آئودی

آئودی Q7 جدید، یک شاسی‌بلند لوکس تازه‌نفس

نسل دوم آئودی Q7 به عنوان یک SUV لوکس از سال آینده روانه بازار خواهد شد. خودرویی که با وجود جدید و مدرن بودن، چهره ای آشنا دارد.

2016 Audi Q7
۲۰۱۶ Audi Q7
این روزها خودروسازان به شدت ایده کاهش وزن خودروها را دنبال می‌کنند. فورد از آلومینیوم استفاده می‌کند تا ۳۱۸ کیلو از وزن وانت F-150 مدل ۲۰۱۵ کم شود و ب‌ام‌و به سراغ فیبر کربن رفته است تا در خودروهای الکتریکی جدید خود از آن سود ببرد. لندروور هم ادعا می‌کند که ۴۲۰ کیلوگرم وزن نسل جدید رنجروور را کاهش داده است. در این میان آئودی هم نسل جدید Q7 را با ۳۲۵ کیلوگرم رژیم وزنی معرفی کرده است. برای رسیدن به این هدف از فولاد با مقاومت بالا در شاسی و آلومینیوم در طیف وسیعی از قسمتهای بدنه و تعلیق استفاده شده است.
2016 Audi Q7
۲۰۱۶ Audi Q7
نسل جدید آئودی Q7 از پلتفرم مشترکی با فولکس‌واگن توآرگ و پورشه کاین یعنی MLB سود می‌برد. بدین ترتیب به عنوان یک خودروی لوکس جاده ای از ساختاری بهره می‌برد که می‌توان زمان‌های زیادی را در خارج از جاده و آفرود گذراند.
2016 Audi Q7
۲۰۱۶ Audi Q7
در حالی که ابعاد این خودرو کمی کوچک‌تر از نسل قبلی است، اما عریض و طویل‌تر و کم ارتفاع‌تر به نظر می‌رسد. فرم بدنه در نمای پهلویی کاملاً مشابه خودروهای واگن است.
2016 Audi Q7
۲۰۱۶ Audi Q7
آئودی از جلوپنجره و چراغ‌های جدیدی در نسل دوم Q7 استفاده کرده که آن را اسپرت تر و خشن‌تر کرده است. طرح جلوپنجره سه بعدی با حاشیه پهن و خطوط افقی موازی از مدل کانسپت Crosslane کوپه به عاریت گرفته شده است. چراغ‌های جلو با لامپ‌های LED و چینش گرافیکی خاص و منحصربه‌فرد نیز با وجود شلوغی و پیچیدگی، تبدیل به امضای جدید آئودی شده‌اند.
2016 Audi Q7
۲۰۱۶ Audi Q7
در قسمت عقب خودرو از ویژگی‌های بصری اسپرت، نشان کمتری یافت می‌شود و چراغ‌های مستطیلی، اسپویلر سقفی و درب بزرگ عقب بیشتر تداعی‌گر یک خودروی استیشن می‌باشند. با این وجود این خودرو در مجموع همانند یک Q3 بزرگ‌تر به نظر می‌آید.
2016 Audi Q7 Interior
۲۰۱۶ Audi Q7 Interior
اوضاع در داخل کابین به مراتب بهتر است و طراحی جدید داشبورد با ورودی‌های هوای عریضی که سرتاسر عرض داشبورد را دربر گرفته‌اند، جلب نظر می‌کند. بعلاوه نسل جدید نمایشگرهای دیجیتالی داشبورد نیز بسیار کامل و جامع طراحی شده و تمامی اطلاعات لازم را به بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد. در قسمت کنسول و داشبورد میانی هم از اصول کاهش پیچیدگی زائد و ساده‌سازی تبعی شده است. یک تاچ پد لمسی نیز کار با نمایشگرها و ابزارهای دیجیتال را آسان‌تر می‌کند.
2016 Audi Q7 Interior
۲۰۱۶ Audi Q7 Interior
فرمان خودرو نیز طراحی زیبایی دارد و طراحی تریم دو رنگ داخلی با حاشیه بسیار باریکی از رنگ قرمز نیز به جذابیت آن افزوده‌اند.
2016 Audi Q7 Interior
۲۰۱۶ Audi Q7 Interior
فضای کابین نسبت به قبل افزوده شده و فضای سر و پا برای ردیف اول و دوم بیشتر شده‌اند. فاصله بین دو محور خودرو هم به ۲۹۹۰ میلی متر رسیده است. هنوز یک جفت صندلی به عنوان ردیف سوم به شکل جمع شونده وجود دارند. فضای بار نیز اندکی افزایش یافته اما به لطف کاهش ارتفاع عرشه بارگیری، می‌توان راحت تر از سابق، وسایل را در خودرو قرار داد. سیستم درب عقب بازشوی خودکار بدون دخالت دست، که با حرکت پا در زیر سپر، درب را باز می‌نماید نیز به صورت اختیاری قابل سفارش است. فضای صندوق عقب با سه ردیف صندلی، ۲۹۵ لیتر و در پیکره‌بندی ۵ نفره ۸۹۰ لیتر است. تازه با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم این فضا تا ۲۰۷۵ لیتر افزایش می‌یابد.
2016 Audi Q7 Interior
۲۰۱۶ Audi Q7 Interior
آئودی Q7 مدل ۲۰۱۶ از پیشرانه‌های متنوع و قدرتمندی سود خواهد برد. مدل اصلی بنزینی از پیشرانه ای شش سیلندر V شکل با حجم ۳.۰ لیتر و با کمک سوپرشارژر بهره‌مند است که ۳۲۸ اسب بخار نیرو و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل با گیربکس هشت سرعته خودکار شتابی ۶.۱ ثانیه ای دارد. در بین دیزلی‌ها هم، مدل توربودیزل ۲۶۸ اسبی و ۶۰۰ نیوتن متری در ابتدای فهرست قرار می‌گیرد. شتاب صفر تا صد این مدل ۶.۳ ثانیه است. همچنین یک مدل دیزلی ۳.۰ لیتری TDI با قدرت ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر قابل انتخاب است. وزن این مدل به ۱۹۹۵ کیلوگرم می‌رسد.
2016 Audi Q7
۲۰۱۶ Audi Q7
در کمال تعجب، برای اولین بار، Q7 را می‌توان با یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو نیز خریداری کرد که نیروی آن ۲۴۸ اسب بخار و تورک آن ۳۷۰ نیوتن متر می‌باشد.
2016 Audi Q7
۲۰۱۶ Audi Q7
یک مدل پلاگین هیبریدی هم که از ترکیب موتور دیزلی ۲۵۸ اسبی شش سیلندر و یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند با خروجی مجموع ۳۶۸ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر، مدل e-tron کواترو را تبدیل به سریع‌ترین عضو این خانواده می‌کند. باتری‌های لیتیوم یون با انرژی ذخیره ۱۷.۳ کیلووات ساعت، این خودرو را تا ۵۶ کیلومتر مسافت بدون نیاز به قطره ای سوخت، پشتیبانی می‌کنند. شتاب صفر تا صد مدل e-tron تنها ۶ ثانیه است. در حالت الکتریکی خالص در ۶.۱ ثانیه می‌توان از سکون به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید. نهایت سرعت این مدل هم ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. مصرف سوخت این مدل در حالت ترکیبی، تنها ۱.۷ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد و میزان آلاینده تولیدی آن نیز ۵۰ گرم CO2 در هر کیلومتر است.
2016 Audi Q7
۲۰۱۶ Audi Q7
سیستم انتقال نیرو با گیربکس هشت سرعته خودکار نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است. در بازار آمریکا، انتقال نیرو به هر چهار چرخ یا کواترو به صورت استاندارد ارائه می‌شود. دیفرانسیل مرکزی با کنترل الکترونیکی باعث انتقال نسبت‌های متفاوت نیرو از ۷۰/۳۰ و ۴۰/۶۰ تا ۱۵/۸۵ بین محورهای جلو و عقب می‌شود. چرخ‌های عقب فرمان پذیر نیز به صورت یک آپشن ارائه می‌شوند که افزایش ثبات در سرعتهای بالا و پارک راحت‌تر خودرو در فضاهای تنگ از مزایای این سیستم است.
2016 Audi Q7
۲۰۱۶ Audi Q7
سیستم‌های ایمنی کاملی از جمله هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار و پیشگیری از تصادف و کنترل ثبات تریلر هم در این خودرو مورد استفاده واقع شده‌اند.
2016 Audi Q7
۲۰۱۶ Audi Q7
این خودرو در ماه ژانویه در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی خواهد شد. مشخصات کامل و قیمت این خودرو نیز متعاقباً اعلام می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    نظرسنجی
    آئودیQ7 لایک
    ولوو xc90 دیسلایک

    1. سپهر

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      به نظر بنده از نظر طراحی خارجی خیلی هماهنگه به خصوص چراغ های عقب وجلو که واقعا هم خونی خاصی باهم دارن وهم میشه گفت چهره ی یک ماشین لوکس رو به آدم القاء میکنه وهم چهره ی یک ماشین اسپرت رو کابینشم به نظرم اصلا نقصی نداره به خصوص این که همه چیز به صورت دیجیتالی عرضه شده من جمله صفحه آمپر ونمایشگرهای عقب هم خیلی بزرگ و زیبا هستند. باتوجه به توضیحات داده شده از موتور قوی هم بهره میبره.

    2. MAFIA

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      خودرو عامه پسندی هست.من دوسش دارم.حتی از GL و X6

      1. E 36

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (917 ديدگاه)

        MAFIA کلا تو همه تلاشتو میکنی هرچه بیشتر دیس بگیری!
        آخه این حرفه تو میزنی؟؟؟

    3. Zonda R

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      با عرض پوزش
      ایمان عزیز
      بسیار چلنج هوشمندانه ای رو گذاشتی
      احسنت

      1. ایمان

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (29 ديدگاه)

        خیلی ممنون داداش

  2. mazaher

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    سلام دست المانیها به هر ماشینی بخوره فوق العاده میشه.

    1. Frankenstein

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      همه شرکتا واسه این که کم نیارن زدن تو خط هیبردی شدید….

      اون که bmw

      اون از volvo

      اینم از audi

      تویوتا و لکسوس هم که تو هیبریدی ید طولایی دارن

      نمیدونم مرسدس میخواد چیو رو کنه واسه رقابت تو این تیپ از ماشینا

      1. Predator

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        زده تو کار داداش خبر نداری…
        خیلی وقته هم که زده ;-)

  3. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    احساس می کنم داخلش یذره شبیه BMW شده
    نمیدونم شایدم قبلا اینطوری بوده….!!!!!

  4. سام سامی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    در یک کلام “فوق العاده”…
    واقعا جای آیودی کنار باقی هموطن هاش ( بی ام و- بنز- پورشه) تو ایران خالیه…
    درود بر عاشقان خودرو

    1. مرتضی

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      بخصوص ایودی از نوع آئودیش :D

      1. Predator

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        سخت نگیر بابا
        با گوشی و تبلت اومدن بدیش اینه دیگه باید ایودی بنویسی عین من…. :(

  5. نیما

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    عشق است به قول mazaher دست آلمانی ها به هر ماشینی بخوره فوق العاده میشه

  6. علیرضا

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    دوستان دقت کنن، این ماشین رقبای خفنی داره به نام بنز و بی ام و داره !!!

    1. AliZeus

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (419 ديدگاه)

      خوب شد گفتی! :D

      1. Zonda R

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        این Q7 همه چی تمومه

  7. McLaren Automotive

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    به نظر میاد مثل بقیه ژرمن ها بینهایت با کیفیت باشه . و اینکه طراحی تمام قسمت های ماشین خیلی با هم جوره مخصوصا چراغ ها

  8. محمدرضا ♥BMW♥

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    داخل و جلوش فوق العادس اما عقبش چرا اینجوریه :-/…نمیدونم چرا Audi اندازه Benz و BMW مطرح نیس…

    1. امیرحسین

      ۲۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (30 ديدگاه)

      کی گفته مطرح نیست ؟ آئودی اگه از اینایی که گفتید بیشتر نباشه ابدا کمتر نیست! چون تو ایران نیومده مردم کمتر باهاش اشنایی دارن…

  9. AliZeus

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    بسیار عالی و شیک…ضمنا جادار تر از سایر مدل های مشابه هستش لذا گزینه ای است بعنوان خودروی خانواده…

  10. حمید

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اون مدل قدیمیه عالی بود.
    خودرو با حال فقط آلمانی.
    نمی دونم چرا جامعه ما همش این کره ایها رو گرفته.
    البته با موج ماشینهایی چینی فکر کنم دلمون برا کره ایها هم تنگ بشه.

  11. Ahmad..F12

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    محشره…

    همه چیزش عالیه

    مدل e-tron و سیستم های ایمنیش فوق العاده‌ست که از S7 به ارث برده، مصرف سوختش که دیگه حرفی برا گفتن نمیذاره

    گیربکس 8 سرعته، سیستم کوارتز و سیستم تغییر زاویۀ چرخهای عقب هم عالیه…

    طراحیش هم محشره خصوصاً داخل کابین

    فقط بهتر بود طراحی خارجی بهتر و جسور تری میداشت، یکم خسته است.

  12. 4MATIC

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    نظرسنجی:
    بنز ML500=لایک
    ایودی Q7=دیسلایک

  13. 4MATIC

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    از نسل قبلیش بیشتر خوشم می اد البته نظردوستان محفوظه

  14. مرتضی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    عجب کابین محشری داره

  15. mahdi

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (208 ديدگاه)

    این شد یه suvدرست وحسابی واقعا لذت بردم

  16. E 36

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (917 ديدگاه)

    کاش عکس رنگای دیگشم میزاشت

  17. AMIN

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی داخلی و نمای جلوش زیاد جالب نیست

  18. کورش

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باشه . پخشش نکن . ولی خدا همه جا و در هر زمان و مکان هست . همه را میبیند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا