آئودی از یک سیستم الکتریکی ۴۸ ولت در خودروهای آیندهٔ خود استفاده خواهد کرد که کاملاً فراتر از سیستم ۱۲ ولتی استاندارد مورد استفاده در صنعت خودرو خواهد بود. عامل حرکت آئودی به سمت سیستم با ولتاژ بالاتر، به گفته آئودی، این است که سیستمهای کنونی ۱۲ ولتی توانایی تأمین انرژی تجهیزات الکترونیکی خودروهای مدرن را ندارند.
پرفسور اولریش هاکنبرگ، عضو کمیته توسعه فنی آئودی در این زمینه میگوید:استفاده از این سیستم باعث میشود که انرژی بیشتری را در اختیار داشته باشیم. در نتیجه راه برای تکنولوژیهای جدید باز میشود و خودروهای ما را اسپورتیتر، مقرون بهصرفهتر و با کاربرد سادهتر میکند.
در خودروهای آینده آئودی، در سیستم الکتریکی ۴۸ ولت از یک باتری لیتیومی و یک ژنراتور جریان متناوب جدید که میتواند بهعنوان استارتر موتور عمل کند، استفاده میشود. یک مبدّل مخصوص نیز برای المانهای مشخصی از خودرو، برق ۱۲ ولت تأمین خواهد کرد. همچنین خودرو باتری ۱۲ ولتی را برای عملکردهای معیّن حفظ خواهد کرد. آئودی در این زمینه میگوید که طراحی ژنراتور جریان متناوب بهگونهای است که میتواند تا ۱۰ کیلووات انرژی را در زمان ترمزگیری در سرعتهای بالا، بازیابی کند. در نتیجه، در زمینه سوخت، صرفهجویی نسبتاً خوبی انجام خواهد شد.
بزرگترین تأثیر سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی، استفادهٔ آئودی از قدرت بیشتر در توربو شارژرهای الکتریکی است. این توربو شارژرها به سرعت موتور وابسته نیستند و بنابراین میتوانند کارکرد سریعتری داشته و تأخیر اولیه را کاهش دهند. سال گذشته، جورج کاچر، از رؤسای اروپایی کمپانی، گزارش داد که آئودی برنامه دارد که یک موتور ۳ لیتری دیزل V6 با توربوهای دوقلو معرفی کند که دارای یک توربو شارژر سوم الکتریکی خواهد بود. این کمپانی قبلاً خودروهای کانسپت با این طراحی موتور در اروپا به نمایش گذاشته است. مدل RS5 TDI یکی از نمونههای آن است که با اینکه هنوز زمان تولید آن مشخص نشده، ولی به خط تولید آئودی بسیار نزدیک شده است. آئودی میگوید که سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی امکان استفاده از سیستم کنترل دینامیکی شاسی و تکنولوژیهایی از این دست را فراهم میکند. سیستمهای تعلیق که برای برخی از عملکردهای خود نیاز به انرژی الکتریکی زیادی دارند، میتوانند با استفاده از سیستم ولتاژ بالاتر کارایی بهتری داشته باشند.
هیوا
۵ شهریور ۱۳۹۳آینده تو دست فولوکسه.
amin
۵ شهریور ۱۳۹۳آینده در دستان تسلاست ! اینو خود کمپانی های اروپایی هم فهمیدن که مدام برای خرید سهام این شرکت اقدام می کنن
فرید
۵ شهریور ۱۳۹۳همیشه عاشق خودرو های المانی بودم و هستم
e36
۵ شهریور ۱۳۹۳ایده به درد بخوریه
just 323
۵ شهریور ۱۳۹۳آره والا …. لایک داره …
MoahmmadTSR
۵ شهریور ۱۳۹۳غلام علم و صنعتتم!
MoahmmadTSR
۵ شهریور ۱۳۹۳چرا انیس جان به مطالب نظر نمیده؟؟
امید
۵ شهریور ۱۳۹۳به این میگن خودرو ساز دائم در حال بهتر شدن و پیشرفته
omid
۵ شهریور ۱۳۹۳با تشکر از آقای انیس حسینی مطلب بسیار جالبی بود بی زحمت درباره توربو شارژر الکتریکی ونحوه کارکردش مطلب بذارید .
یاسین
۵ شهریور ۱۳۹۳فقط میتونم بگم دم المانیا گرررررررررم!!!!!
احسان(احسان سابق)
۵ شهریور ۱۳۹۳استیو جابز:نواوری در نقطه تقاطع علم و هنر قرار داره و اونجا همونجایی هست که بهترین و عالترین محصولات بوجود میاد
بنظرم المانی ها مصداق این حرف استیو جابز هستن
datsun
۵ شهریور ۱۳۹۳من دقیقا نفهمیدم چی شد میخاد یه خودرو الکتریکی هیبریدی بسازه یا نه میخاد برق 12ولت رو به 48 افزایش بده. مگه برق خودرو جریان مستقیم نیست چرا از ژنراتور جریان متناوب استفاد میکنه
Ahmad..F12
۵ شهریور ۱۳۹۳داتسون جان
به منظور افزایش کارایی توربوشارژرها و بقیه المانهای الکتریکی برق ولتاژ بالا وارد مدار میشه
ولی بقیه قسمت ها که به 12 ولت نیاز دارن توسط یک مبدّل، ولتاژ 12 رو بهشون میرسونه
عملکرد سیستم تعلیق، توربوها، داینامیک شاسی و بقیه قسمتها هم با ولتاژ بالا بهتر کار میکنن
حالا یه ژنراتور جریان متناوب طراحی کردن که میتونه مانند خودروهای هایبرید، با ترمز گرفتن انرژی تلف شده رو به لیتیوم ها برگردونه
datsun
۵ شهریور ۱۳۹۳ممنون احمد جان از توضیحات مفیدتون
Ahmad..F12
۶ شهریور ۱۳۹۳قربونت داداش
Ahmad..F12
۵ شهریور ۱۳۹۳انیس جان ممنون
ایده ی خوبیه
Carbonado Aventador
۵ شهریور ۱۳۹۳آئودی خیلی ردیفه!!!!!
من قبلا از اون بدم میومد ولی فعلا با هم آشتی کردیم!!!!!
Ahmad..F12
۶ شهریور ۱۳۹۳محمد حسین اشتباه نکن
آئودی از همه نظر خودرو های خوبی میزنه
بیشتر تحقیق کنی عاشقش میشی
RS7 نمونه اسپرت شدهی خود آئودی با اون وزن و هیکل بزرگش شتاب 3.7 ثانیه رو داره
از تکنولوژی هم که دیگه نگو….
Carbonado Aventador
۶ شهریور ۱۳۹۳الان آئودی رو بیشتر از لامبورگینی قبول دارم!!!!
Ahmad..F12
۱۰ شهریور ۱۳۹۳خب شما باید قبول کنی که اصلاً حیطهی کاری این دو کمپانی باهم فرق میکنه
من
۵ شهریور ۱۳۹۳برق 48 ولتی خطرناک نیست برای انسان؟ بگیره چی میشه؟
Carbonado Aventador
۵ شهریور ۱۳۹۳به ولت نیست!!!!
به آمپر هست!!!!!
Ahmad..F12
۱۰ شهریور ۱۳۹۳نه محمد حسین جان همون ولته
آمپر واحد جریان الکتریکیه
overclock
۵ شهریور ۱۳۹۳اینا دارن خودرو های هیبریدی بهینه رو….. بیهنه سازی وبروز رسانی میکنن و خودرو سازان ایران هم به فکر دزدی و کم گذاشتن تو کیفیت خودروهایی که از رده خارج شدن که هنوز دارن تولید میشن و هر روز بدتر میشن.
احمدرضا
۵ شهریور ۱۳۹۳ایول آلمان مسیر پیشرفت رو میره
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵آفرین آئودی.