اختصاصی ژنو ۲۰۱۴ : سرانجام انتظارها به پایان رسید و آئودی از نسل جدید خوردوی کوپه محبوبش ، TT رونمایی کرد .
نسل سوم آئودی TT با همان ابعاد جمع و جور ، از طراحی قابل توجه و روحی اسپرت برخوردار است . آئودی در این خودرو از جدیدترین فن آوری هادر بخش های پیشرانه ، کنترل و ارتباطات بهره گرفته است . آئودی TT به لطف قوس های زیبا و انحنای ملایمی که در قسمت سقف دارد ، فرم بدنه منحصر بفردی را داراست که سبب شده به یک نماد بارز در دنیای خودرو تبدیل شود .
جلوپنجره جدیدی که به امضا نسل جدید محصولات آئودی تبدیل شده است و همچنین چراغ های جلو و عقب ، مهمترین ویژگی ظاهری این خودرو می باشند . در حالت استاندارد آئودی از لامپ های زنون در کنار چراغ های LED استفاده کرده است اما به صورت سفارشی می توان از چراغ هایی با تکنولوژی Matrix LED بهره برد که در آن نور بالا بوسیله LED های قابل کنترل منحصربفرد تولید می شود .
به نسبت نمای جلو در قسمت عقب تغییرات محافظه کارانه بوده است . بازهم عنصر قابل توجه در نمای عقب چراغ ها هستند که همانند چراغ های جلو در دو نسخه استاندارد و سفارشی عرضه شده اند . چراغ ترمز سوم که به صورت نواری باریک دو چراغ عقب را به هم متصل کرده است ، مطمئنا در شب جلوه ای خاص و متمایزکننده به آئودی TT می دهد .
درکابین نیز شاهد هارمونی بی نظیر صفحات و خطوط هستیم . همچنین سعی شده با طراحی ساده و استفاده کمتر از دکمه ها در بخش کنسول ، تمرکز راننده تنها به رانندگی و لذت بردن از آن معطوف شود . این فلسفه جدید را آئودی virtual cockpit نامگذاری کرده است . از مهمترین اجزای مورد استفاده در کابین می توان به صفحه نمایش TFT با ابعاد ۱۲.۳ اینچ و سیستم صوتی Bang & Olufsen با ۱۲ بلندگو اشاره کرد .
آئودی فعلا عرضه دو نسخه TT و TTS را دستور کار خود قرار داده است که برروی پلت فرم MQB فولکس واگن شکل گرفته اند . برای این دو نسخه ۳ موتور ۴ سیلندر گوناگون در نظر گرفته است که همه آن ها از توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره می برند .
مدل TT با موتور TFSI بنزینی با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر و یا موتور TDI دیزلی با قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر عرضه خواهد شد که در ترکیب با جعبه دنده ۶ سرعته دستی قادر است آئودی TT را به حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برساند و شتاب نزدیک به ۶ ثانیه را به ارمغان آورد (در صورت استفاده از جعبه دنده S tronic این رقم به ۵.۳ ثانیه خواهد رسید) .
در زیر هود نسخه TTS ، موتور TFSI بنزینی با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر آرام گرفته است که شتابی معادل ۴.۷ ثانیه دارد. نسخه TT با پیشرانه دیزل نیز شتاب ۷.۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده است .
مسعود
۱۳ اسفند ۱۳۹۲تمام المان های طراحیش از هیوندای تقلید شده
متاسفم برای آئودی و هوادارنش!
مسعود
۱۳ اسفند ۱۳۹۲just kidding ;)
shayan
۱۳ اسفند ۱۳۹۲الکی میگی
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۱۳ اسفند ۱۳۹۲باش تا اموراتت بگذره!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ اسفند ۱۳۹۲درود . حاج حمید زیارتت قبول .
خوش امدی .
SALAR
۱۴ اسفند ۱۳۹۲مسعود میشه گفت حرفت درسته . ولی طرح الانشم بدک نشده.
GTR-50
۱۳ اسفند ۱۳۹۲ریزه میزه و فرز
shayan
۱۳ اسفند ۱۳۹۲زیباست
امید
۱۳ اسفند ۱۳۹۲خیلی زیبا شده داشبوردشم که دیگه حرف نداره ائودی نمرت 20
من خودم r8 خیلی دوست دارم افرین درود بر شرف مدیران و تمام خودرو سازان با شرف
یاسر
۲۶ اسفند ۱۳۹۲قشنگه. میخوامش
محمد
۱۳ اسفند ۱۳۹۲با این رنگش شبیه ماشین هاى اسباب بازى شده مخصوصا تو عکس هاى بالا خواستن ایران بیارن همین رنگشو بیارن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ اسفند ۱۳۹۲درود .
طراحیش انقلابی نبوده . البته خب چون محصول پرفروشی است ، جرات میخواد
طراحیشو به کل عوض کنی .
من عاشق اون دریچه های هوا روی داشبورد شدم . خیلی باحاله . شبیه موتور
هواپیماست .
ایران و المان .
فرامرز
۱۳ اسفند ۱۳۹۲میلاد طراحی داخلیش تغییر محسوسی نکرده و فقط نمای جلوش رو شبیه بقیه آئودی ها کردن. نسل قبلی خوشگلتر بود. من بی ام و زد۴ و مرسدس اس ال کا رو ترجیح میدم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ اسفند ۱۳۹۲درود فرامرز .
شاید باورت نشه ، از تنها بنزی که خوشم نمیاد ، همین SLK است .
اصلا نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم .
زیگما
۱۳ اسفند ۱۳۹۲من خیلی برای نسل جدید این خودرو انتظار کشیدم.هرچند خیلی انتظاراتم رو برآورده نکرد ولی بازم در این کلاس جزو اولین انتخاب هام هست.(پولش کو که تو انتخاب میکنی؟)
فرامرز
۱۳ اسفند ۱۳۹۲کاش تی تی رو خاص و متفاوت از سری های آ آئودی نگه میداشتن. الآن خیلی شبیه بقیه آئودی ها شده و مشتری هاش احتمالاْ آ۵ رو ترجیح بدن. وقتی با بی ام و زد۴ که رقیب اصلیش هست مقایسه میکنم میبینم زد۴ یه ابهت و تفاوت محسوسی نسبت به بی ام و های رایجتر مثل سری ۳ کوپه داره و طرفدارای خودش رو حغظ میکنه اما این تی تی داره خاص بودنش رو از دست میده.
زیگما
۱۳ اسفند ۱۳۹۲یه سوالی برام پیش اومده.شما میخوای با دوستت یک موزیک ویدیو تو این ماشین تماشا کنی، صفحه نمایشش کو؟
مثل بقیه مدل های آئودی مخفیه؟آخه هیچ جای مخفی دیده نمیشه.
رامتین
۱۳ اسفند ۱۳۹۲واقعا آئودی عالی است و مدل tts یا ttrs یه چیز دیگست. شتاب زیر 5 واقعا ستودنی است. اصولا برای کشور ما با توجه به کیفیت جاده های شهرهای مختلف، اتومبیل بالای 350 اسب، اصلا توجیه عقلانی و اقتصادی نداره. از طرفی شما همین آئودی را در نظر بگیرید که 300 قدرت داره و شتاب 4.7، حال فراری کالیفرنیا را بخوای بخرید، با قدرت 550 و شتاب تنها 1 ثانیه کمتر و قیمت 3 برابر، توجیه نداره. (گرچه برند و کیفیت فراری بهترین در دنیاست)ضمن اینکه حتی اگه تاپ اسپید فراری 315 کیلومتر باشه و این آئودی 270 هست، ولی هیچوقت نمیتونی بیش از 200 تا250 در جاده ها برید، مگر اینکه جونتون را دوس نداشته باشید. بنابراین واقعا محصولات آلمانی، انتخاب 1 هر فردی میتونه باشه، البته باید بگم آلفا4c با موتور4 سیلندر1.8 لیتری و قدرت 240 اسب، شتاب 4.5 داره که فقط میشه گفت حیرت آوره.
زیگما
۱۳ اسفند ۱۳۹۲شتاب رابطه مستقیم با مقاومت هوا داره.
مقاومت هوا در سرعت های بالا خیلی زیاد تر میشه.
مثلا بوگاتی برای دستیابی به 20 کیلومتر بر ساعت سرعت ، مجبور میشه 200 اسب بخار به قدرتش اضافه کنه.
200 اسب برای فقط 20 کیلوتر بر ساعت؟
دلیلش رفتار عجیب هوا است.
محمدرضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۲کاش توی کابین یه صفحه نمایش هم بود !
Arash66
۱۳ اسفند ۱۳۹۲بد نیست سعی کنید در مورد چیزی که اطلاعات ندارین نظر ندین !
صفحه کیلومتر TT MK3 کلا نمایشگر این مدل هم محسوب می شود.
زیگما
۱۳ اسفند ۱۳۹۲یعنی بخوای واسه دوستت که روی صندلی شاگرد نشسته یه فیلم بذاری باید دوستت دولا بشه رو صفحه کیلومتر شمار؟ عجب مغزی دارن این مهندسای آئودی!
اینجاست که طرف میخواد از یه چیز دفاع کنه، بدتر میزنه نابودش میکنه!هه هه
Arash66
۱۳ اسفند ۱۳۹۲اسپم نده بابا !
کدوم خری واسه رفیقش تو ماشین فیلم میزاره …
زیگما
۱۴ اسفند ۱۳۹۲ماشینی که این امکانات رو نداره به درد سطل آشغال میخوره.
اسپم هفت جد و آبادته :D
میلاد
۱۳ اسفند ۱۳۹۲من وقتی فهمیدم TT دف جلو هست خیــــلی تعجب کردم.
ماشینایی تو این مایه معمولا دف عقب هستند.
masood
۱۳ اسفند ۱۳۹۲وای…دریچه های تهویش عالیه
محمد، فقط تویوتا از ژاپن و بنز از آلمان
۱۳ اسفند ۱۳۹۲حالا این همه خصوصیات خوب داره به کنار حالا صفحه نمایش مخفی رو بچسب
رضا
۱۴ اسفند ۱۳۹۲از جلو خیلی زیباست ولی انتظار داشتم عقبش متفاوت تر باشه
رضا احمدى
۱۸ اسفند ۱۳۹۲وایییییییى!! چقدر خوشگله.خدا خدا میکنم بیاد ایران بخرمش.آیرودینامیک تر از این لامصب تا حالا ندیدم.TT جوووون!!منتظرتم.زود بیا.آئودى تو ایران نمایندگى داره؟
یاسر
۲۶ اسفند ۱۳۹۲چنده؟