ورود کیا به عرصه سدانهای لوکس با معرفی رسمی K9 کلید خورد. پیتر شریر (Peter Schreyer) طراح سابق آئودی این خودروی سدان بزرگ را برای کیا طراحی کرده است.
طبق معمول باید دنبال همزاد این خودرو در هیوندای باشیم. هیوندای Equus پلت فرم خود را در اختیار شریک و خواهر کره ای خود قرار داده تا یک سدان دیفرانسیل عقب دیگر کره ای را شاهد باشیم.
K9 همانند هیوندای با موتور ۳.۸ لیتری V6 با توان ۲۸۵ اسب بخار نیرو تولید خواهد شد و اگر فکر می کنید که کافی نیست، کیا یک نسخه ۳۳۰ اسبی GDi را نیز در ابتدای سال آینده روانه بازارها خواهد نمود. پیش بینی می شود موتور هشت سیلندر کیا نیز روی این خودرو قرار گیرد.
گیربکس اتوماتیک هشت سرعته روی هر دو مدل نصب می شود. بنابراین علاوه بر طیف گسترده نسبتهای دنده، امکان تعویض بصورت دستی نیز فراهم خواهد بود. در این خودرو چهار حالت اقتصادی، معمولی، اسپرت و رانندگی در برف را می توانید انتخاب کنید تا روی مجموعه عملکرد سیستم تعلیق، موتور، گیربکس و فرمان، تاثیر آنرا ببینید.
کیا در این خودرو توانسته نسبت تقسیم وزن ۵۰/۵۰ را در جلو و عقب ایجاد کند که برای تعادل خودرو بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
K9 طیف وسیعی از امکانات لوکس و فن آوری های پیشرفته را با نام تجاری کیا عرضه خواهد نمود. از نکات جالب این تجهیزات باید به مانیتور بزرگ ۱۲.۳ اینچی در مرکز داشبورد اشاره کرد. همچنین سیستم نمایش سربالا، اطلاعات مورد نیاز راننده را روی شیشه جلو منعکس می کند. دو مانیتور ۹.۲ اینچی هم در پشت صندلیهای جلو جاسازی شده اند تا سرنشینان عقب را سرگرم کنند. سیستم صوتی این خودرو هم با ۱۷ اسپیکر ساخت هارمن (Harman) برای دوستداران موسیقی جای هیچ گلایه ای باقی نمی گذارد.
البته این همه تجهیزات این خودرو نیست. صندلیهای مجهز به تهویه، کوسن کشویی، تکیه گاه پای سرنشینان عقب و حرکت خودکار صندلی جلو زمانیکه مسافری روی آن ننشسته به جلو برای افزایش فضای سرنشین پشتی از جمله موارد قابل ذکر در این اتومبیل لوکس می باشند.
این خودرو بیش از ۵ متر طول دارد و فاصله بین دو محور آن نیز بیش از ۳ متر می باشد. با وجود عرض ۱۹۰ سانتی متری و ارتفاع ۱۴۹ سانتی پی می برید که با چه غولی مواجه خواهید شد. خودرویی که با این اندازه و امکانات باید شانس خود را در رقابت با بنز کلاس S و ب ام و سری ۷ بیازماید!
بهترین و کاملترین خودروی کیا باید به مصاف لوکسهای آلمانی و ژاپنی برود و بنابراین قیمت گذاری آن بسیار حیاتی می باشد. قیمت تخمینی این ماشین ۵۸,۷۵۰ دلار است که مشابه Equus است. سوال اینجاست که کیا در برابر رقبای نامدار خود روی این خودرو چه حسابی باز کرده است؟ آیا مشتریان حاضرند برای یک برند متوسط چنین بهایی پرداخت کنند؟ یا اینکه تنها هدف از عرضه این خودرو کسب اعتبار و به رخ کشیدن توانایی های کیا و بدست آوردن بازار بیشتر در رده های پایینتر می باشد؟
ARYAN
۱۷ تیر ۱۳۹۱فکر کنم رقیباش توی ایران هیوندای سنتنیال سانگ یانگ چرمن باشند
Asghar
۵ بهمن ۱۳۹۲سلام من خودم kia guoris یا همان k9 را دارم وشتاب آن از هیوندا بیشتر است
مهدی منطقه آزاد ارس
۵ فروردین ۱۳۹۳هر کسی باهاش رانندگی کنه اونوقت می فهمه در بین رقباش خیلی سرتره….در حین رانندگی خودرویی هستش که آدم احساس میکنه بهش بگه وایسا وای می ایسته…والله.رانندگی با این خودرو لذت بخشه آدم استرس نداره حتی تو سرعت های خیلی بالا
poorahmadi
۲۲ تیر ۱۳۹۱هر چی باشه به پای بابا بزرگش ( پراید ) نمیرسه
Asghar
۵ بهمن ۱۳۹۲این کجا آن کجا
علی
۳۱ تیر ۱۳۹۱کیا حدود 3سالی هست مه از طراحی آسیایی خودش در آمده و طراحی هایش به خودرو های اروپایی بخصوص آلمانی شبیه شده. اما این خودروی لوکس کپی از مدل سری 7 شرکت Bmw هست حتی داخل خودرو دنده و کنترلر کامپوتر آن مانند سری 7 می باشد…
رضا
۴ مهر ۱۳۹۲حالا چرا این از بی ام و کپی زده؟
گه ماشینش چینی بود ملت هزار جور اسم روش میذاشتن. خداییش هم جلو پنجره ش و هم داخلش خیلی کپی بی ام و هستش. ولی قشنگه
Asghar
۲۲ بهمن ۱۳۹۲ماشینk9عالیه من خودمم دارم
علیرضا
۱۸ اسفند ۱۳۹۲به نظر من فکر نکنم با اپیروس فرق داشته باشه
امیر
۱۰ فروردین ۱۳۹۳جوک نگو مومن
مهدی منطقه آزاد ارس
۵ فروردین ۱۳۹۳سنتنیال هم دارم کیوریس هم دارم اما امکانات کیا کیوریس خیلی متفاوت تر منسجم تر و ایمن تر با قیافه ای جوان پسند تر ارائه شده….میشه گفت این خودرو جزء شاهکارهای کره ی جنوبی محسوب میشه.و محصولات کیا خیلی متفاوت تر و مشتری پسند تره از هیوندا هستش شما آزرا رو در نظر بگیرید هر دو سال یک بدنه و این برای صاحب خودرو یعنی فاجعه اما دکترین طراحی کیا متفاوت تر عمل می کنند…از یادمون نره این خودرو در حد سدان غول خیلی بزرگیه.
امیر
۱۰ فروردین ۱۳۹۳درود بر کیا که هر روز پیشرفت میکنه
مهدی
۲۲ تیر ۱۳۹۳هیوندا سنتینال بهتره یا کوریس؟
ابوالفضل
۳۰ دی ۱۳۹۴به نظرم جلو پنجرش شباهتی به بی ام و نداره اگه بگی مازراتی یه چیزی
ناشناس
۲۲ تیر ۱۳۹۵قیمتش چنده ؟
امین
۳۰ تیر ۱۳۹۵جلوپنجره ش مال خودشه که به تایگر نوز معروفه. کپی برداری هم نیاز نیست بالاخره الان مفهوم یک خودروی لوکس تعریف شده هست و هر شرکتی بخواد لوکس بسازه به راحتی میشه شباهتش داد با سری 7 یا مرسدس کلاس اس
,09303539840
۳۰ فروردین ۱۳۹۶کیا حرف نداره خدایی هم ازنظر سرعت امنیت