با چراغ سبزی که هیئت مدیره این کمپانی بهتازگی برای پروژه «میشن E» نشان دادهاند، اولین خودروی با پیشرانه ۱۰۰ درصد الکتریکی پورشه در راه است. به گفته اولیور بلومه (Oliver Blume)، عضو هیئت اجرایی کمپانی، پورشه به زودی یک فصل جدید در تاریخ خودروهای اسپورت آغاز میکند. این خودرو قرار است تا آخر دهه کنونی میلادی به بازار معرفی شود.
در پروژه میشن E، پورشه همچنان به پشتیبانیاش از برنامههای توسعه پایدار ادامه خواهد داد. تنها در اشتوتگارت-زوفنهاوسن، بیش از هزار شغل جدید ایجاد میشود و این کمپانی حدود ۷۰۰ میلیون یورو در سایت اصلیاش سرمایهگذاری خواهد کرد. همچنین در سالهای آینده، یک کارگاه رنگآمیزی خودرو و یک کارخانه جدید مونتاژ در این منطقه ساخته میشود. کارخانه کنونی ساخت موتورهای پورشه نیز برای تولید موتورهای الکتریکی گسترش خواهد یافت. علاوه بر این، بخش ساخت بدنه خودروها نیز ارتقا مییابد. از دیگر جاهایی که پورشه به این منظور بر روی آنها سرمایهگذاری میکند، میتوان به مرکز توسعه «وایزآخ» اشاره کرد. اووه هوک (Uwe Hück)، معاون رئیس و عضو شورای مرکزی کارگران، کسی است که اینچنین از این تصمیم یاد میکند:امروز باید جشن بگیریم! ما موفق شدیم!
نام کانسپت Mission E ممکن است در نهایت برای مدل تولیدی استفاده نشود، ولی پورشه میخواهد با این وسیله، از تسلا که هنوز تنها به ساخت خودروهای الکتریکی با سطح عملکرد بالا میپردازد، پیشی بگیرد. پانامرا و کاین E-هیبرید بههیچوجه کافی نیستند و ۹۱۸ اسپایدر نیز با تولید محدودش، نمیتوانست گزینهای برای این منظور درنظر گرفته شود. ولی همه اینها در کنار پیشرفتهای تکنولوژی پیشرانه در مدل قهرمان مسابقه ۹۱۹ هیبرید، درسی برای پورشه بودهاند تا «میشن E» را برای خروج از دروازههای خط تولید آمادهتر کند. در حال حاضر هیچچیز جلودار توسعه این خودرو و مدلهای احتمالی آن نیست؛ حتی رسوایی دیزلگیت فولکسواگن نیز نتوانسته خللی در روند این پروژه بهوجود آورد.
شارژر ۸۰۰ ولتی در خودروی کانسپت میتواند تنها در عرض ۱۵ دقیقه، ۸۰ درصد باتری و یا انرژی لازم برای طی مسافتی برابر ۲۱۷ کیلومتر را تأمین کند. اگرچه هنوز این اتصال برق برای شارژر وجود خارجی ندارد، ولی خودروی الکتریکی پورشه با یک شارژ کامل میتواند مسافتی برابر ۲۶۹ کیلومتر را طی کند. البته مطابق چیزی که از پورشه سراغ داریم، میتوان انتظار داشت که همهچیز طبق برنامه پیش برود و این خودرو در نهایت، خواهد توانست با قدرتی برابر ۶۰۰ اسببخار، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۳/۵ ثانیه ثبت کند و از تجهیزاتی چون سیستم فرمانپذیری چهار چرخ، دیفرانسیل تمامچرخ محرک و تکنولوژیهای سطح بالایی مانند سیستم ردیابی چشم دیجتالی در پنل ابزارها سود خواهد برد.
شاهین
۱۵ آذر ۱۳۹۴فوق العاده اس! هم از نظر فنی هم از نظر طراحی! افرین پورشه! این چند وقته خبرا راجع بهش زیاد بوده ;)
و همچنین افرین به تسلا که شروع کننده ی این رقابت بوده.
Hitler
۱۵ آذر ۱۳۹۴خودروی فوق العاده البته اگه تا آخر دهه کنونی تسلا بازار رو قبضه نکنه.
متنی علمی ،کامل ،فلسفی و بی نقص بنویسید.مدتی بعد خنده دار خواهد بود.طنز ها می سازیم از سخنانی که سنگ بنای اخلاقیات را جا نهادند،والبته این از نشانه های پیشرفت است.
farzad
۱۵ آذر ۱۳۹۴فکر میکنم 50 مایل چیزی در حدود 80 کیلومتر میشه نه 43 کیلومتر
Rouzbeh
۱۵ آذر ۱۳۹۴درست از خیلی جهات بهم ربط ندارند ولی بنظرم رقیب BMW i8 میتونه باشه بعد مدل های تسلا
ایمان
۱۶ آذر ۱۳۹۴طرف دار پرو پا قرص ای ایت بودم، ولی خوب باید قبول کرد، اصلا دو تا چیز خیلی غیر مرتبط رو داری با هم مقایسه میکنی، ای ایت انقدر ضعف داره که قابل مقایسه نیست با این، ای ایت اونی نبود که روی کاغذ فکر میکردیم، تو پلاس توش که دقیقا میشه تو پلاس دو تا بچه گربه، یک و سه دهم لیترش که شد 4-5 لیتر(یکم کمتر از دویستو شیش!!!) و خیلی چیزای دیگه…. باید قبول کنیم، ضعف بزرگ پورشه توی خیلی اسپرت بودنش بود که تو پانمرا کلا ثابت کرد که میتونه اسپرت رو با سدان های لوکس تلفیق کنه، پس بدون این خودرو که الان داره معرفی میشه، یک شاهکار خواهد بود با توجه به گذشته ای که از پورشه اطلاع داریم، واقعا دو ست دارم زود تر تولید بشه، زودتر به ایران بیاد، ت زودتر بتونم برم خیابون شریعتی پشت ویترین مغازه ها نگاهش کنم.. همین
Archi KHAN
۱۵ آذر ۱۳۹۴آفرین به پورشه ،
خودروسازی که هیچ وقت گود را خالی نمیکنه
خیلی خوشگله …
Archi KHAN
۱۵ آذر ۱۳۹۴راستی مدیر عزیز سایت
خیلی ممنون و مچکر بخاطر قفل راست کلیکی که گذاشتی ، و یه تشکر ویژه بخاطر تَره ای که واسه حرفها و اعتراض های بچه ها خُرد نکردی ، ایوول داری !
بچه هایی که با وجود اون ها این سایت گرم و فعال شد
هر چی باشه همه مدیرهای ما سَر و تَه یِه کَرباس اند ، چه مدیر ایران خودرو باشه ،
چه مدیر سایت پدال و چه مدیر …
american and japan
۱۵ آذر ۱۳۹۴واقعا این قفل راست کلیک رو اعصابه.خب یعنی چی؟ چه معنی میده؟اگر به خاطر باز کردن new tab هست که با کروم میتونم با کشیدن موس رو لینک ها مطالب رو به صورت new tab باز کنم.اگر هم نیست دلیلش رو بگید
ممنون میشم سردبیر محترم پاسخ بنده رو بدن.
راستی در مورد معیار لوکس بودن خودرو ها برای واردات و واردات خودرو های آمریکایی هم خبر بزارید.
شاهین
۱۵ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز Archi KHAN، تند نرو! همیشه استدلال های طرف مقابلت رو بشنو و بعدش تصمیم بگیر! قضاوت های عجولانه هم یه جور دیگه ای آفت شده.
شرمنده اگه جسارت کردم.
مخلصم
Archi KHAN
۱۵ آذر ۱۳۹۴ارادت
تند رفتیم عایا ؟!
از وقتی این فکر ناب را اندیشیدن واسه به سرقت نرقتن مطالب خیلی …. شون
کلی از بچه ها گفتن اعتراضشون را
اما طرف مقابل(!) استدلال که هیچ ، اصلا عکس العملی نشون دادن ؟!!!!
(( که البته لزومی هم نداره تو کشوری مثل ایران برای راضی نگه داشتن مشتری یا مخاطب استدلال راضی کننده گفته بشه .
توی ایران ، شعار یا بهتره بگیم فرمولی که همه جا صدق میکنه و این هستش :
همینِ که هست ، میخوای بخوا ، نمیخوای نخوا …. ))
خیلی ارادت
شاهین
۱۵ آذر ۱۳۹۴خود من هم الان نمیتونم چند تا تب رو با هم باز کنم اما از این ور هم میبینم این همه مطلب که با زحمت تهیه میشه به راحتی کپی و تو سایت های دیگه به اسم خودشون منتشر میشه ادمو ناراحت میکنه.
اتفاقا یکی از ترجمه هایی که خودم واسش زحمت کشیده بودم،اتفاقی دیدم تو یه سایت دیگه بدون هیچ نام و نشونی منتشر شده و خودم ناراحت شدم.
اگه هم توجه کردی باشی،پدال مطالب رو خودش تهیه میکنه و کپی پیست تو کارش نیست که اخرش یه منبع بزنه و خلاص! واسه همسنم منو شما میایم اینجا.
یه مورد دیگه هم اینکه کلا هممون (یکیشم خودم) خوب بلدیم ایراد بگیریم از همه چی! اما دریغ از یه همدلی و ارایه راه حل! همه رو هم با یه چوب نرونیم.
حرف های عامه پسند رو همه بلدن ؛)
راهکار بده عزیزجان
خیلی خیلی ارادت
سردبیر
۱۵ آذر ۱۳۹۴سلام. وقت همگی بخیر. همان طور که بهتر در جریان هستید، مطالب منتشره با زحمات فراوان نویسندگان، مترجمین، ویراستار تهیه و انتشار می یابند اما در کسری از ثانیه، توسط سایتهای مهاجم، کپی و بدون ذکر نام نویسنده و مترجم و منبع، به راحتی از ان خود می شوند. بنابراین برای سخت تر کردن کار این سایتها، این تکنیک را به کار بردیم که البته اذعان دارم ممکن است مشکلاتی برای مخاطبان گرامی ما نیز فراهم کند. شایسته است به جای پناه بردن به چنین راههای بازدارنده دردسر سازی، فرهنگ کپی کاری از وب فارسی جمع گردد و البته مخاطبان نیز با تحریم چنین سایت هایی می توانند به سایتهای مولد و تولید کننده محتوی، نیروی بیشتری ببخشند. بعلاوه اینکه این امکان فراهم است که در سایت پدال عضو شده و از پنل کاربری و پس از لاگین کردن به محتوی دسترسی بدون مشکلی داشته باشید. از اینکه این راهکار برای دوستان گرامی موجب دردسرهایی شده، صمیمانه پوزش می طلبیم.
ارادتمند همه کاربران فهیم سایت پدال
shahab
۱۵ آذر ۱۳۹۴سردبیر جان بابت همه زحمات شما متشکریم
من با راهکار قفل راست کیلیک بسیار موافقم و صد البته اینکه مردم ما خودشون باید فرهنگ اینو داشته باشن ک از استفاده از مطالب یا موسیقی یا فیلم کپی شده بپرهیزن
حالا شاید این قفل کردن ها کمکی باشه برای سایتهایی مثل پدال ک زحمت نوشتن و ترجمه رو میکشن و ما ازشون استفاده میکنیم
علی آقا
۱۵ آذر ۱۳۹۴اسم اون سایتها رو نام ببرید تا حداقل از لیست آراس اس خودون حذفشون کنیم.
ایمان
۱۶ آذر ۱۳۹۴دوستان همه گی لطف کنید اگر میخواید خبری رو در نیو تب باز کنید، کنترل رو نگه دارید و کلیک معمولی کنید روی خبر، در یک نیو تب باز میشه، که نه سیخ بسوزه نه کباب…
مرد خسته
۲۰ آذر ۱۳۹۴کلیک وسط موس را روی لینک مورد نظر فشار دهید.
این فشار باعث میشود تبی جدید با مضمون مطلب مورد نظر ایجاد شده و در ورای پیرامون تب شما دچار تب شدیدی شده و بسوزد.
“”تا بسوزد هر آنکس که مطلبی را بی اجازه در تبی جدید دچار تب کند و انشااله در تبی شدید گرفتار شود..””
الهی امید.
ali ayat
۱۵ آذر ۱۳۹۴پورشه و بی ام و اولین شرکت هایی بودند که کانسپت های آینده رو وارد این سال های آتی کردند به امید موفقیت روز افزون پورشه و تمام شرکت های سازنده ماشین های برقی و یه نکته جالب که اگه بهش توجه کنین اینه که این مدل ها هنوز اولش دیگه یک دهه بعد چیه من نمیدونم
احمد باقری
۱۵ آذر ۱۳۹۴خبرش قبلا اومده بود و در همین سایت هم عنوان شده بود. این طراحی، خیلی بهتر از 911 هست، ولی هنوز جای کار داره و یه خورده خالیه، نمای پشت هم بدتر از مدلهای دیگر پورشه هست.
مرد خسته
۲۰ آذر ۱۳۹۴نشد یه مطلب پورشه باشه و شما نباشی..
مرد حسابی مجبوری نظر بدی وقتی بدت میاد؟!
لطفا تایید شه، حرف همه هست.
