سرانجام و پس از انتشار تیزرهای متعدد، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت و طی مراسمی باشکوه آئودی از شاسیبلند مفهومی و الکتریکی خود E-tron Quattro رونمایی کرد. آئودی با رونمایی از این مفهومی زیبا، شیپور جنگ علیه تسلا و شاسیبلند تمام الکتریکی این شرکت را به صدا درآورد.
E-tron کواترو که به سه موتور الکتریکی مجهز است از سیستم تولید نیروی جالبی بهره میگیرد بهگونهای که یکی از سه موتور به چرخهای جلو و دو موتور دیگر به چرخهای عقب نیرو میرسانند و در مجموع و در حالت عادی ۴۲۵ اسب بخار و در حالت تقویتی یا Boost تا ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. این اعداد و ارقام باعث شدهاند تا آئودی E-tron کواترو درزمانی معادل ۴ ثانیه بهسرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و درنهایت تا مرز ۲۰۹ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. آئودی در نظر دارد تا گستره حرکت این مدل به مرز ۵۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ کامل برسد که در نوع خود و در مقایسه با اصلیترین رقیب آن، تسلا مدل X نوعی برتری محسوب میگردد. آئودی در ساختار و مهندسی E-tron شباهتهای بسیاری به تسلا X دارد و همانند این خودرو از باتریهای ۹۵ کیلووات ساعتی سود میبرد که در کف خودرو جای گرفتهاند. کابل شارژ DC این خودرو از گونه ۱۵۰ کیلوواتی است که تنها به ۵۰ دقیقه زمان برای شارژ احتیاج دارد. البته اطلاعاتی در خصوص مدت زمان لازم برای شارژ با کابل AC وجود ندارد گرچه مباحثی درباره شارژ خودرو از طریق وایرلس و بدون سیم نیز وجود دارد و گفته میشود احتمالاً E-tron همچون فولکسواگن تیگوان GTE از طریق پنلهای خورشیدی سقف شارژ گردد. البته این خبر از سوی آئودی هنوز تأیید نشده است. در مورد طراحی آئودی میتوان به یک کلمه اکتفا کرد و آن” آیندهنگرانه” است. آئودی در مفهومی جدید خود از یک بدنه تیز و در عین حال کاملاً صیقلی بهره برده که با موجهایی ملایم خطوط را به دماغهای هشت ضلعی و ۴ حلقه کرومی متصل میکند. شیشههای جلو و عقب با زاویه تندی از سقف به قسمت میانی متصل شدهاند و خبر از آسودگی راننده برای شکافت هوای اطراف در سرعتهای بالا، مصرف سوخت کمتر و پایداری بهتر میدهند. جایجای خودرو در قیاس با مدلهای تولیدشده و کنونی آئودی بهروزرسانی و آئرودینامیکتر شده و چراغها باریکتر و کشیدهتر شدهاند. چراغها در جلو و عقب به یک حاشیه عمودی در کنارهها مزین شده تا چهره خودرو از یکنواختی خارج گردد. همچنین جلوپنجره برخلاف همیشه کاملاً بازطراحی شده و علاوه بر بخشبندی قسمت پایینی به سه مربع کرومی، بخش میانی با نوارهایی ظریف، عرضی و چندگانه، جلوپنجره را به دونیم تقسیم کرده است. رنگآمیزی دوگانه بدنه به E-tron کمک شایانی نموده تا چهرهای مفهومی و آیندهنگرانه پیدا کند به گونهای که ترکیب دو رنگ آبی و کربنی و تضاد حاصل شده از این تلاقی در کنار لاستیکهای جذاب و بزرگ و رینگهای برجسته به کواترو هویتی ملموس و البته جسورانه بخشیده است. آئودی قول داده است تا کراس اوور الکتریکی خود را تا اوایل ۲۰۱۸ به بازارهای جهانی عرضه کند. این شاسیبلند لوکس و اسپرت، ۴ متر و ۸۸ سانتیمتر طول و ۱۹۳ سانتیمتر عرض دارد و با ۱۵۴ سانتیمتر ارتفاع از جادارترین محصولات در این کلاس خودرویی است. آئودی با دقت مثالزدنی E-tron را به گونهای ساخته که باید منتظر جنگی تمامعیار با تسلا مدل X باشیم، خودرویی که تسلا امید بسیاری به موفقیت آن دارد. تأکید آئودی درباره طراحی داخلی خودرو بر زیبایی، ارگونومی و آیندهنگری بوده است و بهوضوح نشانههای این سه مورد را میتوان در جایجای کابین دید. پروفسور اولریخ هاخنبرگ عضو هیئتمدیره آئودی درباره E-tron گفته است:E-tron ترکیبی برجسته از رانندگی لذتبخش در گسترهای وسیع است، با طراحی عالی و رفاه کمنظیر، چیزی شبیه یک بتون مستحکم و قابل پیشبینی.
سعید
۳۰ شهریور ۱۳۹۴قیافتا از تسلا بهتره خداییش
شلبى
۳۰ شهریور ۱۳۹۴این کانسپته اقا سعید،با محصول نهایى تولید شده تفاوت داره،باید دید محصول نهایى چه شکلى میشه،
ائودى کارش درسته و قابل احترام،این خیلى عالیه که رقابت در زمینه خودرهاى الکتریکى داره زیاد میشه
اگر مشخصات فنیش همینى باشه که نوشته شده تسلا مدل X از نظر فنى برترى داره به ائودى،شتاب و حداکثر سرعتش بهتره
سعید
۳۰ شهریور ۱۳۹۴شلبی جان برادر عزیزم
بخدا منم میدونم کانسپت چیه میدونم فقط یه پیش نمایش از مدل اصلی هس (-:
ولی عزیزم اینجور ماشینا که الکتریکی ان قیافشون نباید زیاد معمولی باشه و بخاطر رقابت با پورشه و تسلا که خیلی خوشگلن این باید با کمترین تغییرات ممکن نسبت به مدل کانسپتش به بازار بره تا رقابتش رو حفظ کنه از این رو من گفتم خوشگلتره چون میدونم تغییرات زیادی نمیکنه
البته ممنونم که یه چیزی بهم یاد دادی شاید من نمیدونستم کانسپت چیه (-:
فرشید
۳۰ شهریور ۱۳۹۴تسلا یه چیزه دیگس…چون تخصصش خودرو های تمام الکتریکی هستش و تجربش هم زیاد تره.
Farzam
۳۰ شهریور ۱۳۹۴تجربش که از آئودی بیشتر نیست یه چیز گفتیا!؟!؟
اون موقعی که تسلا اون ماشین اسپرت کوچیک بر پایه لوتوس ساخت آئودی داشت رو سوخت هیدروژنی و سیستم های بازیابی انرژی امتحان میکرد. و اینکه R8 E-tron نسل اول زودتر رفت رو تط تولید ولی فروش نداشت. همین چراغ جلوهایی که آئودی به عنوان فیس لیفت برا R8 داد ماله E tron بود.
ولی تسلا هم شرکت فوق العاده قویه تو زمینه خودرو های هیبرید و برقی. هرچند من Fisker Karma رو میپسندم
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۳۰ شهریور ۱۳۹۴Farzam گرامی درسته آودی به حالت کلی تجربه ی بیشتری داره ولی در زمینه ی ساخت خودروهای الکتریکی فعلاً تسلا داره یکه تازی میکنه چون خودت میدونی داداش عملکردش خاص خودروهای الکتریکیه.البته انصافا باید از آودی هم ترسید.به خصوص اخیراً که نقش E Tron داره پر رنگ تر از قبل میشه.
من که تسلا رو بیشتر دوست دارم ولی به واقع نباید تسلا، آودی رو دست کم بگیره.
احمد باقری
۳۰ شهریور ۱۳۹۴واقعا توی این چند سال اخیر دنیای خودروسازی خیلی شلوغ شده، البته باعث رقابت و پیشرفت هم میشه ولی اگه همینجوری پیش بره، معلون نیست کدوم خودروسازها زیادی متضرر بشن. همین دو سال اخیر رو نگاه کنید ببینید چند برند قدیمی دوباره به دنیایی خودروسازی برگشتن.
ashkan
۳۰ شهریور ۱۳۹۴تنها فرقش این میشه که 30 سال اختلاف خودروسازی ما با این پیشرفت های خارجی ها به 70 سال اختلاف میرسه
امین
۳۰ شهریور ۱۳۹۴آینده متعلق به آئودی است . بی تعارف
mohsen
۳۰ شهریور ۱۳۹۴از المانیها باید ترسید!
هیچ وقت کم نمیارن
ali
۳۰ شهریور ۱۳۹۴آئودی واقعا ماشین آیندس از چراغاش میشه فهمید
ولی این مدل کانسبته معلومه بهتره از هرلحاظ به خط تولید برسه بعد
ali
۳۰ شهریور ۱۳۹۴الانه که چشم بادومی های کره ای دوباره از این کمپانی تقلید کنند، بیجاره کردن خودروسازهای اروپایی رو صنعت نوپای کره ای ها
1A1
۳۰ شهریور ۱۳۹۴از همون اولا فهمیدم ائودی خاصه.تکنولوژی های بروز بخشیش از ائودی هست… اینده در دست ائودی!!!چراغاش چراغاش.
DODGE
۳۰ شهریور ۱۳۹۴تسلا رو عشقه!!
وحید
۳۰ شهریور ۱۳۹۴این همه خطوط شکسته واسه چیه
این تیتر هم اغراق امیزه علیه تسلا
حداقل سه سال راه داره عملیاتی بشه
DRIVER
۳۰ شهریور ۱۳۹۴خیلی شیک و مجلسی. نه انصافا خیلی قشنگه طراحی داخلیش از تسلا جذابتره.
اما و اما هنوز این کشور دوست و همسایه مون(چین) ندیدتش یه کپی ازش میده بیرون که انگار خود ماشین همنوعشو زاییده
dawood
۳۰ شهریور ۱۳۹۴کلا آینه بقل بزارن حتی اگه از دوربین با دید 360 درجه استفاده می کنن اینطوری آدم فک می کنه یه چیزیش کمه :|
سامان اذری
۳۰ شهریور ۱۳۹۴عالیه
ولی برنده نهایی رو قیمت محصول تعیین میکنه
احتمالا ائودی از تسلا گرونتر باشه
mehran72
۳۰ شهریور ۱۳۹۴من که با ماشین هایی که آینه بغل ندارن ارتباط برقرار نمی کنم.انگار یه چی کم دارن.مثل آدمی که گوش نداشته باشه.
البته اون ماشیناهم با من هیچ ارتباطی بر قرار نخواهند کرد :(
shahab
۳۰ شهریور ۱۳۹۴به عنوان یه کانسپت عالیه برخلاف اون ماشین زشت و بدقیافه ی سانگ یانگ
فقط جلو پنجره خوب نیست که حتما در نمونه اصلی درستش میکنن
AHMADREZA
۳۰ شهریور ۱۳۹۴چقدر خفنه
محمدرضا
۳۱ شهریور ۱۳۹۴این تا بخواد بیاد تسلا X فروشش رو کرده و روی مدل بعدیش کار می کنه!تازه مدل X این همه تاخیر خورده که امسال به فروش می رسه. 2017 هم که قراره مدل 3 بیاد که قراره لوکس نباشه و با قیمت معقول همه بتونن ازش استفاده کنن.کمپانی های قدیمی جز بنز و ب ام و یکم دارن دیر می جنبن.موج ماشین های تمام الکتریکی خوب می تونه مثل موج گوشی های هوشمند که شرکت های قدیمی رد متضرر کرد،حسابی بهشون اسیب بزنه.
Ali Reza
۲۴ مهر ۱۳۹۴هر دوشون عالین!