آئودی

تبلیغاتی که خبری از خودروهای واقعی در آنها نیست

در بسیاری از موارد، آنچه که در تبلیغات مشاهده می‌شود، جایی در واقعیت ندارد؛ چرا که در اکثر مواقع، واقعیت نمی‌تواند به اندازه کافی قانع‌کننده و جذاب باشد و در عین حال، بسیار دشوار و گران تمام می‌شود.

Audi R8 scale model
تبلیغات برای این منظور ساخته می‌شوند که ذهن مردم را شکل دادن و تقاضا ایجاد کنند. برای فلیکس هرناندز (Felix Hernandez) که یک عکاس است، این دست‌کاری و شکل دادن در هر دو طرف لنز اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال، این آئودی R8 که در تصویر می‌بینید، یک خودروی واقعی نیست.

Audi R8 scale model
«هرناندز» توسط آئودی استخدام شده تا یک کارزار تبلیغاتی برای سوپرماشین ۱۶۰ هزار دلاری‌اش شکل دهد. در واقع، در پشت جمله‌ای مانند «نیازی به جاده‌ها نیست»، حقیقتی پنهان است. در تصاویر «هرناندز»، این طور به نظر می‌رسد که R8 در حال گشت‌زنی در ساحل «کنکون»، منطقه‌ای توریستی در مکزیک است. امّا آئودی هرگز یک خودرو در اختیار «هرناندز» نگذاشته و البته وی به آن احتیاجی نیز نداشته است. تنها چیزی که نیاز داشته، یک مدل کوچک از خودرو با جزئیات بوده که با هزینه ۴۰ دلار در اینترنت پیدا می‌شود و شاید هم اندکی آرد و پودر.

Audi R8 scale model
«هرناندز» متخصص این است که مدل‌های مینیاتوری را به کار گرفته و با استفاده از زوایای مختلف پرسپکتیو، یک جلوه واقعی برای آنها ایجاد کند؛ به طوری که گویی این صحنه در واقعیت اتفاق افتاده است. وی بسیاری از کارهایش را در استودیوی خانگی‌اش انجام می‌دهد، امّا گاهی اوقات نیز به دنیای واقعی سر می‌زند و شرایط کامل یک صحنه خاص را از نزدیک بررسی می‌کند.

Audi R8 scale model
مطابق متنی که هرناندز برای وب‌سایت PetaPixel نوشته، وی ترجیح می‌دهد که اکثر قسمت‌های کارش در درون تصویر دوربین و با آیتم‌های واقعی انجام شوند و برای این منظور از چیزهایی مانند آرد و پودر به جای برف یا خاک، شربت ذرت به جای قطرات آب و یا دود واقعی برای ایجاد یک فضای غبارآلود استفاده می‌کند. حجم زیادی از کار با یک لنز ۲۴-۱۰۵ میلی‌متری و یک درک عمیق از اندازه و مقیاس صورت می‌گیرد. سپس نوبت به پرداخت نهایی در محیط فتوشاپ است؛ البته اگر واقعاً به چنین کاری نیاز باشد.

Audi R8 scale model
در دنیایی که حجم تصاویر بدلی و غیرواقعی، روز به روز در حال افزایش، چنین کاری، می‌تواند هر چند در ابعاد کم، به ما یادآوری کند که باز هم قدردان هنر و خلاقیت باشیم. امّا در عین حال، این موضوع نیز دوباره به انسان یادآوری می‌کند که نمی‌تواند هر چیزی را که با چشمان خود در تصاویر می‌بیند، باور کند.

Audi R8 scale model

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    عجب!!!!!!!!!!!!چه کلک باحالی!!!!!!!!!!

    1. Madjid

      ۲۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .

      اسمشو نمیشه کلک گذاشت. اکثر افراد میدونن این خودروها معمولی نیستن.
      ازین تکنیک بیش از 70 سال هست که استفاده شده.
      شما دقت کنین زیباترین و حماسی ترین تبلیغ ها مال همین ماشین های آلمانی هستن.
      بخصوص بنز و آئودی.
      واقعا در خلق جلوه های ویژه و میکس موزیک های حماسی نظیر ندارن
      💪💪💪💪

  2. سامان اذری

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3218 ديدگاه)
  3. m4

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (293 ديدگاه)

    حرکت خوبی بود!!!

  4. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    بنازم حرکتو ….////
    همین جوری میشه fast8 درست کرد :-)

  5. Parsa

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (167 ديدگاه)

    میتونه جایگزین خوبی برای جلوه های کامپیوتری بشه

  6. Genius

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    کجای کارید که سایپا تست تصادف تیبا رو بدون انجام خودروی واقعی و تنها بلطف جلوه های ویژه رایانه ای انجام و به خودش پنج ستاره ایمنی رو هم تقدیم کرده اونوقت آئودی تازه تکنولوژیش در حد تصویرسازی پرسپکتیو خلاصه شده!!
    ما می توانیم……!!

    1. Madjid

      ۲۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      👍👍👍👍👍😂😂😂😂
      خیلی خندیدم.
      دمت گرم.

  7. sunmartin

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    نمیدونم چرا تا هر حرکت و موضوعی در دنیای خودر های مطرح پیش میاد برخی از افراد میان و اسم از محصولات اکسپیر و دموده ویران خودرو و سایه بان میارن اینکار دیگه کلیشه ای و نخ نما شده این حرکت نکنید پراید را چه به آئودی و غیره و ذالک اگر میخواهید صحبتی کنید در چهار چوب مطلب مندرج شده باشه وگرنه بحث های تکراری در مورد پراید و 206 و 405 و مشتقات روز افزون آنها دیگه محلی از اعراب نداره

  8. آرش

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    این تکنیک تو فیلمای اکشن خیلی پراستفاده‌س. مثلا کل فیلمای ژاپنی”گودزیلا” -منظورم نیسان GT-R نیست ها!- که تو دهه 60 تا 80 میلادی ساخته شدن از همین تکنیک استفاده میکردن. گودزیلا نیم متری و خونه های ماکت!

  9. ASA

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    کار مناسب و مقرون به صرفه ایه
    البته این خبر مال چند وقت پیش بود

  10. احمد باقری

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    عجب کارایی می کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا