آئودی

پیش نمایشی از نسل آینده TT در لباس خودروی همه جا رو

آئودی به سنت خودروهای شوتینگ بریک یعنی خودروهای ویژه برای رفتن به شکار بازگشته است. اولین بار در سال ۲۰۰۵ و نمایشگاه توکیو بود که در قالب یک کانسپت، از آئودی شوتینگ بریک رونمایی شد. حالا این قالب به نسل سوم TT هم راه یافته و البته با چاشنی یک شاسی بلند همه جا رو همراه شده است.

Audi allroad shooting brake concept naias 2014
Audi allroad shooting brake concept naias 2014

آئودی TT با جلوپنجره ذوزنقه‌ای و چراغ‌های نسل جدید، ترکیبی از کوپه، SUV و واگن را به ما نشان می‌دهد. چهره یک TT اسپرت روی چرخ‌های یک شاسی بلند آفرود.
فضای داخلی نیز پیش از این در نمایشگاه CES رونمایی شده بود. با وجود چهار نفره بودن، شیب سقف برای سرنشینان بلند قد عقب مشکل ساز خواهد بود. فاصله دو محور ۲.۵ متری و طول کلی ۴.۲ متری و عرض ۱.۸۵ متری این ماشین، نشان از رشد ابعاد آن نسبت به نسل دوم TT دارد.

Audi allroad shooting brake concept naias 2014
Audi allroad shooting brake concept naias 2014

در زیر کاپوت، یک موتور هیبرید پلاگین با مجموع نیروی ۴۰۸ اسب بخار و گشتاور ۶۰۵ نیوتن متر خودنمایی می‌کند. برای حرکت دادن وزن ۱۶۰۰ کیلویی این خودرو، و شتاب گیری صفر تا صد ۴.۶ ثانیه‌ای و رسیدن به نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، کافی به نظر می‌رسد. این پیشرانه از ترکیب یک موتور ۲۹۲ اسبی ۲.۰ لیتری چهار سیلندر با یک موتور الکتریکی دیسکی شکل در محور جلو و یک موتور الکتریکی دیگر در محور عقب حاصل گردیده است. برای انتقال نیرو از یک گیربکس شش سرعته e-S tronic دوکلاچه استفاده می‌شود. بنابراین این خودرو با قابلیت انتقال نیرو به هر چهار چرخ از طریق سیستم e-tron quattro می‌باشد. با کمک باتری‌های لیتیوم-یون می توان به تنهایی تا ۵۰ کیلومتر مسافت را طی کرد. مصرف سوخت این اتومبیل تنها ۱.۹ لیتر در صد کیلومتر و میزان CO2 تولیدی آن تنها ۴۵ گرم در کیلومتر است که بسیار قابل توجه اند.

Audi TT allroad shooting brake concept Interior
Audi TT allroad shooting brake concept Interior

با همه این تفاسیر، آئودی TT شوتینگ بریک، هنوز یک طرح مفهومی است و ممکن است هرگز با این شمایل، رنگ خط تولید را به خود نبیند!

Audi TT allroad shooting brake concept
Audi TT allroad shooting brake concept

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. حمادی

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    قشنگ ترین اودی شاسی بلند

    1. mohammad8743

      ۲۲ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      راجع به ائودی داری حرف میزنی نه هیوندا که یه روز در میون یه ماشین میزنه

  2. احسان(احسان سابق)

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    این اعدادی که داره خیلی عجیب و غریب هست و مثل اینکه سرمایه گذاری 30 میلیاردی ائودی با اینکه اوایل برنامه هست موفقیت امیز بنظر میاد

  3. کافر مقدس

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    چقد شبیه WV معروف ـه

  4. Arash66

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    آئودی یکی برند هایی است که اهداف آینده، سبک طراحی کلاس مدل های جدیدش رو به صورت کلی با نام های مستعار در مدل های مفهومی معرفی میکنه.

  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود.

    اگر به تولید برسه که غوغا میکنه.

    به نظر من که ائودی یک کلاس جدید معرفی کرده.مثل بنز که CLS و ب ام و که

    X6 رو در کلاس جدید معرفی کردند.

    فقط من زیاد نتونستم از موتورهاش زیاد سر در بیارم.

    ((( ایران و المان )))

  6. حامد MASERATI GT

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    کمرش خیلی خوابیده شده میشد بهتر باشه.

  7. محسن.د

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    اینکه یک کلاس ترکیبی هست، خوبه اما بنظرم آئودی نباید اصالت TT رو نابود کنه! باید درکنار این، TT همیشگی هم باشه.

  8. حمزه

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    عجی چیزیه. خیلی حال کردم باش. خیلی خوشم اومد

  9. Saied

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    کچولوی شاسی بلند :D

  10. امین

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (430 ديدگاه)

    ائودی چند سالی بود که طراحی های تکراری میزد ولی الان دارم کم کم ازش مثل قدیما خوشم میاد.
    خیلی خوشگل زیبا و جمع جوره. مشکلش داشبوردشه که خیلی سادست.

  11. amir

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    جرا ائودی وارد ایران نمیشه

    1. امین

      ۲۲ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (430 ديدگاه)

      امیر جان به نظر من بخاطر اینکه ما ایرانی ها بیشتر یا عشق بی ام و هستیم یا عشق بنز. ائودی نمیتونه فروش خوبی رو توی ایران تجربه کنه. چون مشتری های خاص خودشو داره که توی ایران کمتر پیدا میشه.
      من به شخصه اگه باشم بنز رو به ائودی ترجیح میدم.
      .
      .
      شاسی بلند های جدید ائودی خیلی زیبا شدن که اگه وارد بشن بخاطر اینکه شاسی بلند لوکس کمتر پیدا میشه توی ایران به نظر میاد میتونه فورش خوبی رو داشته باشه . مگر اینکه قیمتش با عقل جور نیاد.

      1. مرتضی

        ۲۳ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (846 ديدگاه)

        در گذشته نه چندان دور ائودی کم نبود تو ایران ائودی نود هشتاد صد!!! هم یکی دو تا دیدم :D بقیشو خبر ندارم چون نبودم

  12. مهدی تورانی از گنبد کاووس

    ۲۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    حرفی نیست در موردش زد واقعا زیباست
    ____________-_____________-_______________-

  13. حمید

    ۲۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (644 ديدگاه)

    ارباب حلقه ها

  14. مرتضی

    ۲۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (846 ديدگاه)

    داشبوردش وحشتناک زشته!! مگه کابین دو رنگ شه یا بخشی از داشبورد کرم شه!!! یا چوب!! من رو داشبورد حساسم چون بیرون رو دیگران باید تحمل کنند راننده و سرنشینا باید قیافه داشبورد رو تحمل کنند!!

  15. رامتین

    ۲۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3255 ديدگاه)

    آئودی TT واقعا عالی هست، شاسی بلندش هم بوضوح زیباترین شاسی بلند آئودی میشه، فقط امیدوارم در حالت پایه TT، یک اتومبیل 2+2 بزنه. TTفعلی فقط 2 نفره هست. اصولا اتومبیلهای صرفا 2 نفره جذابیت خرید کمتری از 2+2 نفره (مثه هیوندا کوپه، البته صرفا مثال آوردم) یا 4 نفره کوپه (مثه 630 بی ام و) دارند. بالاخره سفر 4 نفره بیشتر خوش میگذزه:)

  16. علی

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    ماشین فقط ائودی فوق العاده زیبا و با کیفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا