کریسمس امسال، کادیلاک از سدان اسپرت هولناک خود یعنی CTS-V مدل ۲۰۱۶ رونمایی کرد. این خودروی ۶۴۰ اسبی فقط اندکی از شورولت کوروت ضعیفتر است. با این حال در برابر رقبای آلمانی خود یعنی BMW M5 و مرسدس بنز E63 AMG میتواند در جایگاه بالاتری قرار گیرد.
گفته شده که کادیلاک CTS-V جدید قادر است تنها در ۳.۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت آن نیز ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. با چنین ارقام دیوانهواری، آواز هماوردی با این خودرو به نظر شوخی میرسد. کافی است نگاهی به اعداد و ارقام رقبای آن نیز بیاندازیم. مرسدس بنز E63 AMG و ب ام و M5 با فاصله ای زیاد تنها ۵۷۵ و ۵۷۷ اسب بخار نیرو تولید میکنند. این یعنی موتور سوپرشارژر هشت سیلندر ۶.۲ لیتری آمریکایی از موتورهای هشت سیلندر با توربوشارژر دوقلوی آلمانی حداقل ۶۳ اسب بخار نیروی بیشتری دارد. با این حال همه اتفاقات تنها در زیر کاپوت به وقوع نمیپیوندد. طراحی بخش عمده ای از قسمتهای فنی کادیلاک در این مدل، از نو انجام شده است. مقاومت پیچشی شاسی ۲۵ درصد افزایش یافته و ۲۳ کیلوگرم از سلف خود سبکتر است. با وزن ۱۸۸۰ کیلوگرم حتی از رقبای آلمانی خود نیز بسیار سبکتر میباشد. یک سیستم تعلیق پیچیده، سیستم فرمان جدید الکتریکی، دیسکهای ترمز برمبو و استفاده گسترده از آلومینیوم از دیگر نکات قابل ذکر در این مدل میباشند. با وجود این سختافزار خارقالعاده، ب ام و که باید وزن ۱۹۹۰ کیلویی را جابجا کند، شتاب صفر تا صدی ۳.۷ ثانیه ای و مشابه کادیلاک دارد و مرسدس بنز با تکیه بر سیستم 4MATIC و انتقال نیرو به هر چهار چرخ میتواند وزن ۲۰۴۰ کیلوگرمی خود را در ۳.۴ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. در بخش ترمزها نیز BMW M5 با پکیج مسابقه ای از ترمزهای کربن سرامیکی بهره میگیرد که با وجود قیمت ۹۲۰۰ دلاری، تنها به ۳۲.۳ متر خط ترمز از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت تا سکون کامل نیاز دارد. اما علاوه بر دو رقیب بزرگ آلمانی، کادیلاک یک خودروی ارزانقیمت هموطن را نیز باید به زانو دربیاورد. داج SRT چارجر هلکت با موتور هشت سیلندر سوپر شارژر ۶.۲ لیتری خود، ۶۰ اسب بخار نیروی بیشتری از کادیلاک تولید میکند. نهایت سرعت این مدل هم بیش از کادیلاک و ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت میباشد. چارجر حتی از نظر وزنی هم از همه رقبای خود با وزن ۲۰۶۸ کیلوگرم، سنگین تر است. فرمان هیدرولیکی این خودرو نسبت به فرمان برقی رقبا، احساس بهتری را منتقل میکند. در نهایت باید قیمت ۶۲,۲۹۵ دلاری چارجر هلکت را در برابر قیمت پایه ۹۰,۹۰۰ دلار M5 و ۱۰۰,۶۰۰ دلاری E63 AMG S قرار دهیم. قیمت کادیلاک نیز هنوز مشخص نیست اما حدود ۸۰ هزار دلار پیش بینی شده است. چهار خودروی یاد شده تفاوتهای بسیاری در ویژگیهای اساسی خود دارند. سطح امکانات و لوکس بودن مرسدس قابل مقایسه با چارجر نیست. در عوض کادیلاک از چهره تازهتری برخوردار است. داج بالاترین ارزش را دارد و BMW بهترین دینامیک و لذت رانندگی را نصیبتان میکند. اینجا، اعداد و ارقام برای تصمیمگیری کفایت نمیکنند و باید دید که کدام خودرو قلب شما را تسخیر میکند.۱۰۳ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
امیررضا
۴ دی ۱۳۹۳من انتظار یه مقایسه ی کاملو داشتم. این راضی کننده نبود.
amir
۴ دی ۱۳۹۳این چه مقایسه ای بود!!کادیلاک و بی ام و و دوج حالا حالاها باید کار کنن تا به گرد پای مرسدس برسن.
مرسدس لایک
بی ام و دیسلایک
شروین
۴ دی ۱۳۹۳اتفاقاً شما حالا حالا ها باید کار کنی تا ماشین شناس بشی
شلبى
۵ دی ۱۳۹۳کلا شروین جان تو این سایت از این حرفا زیاد میشنوى،کلا از نظر برخى اساتید هیچ چیزى تو این دنیا نمیتونه حریف ماشیناى المانى بشه!!!
حالا اگه یه جایى بیاد یه ماشین تولید کنه که هم روى کاغذ بهتر باشه و هم اکثر کارشناسا توى مجله هاى معتبر دنیا در مقایسه ها امتیاز بیشترى بهش بدن باز هم از نظر این اساتید اون ماشینا به گرد پاى برند مورد علاقه اونا هم نمیرسن!!!
samir
۶ دی ۱۳۹۳واقعا موافقم
کسی که میگه دوج با این سابقه در ماشین سازی چیزی نیست ماشین شناس نیست
دوج خیلی مثل بنز و بی ام و وارد امکانات جانبی نشده ولی مستقیم رفته سراغ اصل مطلب
قدرت . سرعت . شتاب.
دوج تمام راننده ها و عشق ماشینایی که عاشق سرعت و قدرت هستن رو ارضا میکنه و به نظر من اصل موجودیت یه ماشین همینه.
amir
۶ دی ۱۳۹۳تعصب را بزارید کنار!مرسدس از همه اینها روی هم یک سر و گردن بالاتره.
حسین
۷ دی ۱۳۹۳سمیر جان همه چیز قدرت وسرعت وشتاب نیست طراحی خارجی وداخلی خیلی خیلی مهم درغیر اینصورت موتور بوگاتی روبزار روی پیکان چی میشه؟
عرفان
۳۱ شهریور ۱۳۹۵شروین با نظرت کاملا موافقم .هرکسی به یه چیز علاقه داره من خودم شخصا به ماشینا عظلانی و قدرتی امریکایی،دلیل نداره بگی بنز سرتره.
فریا
۴ دی ۱۳۹۳خـــراب اون کامنتتم شـروین ♥♥ لایکـــــــــــــ
شروین
۴ دی ۱۳۹۳فداتم فریا جان
شروین
۵ دی ۱۳۹۳دقیقاً همینطوره شلبی جان. واقعاً درسته حرفت. لایک.
محمد ، فقط ژاپن
۴ دی ۱۳۹۳M5 توی این کلاس حرف اول و آخر رو میزنه
amir
۴ دی ۱۳۹۳در حضور مرسدس بی ام و تو هیچ کلاسی حرف اول را نمیزنه…
مک میسل
۵ دی ۱۳۹۳چارجر واقعا الان عالیه!
قیمت کم،ابهت خاص،سرعت و قدرت بیشتر
صدای خوب هم به اینا اضافه کن.
الان دقیقا چرا باید پایینتر از همه باشه؟
من تو ماشین های امریکایی دوج رو بیشتر از همه قبول دارم
کادیلاک هم ماشین خوب و به روزیه و حرفای زیادی برای گفتن داره.
مرسدس هم خوب اما اون ابهت مدل های قبلی رو نداره.
بی ام و هم در این مدل کمی پیر شده و قیمتش هم نسبت به اون چیزایی که در اختیارت میذاره کمی زیاده
z28 R
۱۰ دی ۱۳۹۳faghat cadilac cts-v
mese caboy ha mimone like cadilac
4MATIC
۴ دی ۱۳۹۳اخه چه ربطی داشت به ایرو دینامیک
قبول دارم مدلای جدید بنز ابهت سابقوندارن ولی این ربطی به ایرودینامیک نداره
مثلا بنزSL55مدل2010روبا2014 مقایسه کنین واقعا مدل 2010 یه ابهت خاصی داره
سجاد
۴ دی ۱۳۹۳اون کادیلاکه لامصب عجب فیس لیفت و ابهتی داره !!!
ولی من بازم تا وقتی که ماشینای ارزون قیمت آمریکایی یا شرقی هستن ، زیاد به ماشینای اروپایی فکر نمی کنم // ماشینای اروپایی به نظر شخصی من ، فقط در بخش Hypercar ها از بقیه دنیا جلوترند.. جالبه که سری هلکت اینقدر موفق بوده !!! چون می نمی دونستم که 330Km میره این ماشین ؛ یعنی اندازه لامبورگینی مورسیه لاگو !!!!
