کمپانی آئودی هفته آینده در نمایشگاه ورسرسی استرالیا از خودروی TT کلاب اسپرت توربو کانسپت رونمایی خواهد کرد. این خودرو از طراحی مدل موفق آئودی ۹۰ GTO IMSA (که در مسابقات دههٔ ۸۰ میلادی حاضر بود) الهام گرفته است. زیر کاپوت آئودی TT کلاب اسپرت موتوری TFSI پنج سیلندر با حجم ۲.۵ لیتر قرار دارد که در دور موتور ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دور بر دقیقه، ۶۰۰ اسب بخار نیرو و ۶۴۹ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور پنج سیلندر اولین موتور TFSI با توربوهای الکتریکی است. به این ترتیب در آینده شاهد حضور این تکنولوژی در خودروهای دیگر آئودی خواهیم بود.
قدرت با گیربکس ۶ سرعته دستی به چهار چرخ خودرو منتقل میشود. یک جفت توربین طوری تنظیم شده اند که عملاً لگ یا تأخیر را از بین میبرند و باعث میشوند که خودرو تنها در ۳.۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. ویژگی دیگری که در آینده نزدیک در خودروهای آئودی خواهیم دید توربوهای این ماشین است. قدرت این توربوها از طریق زیرسیستم الکتریکی سفارشی ۴۸ ولتی تأمین میشود. آئودی TT کلاب اسپرت توربو از مدل آئودی TT پایه فعلی بزرگتر به نظر میرسد و در این آپدیت شاهد آیرودینامیک بهتر سپر جلو، چراغهای جلو LED، دیفیوزر هوا از جنس فیبر کربن، تکامل بال عقب و گلگیرهای بهبودیافته (که با ورود هوا ترمزها را خنک میکند) هستیم. این کانسپت همچنین بر روی رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی قرارگرفته که لاستیکهای پیرلی P Zero آن را میپوشاند. طراحی داخلی این خودرو با صندلیهای سطلی شکل، با روکش آلکانترای نارنجی رنگ، کنترل چهار نقطه ای، دستگاههای دیجیتال قابل تنظیم، پنل فیبر کربن روی دربها و فرمان چندمنظوره الهام گرفتهشده از خودروهای مسابقه ای همراه شده که درنهایت با داشبورد و کنسول مرکزی مناسب باعث سبکتر شدن ساخت این کوپه شده است. آئودی TT کلاب اسپرت توربو کانسپ مستقیماً مسیر تولید را طی نخواهد کرد اما میتوان حضور توربوهای الکتریکی و زیرسیستم ۴۸ ولت الکتریکی آن را زیر کاپوت خودروهای آینده آئودی انتظار داشت.
فوق العاده اس،واقعا فوق العاده… هم از نظر فنی یه غوله هم از نظر طراحی عالی شده. دوستان عزیز اگه اطلاعاتی در مورد توربوهای الکتریکی دارن ممنون میشم با منم به اشتراک بزارن. خیلی ممنون
An electric supercharger is a specific type of supercharger that uses an electrically powered forced-air system that contains an electric motor to pressurize the intake air. By pressurizing the air available to the engine intake system, the air becomes more dense, and is matched with more fuel, producing the increased horsepower to the wheels.
شاهین
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴فوق العاده اس،واقعا فوق العاده…
هم از نظر فنی یه غوله هم از نظر طراحی عالی شده.
دوستان عزیز اگه اطلاعاتی در مورد توربوهای الکتریکی دارن ممنون میشم با منم به اشتراک بزارن.
خیلی ممنون
شاهین
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴توربوهای الکتریکی(برگرفته از ویکی پدیا)
An electric supercharger is a specific type of supercharger that uses an electrically powered forced-air system that contains an electric motor to pressurize the intake air. By pressurizing the air available to the engine intake system, the air becomes more dense, and is matched with more fuel, producing the increased horsepower to the wheels.
احمد باقری
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ماشین باحالی میشه البته اگر با دنده اتوماتیک هم عرضه بشه دیگه محشره.
سعید
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴کانسپت های جدید آئودی فوق العاده عالی هستن،اینم مثل پرولوگ خیلی قشنگه
سامی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴این خودش الان Audi R8 دیگه !!!!!
شایان
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴الان یکی میاد میگه لکسوس بهتر از اینه!!!!!!!!!!!!!!!
Arash66
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴نه الان یکی میاد میگه طراحی های آئودی کسل کننده هستن !
راستی نویسنده محترم ، اتریش درسته نه استرالیا، گردهمایی وارتازی در جنوب اتریش برگزار میشه Austria
Ahmad..F12
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ممنون از آقای نیک سیرت
این TT داره کجا میرههههههه!!!!!!!!!!!!
واااای فوق العاده است….
پرچم ژرمن و ایتالیا بالاااااااااااسسسست…………
بنازم مهندسی ژرمن رو، توربوهای الکتریکی چیکار کردن!!!!!!!!!!
حامد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴دمش گرم خیلی حال کردم باهاش ایکاش ما هم میتونستیم بهش فکر کنیم
محمد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴,واقعا محشره
بهتر از اینن میشه مگه؟
peyman
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴پنج سیلندره 2.5 لیتری یعنی 0.5لیتر برای هر سیلندر
یعنی تکنولوژیه سیلندرهای 0.5 لیتری
رامکال
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴عجب چیزیه!!!!!!!
600 اسب بخار از 2500 سیسی!!!!!!