خبرها حاکی از آن است که شاسیبلند جدید سئات در کارخانه اشکودا واقع در جمهوری چک تولید خواهد شد. این مدل جدید بر پایه پلتفرم MQB فولکسواگن طراحی شده و ابعادی به اندازه فورد کوگا دارد. انتظار میرود تا در پاییز ۲۰۱۵ شاهد تولید این خودرو باشیم.
شاسیبلند آینده سئات در کارخانه کواسینی اشکودا ساخته خواهد شد؛ کارخانهای که در حال حاضر مدلهای اشکودا سوپرب و رومستر مینی MPV را میسازد. بدیهی است که این کارخانه به یک واحد تولید مدلهای مبتنی بر پلتفرم MQB تغییر خواهد یافت و اشکودا یتی جدید نیز در همین مکان تولید خواهد شد و خودرویی که از آن به عنوان «شاسیبلند ۷ سرنشینه لوکس» یاد شده، جای مدل سوپرب را خواهد گرفت. تحلیلهای مالی نشان میدهد که کارخانه کواسینی از هزینههای کم، بهویژه در هزینه ساعت کاری کارگران سود میبرد. گفته میشود که این هزینه نصف معادل آن در اسپانیاست و همینطور کمتر از یکسوم معادل آن در آلمان است. در همین حال، کواسینی یک خط تولید ذخیره به دلیل کنسل شدن اشکودا ۷ سرنشینه MPV دارد که میبایست از آن استفاده کند. این خودروی شاسیبلند که بیشتر عناصر طراحیاش را از کانسپت IBX گرفته است، بیش از هر مدل دیگری میبایست به سئات کمک کند. سئات درحال حاضر تنها کمپانی زیانده در گروه خودروسازی فولکسواگن است. شاسیبلند کامپکت یکی از کلاس خودروهایی است که بیشترین رشد را در بازار اتومبیل جهان در چند سال گذشته داشته است و کمپانی اسپانیایی برای ماندن در صحنه رقابت، به آن دل بسته است.۳۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
زیگما
۲۳ خرداد ۱۳۹۳بچه ها جاتون خالی
در کنار دریای خزر
شوید پلو با ماهی بر بدن زدم
سالار هم کنارم پارک شده
خدایا این حالو از ما نگییییییر
شاهین
۲۳ خرداد ۱۳۹۳داداش جای مارو هم خالی کن!
منم یه چشمم به جزوه،یه چشمم به پدال! سالار کدومه زیگما؟ GLI رو میگی؟
sahand
۲۳ خرداد ۱۳۹۳شاهین اگه یه کمپین درست میکردیم,که امتحانات وسط جام جهانی نیوفته الان وضعمون این نبود!
شاهین
۲۳ خرداد ۱۳۹۳زیادم فرقی نمیکرد ها! چون امتحانا میومد عقب و درس هارو فشرده تر میگفتن،از اون ور هم فرجه ای نداشتیم! الان باز یه بهونه ای داریم که اگه پاس نشدیم بیفتیم به دست و پای استاد که : استاد داشتیم جزوه میخوندیم که یهو جام جهانی شروع شد و ما هم نتونستیم خودمونو کنترل کنیم و همه ی فوتبال ها رو دیدیم! استاد دلش به رحم میاد و نمره میده!!! البته دوستان دقت کنین که اینایی که نوشتیم فقط واسه پسرها هستش!
دانشجویان دختر نیازی نیست که این همه نوشته رو حفظ کنن فقط کافیه بگن: استاااااااااااااااااااااد :D
رضا
۲۳ خرداد ۱۳۹۳همون استااااااااااد گفتن دخترا دل سنگ هم آب میکنه چه برسه به استاد مرد!
PEUGEOT
۲۳ خرداد ۱۳۹۳شاهین خیلی قشنگ گفتی
خیلی حال کردم
استااااااااااااد!!!!!