مرسی داداش
علی رضا
۴ دی ۱۳۹۳ایول دادا تازه بدون فیبر کربن و ایرودینامیکه شاسی فولادیه 2تن + صدایه زیبا
4MATIC
۴ دی ۱۳۹۳بنزE=لایک
کادیلاکCTS=دیسلایک
حسین
۴ دی ۱۳۹۳درود. M5 در سال 2012 قیمتش 100000 دلار بود. الان با پکیج Competition قیمتش 90000 دلاره!!!!
یادمه زمانی که در سال 2012 M5 به بازار اومد تقریبا بی رقیب بود، خیلی مطلب ازش خوندم. الان دیگه پیر شده
یحیی
۴ دی ۱۳۹۳کادیلاک واقعا زیباست .هم ظاهر وباطن .البته در تست های که توسط سایتهای معتبر انجام میشه مشخص میشه کی برند هست .از لحاظ فنی .فقط کادیلاک
حسین
۴ دی ۱۳۹۳با اینکه طرفدار ب ام و هستم اما واقعا کادیلاکو دوس دارم و خیلی خوشحالم که دوباره داره به دوران اوج برمیگرده.
NCR
۴ دی ۱۳۹۳بنز ابهت خاصی داره ولی به نظر من دوج چارچر از لحاظ آماری بهتر
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ دی ۱۳۹۳درود .
اول از همه از سردبیر تشکر میکنم بابت آیکون های انتخاب خودرویی که گفته
بودم . ممنون میشم در مقایسه هاتون این نکته را رعایت کنید .
من که انتخابم مشخصه . اما مهمتر از همه اینه که کادیلاک پیشرفت چشمگیری
کرده ، از نظر طراحی هم که عالیه .
امیدوارم که هر چه زودتر هم نسل های جدید بنز و ب ام و معرفی بشن .
چارجر هم که واقعا دوست داشتنیه .
چلنجر . چارجر . کامارو . موستانگ چهار خودروی اعجوبه امریکا از نظر من .
درود بر خودروی خوب .
amir d
۴ دی ۱۳۹۳سلام من عاشق و روانی ب.م.و بودم هستم و خواهم بود اما وحشیگری هلکت چی میگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قیمتشم که خیلی پایینتر .امکانات چیه با هلکت لاستیک دود کن
samir
۶ دی ۱۳۹۳آی گفتی
یه هلکت بدن دستت و بگن برو و حال کن فکر کنم وقتی کاملا از سرعت و قدرت ارضا شدم دیگه هدفی واسه ی ادامه ی زندگی نداشته باشم و با همون هلکت با 320 کیلومتر برم تو دره ای دیواری چیزی.
الته این ماشین عضله ای که من میبینم تهش نمیزاره چیزیم بشه و سالم از توش بیام بیرون.
D:
علی رضا
۴ دی ۱۳۹۳واقعا نظر سنجی مسخره ایه چون همه بنزرو انتخاب کردن ما ایرانیا فقط میخواییم هر چی داریم به رخ بکشیم بنز تو این گروه گرونترین بود اول شده اما چارجر ارزان ترینه اما اخره میخام بگم واقعا بی انسافیه که قیمت مد نظر نباشه حالا اگه بپرسید کدومشو میتونید بخرید شاید خیلیامون نتونیم بخریم اما درجه ی اول همه چارجرو میگن ( ILove Dog )
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ دی ۱۳۹۳درود .
عزیز جان اینجا کسی برنده اعلام نشده و فقط اعداد و ارقام با شما حرف
میزنند . هرکس هم عشق خودشو انتخاب میکنه .
این حرفا چیه که هرکی بنز سوار میشه عقده داره ؟؟؟
چرا تهمت میزنید ؟؟؟ چرا الکی و رو هوا قضاوت میکنید ؟؟؟؟
هرکسی علاقه ایی داره .
اگر بنا به این حرفا باشه ، پس کسی که لکسس میخره پولداره کنسه ؟؟
یا واسه پولدارهایی که نمیخوان پول خرج کنند .
اصلا اینطور نیست .
به نظر من هرکسی باید پول عشقشو بده .
FcmZ
۴ دی ۱۳۹۳با تمام احترامی که برای برندهای امریکایی قایلم ولی نباید فراموش کرد که امریکایی ها جنبه زیادی برای بزرگ بودن رو ندارند.
آخه بعد از جنگ جهانی دوم امریکا در اوج خودش بود ولی دیدیم که گند زد به خودش .
