آخرین فرزند کانسپت و نمایشی پژو، یک کراس اوور هیبریدی نامتعارف است که میتواند الگو و تمرینی برای نسل آینده پژو ۳۰۰۸ این کمپانی نیز باشد.
کوارتز (Quartz) نام این کانسپت اسپرت است که شمایلی مدرن و آیندهنگرانه دارد. چراغهای LED آن کمی به انواع آئودی شباهت دارند. با این وجود ترکیب مناسبی با کاپوت کشیده و جلوپنجره مشبک سهبعدی آن دارند. هواکشهای بزرگ سپر جلو با حاشیه قرمز رنگ نیز جلوهای جذاب به کوارتز بخشیدهاند. چرخهای بسیار بزرگ ۲۳ اینچی با رینگهای مشکی پیچیده و خطوط قرمز رنگ و تایرهایی بسیار عجیب و خاص، قسمت دیگری از وظیفه جلبتوجه را بر عهده میگیرند. سقف کوارتز، شیب زیادی در قسمت عقب دارد و کاملاً فرمی کوپه مانند یافته است. رنگ قسمت انتهایی نیز متفاوت و تیره است و یادآور کانسپت دیگر پژو یعنی اگزالت میباشد. چراغهای عقب شامل LED های عمودی باریک، درب عقب شیشهای با شیب زیاد، اسپویلر عقب دو قسمتی، اگزوزهای پهن ذوزنقهای شکل و دیفیوزر عقب با خطوط موازی ممکن است این تصور را در ذهن متبادر کند که با یک لامبورگینی شاسیبلند مواجه شدهایم. در داخل کابین با فضایی مدرن، کنترلهایی مینیمال و سبکی هیجانانگیز روبرو میشویم. فرمان تقریباً به شکل مربع درآمده است. چهار صندلی انفرادی اسپرت با حاشیههای دربرگیرنده کامل و مسابقهای و کنترلهای برقی صندلی در قسمت میانی نشیمنگاه، نشان از چیرگی تفکر اسپرت در طراحی این فضا دارند. آلومینیوم برس خورده مشکیرنگ، فیبر کربن و حاشیههای قرمز رنگ درخشان، جلوهای بینظیر در داخل اتاق این خودرو ایجاد کردهاند. قسمتهایی از کابین و کنسول وسط با سنگ آتشفشانی بازالت ساخته شده است. استفاده از نساجی دیجیتال سهبعدی با کمک الیاف پلیاستر بازیافتی از بطریهای آب پلاستیکی نیز برای اولین بار روی این خودرو اعمال گردیده است. نشستن پشت فرمان احساسی همانند نشستن در کاکپیت یک هواپیمای جنگنده مدرن را القا میکند. پژو کوارتز مفهومی روی پلتفرم جدید این شرکت با نام EMP2 ساخته میشود که زیربنای پژو ۳۰۸ جدید نیز میباشد. طول و عرض این خودرو به ترتیب، ۴.۵ متر و ۲.۰۶ متر میباشند. استفاده از کامپوزیت در ساختار پنل های بدنه باعث شده تا صرفهجویی زیادی در وزن خودرو ایجاد گردد. حذف ستون B و درهایی که به سبک قیچی باز میشوند، باعث شده تا سرنشینان عقب با وجود باریکی درب عقب، با سادگی بیشتری وارد کابین شوند. پیشرانه هیبریدی کوارتز از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوی ۲۷۰ اسبی ۳۳۰ نیوتن متری و دو موتور الکتریکی ۱۱۴ اسبی شکل میگیرد. نیروی موتور بنزینی توسط یک گیربکس ۶ سرعته متعارف به چرخهای جلو منتقل میشود. هر کدام از دو موتور الکتریکی نیز روی یک محور قرار گرفتهاند. بدین ترتیب این خودرو تبدیل به یک خودروی ۴ چرخ محرک خواهد شد. خروجی ترکیبی نهایی پیشرانه، ۴۹۸ اسب بخار میباشد. باتریهای این خودرو به تنهایی نیز بدون مصرف قطرهای سوخت تا مسافت ۵۰ کیلومتر بر ساعت را پشتیبانی خواهند کرد. کاملاً مسلم است که پژو هرگز چنین خودرویی را به تولید انبوه نخواهد رسانید. با این وجود، دیدگاه و خط فکری طراحان این شرکت که در مدلهای تولیدی آینده شرکت نیز نمایان خواهد شد، در این مدلهای کانسپت، بیشتر عیان میگردد.۴۸ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
Elring-aventador
۲۸ شهریور ۱۳۹۳داخلش مث لامبورگینی urus شده
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۲۸ شهریور ۱۳۹۳هم داخلش هم خارجش مثل لامبورگینی urus شده
لامبورگینی اینقدر دست دست کرد تا طرحشو این دزدای فرانسوی دزدیدن
sorena
۲۸ شهریور ۱۳۹۳دیزاین لب پژو-سیتروئن یکی از برترین ها تو طراحی هر مصنوعی تو دنیا هست ،نیازی به تقلب از لامبورگینی افسانه ای نداره در ضمن طراحی داخلی کاملا یاداور نسل جدید طراحی های داخلی محصولات پژوئه… .
NASSY
۲۸ شهریور ۱۳۹۳موافقم sorena, پژو-سیتروئن توو طراحی بی نظیره و نیازی به کپی کردن
نداره, اما سوال اینجاس که چرااین شرکت توو فروش و رقابت با شرکت های
دیگه کم میاره؟!!!!!!
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۲۸ شهریور ۱۳۹۳دیزاین لب پژو رو ندیدم و نمیدونم ولی همه میدونن پژو سالی 2 میلیارد دلار سودآوریش از ایرانه چون جنس بنجل میده جرینگی از ما جهان سومی ها دلار میگیره
وقتی هم ایرانو تحریم کرد رفت چسبید به جنرال موتور که اونم محل سگ بهش نذاشت
کلا شرکت منفوریه
PEUGEOT
۲۸ شهریور ۱۳۹۳احمد متاسفانه اطلاعاتت خیلی کمه
اولا همه می دونن پژو یکی از بهترین طراحی ها رو در خودرو داره
دوما هر خودروسازی بازارشو از دست بده ضرر می کنه این یه چیز مشخصی هست لازم نیست توضیح بدی
سوما برو یه کم مطالعه کن این جنرال موتورز بود که از پژو درخواست شراکت کرد
چهارما مگه لامبورگینی خیلی شاخه که با قیمت میلیاردیش تو خیابونا آتیش می گیره؟!!!!
پنجما لامبورگینی هر چقدرم شاخ باشه جلوی بوگاتی فرانسوی باید لنگ بندازه
صادق
۲۹ شهریور ۱۳۹۳بلاخره یکی از قدیمیای پدال رو دیدیم!!!
داش محمد، خوض اومدی،
کاشکی اومدنت دووم داشته باشه.
PEUGEOT
۲۹ شهریور ۱۳۹۳ممنونم صادق جان
ارادتمند شماییم
SuperVeloce
۲۸ شهریور ۱۳۹۳رقیب urus پیداشد.
البته با کپی از روی urus!
SuperVeloce
۲۸ شهریور ۱۳۹۳بچه ها این بخشش شبیه آوانتادور نیست؟!
file:///D:/Users/Mostafa/Desktop/Peugeot-Quartz-Concept-9.jpg
مجتبی(ساروی)
۲۸ شهریور ۱۳۹۳من از شرکت پژو به خاطر بلایی که سر ایران اورد متنفرم نامردی رو درحق ایران تموم کرد ولی مطمنم جنرال موتور بهش رکب زد که یه بخشی از سهامشو خرید بعدشم فشار اوردکه باید ارتباطت رو با ایران خودرو قطع کنی بعد از این کار که فروش پژو بسیار کم شده و زیان ده شد و 8000تا کارگر رو اخراج کرد (عددش دقیق یادم نیست)و به پیسی خورد اومد رهاش کرد و پژو به روزی افتاد که مجبور شد سهامش رو به دانگ فانگ چین بفروشه .ولی خواهش میکنم منصف باشیم بیایید منصف باشیم من به اندازه سر سوزن قبول ندارم این کانسپت از لامبو کپی شده حتی سر سوزن .به نظر من از هر ماشین کراس اوری که تو زندگیم دیدم زیباتره و موتور کاملا قابل قبول از لحاظ قدرت و شتاب داره و واقعا زیباست.لعنت بر دروغ گو و چاپلوس
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۹ شهریور ۱۳۹۳مجتبی جان نمیدونم شاید شما راست میگی.به نظر من هم خیلی زیباست اما بدیهی است که حداقل مدل صندلی هاش کپی urus هست.این نوع صندلی مخصوص لامبورگینیه و هم چنین ورودی هواش.
اگه دوباره به عکسای urus نگاه کنی فکر کنم نظرت عوض بشه مجتبی جان.
ارادتمندم
DRAGONBORN
۲ مهر ۱۳۹۳500 اسب رویایی
!!!!!!!!!!
M Power///
۲۸ شهریور ۱۳۹۳کانسپت جالبی هست ولی از هر طرف بهش نگاه می کنم. الگو یا کپی برداری از طرح های لامبورگینی رو می بینم.
M Power///
۲۸ شهریور ۱۳۹۳چرا دیسلایک. دلیلم برای حرفم که گفتم پژو الگو یا کپی برداری از طرح های لامبورگینی کرده.
۱ به ورودی هوای سپر نگاه کنید بی شباهت به ورودی هوای آونتادور و urus نیست.
۲ داشبورد میانی به آونتادور و urus و اوراکان شباهت داره.
۳ صندلی ها که در بعضی از مدل های تولیدی و تمام مدل های کانسپت لامبورگینی به خصوص در urus می توانیم مشاهده کنیم.
۴ ً…………………….
رامکال
۲۸ شهریور ۱۳۹۳با سلام به همه کاربران سایت خوب پدال.
راستش من اولین بارمه که در این سایت نظر میگذارم اما با این سایت و کاربرانش و نظراتشون غریبه نیستم.
بارها میخواستم این کار رو بکنم ولی خوب به دلایل مختلفی نشد.
بارها برای دوستانی همچون شاهین جان/میلاد جان/کربنادو جان/زیگما جان و…
مثبت و منفی دادم که برای خودش داستانهای جالب و زیادی دارد.
شاید اگر زودتر از اینها شروع بکار میکردم من هم الان 2000تایی میشدم.
به هرحال من با خیلی از کاربران این سایت و ماجراهاشون و دعواهاشون و… آشنایی کاملی دارم و مثل یک داستان دنبالشون میکردم.
به هر حال بگذریم از این به بعد سعی میکنم که خودم رو در بحث ها شرکت بدم و نظراتم رو در این جا قرار بدم.
چند هفته پیش خبر جالبی رو در صفحه آخر روزنامه همشهری خوندم که در اون خبر از تولید خودرویی با سوخت آب نمک میکرد.
این خبر آنقدر برای من جالب بود که حتی در اینترنت هم جستجو کردم و تونستم بفهمم که خبر واقعی است.از اونجایی که من همیشه به پدال سر میزنم برام جای سوال داشت که چرا خبری از این موضوع نه بر روی سایت قرار گرفته و نه کاربران اشاره ایی به اون کردند.
حتی فکر کنم که سازنده باطری هاش همونی بود که چند وقت پیش پدال در یکی از گزارش هاش از نمایشگاههای خودرو به خودرویی برقی(فکر کنم یک طرح مفهومی بود) با توان بالا (که گفته شده بود باطری هاش رو یک شرکت آلمانی در لیختن اشتاین میسازد)اشاره کرده بود.
NASSY
۲۸ شهریور ۱۳۹۳درود رامکال
خوش امدی عزیز
انشالله بتونیم از اطلاعات و دانش شما استفاده کنیم و در کنار هم گفتگو کنیم(در کمال احترام و ادب)
دوست خوبم, بحث و گفتگو بین کاربرها جیز بدی نیست, تا وقتی که بهم بی احترامی و خدای نکرده فحاشی نکن(تا حالا مورد نداشتیم که کار به فحاشی برسه), باید از این سایت ممنون باشیم که یه محیط کاملا ازاد و سالم برای تبادل نظر و گفتگو سالم به وجود اورده (پــــــــــــدال خان خیلی مخلصیم);P
در مورد تولید خودرویی با سوخت آب نمک تا حالا نشنیده بودم !!! ,ممنون میشم اگه لینک مطلب رو بذاری.
با تشکر ناصر
SuperVeloce
۲۸ شهریور ۱۳۹۳داداش خوش اومدی.
صادق
۲۸ شهریور ۱۳۹۳خوش اومدی داش رامکال
امیدوارم که کامنت گذاشتنت دوام داشته باشه و اینکه با شما بحثای دوستانه و فنی خوبی داشته باشیم.
ارادتمندم
DRAGONBORN
۲ مهر ۱۳۹۳پژو خوب داره زورآزمایی می کنه
حسین
۲۸ شهریور ۱۳۹۳درود. رامکال جان از اومدنت به جمع کامنت گذارا خوشحالم. ایشالا کامنتات آروم آروم به 10000تا هم برسه و ما هم ازشون استفاده کنیم.
مهمان
۲۸ شهریور ۱۳۹۳این خبر مربوط به هیبریدهاس و با توجه به اینکه قسمت بزرگی از راه یعنی حذف تعرفه توسط دولت انجام شده اونم بیشتر از 4 ماه پیش پس بیاید پیگیری کنیم که این موضوع عملی هم بشه
یادمه روز اولی که خبر حذف تعرفه منتشر شد گفتن افراد بسیاری برای ثبت سفارش اقدام کردن یعنی استقبال زیاد بوده ولی هنوز شاید بدلیل تحریمها و احتمال بیشتر فشار مافیای خودروسازی عملی نشده
در ادامه حرفای قبلی با اینکه دوستان میگن این حرفا راه به جایی نمیبره و البته خودم هم گفتم با یک مافیا روبرو هستیم ولی من تلاشمو میکنم و امیدوارم تعداد بیشتری به شکل عملی و از هر روشی که میتونن خواسته و حرفشونو به مسئولین برسونن و اونارو تحت فشار قرار بدن شاید به جایی برسه
مهمان
۲۸ شهریور ۱۳۹۳جایی دیدم یکی گفته بود حالا این خودروهای خارجی آزادانه وارد هم بشن که ما نمیتونیم بخریم!!
من تلاشم اینه با این تفکرات مقابله کنم
1- هیچ خودروی تولید انبوهی اگه بدون تعرفه وارد بشه حتا بادلار 3200 تومنی هم یه میلیارد نمیشه
2- وقتی خودروی خوب و تولید روز (حتا مدلهای هیبرید) به تعداد زیاد و مرتب وارد بازار بشه دیگه قیمت دست دومها مثه خیلی کشورای دیگه به شدت پایین میاد
کدوم کشور مثه ایران قیمت مدل 6-7 سال پیش بیشتر از دو سوم مدل صفره؟؟!!
4MATIC
۲۸ شهریور ۱۳۹۳دقیقا از لامبورگینی یوروز کپی کرده
Elring-aventador
۲۸ شهریور ۱۳۹۳لامبورگینی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
حامد
۲۸ شهریور ۱۳۹۳طراحی ایش دیوانه وار قشنگه من عاشق این طراحی مشکی-قرمز با این خطوط شکسته ام. اروس رو هم به خاطر همین سبک طراحی خیلی دوسش دارم
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۸ شهریور ۱۳۹۳واقعا” شبیه urus شده.از همه نظر حتی ریزه کاری های داخل کابینش.
پژو همچین چیزی رو تولید نکنه بهتره البته تقریبا” بعیده که بتونه چنین ماشینی درست کنه.
Alpha
۲۸ شهریور ۱۳۹۳مدل های کانسپت پژو از مدل های تولیدیش بیشتره ! هر سال 10 15 تا کانسپت هیبریدی و الکتریکی میده هیچکدومم تولید نمیکنه !
سعید
۲۸ شهریور ۱۳۹۳پژو درباره مدل hx1 هم تعریف و تمجید داشت که هیچی نشد.بقول alpha مدل های کانسپتش از مدل های تولیدیش بیشتره…
سعید
۲۸ شهریور ۱۳۹۳هر چی هم باشه به گرد پایه urus که نمیرسه مگه نه؟؟؟
خاوری
۲۸ شهریور ۱۳۹۳شبیه لامبو طراحی شده ولی حرفه ای و زیبا
Ahmad
۲۸ شهریور ۱۳۹۳قدرت موتور عالیی داره, طراحیشم که خوبه.
datsun
۲۸ شهریور ۱۳۹۳کانسپ های مثل این هیچ وقت تولید نمیشن
البته این پژو بی شباهت به این کانسپ نیست
t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR5dWXgUU-GN1ILCvFuFlXMRJyHfLYUUtITd2PGVKnkLPTSYeNgAw
صادق
۲۸ شهریور ۱۳۹۳سبک طراحیش انصافا بی شباهت به طراحی های لامبو نیست
ولی در مورد خود ماشین باید بگم که قدرت خیلی خوبی داره
گشتاور تولیدیش هم قطعا از 330 نیوتون متر بیشتره، چون گشتاور موتورای الکتریکیش رو توی متن نوشته نشده
“می خواهم برگردم به روزهای کودکی آن زمان ها که : پدر تنها قهرمان بود . عشــق، تنـــها در آغوش مادر خلاصه میشد بالاترین نــقطه ى زمین، شــانه های پـدر بــود …بدتـرین دشمنانم، خواهر و برادر های خودم بودند . تنــها دردم، زانو های زخمـی ام بودند. تنـها چیزی که میشکست، اسباب بـازیهایم بـود و معنای خداحافـظ، تا فردا بود…!”
توفیقی
۲۸ شهریور ۱۳۹۳پژو یواش یواش میخواد به بزرگان بپیونده
توفیقی
۲۸ شهریور ۱۳۹۳پژو راه درستی رو داره طی میکنه.
PEUGEOT
۲۹ شهریور ۱۳۹۳اصلا قبول ندارم از رو urus کپی شده
به نظرم شبیهش هست فقط همین
حتی خیلی خوشگل تر از urus طراحی شده
خوشگل ترین کانسپت و کراس اوری که تا الان دیدم
Alpha
۲۹ شهریور ۱۳۹۳تو اینو نگی کی بگه
Ahmad..F12
۳۰ شهریور ۱۳۹۳آفرین بر پژو
هم این پژو هم اون پژو :)
محمد جان ارادت..
وایبر دیده نمیشی؟
توفیقی
۲۸ شهریور ۱۳۹۳ولی پژو بهتره همون ماشین شهریشو بسازه.نیازی نیست پا تو کفش آلمانی ها بکنه
PEUGEOT
۲۹ شهریور ۱۳۹۳ببخشید توفیقی جان پژو باید از شما اجازه می گرفت
بعدشم این کانسپت چه ربطی به آلمانی ها داره؟
توفیقی
۲۹ شهریور ۱۳۹۳چون 500 اسب بخاره و با این قدرت ماشین ساختن پا تو کفش آلمانی کردنه.
بهتره همون 100 اسب بخارشو بسازه.
مجتبی(ساروی)
۲۹ شهریور ۱۳۹۳منظورت ژاپنی ها بود دیگه؟؟
نوید
۲۹ شهریور ۱۳۹۳پژو کجا و لامبو کجا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
e36
۲۹ شهریور ۱۳۹۳چقد از پژو بدم میاد…
ali
۳۰ شهریور ۱۳۹۳طراحیش زیباست. ولی زیادی تخیلی هست.. حالا حالا ها نمیتونه چنین ماشینی رو ببره رو خط تولید… بعدش کلا پژو در حده رقیبای المانی و ژاپنی که بماند در حد کره ای ها هم طرفدار نداره تو دنیا
Killer
۳۰ شهریور ۱۳۹۳با سلام خدمت همه ی دوستان عزیز….بعضی از دوستان میگن پژو چیه؟؟؟خب حق میدم بهشون برای اینکه ما پژوهایی که تو ایران میدن بهمون رو به اسم پژو میشناسیم…اینا جزو قدیمی ترین مدلهای پژو هستن که شاید الان حتی تو کشور فرانسه دیگه تولید هم نمیشن…. اما نباید به نظر کسی توهین کرد…من خودم شخصا عاشق مدلهای مختلف پژو هستم…لامبورگینی رو هم به نوبه ی خودش دوست دارم…اما اینکه میگین پژو کپی برداری کرده راستش قبول ندارم…اینم طراحیه خودشه….چون تو ایران مازیاد کپی برداری میکنیم فکر میکنیم همه همینجورن…نه دوستان یه مقدار با دید بازتری به اینجور مسایل نگاه کنید…با تشکر از ادمین سایت پدال و همه ی دوستانی که اینجا هستن….
وحید
۲ مهر ۱۳۹۳با سلام به دوستان طراحی این ماشین به bmw x6شباهت داره.اتفاقا بد نمیاد که این طرح به شرکت bmw گفته شه تا پس از دیده شدن این طرح تکراری پس از 6، 7 سال عوض شه.ممنون