جنرال موتورز بخوبی دریافته که برای حضور در بازار خودروهای لوکس، باید با حضور در کلاسهای مختلف در یک رقابت سخت با سازندگانی متفاوت قرار گیرد. زمانی خودروهای لوکس آمریکایی سمبل اندازه بزرگ و قیمت متوسط بودند اما امروزه خریداران اغلب به سراغ برندهایی نظیر تویوتا و هیوندا می روند. خودروهای لوکس اروپایی نیز نظیر بنز و آئودی و بی ام و قیمتی بالاتر دارند. با این وجود کادیلاک ترجیح داده رقابت را با اروپایی ها ادامه دهد و به جنگ مرسدس بنز C کلاس و بی ام و سری ۳ و آئودی a4 برود.
کادیلاک ATS با اندازه جمع و جور و سیستم انتقال قدرت به چرخهای عقب، و تمرکز بر روی راننده و لذت رانندگی ساخته می شود. تقسیم وزن مناسب ۵۰/۵۰ تعادل مناسبی برای آن ایجاد می کند. تعلیق چرخهای عقب با استفاده از پنج اتصال و فنربندی دوگانه مک فرسون-استروت با میله تعادل در جلو و فنربندی اسپرت با کنترل مغناطیسی شکل گرفته اند. یک پوشش آئرودینامیک در زیر خودرو، سیستم گیربکس ZF با امکان تغییر دنده الکترونیکی از روی فرمان، ترمزهای چهار کاناله برمبو و همچنین سیستم دو دیفرانسیل AWD نیز برای کادیلاک ATS در نظر گرفته شده اند.
دو موتور چهار سیلندر و یک موتور V6 قابل انتخاب است. موتور ۲.۵ لیتری خطی، قدرت ۲۰۰ اسب بخار و موتور دو لیتری توربو ۲۷۰ اسب بخار و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. موتور ۳.۶ لیتری شش سیلندر هم ۳۱۸ اسب بخار نیرو و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور دارد. یک موتور دیزلی نیز در راه است. در کادیلاک ATS دو نوع گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک قابل سفارش اند.
دسته موتور از آلیاژ منیزیوم و در موتور از آلومینیوم و تریم درها از فیبر های طبیعی و سبک وزن ساخته می شوند. کادیلاک وعده داده که وزن ماشین حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم باشد که حدود ۳۰۰ کیلوگرم کمتر از مدل CTS می باشد.
طراحی خودرو یک کپی تمام عیار از کادیلاک CTS است. چرخهای استاندارد در سایز ۱۷ اینچی و سفارشی در اندازه ۱۸اینچی زیر آن قرار می گیرند. در فضای داخل اتاق از چرم و چوب واقعی استفاده می شود. یک صفحه نمایش هشت اینچی لمسی نیز جایگزین تقریبا تعداد زیادی از ابزار و دکمه ها شده است.
گزینه هایی مثل رادار کمک ترمز، هشت کیسه هوای استاندارد و دو کیسه هوای انتخابی، کروز کنترل، سیستم هشدار نقاط کور و … روی این خودروی لوکس قرار خواهند گرفت. زمان ورود این خودرو تابستان امسال است اما مدلهای شش سیلندر و مدلهای کانورتیبل سال بعد به بازار می آیند.
عشق ماشين
۲۰ دی ۱۳۹۰با سلام
زنده باد کادیلاک – زنده باد فناوری
از کادیلاک چیزی جز این نیز انتظار نمیره .
از اسکالاد گرفته تا CTS و الان هم برای کوچک پسندان ATS .
کادیلاک ، عاشقتم .
ازنا – لرستان .
مهدی
۲۴ دی ۱۳۹۰درمورد خودرو کادیلاک که عشق منه بایدگفت بی نظیره خدا انشااله یه دستگاهشو نصیبم کنه
Awdell
۱۸ بهمن ۱۳۹۰کادیلاک همیشه رو سفیده. این ماشین معنی واقعی تحقق رویاهاست. تنها عیبش اینه که وقتی سوارش میشی واقعأ دیگه دوست نداری ازش پیاده شدی. جدایی از کادبلاک واقعأ سخته :)
سید علیرضا
۴ تیر ۱۳۹۱این مدل کادیلاک لیموزین سیاه ظآن هم هست که اوباما در ان می نشیند و هر گاه ریییس جمهور عوض می شود کادیلاک به اسم ان می سازند که در دنیا تک است
احمد
۲۰ شهریور ۱۳۹۱در دنیای کادیلاک حرفی بجز افسوس برای رانندگی با این ماشین و تاسف برای خودرو سازی داخلی نمیمونه
علي
۲۱ مرداد ۱۳۹۲عاشقشم
محمد رضا
۱۶ تیر ۱۳۹۳قیافه این ماشین آدم رو به احسن الخالقین وامیداره درود به سازندش