این روزها بازار جهانی خودرو شاهد رقابتی سنگین بین خودروهای سدانِ کوچک و متوسط از برندهای مختلف است. رقابتی که فرصتی مناسب برای خرید یک سدان جمع و جور برای خریداران و به همان اندازه زمانی نامناسب برای ارائهٔ یک خودروی سدانِ جدید توسط کمپانی ها ایجاد کرده است. با این حال کیا با معرفی نسل جدید فورت خود با عنوان EX 2014 بازار رقابت را سنگین تر و فشرده تر کرد. خودرویی طویل تر و عریض تر، همراه با یک سیستم تعلیقِ تجدیدنظر شده با وعده امکان کنترل بیشتر و یک سیستم تزریق مستقیم سوخت در موتور و چندین پکیج گیرا نسبت به مدل پیشینِ خود.
کیا فورت EX 2014 که ما آن را با نام سراتو می شناسیم در حالت پایه، یک خودروی سدان با قیمت ۲۰,۲۰۰ دلار همراه درگاه یو اس بی استاندارد، بلوتوث، تهویه مطبوع و سیستم UVO می باشد. این سیستم یک پردازشگر خودکار اطلاعات با امکان اتصال به اینترنت برای ارائه خدمات الکترونیک به راننده است. سیستم UVO نه تنها در زمان مناسب هشدارهای نگهداری خودرو را به راننده ابلاغ می کند، بلکه با اتصال به سرویس های اطلاع رسانیِ اورژانس هر کشور، در مورد تصادفات و وضعیت جاده اطلاعات کاملی را در اختیار راننده قرار می دهد. این سامانه همچنین دارای برنامه هایی کاربردی با امکان اتصال به سرویس های تویتر، سیری و پاندورا می باشد. ناگفته نماند این سیستم تا ده سال آینده به صورت رایگان به کاربران خودروهای کیا ارائه خواهد شد و نیازمند هیچ گونه افزونه ای بر روی تلفن همراه نمی باشد.
برای اولین بار است که کیا در یکی از خطوط تولیدش، یک موتور دو لیتری با سیستم تزریق مستقیم و چهار سیلندرِ قلاب شده به گیربکسِ اتوماتیکِ شش سرعته استفاده کرده است. این موتور با ایجاد ۱۷۳ اسب بخار در دور موتورِ ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاورِ ۱۵۴ پوند در فوت در دور موتور ۴۷۰۰، گوی سبقت را از دیگر خودروهای سدانِ بازار، مانند هوندا سیویک با قدرت موتور ۱۴۰ اسب بخار و دوج دارت و فورد فوکوس با قدرت موتور ۱۶۰ اسب بخار ربوده است. پیروزی بزرگی برای کیا در بازار خودروهای سدان با کمترین هزینه نسبت به برندهای مورد نظر.
شما با پرداخت ۲۵,۷۳۵ دلار، خریدار کیا فورت EX 2014 همراه با تمام پکیج ها خواهید بود. خودرویی که بی تردید با دارا بودن بالاترین استانداردهای کمپانی کیا، به زودی همه ما را از تأثیرش بر تازه ترین و رقابتی ترین بخش بازار خودرو شوکه خواهد کرد. خودرویی با مصرف میانگین ۹.۷۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و بازاری بزرگ در افق پیش رو.
moein
۱۲ تیر ۱۳۹۲انشالله با یه بازه قیمتی بین 170 تا 200 میلیون میتونیم تو خیابونها ببینیمش!!!!!!!
محمود
۱۲ تیر ۱۳۹۲پیشرفت کره ای ها واقعا سریع و قابل ستایشه .
در سایت های معتبر خودرویی سراتو جدید (2014) از همه نظر رقباشو شکست داده . چه ژاپنی چه امریکایی همه مغلوب شدن.
زنده باد کره ی جنوبی
پیمان
۲۸ مرداد ۱۳۹۳عزیزم-اونو ولش رانا رو بچسب…
(حیف و دریغ ازاین سرگذشت و سهم ما از ماشین روز دنیا)
ali
۱۲ تیر ۱۳۹۲تو بازار الان 1600 نیم فولش 130 میلیون ولی باید دیونه باشی اینا بخری با همین پول میری اپتیما میخری که یه سرا گردن بالاتره.البته بخاطر واردات محدودش قیمتش بالاست.
مهرداد
۱۰ اسفند ۱۳۹۲خیر دوست عزیز…الان مدل 2000cc نمایندگی و بازار میده 106 میلیون
کیانوش
۱۲ تیر ۱۳۹۲من کیا رو دوسش دارم چون با این که زیر مجموعه هیوندا بود تو ده سال از پراید که الان جزو ماشینای لوکس داره میشه , تونست به کادنزا برسه و این محصول جدیدش واقعا قابل ستایشه کاش مام اینطوری پیشرفت میکردیم کاش…!!! ولی انصاف نیست ماشین 25000$ رو که با دلار 3 تومنی میشه 75 تومن نه 80 تومن 200 تومن سوار شیم خدایی انصاف نیست
پارسا
۱۲ تیر ۱۳۹۲دعا کنید اینو جای زانتیا مونتاژ کنند چون قرار بود که سراتو جای زانتیا رو بگیره
omid
۱۳ تیر ۱۳۹۲نمیاد، چون کیا و هیوندای اعلام کردند دیگر مونتاز خودروهاشون به صورت سی کی دی در شرکت های دیگر قطع میشه. کرمان موتور هم برای همین تولید آوانته و ورنا رو قطع کرد.
تازه اگر هم میامد، مدل قبلیشو میاوردن، نه مدل روز تازه معرفی شده اش.
حسین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه مونتاژ بشه هیچ وقت کیفیت وارداتی رو نداره.
علی
۱۳ تیر ۱۳۹۲این ماشین نیز به لیست ارزوها پیوست برای من .شما چطور
محسن
۱۳ تیر ۱۳۹۲بله باتوموافقم علی جان
سعید
۱۳ تیر ۱۳۹۲به خداقسم توی یه نمایندگی و تعمیرگاه کیا بودم که اکثرا ازش ناراضی بودن…
آخه اونجا قبلا تعمیر گاه تویوتا هم بود..همشون از کیفیت بسیار پایین کیا نسبت به تویوتا می گفتن
یه مشتری قبلا کمری 2007 داشت و الان اسپورتیج 2012 . می گفت اصلا توی کیا راحت نیست و چند بار واسه کمکهاشو صداهای نامناسب اتاق مراجعه کرده
برا من چه فرقی می کنه… دوستان پولتونو هرجا خرج نکنید
واقعا کیا و هیوندا یعنی تغییر شکل دادن های سریع و ظواهر کم ارزش
فرهاد
۹ مرداد ۱۳۹۲شما ماشین نروندین ماشین شمارو رونده D:
بهمن
۱۳ تیر ۱۳۹۲سعید جان باهات موافقم
مثلا ببینید که همین سراتو توی این سه سال چند بار تغییر قیافه داده…همین بدترین عملکرد یه خودروسازه که مدل های قبلی شو سریعا از دور خارج می کنه … یه ناشی کاریه کامله
شما سراتو 3 سال پیشو اصلا نمی تونی تحمل کنی
ولی مثلا پورشه با همین قیافه ی با اصالت که شخصیتشو نشون می ده حدود 50 ساله که یکه تازه
یا به قول همین سایت پدال -چند تا پیج قبلی- فروش تویوتا کمری بعد از 8 سال همچنان توی امریکا رکورد می زنه که البته از کیفیت فوق العادش هم نباید گذشت
ALI
۱۱ دی ۱۳۹۳اگه تغییر رو بد بدونید که دیگه هیچی!!
اگه اینجوری باشه که سایپا و ایرانخودرو خدای اصالت و شخصیت هستن:)
Ali Inter. Vocal
۱۴ تیر ۱۳۹۲تنهاچیزی که تواین ماشینهای کره ای نمیشه دید اونم تودل برویی و اصالت و کیفیت هستش
کسی رونمیتونی پیداکنی که بیشتراز3سال بتئنه نگه اشون داره
زودخسته میشی و ازبی کیفیتی شون زده میشی
إبراهيم
۳۰ مرداد ۱۳۹۲مزدا۳ جدید یا سراتو ۲۰۰۰ کدام بهتره ؟نظر بدهید
اريا
۱۷ شهریور ۱۳۹۲مزدا 3 جدید بهتره هم خوشگل تره وهم طراحى داخلى بهتره تازه ماشین ژاپنى هم است امکانات مزدا 3 جدید بیشتره حداکثر سرعت مزدا 3 جدید 210کیلومتره سراتو 198 به نظر من مزدا 3 جدید بهتره حالا بخودت بستگى داره
سپهر
۱۳ مرداد ۱۳۹۳چقدرم که تو ایران میشه بیشتر از ۱۶۰ تا رفتج
آرش
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوستان
من برای خرید بین النترا و سراتو موندم
لطفا بگین کدون بهتره
ممنون
سپهر
۱۳ مرداد ۱۳۹۳آقا خب معلومه کسی که از تویوتا نشسته تو کیا حالش گرفته میشه!
مثه کسی که گوشی سونی داشته رفته سامسونگ گرفته!
اما هر چقدر پول بدی، همون قدر آش میخوری!!
کسی که ۲۰۶ داشته، میره کیا حال میکنه!
کلا کیا و هیوندای بهترین انتخاب ها برای مهاجرت از یه ماشین معمولی، به یه ماشین لوکسن
یعنی اینجوری:
پیکان > پراید > ۲۰۶ > هیوندای یا کیا > تویوتا > لکسس > بنز یا بی ام و > پورشه > فراری > لامبرگینی > بوگاتی > ۴۰۰ تا تو جاده های عالی ایران میری! تصادف میکنی! میمیری! :|
شهنام
۱۳ آبان ۱۳۹۴همه جاش رو خوب گفتید بجز تویوتا و کیا
hadi
۱۸ شهریور ۱۳۹۴سلام
باید خدمتتون عرض کنم ک قیمت اصلیش 15890 دلار هستش نه 25735 دلار خواهشا شفاف سازی کنید
ملت گوششون دراز نیست بخدا
یاعلی…