ﺑﻪ ﺗﺎﺯﮔﻰ ﺷﺮﻛﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯﻯ ﺁﺳـﺘﻮﻥ ﻣﺎﺭﺗﻴﻦ ﻣﺪﻝ ﺍﺭﺗﻘﺎ ﺩﺍﺩﻩ ﺷـﺪﻩ ﺍﺯ ﻭﻧﺘﻴﺞ V8 ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﻯ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺩﻳﻨﺎﻣﻴﻚ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﻰ، ﺍﺳﺘﺎﻳﻞ ﻭ ﻗﻴﻤﺖ ﺭﻗﺎﺑﺘﻰ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﺑـﺎﺯﺍﺭ ﻋﺮﺿـﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳـﺖ . . .
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺩﺭ ﻛﻨـﺎﺭ ﻋﺮﺿﻪ ﻣـﺪﻝ V8، ﺁﺳـﺘﻮﻥ ﻣﺎﺭﺗﻴﻦ ﺧﺒـﺮ ﺍﺯ ﻋﺮﺿﻪ ﻣـﺪﻝ ﺍﺭﺗﻘﺎ دﺍﺩﻩ ﺷـﺪﻩ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﺗﺮﻳﻦ ﻭﻧﺘﻴـﺞ ﺗﺤﺖ ﻧـﺎﻡ Zagato V12 ﻧﻴﺰ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳـﺖ ﻛﻪ ﻃﺒﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺭﻳﺰﻯ ﻗﺮﺍﺭﺳـﺖ ﺍﺯ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﺳﺎﻝ ۲۰۱۲ ﻣﻴﻼﺩﻯ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺷـﻮﺩ.
ارتقاهای ﻣـﺪﻝ ﺟﺪﻳﺪ ﻭﻧﺘﻴﺞ V8 ﻛﻪ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩﺗﺮﻳﻦ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﻭ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﻯﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۲۰۰۸ ﺗﺎﻛﻨـﻮﻥ ﺩﺭ ﺧـﻮﺩ ﺩﻳﺪﻩ، ﺑﻪ ﻧﻮﻋﻰ ﻣﺘﻤﺮﻛﺰ ﺑﺮ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺷــﺪﻩ ﺩﺭ ﺷﺎﺳــﻰ ﺁﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛــﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﺴــﻴﺎﺭﻯ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺪﻝ ﻭﻧﺘﻴﺞS ﺑﻪ ﻋﺎﺭﻳﺖ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳــﺖ.
ﻓﺮﻣﺎﻥ ﭘﺬﻳﺮﻯ ﺳﺮﻳﻊ ﺗﺮ، ﺗﺮﻣﺰﻫﺎﻯ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﺗﺮ ﻭ ﻻﺳﺘﻴﻚﻫﺎﻯ ﭘﻬﻦﺗﺮ ﻫﻤﮕﻰ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩﻯ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﺭﺗﻘﺎﻯ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﻫﺎﻯ ﺣﺮﻛﺘﻰ ﻭ ﺍﺳﭙﺮﺗﻰ ﻣﺪﻝ ۲۰۱۲ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﺪﺍﺭﻙ ﺩﻳﺪﻩ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ.
ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﺳــﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﺘﻮﻥ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺟﺪﻳﺪ، ﭘﻤﭗ ﺑﺮﻗﻰ ﺟﺪﻳﺪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺳﺮﻳﻊﺗﺮ ۱۵ ﺑﻪ ﻳﻚ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ۱۷ ﺑﻪ ﻳﻚ ﺩﺭ ﻣﺪﻝ ﻗﺒﻠﻰ، ﻣﺪﻝ ۲۰۱۲ ﻭﻧﺘﻴــﺞ V8 ﻓﺮﻣــﺎﻥﭘﺬﻳﺮﻯ ﺩﻗﻴﻖﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﻰﮔﺬﺍﺭﺩ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﭼﺎﺑﻜﻰ ﻭ ﻋﻜﺲ ﺍﻟﻌﻤﻞﻫﺎﻯ ﻣﻨﺎﺳﺐﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﻰﮔﺬﺍﺭﺩ.
ﺁﺳﺘﻮﻥ ﻣﺎﺭﺗﻴﻦ V8 ﻭﻧﺘﻴﺞ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۲۰۰۵ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺭﺳﻤﻰ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪ، ﺍﺯ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﻛﻪ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰﻫﺎﻯ ﺍﺳــﭙﺮﺗﻰ ﺑﺎﻻﻳﻰ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﻫﻨﺪﻟﻴﻨﮕﻰ ﺑﻰﻧﻈﻴﺮ ﻭ ﺍﺭﺗﻔﺎﻋﻰ ﻛﻢﺗﺮ ﺍﺯ ﺳــﻄﺢ ﺯﻣﻴﻦ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺭﺍﻧﻨــﺪﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰﺩﻫﺪ.
ﺩﺭ ﺭﺍﺳــﺘﺎﻯ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳــﺎﺯﻯﻫﺎﻯ فنی، ﻇﺎﻫﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺑﺨﺶﻫﺎﻳﻰ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺎﺯﻧﮕﺮﻯ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ که از ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯ ﻭﻧﺘﻴﺞS ﻭ ﻣﺪﻝ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺤﺪﻭﺩ N400 ﺍﻟﻬﺎﻡ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷــﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺯﺟﻤﻠﻪ ﺁﻥﻫــﺎ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺳﭙﺮ ﺟﻠﻮ ﺑﺎ ﺍﺭﺗﻔﺎﻋﻰ ﻛﻢ ﺗﺮ ﻭ ﭘﺨﺶ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻫﻮﺍﻯ ﺁﻳﺮﻭﺩﻳﻨﺎﻣﻴﻚ ﻧﺼﺐ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﭘﺎﻳﻴﻨﻰ ﺁﻥ ﻭ ﻛﺎﻧﺎﻝﻫﺎﻯ ﻭﺭﻭﺩﻯ ﻫﻮﺍ ﻛﻪ ﻫﻮﺍﻯ ﺧﻨﻚ ﺑﻴﺶﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻳﺴــﻚ ﻫﺎﻯ ﺗﺮﻣﺰ ﻭ ﺭﺍﺩﻳﺎﺗﻮﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﻨﺘﻘــﻞ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﻧﻴﺮﻭﻯ ﻋﻤﻮﺩﻯ ﺑﻴﺶ ﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ، ﺍﺷــﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ.
ﻫﻮﺍﻛﺶ ﻫﺎﻯ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﻛﺎﭘﻮﺕ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﮔﺮﻣﺎﻯ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺷــﺪﻩ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﻪ ﺧﺎﺭﺝ ﺁﻥ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺁﻥ ﺑﺎ ﻛﺎﻫﺶ ﻓﺸﺎﺭ ﻫﻮﺍﻯ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﻛﺎﭘــﻮﺕ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻧﻴﺮﻭﻯ ﻋﻤﻮﺩﻯ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﺮ جلوی ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻴﺰ ﻣﻰﺷﻮﻧﺪ.
ﺩﻳﻔﻴﻮﺯﺭ ﻓﻴﺒﺮﻛﺮﺑﻦ ﺟﺪﻳﺪ ﻋﻘﺐ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﻫﺎﺭﻣﻮﻧﻰ ﻛﺎﻣﻞ ﺑﺎ ﻛﻒ ﺩﮔﺮﮔﻮﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺘﻬﺎﻯ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺎ ﻋﺒﻮﺭ ﻫﻮﺍ ﺍﺯ ﻛﺎﻧﺎﻝ ﻫﺎﻯ ﺳــﺮﺩ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺟﺪﻳﺪ ﺭﻭﻏﻨﻰ، ﻣﻨﻄﻘﻪﺍﻯ ﺑﺎ ﻓﺸــﺎﺭ ﻛﻢ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺴــﻤﺖ ﻋﻘﺐ ﺧــﻮﺩﺭﻭ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻛﻨــﺪ ﻭ ﻧﻴﺮﻭﻯ ﻋﻤﻮﺩﻯ ﺑﻴﺶﺗــﺮﻯ ﺭﺍ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﭼﺴــﺒﻨﺪﮔﻰ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﺳــﻄﺢ ﺯﻣﻴﻦ ﻣﻰ ﺷــﻮﺩ.
ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺭﻛﺎﺑﻰ ﻫﺎﻯ ﺍﻟﻬﺎﻡ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷــﺪﻩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﻣﺴــﺎﺑﻘﻪ ﺍﻯ ﻧﺼﺐ ﺷــﺪﻩ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﻭﻧﺘﻴﺞ V8 ﻣــﺪﻝ ۲۰۱۲ ﻇﺎﻫﺮ ﻋﻀﻼﻧﻰ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺍ ﺩﻭ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.ﺩﺭ ﺭﺍﺳــﺘﺎﻯ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺧﺎﺭﺟﻰ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﻭ ﻋﻀﻼﻧﻰ ﻭﻧﺘﻴﺞ V8، ﻛﺎﺑﻴﻦ ﺍﻳﻦ ﺁﺳــﺘﻮﻥ ﻣﺎﺭﺗﻴﻦ ﻧﻴﺰ ﻧﻤﺎﻳﺸﻰ ﺍﺯ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﻫﺎﻯ دﻳﻨﺎﻣﻴﻚ ﻭ ﺍﺳﭙﺮﺕ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ.
ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻬﻢﺗﺮﻳﻦ ﻧﻜﺎﺕ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻓﻀﺎﻯ ﺩﺍﺧﻠﻰ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺗﺰﻳﻴﻨﺎﺕ ﺳﻔﺎﺭﺷﻰ ﻓﻴﺒﺮﻛﺮﺑﻦ ﻭ ﺻﻨﺪﻟﻰ ﻫﺎﻯ ﻛﺎﻣﭙﻮﺯﻳﺘﻰ کولار ﻛﻪ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺩﺭ ﺑﺮﮔﻴﺮﻧﺪﮔﻰ ﺑﺴــﻴﺎﺭ ﻣﻨﺎﺳــﺒﻰ ﺩﺭ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﻰﻫﺎﻯ ﺍﺳﭙﺮﺕ ﻭ ﺗﻨﺪ ﻭ ﺗﻴﺰ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺁﻥ ﺭﺍﺣﺘﻰ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺎﻻﻳﻰ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﻔﺮﻫﺎﻯ ﻃﻮﻻﻧﻰ ﻣﺪﺕ ﺑﺮﺍﻯ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻧﺪ، ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ.
ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﺮﻏﻮﺏ ﻭ ﺑﺎ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺩﺭ ﺳﺮﺗﺎﺳﺮ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺩﻗﺖ ﺑﺴــﻴﺎﺭ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﻪ ﺟﺰﻳﻴﺎﺕ ﺩﺭ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺗﻚ ﺗﻚ ﺑﺨﺶﻫﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺍﺗﻤﺴــﻔﺮﻯ ﺍﺳﭙﺮﺕ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﺷﺮﺍﻓﻰ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﺁﺳﺘﻮﻥ ﻭﻧﺘﻴﺞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﻮﺍﺩ ﺳﺒﻚ ﻭﺯﻥ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﺷــﻜﻞ ﺁﻟﻜﺎﻧﺘﺮﺍ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﻭﺯﻥ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﻰ ﺍﺯ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻜﺎﻫﻨﺪ.
ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ۴/۷ ﻟﻴﺘﺮﻯ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﻯ ﺷﺪﻩ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﻣﺪﻝ ﺟﺪﻳﺪ ﻭﻧﺘﻴﺞ V8 ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﻴﺶ ﺗﺮﻳﻦ ﻗﺪﺭﺕ ۴۲۰ ﺍﺳــﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ (۳۱۳ ﻛﻴﻠﻮﻭﺍﺕ) ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻭﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۷۳۰۰ ﻭ ﺑﻴﺶﺗﺮﻳﻦ ﮔﺸــﺘﺎﻭﺭ ۴۷۰ ﻧﻴﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻭﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۵۰۰۰ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﺭﻗﺎﻡ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﻣﺪﺕ ۴/۷ ﺛﺎﻧﻴﻪ ﺍﺯ ﺣﺎﻟﺖ ﺳﻜﻮﻥ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺳــﺖ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻭ بیشترین ﺳﺮﻋﺖ ﺁﻥ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ۲۸۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﺳــﺖ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ ﻫﻔﺖ ﺳﺮﻋﺘﻪ SportShi II ﻗﺎﺑــﻞ ﺳــﻔﺎﺭﺵ است.
ﺍﺯ ﺳــﻮﻯ ﺩﻳﮕﺮ ﻭ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ V8 ﺟﺪﻳﺪ، ﻣﺪﻝ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﺗﺮ ﻭﻧﻴﺘﺞ V12 ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺬﺷــﺘﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﺳﻴﺪ. ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﺩﺳﺖ ﺳﺎﺯ ﺗﻨﻔﺲ طﺒﻴﻌﻰ V12 ﺑﻪ ﺣﺠﻢ ﺩﻗﻴﻖ ﺷــﺶ ﻟﻴﺘﺮ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﻴﺶﺗﺮﻳﻦ ﻗﺪﺭﺕ ۵۱۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻭ ﺸﺘﺎﻭﺭ ۵۷۰ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺁﺳﺘﻮﻥ ﻣﺎﺭﺗﻴﻦ ﻭﻧﺘﻴﺞ V12 ﺩﺭ ﻋﺮﺽ ۴/۲ ﺛﺎﻧﻴﻪ ﺍﺯ ﺣﺎﻟﺖ ﺳــﻜﻮﻥ ﺑﻪ ﺮﻋﺖ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﻣﻰ ﺭﺳــﺪ ﻭ ﺑﻴﺶ ﺗﺮﻳﻦ ﺳــﺮﻋﺖ ﺁﻥ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ۳۰۵ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﺳــﺖ.
ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍﻯ ﻣﻄﻠﺐ ﻧﻴﺰ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﺳــﺎﻝ ۲۰۱۲ ﻣﺪﻝ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺗﺤﺖ ﻧــﺎﻡ Zagato V12 ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻭﻧﺘﻴﺞ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﻛﻪ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺟﺸﻦ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﭘﻨﺠﺎﻫﻤﻴﻦ ﺳﺎﻟﮕﺮﺩ ﻣﺪﻝ ﺍﺳﻄﻮﺭﻩ ﺍﻯ DB4GT Zagato ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷــﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﻧﻤﻮﻧﻪ ﭘﺮﻭﺗﻮﺗﺎﻳﭙﺶ ﺑﺎ ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﻰ ﺩﺭ ﻣﺴــﺎﺑﻘﺎﺕ ۲۴ ﺳﺎﻋﺘﻪ ﻧﻮﺭﺑﺮﺭﻳﻨﮓ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺗﺎ ﺣﺲ ﻭ ﺍﻧﮕﻴﺰﻩ ﺑﺴﻴﺎﺭﻯ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ مسئوﻻﻥ ﺷــﺮﻛﺖ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﻛﻨﻮﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻧﻰ ﻛﻢ ﺗﺮ ﺍﺯ ۱۲ ﻣﺎﻩ ﭘــﺲ ﺍﺯ ﺭﻭﻧﻤﺎﻳﻰ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺍﺵ ﻗﺮﺍﺭ اﺳــﺖ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﺳــﺎﻝ ﺟﺎﺭﻯ ﻣﻴﻼﺩﻯ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺷــﻮﺩ!
ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻭﺯﻥ ﺯﻳﺎﺩ ﭘﻴﺸــﺮﺍﻧﻪ ﻭ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﺴــﺎﺋﻞ ﺩﺭ ﺁﺳــﺘﻮﻥ ﻣﺎﺭﺗﻴﻦ ﻭﻧﺘﻴﺞ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻫﻮﺷــﻤﻨﺪﺍﻧﻪ ﺍﺯ ﻣــﻮﺍﺩ ﺳــﺒﻚ ﻭﺯﻥ ﻭ ﺗﺮﻛﻴﺒﺎﺗﻰ ماﻧﻨــﺪ ﺗﺮﻣﺰﻫﺎﻯ ﺳــﺮﺍﻣﻴﻚ ﻛﺮﺑﻦ (CCM)، ﺭﻳﻨﮓﻫﺎﻯ ﺳﺒﻚﺗﺮ ﺁﻟﻮﻣﻴﻨﻴﻮﻡ ﻓﻮﺭﺝ ﻛﺎﺭﻯ ﺷــﺪﻩ، ﭘﺎﻧﻞ ﻋﻘﺒﻰ ﺳﺒﻚﺗﺮ ﻭ ﺻﻨﺪﻟﻰﻫﺎﻯ ﺳﻔﺎﺭﺷﻰ ﺳﺒﻚ ﻭﺯﻥ ﺑﺎﻋﺚ ﺷــﺪﻩ ﺗﺎ ﻭﺯﻥ ﻛﻠﻰ ﺍﻳﻦ ﺧﺎﻧــﻮﺍﺩﻩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺁﺳﺘﻮﻥ ﻣﺎﺭﺗﻴﻦ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺑﺎﻗﻰ ﺑﻤﺎﻧﺪ.
ﺗﻤﺎﻡ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﺫﻛﺮ ﺷــﺪﻩ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﻓﻨــﻰ ﻭ ﻇﺎﻫﺮﻯ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﺪﻝ ﻛﻮﭘﻪ ﻭ ﺭﻭﺩﺳــﺘﺮ ﺁﺳــﺘﻮﻥ ﻣﺎﺭﺗﻴﻦ ﻭﻧﺘﻴﺞ V8 ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳــﺖ ﺍﻳــﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺎ ﻗﻴﻤــﺖ ﭘﺎﻳﻪﺍﻯ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑــﺎ ۱۴۱,۰۰۰ دلار (ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﺁﻟﻤﺎﻥ) ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﺑﺮﺳــﺪ.
ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﺪﻝ ﻭﻧﺘﻴﺞS ﻫﻤﭽﻨــﺎﻥ ﺑﺎ ﻗﻴﻤﺘــﻰ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ۱۶۷,۰۰۰ دلار ﻣﺠﻬﺰﺗﺮﻳﻦ ﺗﻴﭗ ﻭﻧﺘﻴــﺞ V8 ﺑﻪ ﺷــﻤﺎﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﻓﺖ. ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﻛﻪ ۱۰ ﺍﺳــﺐﺑﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﺑﻴﺶﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺗﻮﻟﻴﺪ میﻛﻨﺪ ﺑﺎ ۴۳۰ ﺍﺳــﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ۴۹۰ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮ ﮔﺸــﺘﺎﻭﺭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺍﺯ ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ هفت ﺳــﺮﻋﺘﻪ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﻴــﻚ SportShi II ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﻭ ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﺍﮔﺰﻭﺯ ﺍﺳــﭙﺮﺕ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﺳﺮﻯ ﻣﺪﻝﻫﺎﻯ S ﺁﺳﺘﻮﻥ ﻣﺎﺭﺗﻴﻦ ﻧﻴﺰ ﻭﻇﻴﻔﻪ ﺗﺎﻛﻴﺪ ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺑﺮ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﻫﺎﻯ ﺍﺳــﭙﺮﺗﻰ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺍﺯ ﺳﻮﻯ ﺩﻳﮕﺮ ﭘﻜﻴﺞ ﺁﻳﺮﻭﺩﻳﻨﺎﻣﻴﻚ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺍﺳــﭙﺮﺕ ﻓﻴﺒﺮ ﻛﺮﺑﻦ ﻣﺪﻝ ﻭﻧﺘﻴﺞS ﺁﻥ ﺭﺍ ﻛﺎﻣﻼ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﺍﺯ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯ ﺍﺳــﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭﻧﺘﻴﺞ V8 ﻣﻰﺳــﺎﺯﺩ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻧﺎﻭﺑﺮﻯ ﻣﺎﻫﻮﺍﺭﻩﺍﻯ ﺁﺳﺘﻮﻥ ﻣﺎﺭﺗﻴﻦ ﻛﻪ مجهز ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﮔﺎﺭﻣﻴﻦ ﻧﻴﺰ ﺷــﺪﻩ ﺍﺳــﺖ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﻛﺮﻭﺯ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺑﻠﻮﺗﻮﺙ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ اﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﻧﺼﺐ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.
محمد جواد
۲۱ تیر ۱۳۹۱این فوق العاده هست.
سعید
۵ فروردین ۱۳۹۴ماشینای استون همشون قشنگن
مرلین
۲۱ مهر ۱۳۹۱هزار بار گفتم عکس ماشینه منو رو سایت نزارید مردم از حال میرن.
محمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۲مثل پاندای تنبل می مونه….