آستونمارتین که در ابتدا میل چندانی به ارائه «لاگوندا تارَف» در بازار امریکا نداشت، پس از محدود کردن فروش این مدل در خاورمیانه و سپس گسترش این حوزه در اوایل سال گذشته، اکنون در بازار امریکا نیز در دسترس قرار گرفته است. امّا موج علاقه بیلیونرهای امریکایی نیز نتوانسته باعث جلوگیری از کنار گذاشته شدن یکی از محصولات خوشساخت خط تولید آستونمارتین در انتهای سال جاری شود. در هر حال، هر کسی که بتواند از عهده یک عدد هفت رقمی دلاری در قیمت خودروی خود برآید، حتماً میتواند خود را به یک نمونه واقعی از محصولات آستونمارتین برساند.
اگر از لحاظ «منطق» بخواهیم درنظر بگیریم، هزینه برای خرید این خودرو هیچ توجیهی نخواهد داشت. در واقع، با یک میلیون دلار میتوانید هر کدام از رقیبهای لاگوندا را که بخواهید، خریداری کنید. ولی آیا خرید یک کشتی تفریحی ۶۰ متری هم یک تصمیم منطقی است؟ یا یک اثر نقاشی رامبراند؟ «لاگوند تارَف» در عین حال که با این دو سمبل غیرخودرویی مقایسه میشود، در واقع، اولین نمونه از سری جدید سدانهای آستونمارتین است که با هدف رقابت و ایجاد چالش با «رولز رویس» و «بنتلی» توسعه داده شده است. این تلاش حسابشده آستونمارتین را باید بیشتر ناشی از تقاضای موجود در این بخش با کیفیت و کمیاب بازار خودرو دانست. خودروی بررسیشده در اینجا، در واقع همان نمونهای است که برای رونمایی از آن در «دبی» مورد استفاده قرار گرفته است و دارای بدنهای به رنگ طلایی (Topaz Gold) است تا درخشش بیشتری در شرایط صحرا و بیابان داشته باشد. علیرغم حال و هوای افسردهکننده زمستان انگلستان، این خودرو قامتی همانند یک بلیت برنده دارد. «تارَف» دارای غرور یک خودروی کانسپت و همینطور، حسّی قابللمس از خشونت است. پنلهای خارجی بدنه از جنس فیبر کربن ساخته شدهاند و این در حالی است که در زیر پوسته «تارف»، شرایط رادیکال کمتری حاکم است. اگر این مدل را یک نسخه «ایکسلارج» از راپید S سدان بدانیم، چندان به بیراهه نرفتهایم. «تارف» بر روی یک ورژن کشیدهتر از ساختار آلومینیومی VH آشنای آستونمارتین سوار شده و فاصله محوری آن نسبت به راپید، ۲۰ سانتیمتر بیشتر است. این خودرو برای پیشرانه از یک موتور ۵/۹ لیتری تنفس طبیعی V-12 استفاده میکند که در این نسخه، قدرتی برابر ۵۴۰ اسببخار در اختیار قرار میدهد. قدرت خروجی این موتور، از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل منتقل میشود. ترانسآکسل تقریباً در بین صندلیهای عقب قرار گرفته است. هنگام سوار شدن بر صندلی راننده «تارف»، ارتباط آن با «راپید» بیشتر احساس میشود. در «تارف»، همان داشبورد و سوئیچها استفاده شدهاند و پنل درهای جلو نیز کمابیش شرایطی مشابه دارند. این در حالی است که حرکت دادن صندلی به سمت عقب، باعث میشود که رانندههای با قد متوسط، در یک شرایط نهچندان مناسب و نزدیک به ستون B بدنه قرار گیرند. همچنین فضای دید محدود شده و ارتفاع بالای خط کمربندی بدنه نیز موجب میشود که حال و هوای یک کوپه بزرگ تداعی گردد. مطمئناً یک مشتری لاگوندا تارف تمایل کمتری به رانندگی با خودرو دارد و شاید بیشتر ترجیح دهد که هدایت جت شخصیاش را در اختیار داشته باشد؛ موضوعی که باعث شده که زمان بیشتری برای طراحی عقب کابین صرف شود. این قسمت، درست در مقابل کابین تاریک و غارمانند راپید S قرار میگیرد و تمام کشیدگی فاصله محوری، به فضای پاهای عقب اختصاص داده شده است. البته این فضا به اندازه رقبای لاگوندا نیست و همچنین صندلیهای عب نمیتوانند به عقب خم شوند. ضمن اینکه یک برآمدگی با پوشش چرمی در بین آنها قرار گرفته است. با این حال، این بیشترین فضایی است که آستونمارتین تاکنون در آخرین مدل لاگوندا فراهم کرده است. با اینکه «تارف» برای ایجاد راحتی راحتی بیشتر سرنشینان تغییر داده شده، ولی هنوز هم اصالت آستونمارتین خود را حفظ کرده است. قدرت V-12 بهراحتی میتواند نگاهها را به سمت خود خیره کند و واکنش آن نسبته به پدال گاز، بسیار مناسب است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، بهخوبی نسبت انتقال قدرت را در حین رانندگی مدیریت میکند و لاگوندا تمایل زیادی برای سرعتهای بالاتر نشان میدهد.امّا این بهترین عملکرد V12 نیست و این موتور برای ارائه بهترین عملکردش باید تلاش زیادی را به خرج دهد. فشار بیشتر پدال گاز باعث میشود که گیربکس برای نگهداشتن دندهها در یک فاصله زمانی طولانیتر تشویق شود. در همین حال، امکان کنترل مستقیم دندهها با پدلشیفترهای روی فرمان نیز وجود دارد. کابین لاگوندا تارف، آرامش مناسبی در استانداردهای آستونمارتین دارد، ولی صدای دلنشین اگزوز باعث میشود که راننده اشتیاق بیشتری برای رفتن به دور موتورهای بالاتر و شتابگیری پیدا کند.
به گفته آستونمارتین، «تارف» به لطف استفاده از فیبر کربن در بدنهاش، وزنی مشابه راپید S دارد و این در حالی است که شرایط رانندگی نرمتر و سواری کمابیش یکسانی در شرایط رانندگی سخت دارد. فرمان هیدرولیک وزن نسبتاً کمی دارد، ولی بازخورد مناسبی در اختیار قرار میدهد و شاسی نیز حتی در جادههای خیس و بارانی، چسبندگی بسیار خوبی فراهم میکند. ترمزها در ابتدای فشار پدال، کنترل چندان زیادی نشان میدهند، ولی پس از فشار بیشتر، نیروی متوقفکننده مناسبی دارند. چیزی که در لاگوندا یافت نمیشود، نوعی از شناوری نرم است که معمولاً خریداران مگا-سدانهای لوکس از خودروی خود انتظار دارند. فنربندیها و دامپرها وظیفه خود در حفظ نظم حرکتی خودرو بر روی جادههای ناهموار بهخوبی انجام میدهند و در همین حال، فاصله محوری کشیدهتر نیز باعث شده که کیفیت سواری ارتقا یابد. با این حال، سواری «تارف» در سطح پایینتری نسبت به رقبای با سیستم تعلیق گازی قرار میگیرد. در واقع، لاگوندا با صدای باد و غرش جاده در سرعتها بالا، با رقبایش قابلمقایسه نیست. مانند این است که یک خودروی اسپورت در پوشش یک «لیموزین» پنهان شده است.- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۴ سرنشین، ۴ در سدان.
- تخمین قیمت پایه: ۱۰۰۰۰۰۰ دلار.
- نوع موتور: DOHCبا ۴۸ سوپاپ V12، بلوک و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
- گنجایش: ۵۹۳۵ سیسی.
- قدرت: ۵۴۰ اسب بخار در ۶۶۵۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۶۳۰/۴۵ نیوتنمتر در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
ابعاد:
- فاصله محوری: ۳/۱۹ متر.
- طول ماشین: ۵/۳۹۸ متر.
- عرض: ۱/۹۱۸ متر.
- ارتفاع: ۱/۳۸۹ متر.
- وزن کلی(تخمین): ۲۰۴۱ کیلوگرم.
تخمین عملکرد:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۷ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۶ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۳/۱ ثانیه.
- سرعت نهایی: ۳۱۳/۸۲ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۶/۸ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
Xman
۲۲ بهمن ۱۳۹۴تو انگلیس استون تلاش میکنه که با بنتلی و رولز رویس رقابت کنه اینجا ایران خودرو و سایپا تلاش میکنن تو وارد کردن تکنولوژی از چین و کره با هم رقابت کنن! تو رو خدا بد بدختی رو میبینی؟!
درگ
۲۲ بهمن ۱۳۹۴واسه اون رنگت.واسه اون اسب بخارت.
نمیخوام تو رو
برو دیگه.تو چشام خیلی قشنگی
حالا برو گاز بده.
از اول تو قصه ها من مجنونتم
وقتی ندیدم رنگت رو.
ببین این لحظه ها رو.
من و تو
دوست دارم
(:
Hitler
۲۲ بهمن ۱۳۹۴داش داری زیر هر پست یه کامنت و شعر بی وزن و مفهوم و قافیه میزار ی که درواقع شعر سپید هم نیس
فازت چیه دقیقا؟
محمد
۲۲ بهمن ۱۳۹۴قیمت این ماشین فقط بخاطر برندشه و گرنه توی کیفیت یا تکنولوژِی سال هاست که مرسدس اس کلاس حرف اول اخر رو میزنه
arman
۲۳ بهمن ۱۳۹۴لوکس ساز بجز انگلیس حرام است !
امید
۲۲ بهمن ۱۳۹۴آستون مارتین راپید : لایک
آستون مارتین لاگوندا : دیسلایک
من خودم از راپید بیشتر از این خوشم میاد
ali
۲۲ بهمن ۱۳۹۴مرسی ولی چند دقیقه دیگه در سایت ؟؟وند کپی میشه هیچ قانونی تو این مملکت نیست جلوی این سایت رو بگیره خدایش همه مقاله های شمارو کپی میکنه فقط چیزی که از خودش داره عکس ماشین های منطقه آزاد اروند!
امين٧٧
۲۲ بهمن ۱۳۹۴یک میلیون دلار ؟!؟! خودروی واقعا زیباییه اما قیمتش واقعا بالاست یعنی خواسته یه کاری کنه هر کسی سوار نشه :)
king 918
۲۲ بهمن ۱۳۹۴یک میلیون دلار برای این اخه چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تاز از یه موتور 12 سیلندر 5.9 لیتری 540 اسب بخار استخراج کرده با یه عملکرد فوق العاده ضعیف ( نسبت به موتور )
ادم 300 هزار دلار میده یه پانامرا توربو اس فول میگیره یه سر گاز که بده کل اجداد استون مارتین جا می مونه از لحاظ امکانات هم چیزی از این کم که نداره هیچ قشنگر هم هست
اخه واقعا خودتون مقایسه کنید (از لحاظ امکانات و کیفیت که فرقی ندارن به اون صورت)
استون لاگوندا 12 سیلندر تقریبا 6 لیتری 540 اسب بخار شتاب 4.7 سرعت 313
قیمت یک میلیون دلار
پانامرا توربو اس 8 سیلندر 4.8 لیتری توربو 570 اسب بخار شتاب 3.6 سرعت 320
قیمت 230 هزار دلار
امین77
۲۲ بهمن ۱۳۹۴کاملا حق با شماس دوست عزیز
اما باید دقت کنید که پانامرا یه گرن کوپه ی تولید انبوه هست اما لاگوندا یه لیموزین سوپرلوکس با چاشنی اسپرت و تیتراژی محدودکه از لحاظ کلاس کاری و پرستیژ احدی به پاش نمی رسه ! اول مقاله هم اشاره شد که اگر بخوایم منطقی به قضیه نگاه کنیم هیچ توجیهی برای خرید این ماشین وجود نداره اما کسایی که به سراغ این ماشین میرن 1 میلیون دلار پول تو جیبی بچشون هم نیست و با جون و دل هزینش رو پرداخت می کنن . شما فقط از نظر عملکرد فنی و تکنولوژی به قضیه میکنید اما باید بدونید که در سگمنت خودروهای سوپرلوکس ( حتی در سایر سگمنت ها ) مهم حسیه که آدم از روندن یه خودرو بهش دست میده ، بحث اصالت و عشق و علاقه مطرحه و عشق هم همواره در تقابل با عقل !!
benz
۲۲ بهمن ۱۳۹۴اولش که خیلی گرونه ثانیا گمون نمیکنم با و جود رقبایی مثل بنتلی و رولزرویس کسی تمایل چندانی به خرید این خودرو داشته باشه…
امین77
۲۲ بهمن ۱۳۹۴((… امّا موج علاقه بیلیونرهای امریکایی نیز نتوانسته باعث جلوگیری از کنار گذاشته شدن یکی از محصولات خوشساخت خط تولید آستونمارتین در انتهای سال جاری شود))
خواهشا اول مطلب رو دقیق بخونید بعد نظرتون رو مطرح کنید
Mohammad
۲۲ بهمن ۱۳۹۴یک میلیییییوووووووون دلاااااااااار؟بنتلی سوپر اسپرت با اون کلاس با اون عظمت چهارصدهزار دلاره این چی میگه دیگه؟
بنتلی
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ king 918 عزیز این دوتا ک گفتی عملکرد موتورشون با توجه ب توربو بودن پانامرا همچین فرق نمیکنه،راستی عکسای پانامرای جدیدو دیدی؟داخلش دکمه های فیزیکی اطراف دنده جاشونو ب صفحه لمسی شیشه ای دادن،نمایشگر داشبورد هم بزرگتر شده و پایینش دریچه کولر کشیده هس،کیلومترشمارش هم ب نظر میومد کاملا دیجیتال نباشه،درکل چیزخفنی شده./ * * * حالا این قیمتش خوبه نسبت ب ولکان،چن وقت پیش topspeedقیمتشو گفته بود پودر شدم!3.4 میلیون دلار!خودشم مث قیمتش خیلی خفنه مخصوصا داخلش و فرمونش!
king 918
۲۲ بهمن ۱۳۹۴منظورت پانامرا اسپرت توریسمو دیگه درسته ……..
اره خیلی زیبا شده اما خوده پانامرا یه چیزه دیگس
راستی بیشتر حرفم مربوط به قیمت گذاریه خدایی یک میلیون دلار نمی ارزه ادم یک میلیونو میده یه مکلارن پی وان میگیره یا یه لافراری یا 918 اخه چرا باید اینو بگیره
امین77
۲۵ بهمن ۱۳۹۴کسی که این ماشین رو می خره همه ی ماشینایی که شما اسمش رو بردید تو گاراژش داره از بابت این قضیه خیالتون جمع باشه !!
یوسف
۲۲ بهمن ۱۳۹۴به نظر من قیمتش عجیب نیست چون این خودرو به صورت انحصاری برای بازار خاورمیانه(منظور از خاورمیانه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارسه نه مثلا ایران و عراق) معرفی شده بود و اصلا اگه درست یادم باشه تو یه هتل تو دوبی ازش پرده برداری شد ولی بعد به خاطر استقبالی که شد بازارش توسعه پیدا کرد. عربای جنوب خلیج فارسم با دلو جون و خیلی راحت این قیمتو میپردازن و ماشینو به کلکسیونشون اضافه میکنن.
mohsen
۲۲ بهمن ۱۳۹۴مانیتور وسطش میتونست از اون بزرگنر باشه
به من که فاز نداد
احسان
۲۲ بهمن ۱۳۹۴بهتره بگیم کلاهبرداری به سبک انگلیسی
تروخدا آخه این چی چیه
این کجاش لوکسه مثلا
طراحی داخلش که داغونه و ابتدایی
فرمونش که مثل سوپر اسپرت های اوایل دهه نود میمونه یعنی بیش از بیست سال پیش
عکش شماره 21 را ببینید یعنی زیر دستیه مثلا .کیفیت و دوخت چرمشو ببینید تروخدا
خداییش mvm 530 زیر دستیش بهتر و با کیفیت تره
موتوری و فنی هم که تو 20 سال پیش سیر میکنه
اگه این لوکسه رولز رویس و بنتلی و مایباخ پیشکش.بنز و بی ام دبلیو و آئودی هم پیشکش پس کادیلاک و لکسوس و جگوار چی چیه..؟
همون بهتر که چند دستگاه محدود تولید میکنند که اونم یه مشت مرفه بی درد میخرن و دلشون را خوش میکنند که ماشینشون خاصه…
حالا چه هنری داره؟
هیچی فقط خاصه..!
Hamed Ferrari
۲۲ بهمن ۱۳۹۴انگلیسی ها همین جورین… تو فنی که خوب نیستن… دلشون خوبه چند تا تحته چوب پولیش خورده بزارن تو کابین ادعای خاص بودن بکنن بعدشم با قیمت میلیون دلاری بفروشن
احمد باقری
۲۲ بهمن ۱۳۹۴عجب چیزی شده این ماشین!!!!!!!!!!!!!!
Hamed Ferrari
۲۲ بهمن ۱۳۹۴91 اسب بخار به ازای هر لیتر … خیلی قرن بیستمیه
moein
۲۲ بهمن ۱۳۹۴آستون مارتین رو خیلی دوس دارم شاید برا حسی باشه که با سری فیلم های جیمز باند به هم القا شده
خلاصه انگلیس کم می زنه ولی خوب می زنه!!!
امین77
۲۵ بهمن ۱۳۹۴بالاخره یکی پیدا شد فهمید ما داریم چی میگیم
همایون
۲۲ بهمن ۱۳۹۴درسته مشخصات این ماشین از هیچ لحاظ نمی تونه قیمت یک میلیونیشو توجیه کنه ولی همین مساله گرون بودن و تک بودنش و اینکه آدمای عاقل ترجیح میدن با پول کمتر بنتلی میباخ یا رولزرویس بخرن باعث میشه کرم به جون پولدارا بندازه تا بخرن و بزارن گوشه گاراژ و به دوستاشون پز بدن بگن: از این به تعداد انگشتای یه دست تو شهرمون نیست(البته منظورم آمریکاست)
همایون
۲۲ بهمن ۱۳۹۴اینم بگم به نظرم آستون مارتین بدجوری از هموطناش مکلارن لندرور جگوارو… عقب افتاده کاش آستون رو هم یه شرکت بزرگ میخرید و یه روح تازه توش میدمید مثل لندرور جگوار رولزرویس و مینی
احسان
۲۲ بهمن ۱۳۹۴شخصا کلاس اس و سری هفت رو از این سرتر میدونم اگر هم بحث اسپورت بودنش باشه خدایش من ام 5 و ام 6 بی ام و رو انتخاب نیکنم
FcmZ
۲۲ بهمن ۱۳۹۴1 میلیون دلار که هیچ اگه چند برابر که باشه هم می ارزه!
اخه استون که نیومده این و برای رسوندن بچه ها به مدرسه طراحی کنه.در ضمن این اثر هنری یقینا در اینده نه چندان دور ارزش کلاسیک زیادی پیدا میکنه.
برای خرید اثار هنری عشقه به اون اثاره که ارزش مادی شو توجیه میکنه .
بنز با تمام تکنولوزیی که داره و رولز با تمام اشرافیتی که داره باز هم نمیتونن به اندازه لاگوندا سرا رو برگردونن.
ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۴استون مارتین هیچ وقت در حد و اندازه سوپر اسپرت سازای مثل فراری و لامبورگینی و پورشه و …. نبوده و نیست .طراحی های خیلی خوبی داره ولی از لحاظ کارایی و کیفیت ضعیف تر از اوناس… البته تعداد زیادی هم تولید نداره در حد اونا… خلاصه پایین تره :)
mojtaba
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ولوو اگه سوپر اسپرت هم میزد…. شاید شبیه به آستون مارتین میشد…
یه حس همزاد پنداری….
اگه….
mojtaba
۲۵ بهمن ۱۳۹۴طرح بیرونش برای بنده جالب تره………….
soroosh
۵ خرداد ۱۳۹۵شماها از ماششبن چی می دونین ؟ نه جدااا چی می دونیین ؟ استون تکنولوژی بنز و نداره اما کبفیت ساختش خیلی بالاتره هیییچ گرونی بی دلیل نییست چرمش از برند لوی ویتونه سبستم صوتی بنگ الفسون گرووون ترین سیستم دنیاس الیاژ استون معروفه از الیاژ مخصوص خودش استفاده می کنه ماشبن دست سازه از کربن بایییید گرون باشه ابن ماشبن کلمسیونی هست نه چبز دیگه اگه ماشین های انگلیسیگرونن چون دست سازنن وقت صرف می کنن شماها گییر دادین به. بنز جهان سومیم دیگه اونی که میگه استون بده انگلیس بده ما اصرار نکردیم تروخدا بیا بخر شما سوار نشوو والااا انقد سوادتون پایینه که دارین ماشین لوکس محدود ساختو با کاشبن نرمال اینترنشنال مقایسه می کنید