هر چند کم کم دارن برای برندهای اروپایی شاخ میشن.
مجتبی
۴ دی ۱۳۹۳شتاب چارجر رو نگفتی؟
محمد زاهدیان
۴ دی ۱۳۹۳من موندم وقتی کادیلاک و چارجر اومدن تو میدون آلمانی ها چجوری جرات کردن بیان بیرون…
ناگفته نماند من تا حدودی طرفدار بی ام دابلیو هستم …. ولی خب وقتی کادیلاک پاش وسط باشه من سمت آلمانی جماعت نمی رم …. آلمانی جذابه …. ولی آمریکایی قدرت خالصه ….. قدرت ….
پیکان جوانان
۴ دی ۱۳۹۳یه چیز واقعا جالب شده تو سدان های لوکس کسی ماشین برای برتر بودن تولید نمیکنه همه خودشونو با سری 3 و 5 مقایسه میکنن یعنی برای جایگاه دومی تلاش میکنن
ali-rpm
۵ دی ۱۳۹۳هر کسی صلیقه ای داره و هر خودرویی یک ویژگی. درود بر آقا میلاد که گفت هر کسی پول عشقشو میده.اما ناراحتی همیشگی من اینه که ما رو چیزهای تعصب داریم و بحث میکنیم که مال کشوره خودمون نیست و از خودمون هیچی نداریم .خسته شدم از بس اطلاعات ماشینای خارجیو خوندم!!!
4MATIC
۵ دی ۱۳۹۳فقطE
نوید (6*6)
۵ دی ۱۳۹۳درسته بنز خیلی عالیه ولی انصافا اینجا از بقیه جلوتر ***نیست***
4MATIC
۵ دی ۱۳۹۳بنزeا همه به تره انصافا
درکل مقایسه ی خوبی بود ممنون
علی
۶ دی ۱۳۹۳با سلام خدمت کلیه دوستان
خدمتتون که عارضم من به عنوان کسی که عاشق و دیوانه بنز هستم اینو می گم این مدل بنز e63 اسلحه برنده اش سیستم 4matic هست که ایت خیلی امتیاز در پیست براش به همراه داره ولی اون دوتا آمریکایی درسته قدرت وحشتناکی دارند ولی همه چیز قدرت نیست چون سرعت تو خط مستقیم ممکنه بالاتر باشه ولی در سر پیچ ها هدر روی انرژی اش بیشتره به همین خاطر بنز و یا ب ام و قدرت موتور رو بی خود زیاد نکردند با کاهش قدرت ثبات بهتر ماشین در پیست روئ براش رقم زدند به قول کلارکسون قدرت ماشینها از یه حدی که بالاتر بره باعث هدر روی لاستیک می شه بنا به گفته ایشون بهاترین میزان قدرت بین 500 تا 550 اسب بخاره بیشترش اتلاف انرژی رو به همراه داره (البته تو خودروهای سدان نه اسپورت)
ولی با همه احترامی که من برای بنز و یا کادیکلاک قائل هستم ولی در اینجا باید به سلطان هندلیگ یعنی ب ام و احترام گذاشت مطمئن باشید توی پیست m5 از همه وحشی تره و به اصطلاح آسفالت رو می خوره
CHALLENGER
۶ دی ۱۳۹۳امسال داج پیشرفت زیادی کردمخصوصا تو ساختن موتور ویژه SRT8 که روی ماشین های چلنجر و چارجر نصب کرد و روح وحشیگری با قدرت 707hp رو به اونا داد.
تواتارا
۲۶ دی ۱۳۹۳به نظر بعضیا بنز بهترینه ولی در واقعیت امریکایی 1 چیز دیگس
arash
۴ اسفند ۱۳۹۳به پای انگلیسی نمیرسن هیچ کدوم مخصوصا استون مارتین و رنج اور دوست عزیز کی گفته شما اطلاع داری ؟ مت نداریم المان خوبه اما به نظر من خیلی ما ایرانیا گندش کردیم شما اگه یه مدت بری اونور اب زندگی کنی می فهمی من چی میگم نظر مردم اونور ابم گوش کن ببین راجب ماشین های انگلیسی چی میگن
Ferrari
۱۶ تیر ۱۳۹۴شخصا از کادیلاک خیلی خوشم اومد. دوج هم خیلی خوبه.
آران میلان
۲۹ مهر ۱۳۹۵به نظر بنده داج با توجه به قیمت بهترین مهندسی را رو کرده البته این خودرو تولید انبوه هستش بقیه تقریبا سفارشی هستن