ارباب حلقهها در نمایشگاه امسال ژنو از چهارمین و جدیدترین عضو خانواده Q خود بانام Q2 پردهبرداری کرد. آئودی این کراساوور جدید را «وسیله نقلیهای شهری برای رانندگی روزمره و تفریح و با قابلیتهای زیاد» تعریف کرده است.
به دلیل اینکه این اواخر انتقادات زیادی به آئودی در رابطه شبیه شدن طراحی محصولاتش به یکدیگر شده است، آئودی طراحی متفاوتی را در Q2 بکار برده است. این امر موجب شده که Q2 از دیگر اعضای خانواده Q آئودی فاصله گرفته و بیشتر مناسب جوانان باشد. دراینباره طراح ارشد آئودی «Marc Lichte» در نمایشگاه ژنو اینطور توضیح داد:
ما در Q2 یکزبان طراحی جدید با ویژگیهایی خاص بکار بردهایم که موجب شده این کراساوور از کاراکتر و شخصیتی متمایز نسبت به دیگر اعضای خانواده Q برخوردار باشد.
جدیدترین فرزند آئودی ۴.۱۹ متر طول، ۱.۷۹ متر عرض و ۱.۵۱ متر ارتفاع دارد که در طول ۱۹ سانتیمتر کوتاهتر از کوچکترین کراساوور حال حاضر آئودی یعنی Q3 است. این امر موجب شده تا Q2 در جایگاهی پایینتر از Q3 و در کلاس کراساوورهای ساب کامپکت قرار گیرد. خریداران میتوانند از بین ۶ پیشرانه با سطح قدرتی از ۱۱۶ تا ۱۹۰ اسب بخار گزینه دلخواه خود را انتخاب کنند. پیشرانه اول نمونهای ۳ سیلندر ۱ لیتری بنزینی است. موتورهای بنزینی دیگر نیز شامل دو نمونه ۱.۴ و ۲ لیتری میشود. سه پیشرانه دیزل هم با حجمهایی از ۱.۶ تا ۲ لیتر قابل سفارش است. گیربکس استاندارد آن نمونهای ۶ سرعته است اما برای تمامی موتورها گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه S-Tronic قابل سفارش است. Q2 بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود اما در نمونههای ۲ لیتری بنزینی یا دیزل، گزینه دو دیفرانسیل هم در دسترس خریداران قرار دارد. در داخل، داشبورد دارای ویژگیهای جدیدی است درحالیکه سیستم چندرسانهای آئودی یعنی MMI بهصورت استاندارد وجود دارد و صفحهنمایش دیجیتال نیز بهعنوان آپشن قابل سفارش است. سیستم MMI قابلیت اتصال به تلفنهای همراه هوشمند آندروید یا IOS را نیز داراست. در مقوله ایمنی هم Q2 با سیستمهای استاندارد «Pre Safe»، ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و پارک خودکار چیزی کم و کسر ندارد.
آئودی از اواسط امسال در بازار اروپا سفارشها برای Q2 را میپذیرد و تحویل آن در پاییز آغاز خواهد شد. [دانلود ویدئو]
واقعا دوست داشتنیه، در عین اینکه یه آئودی تمام عیاره طراحیش نسبت به بقیه مدلای شرکت متمایزه که نقطه قوت براش محسوب میشه، کیفیتم که از ظاهر خوش استیل و اسپرتش میباره.
خدا رو شکر بالاخره در یکی از مقالات، حرفی که مدتهاست ما می زنیم رو بیان کرده: “به دلیل اینکه این اواخر انتقادات زیادی به آئودی در رابطه شبیه شدن طراحی محصولاتش به یکدیگر شده است،” وقتی من می گفتم خیلی محصولاتش شبیه به هم هستند و هیچ نوآوری نداره، این متعصبین پدال، فقط دیسلایک می دادن و می گفتن کجاش شبیه هم هستند ،اتفاقا نواوری از سر و روش میباره، الحمدلله مثل اینکه این قضیه، ابعاد بسیار بسیار گسترده تری داره و مسئولین آئودی هم پی به این موضوع بردن، حداقل این ماشین، تغییرات خوبی نسبت به طراحی تکراری محصولات دیگه آئودی داره. این درسته، پورشه هم باید هر چه سریعتر طراحیهای مدرن و زیبا به بازار عرض کنه، البته تا متعصبین هستند، همینها رو هم اگه تا هزار سال دیگه ارائه کنه، طرف، چشم بسته میخره، چون تعصب، جلوی همه چی رو می گیره، منطق، فکر، عقل و …
داداش قضیه پورشه با اینا جداس 911 باید اون مدل بمونه و گرنه دیگه 911 حساب نمیشه محصولات پورشه بقیه مدلاشم به نظرم به اندازه کافی با هم فرق دارن این تعصب نیس واقعیته
دوست عزیز چیزی هست به نام اصالت، امضا چیزی هست بنام پیشرفت در گذر زمان … این ولوو که می بینید یک دفعه تغییر میکنه به خاطر نیاز به تغییر و وانقلاب در سبک طراحی و هویتش بود ولی آئودی بنز بی ام نیازی به این تغییر ندارن …
برادر عزیز آقای باقری… حرف شما کاملا درسته طراحیای سری مختلف از ماشین های آئودی شبیه به همه ولی این استراتژی رو خیلی از شرکت ها دارن. مرسدس سی کلاس ای کلاس و اس کلاس هم همینطور هستن و ب ام و سری3 سری5 و سری7 هم همینطور… خیلی از مردم هم دوست دارن و خوششون از این طراحی ها.
یکی از دوستان حرف جالبی زد به نظرم من بازگو میکنم براتون که بعضی طراحیا در عین پویایی استوارن یعنی نشانی از اصالت دارن اتفاقا خودرو های این شرکت دارن به درستی قدم بر میدارن که بعدا مثل کره ای های عجول مجبور نشه یه مدل بده واسه مدل بعدی مدل قبلو بکوبه از نو بسازه اصالت یعنی همین که یک مدل به قدری خوبه که بعضی اوقات نیازی به تغیر فرم کلی نداره این شرکت هم بیشتر دقت کرده باشین رو جلو پنجره و طرح داخلیه چراغ و اپشن های مفید هر ساله تغیراتی عمده با کارایی بالا انجام میده وبیشتر دنبال کارایی بالا در مقابل ادعای کم هستش …
عجب منطق جالب و محکمی داری، یعنی ماشین معروف sls مرسدس بنز هم که اسطوره ای برای خودش بود و طراحی بی نظیری هم داشت، باید تا الان و حتی تا چند دهه بعد هم به همون شکل باقی می موند، وگرنه دیگه sls حساب نمی شد، یا منظورت اینه که چون اسم کمپانی پورشه هست، باید به همون شکل بزنه، وگرنه بی معنیه، چقدر منطق در این حرف شما نهفته است، واقعا که خیلی فکر کردی، اتفاقا نشون دادی که آخر تعصبی.
شاید حرفم به این ماشین ربط نداشته باشه… تو بلاد کفر اول سال یه ماشین معرفی میشه وسط سال تولید انبوه و عرضه حالا تو بعضی جاها مثل کره ی ماه یه فیس لیفت 3 سال بعد از نمونه ی مادر معرفی و سه سال بعد از معرفی نیز ثبت نام و یک سال بعد از ثبت نام هم تحویل داده میشه … ببخشید وقتتونو گرفتم من برم واسه قایق سهراب میخ بخرم بنده خدا قایقو تموم کنه بندازیم تو اب…????
یوسف
۱۳ اسفند ۱۳۹۴واقعا دوست داشتنیه، در عین اینکه یه آئودی تمام عیاره طراحیش نسبت به بقیه مدلای شرکت متمایزه که نقطه قوت براش محسوب میشه، کیفیتم که از ظاهر خوش استیل و اسپرتش میباره.
ALiHidden
۱۳ اسفند ۱۳۹۴نمیدونم چرا هر کاری میکنم نمیتونم با محصولات آئودی ( البته به غیر از بعضی موارد مثل R8 ) ارتباط برقرار کنم!
Ghost
۱۴ اسفند ۱۳۹۴سعی کن تو میتونی
Farzad
۱۳ اسفند ۱۳۹۴عالیه?????
