کوپه اسپرت آلفا ۲۰۱۴ بزودی با قیمتی حدود ۷۰ هزار دلار به بازار میآید تا چالشی برای پورشه کیمن، شورولت کوروت و بسیاری از کوپه های اسپرت امروزی ایجاد کند.
پیشرانه چهار سیلندر توربوی ۱.۷۵ لیتری این خودرو با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور ممکن است کوچک به نظر آید اما با توجه به وزن خالص ۸۴۴ کیلوگرمی این خودرو میتوان این ارقام را به راحتی پذیرفت. این وزن حدود ۴۵۳ کیلو از یک سوباروی BRZ با توان ۲۰۰ اسب بخار هم کمتر است! برای کاهش وزن از ترکیبات آلومینیوم، فیبر کربن، پلی اورتان تزریقی و ورقهای SMC استفاده شده و شیشهها نیز با ترکیبی سبک وزن، ۱۵ درصد سبکتر ساخته شدهاند. شاسی یک تکه خودرو نیز از جنس فیبر کربن است و تنها ۶۵ کیلوگرم وزن دارد.
اما مزیت واقعی و جذابیت این خودرو فراتر از نسبت قدرت به وزن آن یا موتور قرار گرفته در وسط و دیفرانسیل عقب آن است. جایی که طراحی ایتالیایی آن با تمایزی عجیب در برابر رقبا قرار میگیرد. نمیتوان زیبایی آلفا رومئو 4C را در حد طراحی فراری دانست اما شاید به میزان کمتری بتواند نگاهها را به خود معطوف کند.
[jwplayer mediaid=”۴۸۰۳۸″] لوله های اگزوز دوتایی، رینگهای ۱۷ تا ۱۸ اینچی آلیاژی، کالیپر ترمز خاکستری، فرمان چرمی و ابزارآلات دیجیتال کنسول در مدلهای استاندارد جلب توجه میکنند. پکیج اسپرت برای کسانی که به مدلهای استاندارد قناعت نمیکنند فراهم شده که شامل تعلیق قابل تنظیم و چرخهای ۱۹ اینچی با تایرهای مسابقه ای، روکش چرم داخلی و صندلیهای اسپورت مسابقه ای، چراغهای جلو Bi-LED و قطعات فیبرکربنی را شامل میشود.آلفا رومئو تولید سالانه این خودرو را به ۳۵۰۰ دستگاه محدود کرده تا به این ترتیب به خاص بودن و محبوبیت آن کمک کند.
pentagon usa
۲۸ شهریور ۱۳۹۲قشنگ و خوبه اما برای ما یه رویاست پس بی خیال…
km
۲۸ شهریور ۱۳۹۲کاش که اینم وارد میشد خیلی زیباست طراحی عقبش منو یاد Ferrari F12berlinetta میندازه در کل طراحیش عالیه
slr722
۲۸ شهریور ۱۳۹۲هم نمای پشت هم طراحی داخلی شبیه فراریه…
رامتین
۲۸ شهریور ۱۳۹۲شتاب 4.5 برای اتومبیلی با قدرت 240 یک شاهکار بینظیره. در نوع خودش با توجه به این مشخصات خیلی سرتر از فراری است. البته آلفا را خواهر فراری میدونند ولی همین فراری با این همه تعریف، هیچگاه نتونست اتومبیلی در حد کوئینگ زی سی بسازه. در واقع باید اذعان داشت در ایتالیا، سوپر اسپورت یعنی لامبورگینی. (بحث فرمول1 بحثی دگر است)
اسکالید
۲۹ شهریور ۱۳۹۲رامتین پیاده شو با هم بریم ، فراری اگه سوپر اسپرت میزنه تولید انبوه میزنه ، ضمن اینکه فراری لا فراری 920 اسب بخار تنفس طبیعی ارائه میده که تکنولوژِش میارزه به همه کنیخزگ ، کنیخزگ اگه به تعداد اسب بخار و گشتاور بالا دست پیدا کرده به لطف فیبر کربن و جفت توربو بوده ، رینگ های گنیخزگ از جنس کربن و قسمتهای زیادی از موتور از جنس تیتانیوم بوده که این کارها را اگه روی هر ماشین دیگه هم اجرا کنی بازده بالایی بدست میاد، در ضمن اعتباری که فراری توی این سالها بدست آورده کنیخزگ تا چهل ساله دیگه نمیتونه بدست بیاره
ahmad
۳۰ شهریور ۱۳۹۲رامتین .نمیدونم در جواب چی بگم. ولی خودت بگو الان چرا این مقایسه رو که اصلا پایه اساس علمی نداره انجام دادی.کوئینگ زگ ماشینای پر قدرت با قیمت بسار بالا و تعداد محدود میسازه و هدف ساختش رقابت با سوپر اسپرتهای پر قدرتی چون بوگاتی ویرون هستش و تمام هنرش رو حداکثر سرعته .ولی درشتاب ماشین 1140 اسب بخاری کوئینگ زگ اگرا0 تا 100 .3.6 ثانیه با قیمت 1 میلیون و 450 هزار دلار ولی فراری f12 با740 اسب بخار با قیمت 330 هزار دلار 3.1 ثانیه .هدف فراری ساخت انواع سوپر اسپرت و رقابت با بزرگانی همچون پورشه و در دست گرفتن بازار هست.یه سر به سایت http://www.exoticspotter.com بزن تا ببینی حدااقل 30 درصد سوپر اسپرتهای تو خیابونا فراری هستند.و دلیلشم اینه که کمتر کسی مثل شما فکر میکنه.
VAHID JINPACHI
۲۸ شهریور ۱۳۹۲بد نیست..
amir.t.
۲۸ شهریور ۱۳۹۲ماشین جم جور و با نمک خوبیه و کیف میده باهاش تو خیابون مسابفه بدی
داوود
۲۸ شهریور ۱۳۹۲واقعاً خودروی زیباییه، ایهامی از فراری، اما در برابر فراری زیاد چنگی به دل نمیزنه و با این قیمت نباید هم بزنه
برگ برندش صد در صد قیمتشه
امیدوارم در ایران هم، این برند رو خیلی بیشتر ببینیم!!!
ایتالیایی ها واقعاً هنرمند طراحی خودرو هستند.
محمدرضا
۲۸ شهریور ۱۳۹۲اونایی که میگن ایهامی از فراریه سخت در اشتباهن
دوستان آلفا رومئو ماشینای خودشو خودش طراحی کرده از کوچکترین LEDش بگیر تا چراغش… این که واسه این که چراغش گرده باعث نمی شه که بهش بگیم فراری…
اینا ایرانی نیستن که یکیشو بزنن پژو 405 یکی دیگه رو با موتور دیگه روآ عین همون
در ضمن اینا دو کمپانی کاملااااا متفاوتند و هردو ؛ هم فراری و هم آلفا دو شرکت بزرگ و با اصالتی هستند
designer..mojtaba
۲۸ شهریور ۱۳۹۲سلام…رامتین خان…گفته تو کاملا اشتباس….باید اینو بگی که تاحالا کوئنیگ زگ یا امسال اون مثل بوگاتی همشون از سیستم هایی مثل توربو شارژر و اینتر کولر واسه موتورشون استفاده میکنن….مثل اینکه یه ورزشکار دوپینگ کرده باشه…فراری و امسال اون مثل لامبورگینی اصلا این کارو نمیکنن.یعنی اگه مثل اونا باشن بوگاتی اینا باید در کارخونشونو گل بگیرن……….تکنولوژی تولید موتور فراری خیلی فراتر از این حرفاس !!!!!
فراری بهترین موتور 8سیلندر و 12سیلندر دنیا رو تولید میکنه و چند ماه پیش همینو اثبات کرد !!!
لطفا کمی مطالعه داشته باشین…..
جلال
۲۸ شهریور ۱۳۹۲سلام
اسپرت شهری……
چیز بدی نیست
خصوصا با مصرف سوخت کم و وزن سبک به درد شهرهای شلوغ میخوره…
به نظر من بقیه شرکتها هم باید به جای افزایش توان به فکر وزن و مصرف سوخت کمتر و اندازه جثه مناسب هم باشند
ولی باید برای این شتاب با این مقدار توان بهش آفرین گفت……
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۴ مهر ۱۳۹۲درود جلال.
این میتونه برای تویوتا GT86 رقیب سرسختی باشه البته در صورت وارد شدن که بعید میدونم.
((( رها شدن از اسارت خاک ، برای درخت ، ازادی نیست )))
e.scamp
۲۹ شهریور ۱۳۹۲عالیه عالی
حامد
۲۹ شهریور ۱۳۹۲خوشگل و عالی
رامتین
۲۹ شهریور ۱۳۹۲جناب اسکالید و مجتبی حرفتون صحیح. اما منظور من مقایسه فراری و لامبو بود نه صرفا کوئینگ. البته بیشک مقایسه لامبو و فراری نتیجه نمیده و مثلا مثله مقایسه طرفداران استقلال و پرسپولیسه که معمولا 50-50 هستند. حرفتون صحیح که میگید کوئینگ یا بوگاتی از توربوشارژ استفاده میکنند، نیاز به مطالعه هم نداره، هر کسی میفهمه که با این حجم موتور اگه بخوای قدرت بالای 1000 کسب کنی، راهی جز این وجود نداره. اما بحث من اینه که فراری یا لامبو نتونستند به تاپ اسپید برسند. یعنی تاپ اسپید هنسی که در 2 مایل به سرعت 428 یا بوگاتی که به 431 بعد 5 مایل رسیدند، آیا فکر میکنید فراری میتونه با کمک توربوشارژ و فیبر کربن به این سرعت برسه؟ صرفا بحث من همین تاپ اسپید بود که کار هر کسی نیست به این مهم دست پیدا کنه.
mojtaba..designer
۳۰ شهریور ۱۳۹۲شما باز برگشتی سر ماشین هایی که با توربو به این سرعت رسیدن….آره رامتین….فراری وقتی میتونه از یه موتور استاندارد بهترین و بیشتربن قدرت و گشتاور مخصوصا تو دور موتورهای پایین تر تولید کنه میتونه به تاپ اسپید برسه ولی نه با توربو های دوقلو…چون اون وقت دیگه فراری فراری نیست……..تو بهترین پیشرانه های بالای 4لیتر فراری بین چند صد ماشین 2تا مقام آورد…موتور 6.3لیتری v12 برلینتا…و موتور 4.5 لیتری v8 458…..و با یه اختلاف خیلی زیاد به ترتیب مقام اول و دوم کسب کرد…….و تو این چند سال اخیر هرچی جایزه ی بهترین طراحی بهترین خودرو سال تو کلاس خودشون بوده برده………توانایی های کارخونه مارانلو بیشتر از این حرفاس…در ضمن فراری شاید تنها ماشینی باشه که خصوصیات فرمول1 رو بطور کامل رو ماشین های جی تی پیاده میکنه!!!!
moein
۳۰ شهریور ۱۳۹۲یعنی معرکه واسه یه دقیقه است
واقعا بی نظیره
قدرت ماشین و نیرویی که میده نسبت به وزن ماشین از عالی هم بیشتره
امین
۳۰ شهریور ۱۳۹۲خوبه
آلفارومئو هم مشتریای خاص خودشو داره و با اصالته و از همه مهم تر ایتالیایی هست
حامد MASERATI GT
۳۱ شهریور ۱۳۹۲کلا آلفا مدلهای زیادی معرفی نمیکنه نمیدونم چرا اما همین مدل جولیتا خیلی پر طرفداره. viva italiaaaaaaaaaaa
emad
۱ مهر ۱۳۹۲کره 240hp رو با 3000cc بدست میاره
ایتالیا 240hp رو با 1750cc
تقریبا نصف
توربو سر جاش ولی این میشه تکنولوژی
رضا
۱ مهر ۱۳۹۲تو ایران فک نکنم تا 20 سال دیگه به 200 اسب برسیم
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۴ مهر ۱۳۹۲درود.
از همه نظر عالیه.
ولی میشه رگه هایی از طراحیه فراری را توش دید.
حتی موتورشم با این حجم بازده خوبی داره.
چه صفحه کیلومتری داره.
((( رها شدن از اسارت خاک ، برای درخت ، ازادی نیست )))