت هیبرید با سرعت کم فکر کنم زیر 130 کیلومتر در ساعت باشه و در صورت اتمام شارژ باطریها و باز نیافتن انرژی از ترمزها یا گشتاور اضافی موتور این مقدار بیشتر میشه و در صورت حرکت با سرعتهای بالاتر و حالتهای مسابقه ای مصرف به بالای 15 لیتر خواهد رسید.
کیانوش
۳ خرداد ۱۳۹۲سلام بهزاد جان!
داداش اینم در نظر بگیر که lfa تقریبا ۳۰۰ کیلو از این سبکتره که قدرت بالای اینو توجیح میکنه و تفریبا تو یه رده قرار میگیرن و این که گفتن این یه رکورد معمولی بوده و هدف رکورد زنی نبوده و در آینده خیلی نزدیک باید شاهد رکورد های کمتر از ۷ از این خودرو باشیم !
اما در مورد مصرف سوخت منم واسه همین با پراید مقایسش کردم چون پراید بالای ۱۳۰ تا نمیره ددددددی!
اگه ۱۵ تا هم بسوزونه بازم معقوله ولی ۹ تا واسه پراید خیلی نامعقوله قبول داری؟ منو باش چیو دارم با چی مقایسه میکنم عزر میخوام ولی این مقایسه لازم بود تا یه عده که هنوز دارن از خودرو که نه فرغون داخل همایت میکنن به خودشون بیان!
اگه اشتباه نکنم در حالت هیبرید مقداری از قوای موتور واسه شارژ بانری ها استفاده میشه نه؟!!!
نوید
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲7:14؟؟؟؟
بزار یه رکورد زیر 7 دقیقه ازش بگیرن ببینیم کی دیگه میخواد چی بگه…!!!
معمولا مهندسای یه ماشین در مورد زمان پیست و اینجور چیزا نظر نمیدن ولی مهندسای 918 جوری تو مصاحبه ها راجع به رکورد زیر 7 دقیقه صحبت میکنن انگار یه چیز عادیه.!
این ماشین (البته نسخه 770 اسبی نه این نسخه 880 اسبی ) تو NFS:most wanted 2012 هست… البته باید Terminal velocity pack رو هم نصب کرده باشی.
کیانوش
۱ خرداد ۱۳۹۲مرسی نوید جان از راهنماییت
نسخه ۷۷۰ رو تو هات پر سوییتم روندم یکم کند نسبت به بقیه ولی هندلینگش بعد از آر۸ عالیه
نوید
۱ خرداد ۱۳۹۲اونی که میگی مدل کانسپت 718 اسبی بود.
:)
کیانوش
۱ خرداد ۱۳۹۲واقعا؟؟؟ عجب!!!!
amin
۱ خرداد ۱۳۹۲پشتش نازه
amin
۳ خرداد ۱۳۹۲این خیلی خوشکل تر از فراری 458 ایتالیاست. معلومه که از اون هم تند تر میره…
کلا عشق است ماشین های آلمانی بخصوص پورشه و آئودی…
ali
۵ خرداد ۱۳۹۲دم همه ی شمایی که نظر میدین گرم:
ولی دور بر خودتونو نگاه کنید ،ببینید بشتر مردم ما چه جوری زندگیشون با هزار مصیبت بدبختی میگذره ،بر عکس بیش از 90% مردم المان تو رفاه کامل دارن زندگی میکنند .
خوب ما هم مثل اونا آریایی هستیم حتما هم تمدن ما غنی تر وبیشتر از اوناست.همون آلمانی اونو تولید میکنه ومیفروشه بازم کمک میکنه به رفاه هر چه بیشتر هموطنش.
و تو ای هموطن چه خدمتی به هموطنت میکنی؟ لابد نمیخواهی که بگی پولشو دارم و میخرم وپوزشو میدم به هموطنم!!!
پویا
۷ خرداد ۱۳۹۲با سلام به همه.
دیروز میدونین رییس شورای رقابت خودرو چی فرمودن؟؟؟!!!
علام کردن که تو کشور ما صنعت خودرو سازی وجود نداره صنعت کوپی رایت
داریم!!!!
mahdi
۸ خرداد ۱۳۹۲واقعا درست گفتن مثلا فرق پراید 132باصبا چیه؟نه خدایی میگم؟یه ادم معمولی هم میتونه چهار تا چراغ رو تغیر بده!
رضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۲پورشه تنها محصول زمینیه که میتونم به سرش قسم بخورم.. فکر کنم اگه مسابقات اتومبیل در سراسر کهکشان راه شیری برگذار میشد از زمین فقط میشد پورشه رو فرستاد :دی
مصطفی
۴ مرداد ۱۳۹۲ماشین بسیار قوی است ولی میان لافراری ومک لارن p1انصافا به چشم نمی یاد!
مهدی
۱۷ مهر ۱۳۹۴دوستای گلم به نظر من این نهایت هنر پوشه هس. که واقعا عالیه پورشه کار درستی کرده. واقعا عالیه. مک لارن p1 به هش نمیرسه ولی فراری لافراری بهش میرسه از این جهت هیدروبیدی هس عالیه و همین باعث برتری 918 به لافراری میشه.اگر واقعا یه ماشین تمام عیار میخواید برید سراق کونیخزرگ اگرا و بوگاتی شیرون. اینا که عددی نیستن.