KING 918
۱۵ آذر ۱۳۹۴واقعا چه میشه گفت پورشه یعنی معنای واقعی کلمه های ماشین … تکنولوژی …شتاب …سرعت ….قدرت…پیشرفت…بنیانگذار…..و هر صفت خوبی که در دنیا هست ….
great britain
۱۵ آذر ۱۳۹۴چه عجب بالاخره طراحیه پورشه یه تغییری کرد!!!!!!!!!
زیباست ولی میتونست زیباتر هم باشه.
amir ali
۱۶ آذر ۱۳۹۴شاید کمی سختگیرانه باشه ولی جلوی اتومبیل شبیه مکلارن و عقب شبیه استون مارتین هست .
مرد خسته
۲۰ آذر ۱۳۹۴وسطشم شبیه بنتلیه، اگزوزشم شبیه سگدست لندرووره..
اما خارج از شوخی الان که بیشتر دقت کردم فهمیدم آینه بغلشم شبیه تسمه تایم رولزرویزه
پارسی
۱۶ آذر ۱۳۹۴پورشه اصالت داره اینو با پوستو خون واستخونت بفهم مثل انگلیسی ها ادای اصالت و در نمیاره
amirali
۲۳ آذر ۱۳۹۴من از برند پورشه و تاریخچه آن اطلاع دارم و احترام زیادی قائلم . البته نظر خودم را گفتم و هیچ کس هم مجبور نیست نظر بنده را قبول داشته باشه . یه تحقیق ساده و دیدن چند عکس واقعیت را مشخص می کنه . البته به دلایل فنی هیشه در طراحی سوپر کار ها شباهت هایی دیده میشه که اینو همه بهش واقفند ولی طراحی چراغ عقب بسیار شبیه هست و زاویه وین های جلویی و چراغ ها هم شبیه هست . در طراحی اولیه بدنه همیشه اقتباس میشه و برای اینکه از حالت کپی کاری بیاد بیرون طرح به اصول و زبان طراحی برند نزدیک میشه و این موضوع به هیچ وجه عیب نیست .
سیاوش
۱۵ آذر ۱۳۹۴کانسپتشم کامله هم طراحی داخلی هم بیرونی فوق العاده هیجان انگیز طراحی جلو که حرف نداره کاملا متمایز
Saied
۱۵ آذر ۱۳۹۴من که عاشقش شدم. واقعا محشره. دست طراح و مهندساش واقعا درد نکنه. فکر کنم در مقایسه با ما واقعا ابر انسان هستن
غرق در خون
۲۰ آذر ۱۳۹۴عاشقش نشو که بیچاره میشی توهم.،
منم یه زمانی عاشقش شدم،
اما فهمیدم این عشق یه طرفست.. فهمیدم خیلیا عاشقشن، فهمیدم دل خیلیارو برده با لوندیاش..
دیدم دیگه دارم اذیت میشم.، دیدم مقابل رقیبان پولدار دارم کم میارم.، جز یه دل خسته و یه جیب سوراخ چیزی واسه ابراز نداشتم، داشتم نابود میشدم..،
ناگزیر با دلی شکسته و خونآلود ازش کم کم دور شدم ، جوری که نبودم رو حس نکنه..
ولی یه چیزو خوب فهمیدم
شاید ما هرگز بهم نرسیم و چنین انتظار بیجایی هم ندارم.، تو کجاهو من کجا…
اما همیشه عاشقت خواهم موند و هرگز عشقت رو به این تازه به دوران رسیده های کره ای که با صدجور جراحی و آرایش یکم رو اومدن عوض نمیکنم.. همونایی که آرزو دارن ذاتا مثه تو باشن.، اما تو کوجاهو اونا کجا….
میدونم هیچکس مثه من دوست نخواهد داشت تا ابد و همین من رو راضی میکنه..
اینکه از دور دوست داشته باشم و تا آخر عمر بهت خیانت نکنم در عین حال اسیرت هم نکنم و آزادیتو محدود نکنم..
هرجا هسی و با هرکه هسی سلامت و شاد باشی عشق من..
شایان (ماشین برقی ، ماشین آینده!)
۱۶ آذر ۱۳۹۴پورشه هم وارد رقابت الکتریکی ها شد.
کانگرجولیشنز پورش !
ولی عمرا به پای تسلا برسی. تا وقتی اولین پورشه برقی بیاد به بازار تعداد ایستگاه های سوپرشارژ تسلا از ده هزار هم رد شده.
خوب مشخصه انتخاب مشتری کدومه.
تسلا انقدر حساب شده کار کرده که رقبا کار سختی در پیش دارند… خیلی سخت !