moein
۱۳ اسفند ۱۳۹۴از معدود آودی هایه که واقعا دوس دارم
احمد باقری
۱۳ اسفند ۱۳۹۴خدا رو شکر بالاخره در یکی از مقالات، حرفی که مدتهاست ما می زنیم رو بیان کرده:
“به دلیل اینکه این اواخر انتقادات زیادی به آئودی در رابطه شبیه شدن طراحی محصولاتش به یکدیگر شده است،”
وقتی من می گفتم خیلی محصولاتش شبیه به هم هستند و هیچ نوآوری نداره، این متعصبین پدال، فقط دیسلایک می دادن و می گفتن کجاش شبیه هم هستند ،اتفاقا نواوری از سر و روش میباره، الحمدلله مثل اینکه این قضیه، ابعاد بسیار بسیار گسترده تری داره و مسئولین آئودی هم پی به این موضوع بردن، حداقل این ماشین، تغییرات خوبی نسبت به طراحی تکراری محصولات دیگه آئودی داره. این درسته، پورشه هم باید هر چه سریعتر طراحیهای مدرن و زیبا به بازار عرض کنه، البته تا متعصبین هستند، همینها رو هم اگه تا هزار سال دیگه ارائه کنه، طرف، چشم بسته میخره، چون تعصب، جلوی همه چی رو می گیره، منطق، فکر، عقل و …
sina
۱۳ اسفند ۱۳۹۴داداش قضیه پورشه با اینا جداس 911 باید اون مدل بمونه و گرنه دیگه 911 حساب نمیشه محصولات پورشه بقیه مدلاشم به نظرم به اندازه کافی با هم فرق دارن این تعصب نیس واقعیته
arash66
۱۳ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز چیزی هست به نام اصالت، امضا
چیزی هست بنام پیشرفت در گذر زمان …
این ولوو که می بینید یک دفعه تغییر میکنه به خاطر نیاز به تغییر و وانقلاب در سبک طراحی و هویتش بود ولی آئودی بنز بی ام نیازی به این تغییر ندارن …
Hamid...Audi
۱۳ اسفند ۱۳۹۴برادر عزیز آقای باقری…
حرف شما کاملا درسته طراحیای سری مختلف از ماشین های آئودی شبیه به همه ولی این استراتژی رو خیلی از شرکت ها دارن.
مرسدس سی کلاس ای کلاس و اس کلاس هم همینطور هستن و ب ام و سری3 سری5 و سری7 هم همینطور…
خیلی از مردم هم دوست دارن و خوششون از این طراحی ها.
کیانوش
۱۴ اسفند ۱۳۹۴یکی از دوستان حرف جالبی زد به نظرم من بازگو میکنم براتون که بعضی طراحیا در عین پویایی استوارن یعنی نشانی از اصالت دارن اتفاقا خودرو های این شرکت دارن به درستی قدم بر میدارن که بعدا مثل کره ای های عجول مجبور نشه یه مدل بده واسه مدل بعدی مدل قبلو بکوبه از نو بسازه اصالت یعنی همین که یک مدل به قدری خوبه که بعضی اوقات نیازی به تغیر فرم کلی نداره این شرکت هم بیشتر دقت کرده باشین رو جلو پنجره و طرح داخلیه چراغ و اپشن های مفید هر ساله تغیراتی عمده با کارایی بالا انجام میده وبیشتر دنبال کارایی بالا در مقابل ادعای کم هستش …
احمد باقری
۱۳ اسفند ۱۳۹۴عجب منطق جالب و محکمی داری، یعنی ماشین معروف sls مرسدس بنز هم که اسطوره ای برای خودش بود و طراحی بی نظیری هم داشت، باید تا الان و حتی تا چند دهه بعد هم به همون شکل باقی می موند، وگرنه دیگه sls حساب نمی شد، یا منظورت اینه که چون اسم کمپانی پورشه هست، باید به همون شکل بزنه، وگرنه بی معنیه، چقدر منطق در این حرف شما نهفته است، واقعا که خیلی فکر کردی، اتفاقا نشون دادی که آخر تعصبی.
بهنام طیبی
۱۳ اسفند ۱۳۹۴طراحی داخل اتاق خیلی زیباست و صندلی های مدرن داره
AHMADREZA
۱۳ اسفند ۱۳۹۴واقعا قشنگه
کیانوش
۱۴ اسفند ۱۳۹۴شاید حرفم به این ماشین ربط نداشته باشه…
تو بلاد کفر اول سال یه ماشین معرفی میشه وسط سال تولید انبوه و عرضه حالا تو بعضی جاها مثل کره ی ماه یه فیس لیفت 3 سال بعد از نمونه ی مادر معرفی و سه سال بعد از معرفی نیز ثبت نام و یک سال بعد از ثبت نام هم تحویل داده میشه …
ببخشید وقتتونو گرفتم من برم واسه قایق سهراب میخ بخرم بنده خدا قایقو تموم کنه بندازیم تو اب…????
Siamak
۱ آذر ۱۳۹۵قیمّت ؟الان تو ایران هست ?