آئودی

گشودن سقف در آئودی R8 اسپایدر

آئودی از R8 اسپایدر در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرد. بی‌شک نمونه‌ی اسپایدر این پتانسیل را دارد تا نگاه‌ها را بیش از نسخه‌ی کوپه به خود جلب کند. همانند برادر کوپه‌ی خود، R8 اسپایدر با پیشرانه‌ای ۱۰ سیلندر وارد میدان می‌شود و به لطف پلت فرم فریم فضایی خود وزن کمتری دارد.

2017 Audi R8 Spyder
۲۰۱۷ Audi R8 Spyder
استفاده‌ی وسیع از آلومینیوم و فیبر کربن کمک کرده تا آئودی R8 اسپایدر ۱۱۳ کیلوگرم سبک‌تر از نسل پیشین خود باشد و به وزن ۱۶۱۲ کیلوگرم برسد، این در حالی است که مقاومت پیچشی این خودرو بیش از ۵۰ درصد افزایش‌یافته است.R8 اسپایدر جدید همچنین سقف نرم سبک‌وزنی را ارائه می‌دهد که می‌تواند در عرض ۲۰ ثانیه و تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت باز یا بسته شود. همانند مدل کوپه، این خودرو طراحی خارجی تکامل‌یافته‌ای را به نمایش می‌گذارد که بلافاصله R8 بودن خود را اعلام می‌دارد. علاوه بر این، ورودی‌های معروف هوا در کناره‌ها نیز به چشم می‌خورند که دقیقاً در پشت درها قرارگرفته‌اند.
2017 Audi R8 Spyder
۲۰۱۷ Audi R8 Spyder
2017 Audi R8 Spyder
۲۰۱۷ Audi R8 Spyder
2017 Audi R8 Spyder
۲۰۱۷ Audi R8 Spyder
پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری این خودرو ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتون متر گشتاور ایجاد می‌کند. این پیشرانه که تنها گزینه‌ی موجود است با گیربکس ۷ سرعته ی اتوماتیک دوکلاچه جفت می‌شود. مجموعه‌ی این قوای محرکه R8 اسپایدر را قادر می‌سازند تا در زمان ۳.۶ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد (۰.۱ ثانیه کندتر از نسخه‌ی کوپه). حداکثر سرعت این خودرو هم به ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. آئودی می‌گوید که مصرف سوخت این خودرو ۱۰ درصد بهبودیافته است. این کاهش مصرف سوخت به لطف تکنولوژی‌هایی ایجادشده که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به حالت خلاصی جدیدی اشاره کرد که به خودرو اجازه می‌دهد تا در این حالت پیشرانه از گیربکس جدا کار کند. سیستم کواتروی آئودی هم به‌صورت استاندارد موجود بوده و قادر است تا همه‌ی گشتاور پیشرانه را در موارد حاد به اکسل جلو یا عقب منتقل کند. آئودی همچنین یک کنترل هوشمند را با اینترفیس انتخاب حالت رانندگی یکپارچه ساخته و ۴ حالت رانندگی از راحت گرفته تا اسپورت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به‌علاوه، خودرو می‌تواند با شرایط آب و هوایی مختلف و انتخاب سه حالت برنامه‌ریزی‌شده‌ی خشک، خیس یا برف و به منظور ارتقای هندلینگ تطبیق یابد.
2017 Audi R8 Spyder
۲۰۱۷ Audi R8 Spyder
2017 Audi R8 Spyder
۲۰۱۷ Audi R8 Spyder
2017 Audi R8 Spyder
۲۰۱۷ Audi R8 Spyder
در داخل، R8 اسپایدر ۲۰۱۷ به سیستم کاکپیت مجازی آئودی مجهز است که در آن نشان‌دهنده‌ی مرسوم با نمایشگر TFT 12.3 اینچی جایگزین شده‌اند. این نمایشگر همه‌ی موارد ازجمله سیستم ناوبری، اطلاعات سیستم سرگرمی، مصرف سوخت، سرعت و دور موتور را به‌صورت سه‌بعدی به نمایش می‌گذارد. اینترفیس اسمارت فون آئودی همچنین به راننده اجازه می‌دهد تا به تبادل محتوا بین اسمارت فون خود و کاکپیت مجازی بپردازد. سیستم اطلاعات و سرگرمی MMI هم در این خودرو در دسترس بوده و به‌صورت استاندارد با کنترل‌های تاچ پد عرضه می‌گردد. شما همچنین می‌توانید اتصالات 4G LTE را به خودرو اضافه نموده و با استفاده از سیستم و همچنین اسمارت فون خود به گشت‌وگذار در اینترنت پرداخته و یا از ترافیک لحظه‌ای باخبر شوید. سیستم صوتی Bang & Olufsen ارتقا یافته‌ای هم در دسترس است، همچنین می‌توانید از دو بلندگویی که در داخل هر صندلی جاگذاری شده هم لذت ببرید.

2017-Audi-R8-Spyder-35

2017-Audi-R8-Spyder-36

2017-Audi-R8-Spyder-37

2017-Audi-R8-Spyder-38
آئودی R8 اسپایدر ۲۰۱۷ به‌صورت دست‌ساز و انحصاری در نکرزالوم آلمان ساخته خواهد شد. ویژگی‌های استاندارد این خودرو عبارت‌اند از صندلی‌های اسپورت، اسپویلر جلو، اگزوز اسپورت، تیغه‌های جانبی با رنگ‌های متفاوت و چراغ‌های جلوی LED.

شارژر بی‌سیم تلفن همراه به همراه صندلی‌های مسابقه‌ای نیز در این خودرو در دسترس خواهند بود. خریداران همچنین قادر خواهند بود تا R8 اسپایدر خود را با نمای داخلی و خارجی شخصی‌سازی نموده و بیش‌ازپیش جذاب سازند. زمان عرضه‌ی مدل اسپایدر اواخر امسال خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    دوست داشتنیِ زشت …

    1. Sard

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      درسته پای r8 قبله زشته

  2. احمد باقری

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خیلی باحالیه، طراحی زیبایی داره، هر چند خیلی از مدلهای آئودی دارن از نظر ظاهر و طراحی، بیش از اندازه دارن به هم نزدیک می شن.

    1. نوید جهرمی

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      بیش از اندازه نزدیک نمیشن. بلکه نزدیک بودن.
      یکی از ایراداتی ک منتقدان طراحی ب ساخته های آئودی میگرفتن این بود که مدلاش رو با هم به راحتی میشه اشتباه گرفت.
      با عین حال من ک همشونو دوس دارم. زیبایی و وقار در عین سادگی.

  3. بهنام طیبی

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    طراحی عقب خودرو بیشتر تغییر کرده.خودرو قشنگیه

  4. حسین

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    اینکه نشد…
    پس کو مانیتور بزرگ وسطش؟؟؟‌‌‌

  5. erfan

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    خیلی زیباست آفرین به این کمپانی

  6. مهران

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه کاربرا و نویسنده های خوب سایت پدال
    من چند تا سوال در مورد ماشین گذر موقت داشتم ک اگر کسی اطلاعاتی داره راهنمایی کنه خیلی ممنون میشم
    من میخواستم ببینم میشه یه ماشینی مثل دوج چلنجر رو تو منطقه ازاد انزلی یا کیش مثلا به قیمت ۱۵۰ میلیون تومن بخرم بعدش برای یه مدتی بیارم تهران .
    اگر میشه مثلا چند ماه میشه اوردش ؟
    ایا این مدت قابل تمدید هستش ؟
    هزینه کارهای اداریش حدودا چقدر میشه ؟
    بعد از چند ماه بخوام تو منطقه بفروشمش حدودا چقدر از قیمتش کم میشه ؟
    یه دنیا ازتون ممنون میشم اگر پاسخ بدید

  7. بهروز

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نه از کیش نمیشه قانون عوض شده از امارات میتونی تازه اونم باید سیتیزن باشی

  8. Reza

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان قیمت این خودرو در داخل ایران چقدر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا