آئودیهفته نامه

5 نکته‌ای که باید درباره آئودی Q2 بدانیم

یک روز دیگر و اضافه شدن شاسی‌بلندی دیگر به رنج شاسی بلندهای رو به رشد آئودی! با سوار شدن و راندن این خودرو ۵ نکته‌ای را که شایان ذکر است فهمیده‌ایم. با ما همراه باشید.

audi-q2-2017
در چهارمین شاسی‌بلند آئودی دنبال چه هستید؟ بله می‌دانیم که شاسی بلندها خیلی موردپسند ماشین بازهای واقعی نیستند اما خریداران هم‌اکنون عاشق این خودروها بوده و همین آئودی Q2 نیز رقیبی قوی در کلاس خود است.

audi-q2-2016
بهای مدل بنزینی TFSI با پیشرانه ۱.۴ لیتری از ۲۲۳۸۰ پوند آغاز می‌شود البته باید گفت که مدل مجهز به پیشرانه‌ی ۱ لیتری با بهای ۲۰۲۳۰ پوندی در آینده به عنوان پایه‌ترین مدل مطرح خواهد بود. سطح بالاترین مدل نیز از پیشرانه‌ی ۲ لیتری TDI بهره برده و قیمت ۳۵۷۳۰ پوندی دارد.

هنگام سواری با این خودرو ۵ نکته‌ی پیش رو ما را تحت تأثیر قرار دادند.

  • استایل و طراحی

audi-q2-styling
ما می‌دانستیم که شاسی‌بلند کوچک‌تر گاهی اوقات توسط آئودی محصور می‌شده و طبیعتاً نگران بودیم که این خودرو نیز ظاهری شبیه یک Q3 کوچک شده پیدا کند. در مجموع بخش اعظم طیف محصولات کنونی این شرکت ظاهری آشنا دارند.

این موضوع شاید از زمان معرفی Q3 یک فرصت از دست رفته محسوب گردد اما خوشبختانه آئودی با خلق Q2 را درستی را پیموده است.

Audi Q2 2016
ظاهر عصبانی و خطوط منظم و تیز به همراه ستون C جالب (با رنگ‌های متنوع) از ویژگی‌های شاخص این خودرو هستند.

  • تعویض دنده‌ی دستی

audi-q2-manual-gear
خب این یک خودروی پرفورمنس نیست اما با توجه به اینکه تعویض دنده‌های دستی آن تحسین زیادی را برمی‌انگیزد پس به سادگی نمی‌توان از کنار آن رد شد.

شاید این گیربکس از نظر مکانیکی چندان جلب‌توجه نکند اما تعویض‌های نسبتاً کوتاه و دقیقی دارد که به اندازه‌ی کافی راننده را درگیر می‌کند.
همه‌ی خودروهای ساخته شده بر مبنای معماری MQB که دارای گیربکس دستی هستند همانند این خودرو تعویض‌های خوبی دارند.

  • سواری خودرو هیجان‌انگیز است

audi-q2-drive
همان‌گونه که اشاره شد این یک خودروی پرفورمنس نیست اما عبور از راه‌های پرپیچ‌وخم با این خودرو کار لذت بخشی است. این خودرو دارای همان سیستم فرمانی است که در S3 با قدرت ۲۹۷ اسب بخار نیز وجود دارد و سرعت آن نیز خوب است.

Audi Q2 2016
بخش جلویی خودرو چسبندگی مناسبی دارد و البته اگر فشار زیادی به خودرو وارد کنید شاهد کم فرمانی ایمن و پیش بینی شده‌ای خواهید بود. تکان‌های بدنه به خوبی کنترل شده و به لطف وزن کم (۱۲۰۰ کیلوگرم) Q2 فرز و چابک احساس می‌شود.

پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۴ لیتری توربو با قدرت ۱۴۸ اسب بخار به طور معقولی سریع و مشتاق است و در مدت ۸.۵ ثانیه خودرو را از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

  • کابین

audi-q2-interior
آئودی همیشه در بخش کابین خودروهایش قوی عمل کرده بنابراین جای تعجبی ندارد که Q2 دارای کابینی با کیفیت باشد. هر سطحی که لمس می‌کنید حس گران‌بها بودن را به شما منتقل خواهد کرد و البته گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی هم وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا موارد دلخواهتان را به کابین اضافه کنید.

  • کاکپیت مجازی فوق‌العاده است

audi-q2cockpit
سیستم کاکپیت مجازی فوق‌العاده‌ی آئودی که جایگزین نشان‌دهنده‌های فیزیکی می‌شود در اکثر مدل‌ها گسترش یافته و در Q2 نیز در دسترس است. ناوبری این سیستم آسان است و نسبت به صفحه موجود در میانه داشبورد جذاب‌تر است.

  • تجهیزات نه‌چندان سخاوتمندانه
سیستم تعلیق اسپورت خودرو بیش از آنکه خوب باشد پذیرفتنی است زیرا خودرو را سفت‌تر می‌کند.

تجهیزات استاندارد خودرو نیز چیزی نیست که آن را سخاوتمندانه بنامید و جای تعجب نیست که بهای آغازی ۲۲ هزار پوندی می‌تواند خیلی زود با آپشن های زیاد افزایش یابد. برای مثال کاکپیت مجازی خودرو آپشن ۱۵۹۵ پوندی است.

  • نتیجه‌گیری

audi-q2-02
آئودی Q2 رقیبی خوب در این بخش از بازار است حتی اگر فاقد برخی ویژگی‌ها باشد.

audi-q2
این خودرو جادارتر از نیسان جوک بوده و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها از خاطرات محو شود. بهای آغازی این خودرو از رقبای کمی بزرگ‌تر از خود یعنی ب ام و X1 و مرسدس بنز GLA کمتر است.

منبع: carthrottle

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    ائودی نباید تو این کلاس و این قیمت خودرو تولید میکرد
    تو مقایسه که دفعه قبل ازش شد به وضوح معابش رو میشد دید …….

    1. سامان اذری

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3200 ديدگاه)

      بچه ها یه جریمه سنگین واسه اوئودی تو راهه
      میگن دیزل گیت فولکس واگن به کنار اینم الایندگیش تو تست خیلی کمتر از واقعیت بوده 😑

      1. (new great britain(Industrial Revolution

        ۱۷ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2862 ديدگاه)

        آره سامان منم خبرشو خوندم.این فولکس کلا تا به طوره کامل گند نزنه به زیرمجموعه ها ش ول کن نیست.
        آئودی که من میشناختم همچین خودروسازی نبود. کار کاره فولکسه به هرحال اونا باید یه نظاراتی میکردن تا این اتفاق نیوفته.? ? ?

  2. Elemento

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    .
    رینگ هاش ?????

  3. Sajjad Ahmadi

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    من عاشق تعویض دنده دستی هستم
    دنده دستی یعنی دور موتوری که دلت میخاد
    دنده دستی یعنی خالی کردن عقده رو گیربکس و پدال گاز

  4. احمد باقری

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    طراحی خوبی هم داره.

  5. محمد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سیستمش اصلا به آودی نمیخوره خوشم نیومد

  6. احسان(احسان سابق)

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    سیستم ناوبری ائودی بی شک یکی از بهترین کاربردهای الکترونیک دیجیتال در خودرو بوده

  7. سیدامین فاخر

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    خداییش این اس یو وی های
    Gla
    و
    Q2
    چیزی جز هاچبک های قدکشیده نیستن
    تو جی ال آ که هیچ فرقی با aکلاس نداره
    ولی در مو ردq2قضیه بهتره
    درسته یه پلتفرمه ولی خب باید هویت و ماهیتو از هاچ بکایی که بر اساسشون شکل گرفتن جدا کنن
    خداییش کار بی ام و
    عالیه ببینین چطور x1رو ساختن
    یه اس یو ویه واقعی
    نه یه حاچ بک قدکشیده
    اگه تونستی یه وجه اشتراک جز انجین تو x1و سری یک ببینی

    بی ام وو سلطان اس سووی کامپکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا