ﺩﺭ ﺳـﺎﻝ ۲۰۱۱ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﮔﺬﺷـﺖ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺑﻪ ۱۸ ﺳﺎﻝ ﺍﺯﺗﻮﻟﻴﺪ ﭘﮋﻭ ۵۰۵، ﻛﻤﭙﺎﻧﻰ ﭘﮋﻭ ﻣﺪﻝ ۵۰۸ ﺭﺍ ﺑـﺎ ﻫﺪﻑ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﭘﮋﻭ ﺩﺭ ﺳﮕﻤﻨﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺳﺪﺍﻥ ﺑﺰﺭگ (ﺗﻮﺭﻳﻨﮓ) ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻨﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯ ۴۰۸ ﻭ ۶۰۷ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺑـﺎﺯﺍﺭ ﻛـﺮﺩ . . .
ﭘﮋﻭ ۵۰۸ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻣﻰﺗـﻮﺍﻥ ﺍﻟﻬﺎﻡ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﻔﻬﻮﻣﻰ ۵ ﭘﮋﻭ (by Peugeot 5) ﺩﺍﻧﺴﺖ، ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺻﻮﺭﺕ ﺳـﺪﺍﻥ ﻭ ﺍﺳﺘﻴﺸـﻦ (SW) ﻋﺮﺿﻪ شد ﺍﻣﺎ ﺳﻨﺖ ﺩﻳﺮﻳﻨﻪ ﭘﮋﻭ ﺩﺭ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻳﺶ ﺑﺎﻋﺚ ﺷـﺪ ﺗﺎ ﻣـﺪﻝ 508RXH ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺳـﺎﻝ ۲۰۱۳ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳﺎﺯﺩ.
ﭘﮋﻭ 508RXH ﺑﺎ ﺑﻬﺮﻩ ﮔﻴﺮﻯ ﺍﺯ سـﻴﺴﺘﻢ ﻫﻴﺒﺮﻳﺪ ﺩﻳﺰﻟﻰ/ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻰ ﻳﻚ ﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻰ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻰ ﺑﻪ ﺷـﻤﺎﺭ ﻣﻰ ﺭﻭﺩ ﻛـﻪ ﻣﺨﺘﺺ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺁﺏ ﻭ ﻫﻮﺍﻳﻰ ﻭ ﻣﺴﻴﺮﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﻰ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺷـﺪﻩ ﺍﺳـﺖ.
ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺍﺳـﺘﺎﻳﻞ ﻇﺎﻫﺮﻯ ﭘﮋﻭ 508RXH ﺩﺭ ﻛﻨـﺎﺭ ﺳﻴﺴـﺘﻢ HYbrid4 ﺁﻥ، ﻭﻳﮋﮔـﻰ ﻭ ﻗﺎﺑﻠﻴﺘﻰ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳـﮕﻤﻨﺖ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣـﻰﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ کـﻤﺘﺮ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳـﮕﻤﻨﺖ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎ ﺩﻳﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﮋﻭ 508RXH ﺑﺎ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﻗﻮﺍﻯ ﻣﺤﺮﻛﻪﺍﻯ ﺑﺎ ۲۰۰ ﺍﺳـﺐﺑﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﻛـﻪ ﻧﻴـﺮﻭﻯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﭼﺮﺥ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﻰ ﺷـﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺍﻣـﻜﺎﻥ ﺣﺮﻛﺖ ﺑﺎ ﺣﺎﻟـﺖ ۱۰۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﻜـﻰ (ZEV) ﺩﺭ ﻫـﺮ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘـﺮ ﺗﻨﻬﺎ ۱۰۹ ﮔـﺮﻡ ﮔﺎﺯ ﺁﻻﻳﻨﺪﻩ CO2 ﻣﻨﺘﺸـﺮ ﻣﻰﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳـﮕﻤﻨﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺗﻮﺭﻳﻨﮓ ﻛﻢ ﻧﻈﻴﺮ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣـﻰﺁﻳﺪ.
*********** ﻃﺮﺍﺣﻰ ***********
ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻒ (ﺷﺎﻣﻞ ﺳﺪﺍﻥ، ﺍﺳﺘﻴﺸﻦ ﻭ RXH) ﭘﮋﻭ ۵۰۸ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﻯ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺪﻧﻪ ﺁﻥﻫﺎ ﻓﺮﻣﻰ ﻳﻜﭙﺎﺭﭼﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﻰ ﮔﺬﺍﺭﺩ. ﺩﺭ ۵۰۸ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻯ ﺟﻠﻮ ﺯﺑﺎﻥ ﺟﺪﻳﺪ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﭘﮋﻭ رﺍ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﻣﺪﻝ ﻣﻔﻬﻮﻣﻰ SR1 ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺷﺪ، ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑــﻪ ﻭﺿﻮﺡ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻛﺎﭘﻮﺗﻰ ﺑﺎ ﻓﺮﻣﻰ ﻋﻀﻼﻧﻰ ﻛﻪ ﻟﻮﮔﻮﻯ ﭘﮋﻭ ﺩﺭ ﮔﻮﺩﻯ ﺁﻥ ﺟﺎﻯ ﺧﻮﺵ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳــﺖ. ﺟﻠﻮ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﻳﻚ ﺗﻜﻪ ﻭ ﭼﺮﺍﻍ ﻫﺎﻯ ﻛﺸــﻴﺪﻩ ﺟﻠﻮ ﻛﻪ ﻧﺤﻮﻩ ﭼﻴﺪﻣﺎﻥ LEDﻫﺎﻯ ﺁﻥﻫﺎ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻭ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺷــﺐ ﻫﻮﻳﺘﻰ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺸــﺨﻴﺺ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ۵۰۸ ﺭﻗﻢ ﻣﻰﺯﻧﺪ.
ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻛﻪ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯ ﺳــﺪﺍﻥ ﻭ ﺍﺳﺘﻴﺸــﻦ (SW) ﭘﮋﻭ ۵۰۸ ﺩﺭ ﺑﻬﺎﺭ ﺳﺎﻝ ۲۰۱۱ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﺎﻻﻯ ﺳــﺎﺧﺖ، ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺟﺬﺍﺏ ﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﻪ ﺟﺰﺋﻴﺎﺕ، ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﻧﻈﺮ ﺑﺴﻴﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺧﻮﺩ ﺟﻠﺐ ﻛﻨﻨﺪ، ﻛﻤﭙﺎﻧﻰ ﭘﮋﻭ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﺮﻓﺖ ﻓﺮﻡ ﺩﮔﺮﮔﻮﻥ ﺷﺪﻩ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺍﺯ ۵۰۸ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮﺍﻥ RXH ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳــﺎﺯﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻧﻤﺎﻳﺸﻰ ﺟﺪﻳﺪ ﺍﺯ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰﻫﺎﻳﻰ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژﻳﻜﻰ، ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻭ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﺑﺮﻧﺪ ﭘﮋﻭ ﺭﺍ ﺑﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮﺩ.
ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻧﺎﺏ ﻭ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺷﺒﺎﻫﺖ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﺪﻝﻫﺎﻯ ۵۰۸، ﺷﺨﺼﻴﺘﻰ ﻛﺎﻣﻼ مـﺘﻤﺎﻳﺰ ﻭ ﻣﺪﺭﻥﺗﺮ ﺭﺍ ﻧﺴﺒﺖ ﺑــﻪ ﺁﻥﻫﺎ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﻰﮔﺬﺍﺭﺩ. ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻧﻜﺎﺕ ﺑﺮﺟﺴــﺘﻪ ﺩﺭ طﺮﺍﺣﻰ ﻇﺎﻫﺮﻯ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﭼﺮﺍﻍ ﻫﺎﻯ LED ﺭﻭﺷﻨﺎﻳﻰ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻭ ﺷﺐ ﺗﻌﺒﻴﻪ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺩﻭ ﺳﻤﺖ ﺟﻠﻮ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﺷﻨﺎﻭﺭ ﺧﻮﺩﺭﺭﻭ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺗﺪﺍﻋﻰ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻳﺎﻝﻫﺎﻯ ﻋﻤﻮﺩﻯ ﺷﻴﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
ﭘﻬﻨﺎﻯ ﻣﺪﻝ RXH ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯ ۵۰۸ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۴۰ ﻣﻴﻠﻰﻣﺘﺮ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻭ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺁﻥ ﻧﻴﺰ ﺑﺎ ۵۰ ﻣﻴﻠﻰﻣﺘﺮ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ، ﻇﺎﻫﺮ ﻭ ﺣﺎﻟﺘﻰ ﺷﺎﺧﺺﺗﺮ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮ ﻧﻜﺎﺕ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻧﻮﺍﺭ ﺧﺎﻛﺴﺘﺮﻯ ﺭﻧﮕﻰ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﻭﺭ ﺗﺎ ﺩﻭﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴــﻦ ﻧﻮﺷــﺘﻪ Hybrid4 ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﺍﺳﻜﺮﺕﻫﺎﻯ ﻛﻨﺎﺭﻯ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ.
ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﻯ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺧﺎﺭﺟﻰ ﻣﻨﺴﺠﻢ ﻭ ﻣﺪﺭﻥ ۵۰۸، ﺑﺎ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﺁﻥ ﺑﺎ ﺍﺗﻤﺴﻔﺮﻯ ﺭﻭﺑﻪ ﺭﻭ ﻣﻰ ﺷﻮﻳﺪ ﻛﻪ ﺳﺎﺩﻩ، ﺯﻳﺒﺎ، ﻣﺘﺸﻜﻞ ﺍﺯ ﺑﺎﻛﻴﻔﻴﺖﺗﺮﻳﻦ ﻣﻮﺍﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻣﻮﻧﺘﺎژﻯ ﺩﻗﻴﻖ ﻭ ﺍﺳﺘﺎﺩﻛﺎﺭﺍﻧﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺩﺍﺧﻠــﻰ ﻧﺎﺏ ﻭ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺳــﺎﺧﺖ ﺑﺎﻻ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺧــﻮﺩ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ
ﺑﺴــﻴﺎﺭﻯ ﭼﻮﻥ ﺳﻴﺴــﺘﻢ Head-up display ﺭﻧﮕﻰ، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻬﻮﻳﻪ ﻣﻄﺒﻮﻉ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪﺍﻯ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻭﺭﻭﺩ ﻭ ﺍﺳﺘﺎﺭﺕ ﺑﺪﻭﻥ ﻛﻠﻴﺪ ﺭﺍ ﻣﻰﺑﻴﻨﺪ.
ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻣﻨﺎﺳــﺐ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭ ﻧﺤﻮﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻓﻀﺎﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻃﺮﺣﻰ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ، ﺗﻤﺎﻣﻰﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ۵۰۸ ﺍﺯ ﺭﺍﺣﺘﻰ ﺑﺎﻻﻳﻰ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺗﺮﻳﻢﻫﺎﻯ ﺻﻴﻘﻞ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺁﻟﻮﻣﻴﻨﻴﻮﻣﻰ ﻭ ﭘﻮﺷﺶﻫﺎﻯ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ RXH ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﻫﺴــﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﭘﮋﻭ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ.
ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺮﺍﻯ ﺗﺮﻳﻢ ﺩﺍﺧﻠﻰ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﭘﻮﺷﺶ ﭼﺮﻡ ﺁﻟﻜﺎﻧﺘﺮﺍ ﺑﺎ ﺭﻧﮓ ﺭﻭﺷﻦ ﻭ ﻳﺎ ﭘﻮﺷﺶ ﭘﺎﺭﭼﻪﺍﻯ ﺑﺎ ﻃﺮﺡﻫﺎﻯ ﻟﻴﺰﺭﻯ ﻣﺪﺭﻥ، ﻓﻀﺎﻳﻰ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﻭ ﺩﻟﻨﺸﻴﻦ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥﺭﻗﻢ ﺯﺩﻩ ﺍﺳــﺖ.
ﺣﺠﻢ ﻓﻀﺎﻯ ﺑﺎﺭ ﭘﮋﻭ 508RXH ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ۴۲۳ ﻟﻴﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺷﻜﻠﻰ مـﺴﺘﻄﻴﻞ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﭼﻴﺪﻣﺎﻧﻰ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺯ ﺍﺷﻴﺎﻯ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﻰﺁﻭﺭﺩ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺩﺭب ﺑﺮﻗﻰ ﺩﺭﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﻧﻴﺰ ﺩﺳﺘﺮﺳﻰ ﺁﺳﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﻰﻛﻨﺪ.
*********** ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ***********
ﭘــﮋﻭ 508RXH ﺍﺯ ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﻗــﻮﺍﻯ ﻣﺤﺮﻛﻪ Hybrid4 ﻛﻪ ﺗﺮﻛﻴﺒــﻰ ﺍﺯ ﻳﻚ ﻣﻮﺗﻮﺭﺩﻳﺰﻟﻰ ﻭ ﻳــﻚ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻰ ﺍﺳﺖ، ﺑﻬــﺮﻩ ﻣـﻰﺑــﺮﺩ. ﺍﺯ ﺍﻳــﻦ ﺭﻭ ﺑﺮﺧﻰ ﺍﺯ ﻭﻳﮋﮔﻰﻫﺎ ﻭ ﻣﺰﻳﺖﻫﺎﻯ ﺁﻥ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ:
ﻗﺪﺭﺕ ﺑﺎﻻ ﻭ ﺑﺎﺯﺩﻫﻰ ﺑﺎﻻﻯ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ، ﺑﻬﺮﻩ ﮔﻴﺮﻯ ﺍﺯ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﭼﻬــﺎﺭ ﭼﺮﺥﻣﺘﺤﺮﻙ ﻭ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﻋﺒﻮﺭ ﺍﺯ ﻣﺴﻴﺮﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻭ ﺻﻌﺐ ﺍﻟﻌﺒﻮﺭ، ﺍﻣـﻜﺎﻥ ﺣﺮﻛﺖ ﺩﺭ ﭼﻬﺎﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﺨﺘﻠــﻒ (ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺎ ﺁﻻﻳﻨﺪﮔﻰ ﺻﻔﺮ (4WD، Sport ،(ZEV ﻭ Auto) ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺑﺎﺯﻳﺎﺑﻰ ﺍﻧﺮژﻯ ﻭ ﺷــﺎﺭژ ﺑﺎﺗﺮﻯﻫﺎﻯ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷــﺪﻩ ﺑﺮﺍﻯ ﺑﻪ ﺣﺮﻛﺖ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﻯ ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻰ، ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﺑﻰﺻﺪﺍ ﻭ ﺁﺭﺍﻡ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻗﻮﺍﻯ ﻣﺤﺮﻛﻪ Hybrid4.
508RXH ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﻳﻚ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﺩﻭ ﻟﻴﺘﺮﻯHDi FAP ﺍﺳــﺖ (ﺍﻭﻟﻴﻦ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﻫﻴﺒﺮﻳﺪ ﺩﻳﺰﻟﻰ/ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻰ ﻛــﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﭘﮋﻭ Hybrid4 3008 ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷــﺪ). دﺭﻋﻴﻦ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﭼﻬﺎﺭﭼــﺮﺥ ﻣﺘﺤﺮﻙ، ﺳﻴﺴــﺘﻢ HYbrid4 ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﻗﺪﺭﺕ ۲۰۰ ﺍﺳﺐﺑﺨﺎﺭ ﻭ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ۴۵۰ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ.
ﭘﮋﻭ ۵۰۸ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﺣﺮﻛﺖ ﺑــﻪ ﺻــﻮﺭﺕ ۱۰۰ ﺩﺭﺻــﺪ ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻰ ﺑــﺎ ﺁﻻﻳﻨﺪﮔــﻰ ﺻﻔــﺮ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ (ZEV) ﻛﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﻰ ﻣﻨﺎﺳــﺐ ﺑﺮﺍﻯ ﺳــﻔﺮﻫﺎﻯ ﺩﺭﻭﻥﺷــﻬﺮﻯ ﺑﻪ ﺣﺴــﺎﺏ ﻣـﻰ ﺁﻳــﺪ ﻭ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﻰﺷــﻮﺩ ﺗﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ۴,۲ ﻟﻴﺘﺮ ﺩﺭ ﻫﺮ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘــﺮ ﻛﺎﻫﺶ ﻳﺎﺑﺪ ﻭ ﻧﻴﺰ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺍﻧﺘﺸــﺎﺭ ﮔﺎﺯ ﺁﻻﻳﻨﺪﻩ CO2 ﺩﺭ ﻫﺮ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ۱۰۹ ﮔﺮﻡ ﺑﺎﺷﺪ.
ﺍﺯ ۲۰۰ ﺍﺳــﺐ ﺑﺨــﺎﺭ ﻗــﻮﺍﻯ ﻣﺤﺮﻛﻪ ﺍﻳﻦﺧﻮﺩﺭﻭ، ۱۶۳ ﺍﺳــﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪﺩﻳﺰﻟﻰ ﻭ ۳۷ ﺍﺳــﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺳﻬﻢ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻰ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﻴﺸــﺮﺍﻧﻪ ﺩﻳﺰﻟﻰ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۳۰۰ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺍﻛﺴﻞ ﺟﻠﻮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰﺩﻫﺪ ﻭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻰ ﻧﻴﺰ ۲۰۰ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻛﺴﻞ ﻋﻘﺐ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻣﻰﺩﻫﺪ. ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﭘﻴﻚ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ﺑﺮﺩﺍﺭﻯ ۴۵۰ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩ.
*********** ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎﻯ ﺍﻳﻤﻨﻰ ﻭ ﺭﻓﺎﻫﻰ ***********
ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ هاﻯ ﺍﻳﻤﻨﻰ ﻭ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﻣﻮﺟــﻮﺩ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﭘﮋﻭ 508RXH ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺳﻴﺴــﺘﻢ Open & Go، ﺻﻨﺪﻟﻰﻫﺎﻯ ﺑﺮﻗﻰ ﺟﻠﻮ، ﺭﻳﻨﮓﻫﺎﻯ ۱۸ ﺍﻳﻨﭽﻰ، ﺳﻘﻒ ﺷﻴﺸﻪﺍﻯ ﭘﺎﻧﻮﺭﺍﻣﺎ، ﺻﻔﺤﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺭﻧﮕﻰ، ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﺗﻬﻮﻳﻪ ﻣﻄﺒــﻮﻉ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﻯ، ﺁﺧﺮﻳﻦ ﻧﺴــﻞ ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻯ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴــﻚ (ESP) ﻛﻪ ﺷــﺎﻣﻞ ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﻫﺎﻯ ﺯﻳﺮ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﻯ ﭼﻮﻥ ﻛﻨﺘــﺮﻝ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻯ ﻳﺎCDS، ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﻛﻤﻜــﻰ ﺗﺮﻣــﺰ ﺍﺿﻄﺮﺍﺭﻯ ﻳﺎ AFU، ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﺗﻮﺯﻳــﻊ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻜــﻰ ﻧﻴﺮﻭﻯ ﺗﺮﻣﺰ ﻳﺎ REF، ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﻛﻤﻜﻰ ﺑﺎﻻﺭﻓﺘﻦ ﺍﺯ ﺗﭙﻪ ﻭ ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﻫﻮﺷــﻤﻨﺪ ﺿﺪ ﻫﺮﺯﮔﺮﺩﻯ ﺍﺳــﺖ، ﺳﻴﺴــﺘﻢ Head-up display، ﭼﺮﺍﻍﻫﺎﻯ bi-Xenon، ﻣﻪ ﺷﻜﻦﻫﺎ ﺑﺎ ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﻧﻮﺭﺩﻫﻰ ﺩﺍﺧﻠﻰ ﺍﺳــﺘﺎﺗﻴﻚ، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻛﻤﻜﻰ ﻧﻮﺭ ﺍﺻﻠﻰ، ﺟــﺬﺏ ﻛﻨﻨﺪﻩﻫﺎﻯ ﺿﺮﺑﻪ ﭘﻴﺸــﺮﻓﺘﻪ، ﺩﻭ ﻛﻴﺴــﻪ ﻫــﻮﺍ ﺩﺭ ﺟﻠﻮ، ﺩﻭ ﻛﻴﺴــﻪ ﻫﻮﺍ ﻛﻨﺎﺭﻯ، ﺩﻭ ﻛﻴﺴﻪ ﻫﻮﺍ ﭘﺮﺩﻩ ﺍﻯ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﺤﺎﻓﻈﺖ ﺍﺯﺳﺮ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺗﺼﺎﺩﻑ ﺑﺮﺍﻯ ﺻﻨﺪﻟﻰ ﻫﺎﻯ ﺟﻠﻮ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ.
ﺍﻓﺰﻭﻥ ﺑﺮ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻳﺎﺩ ﺷﺪﻩ، ﭘﮋﻭ ۵۰۸ ﭘﻴﺸﺘﺎﺯﻯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﮕﻤﻨﺖ ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﭘﮋﻭ (Peugeot connect) ﺑﻪ ﺭﺥ ﺳــﺎﻳﺮ ﻗﺒﺎ ﻣﻰﻛﺸﺎﻧﺪ. ﺍﻳﻦ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻛﻪ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﺑﺎﺯﺍﺭﻯ
ﻛــﻪ ۵۰۸ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﻰﺷــﻮﺩ ﻗﺎﺑﻞ ﺳــﻔﺎﺭﺵ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ، ﺍﻳﻦ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﻣﻰﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﻣﺪﺍﺩ (SOS) ﺑﺪﻭﻥ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻭ ﻧﺎﻣﺤﺪﻭﺩ ﭘﮋﻭ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪ ﺷﻮﻧﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻧﻘﻄﻪﺍﻯ ﻛﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﺎ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﻪ ﺳﻔﺮ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﺮﻭﺯ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﻭ ﺗﺼﺎﺩﻑ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﻛﺰ ﺗﻤﺎﺱ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻛﻨﻨﺪ. ﺩﺭ ﺧﺎﺗﻤﻪ ﻻﺯﻡ ﺑــﻪ ﺫﻛــﺮ ﺍﺳــﺖ ﻛــﻪ ﭘــﮋﻭ 508RXH ﺩﺭ Rennes ﻭﺍﻗﻊ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻰﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ اواخر بهار ۲۰۱۲ ﻓﺮﻭﺵ ﺁﻥ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﺍﻧﮕﻠﻴﺲ ﺁﻏﺎﺯ خواهد شد.
محمدرضا يعقوبي
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام
من به نظرم خیلی خوردروی جدیدی نیست و چیز جدیدی نداره
مخصوصا ظاهر جلوش و چراغ ها
البته نظر منه
نسبت به کمپانی های دیگه
البته اینو فراموش نکنیم که
پو و سیتروئن و رنو خیلی خودروساز های تجملاتی نیستن
پزو در کلاس آئودی و بنز و بی ام دبیلیو و پورپه و … نیست
اتینو باید با هیوندا و تویوتا و کیا و …مقایسه کرد
ولی من فکر کنم حسخشکی مشاین های پزو رو داره
نسبت به راحتی ماشین های کره ای
مهزیار
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ببینیم بالاخره پژو میتونه خودرو ساز بشه؟!
احمد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱آقا اگه پژو خودرو ساز بود که ورشکست نمی شد.
این پژو هم موتورهای 1.6 توربو رو ول نمی کنه!!!
سینا
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱از نمای عقب(چراغ ها) چقدر شبیه پورشه پانامرا هستش.
سید علیرضا
۲ مرداد ۱۳۹۱مردمان فرانسه به این ماشین می گن شیرخان چون این ماشین از اصیل ترین ماشین های فرانسه است
YAS
۹ شهریور ۱۳۹۱حیف که ویران خودرو ابروی پژو رو تو ایران برده… اگه منو مسخره میکنین پس ثابت میکنم…آیا شما میدانستید PEUGEOT 202i i همون 207 معروف نیست و اسم اصلیش +PEUGET 206 هستش؟
Nafise
۱۰ مهر ۱۳۹۱من به 206تیپ دوشم راضیم :( اما بابام که نمیخره :( بدقوووووووووووووووووووووول :(
dost
۲۹ مهر ۱۳۹۱انکار خودروسازهای داخلی از بنز هم جلو زدن این جوری حرف میزنیدفکر کنم توی خواب هم از این ماشینها ندیده باشید.دمشون گرم هنوز ورشکست شده این جوری ماشین می سازن اگه ورشکست نمی شد چیکار میکردن خودرو سازهای داخلی هم بی کیفیت ترین ماشینخا رو با بالاترین قیمت به همتون قالب کرده بازم حرف مفت میزنید پراید سوارها لطفا بریید توی لینک مخصوص سایپا 132 و 131 و از این گاری ها دیدن بفرمایید.
dost
۲۹ مهر ۱۳۹۱آره خودرو سازهای داخلی هم هر سال ماشین جدید میزنه واسه همین اینقدر به خودتون مینازید تا حالاپراید چند تا اسم عوض کرده اولش که همون پراید بود بعد شد مدل صبا حالا هم 131 و بعدش هم اسم طوله مدیر عامل بعدی رو روش می ذارن.
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱رینگش تو حلقه اونایی که نمی تونند ببیننش!!!
علی
۱۰ مرداد ۱۳۹۲همین 206 بگو که تو سرعت gmcو لکسوس زد جلو تیپ5 را میگم پژو خوبه
همایت نمی کنند
mohamad
۲۳ مرداد ۱۳۹۲پژو عالیه عالیه بابا
ما یه پرشیا سال داریم باهاش 200تا رفتیم چه برسه به این پژو ها
محمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۲هر چی باشه از رانا که بهتره…..