شاهین
۲۳ خرداد ۱۳۹۳پژو خیلی مخلصم! ;)
Ehsan
۲۳ خرداد ۱۳۹۳آی گفتی زیگما ، تو این گرما هم چه میچسبه لب ساحل باشی
مک میسل
۲۳ خرداد ۱۳۹۳سالارت کیه؟؟؟؟؟؟//مدل؟
زیگما
۲۳ خرداد ۱۳۹۳سالار یه سانتافه 2014 است که البته مال من نیست!
سالار من تو خونه خوابه….
Japan & Germany
۲۳ خرداد ۱۳۹۳زیگما مارو بردی تو حال ،دمت گرم
لب غروب ، دم ساحل ، با رفقا ، قلیون 2 سیب ، قایق موتوری ، اژدر ما هم که جون میده باهاش بری ساحل ، ماشینایی که گیر میکنن رو باهاش بکسل کنی
امید
۲۳ خرداد ۱۳۹۳انشاالله قسمت همتون بشه لب ساحل با سالار به قول زیگما
PEUGEOT
۲۳ خرداد ۱۳۹۳زیگما خوب داری خوش می گذرونی یادی از ما هم نمی کنی!!!!!
زیگما
۲۳ خرداد ۱۳۹۳در قلب ما جای دارید ….
VAHID JINPACHI
۲۳ خرداد ۱۳۹۳ای زیگما جون..
چه طوری توو این گرونی رفتی لبه ساحل و ماهی خوردی ..
چطوری از گلوت پایین رفت ..من موندم
خوش به حالت…..
زیگما
۲۳ خرداد ۱۳۹۳ای بابا مگه ماهی گرونه؟
mahsa
۲۴ خرداد ۱۳۹۳زیگما از بالا تا پایین پیامارو خوندم ما نبودیم خوب سایتو گرفتی تو دستتا
حالا اگه من از ساحل میحرفیدم همه میگفتن اینجا چت روم نیس حالا بازم منم طرف تو ام دو روز دیگه امتحان فیزیک دارم 5 روزه از بس فیزیک خوندم خل شدم ساحل که نوشتی واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم
منم ساحل میخوام
شلبى
۲۳ خرداد ۱۳۹۳دوستان ب جاى ما خوش بگذره زیگما جان
sorena scirocco
۲۳ خرداد ۱۳۹۳نمای عقبش خیلی زیباست،ساده بدون هیچ چیز اضافی،از اون ماشینایی که خیلی دیر خسته کننده میشه،البته اگه نمونه تولید انبوه هم مث همین کانسپته باشه
انزو
۲۳ خرداد ۱۳۹۳طراحیش خیلی خام هس.مخصوصا با این رنگ.روح نداره.یه جوریه.
Ehsan
۲۳ خرداد ۱۳۹۳کانسپش که جالب شده ولی از نمای داخلیش که من چیزی متوجه نشدم مخصوصا با اون قسمت نمایشگر پشت فرمون
NASSY
۲۳ خرداد ۱۳۹۳پیداس که سئات بدجور دورخیز کرده برای فرار از ورشکستگی !!!
(طراحیش بیرون و داخل ماشین خیلی ساده و شیک هست(اکه از تولید همینجوری از اب در بیاد , عالیه))
خیلی خیلی خیلی ساده و شــــــــــــــــیک (طراحیش خسته کننده نمیشه)
مصطفی
۲۳ خرداد ۱۳۹۳پدال تو رو خدا یکم مطلب در مورد ماشین های تو بازار هم بذار و با هم مقایسه شون کن مثل الان ما موندیم کرولا بخریم یا الانترا.اینا به درد بقیه هم میخوره.مطلب در مورد ماشین هایی که ما رنگشو نمیبینیم بد نیست ولی نه اینقدر
Japan & Germany
۲۳ خرداد ۱۳۹۳مصطفی جان کرولا رو چشم بسته بگیر ، الانترا الآن با این که حدودا 1 ساله اومده تو بازار ایران ولی طراحیش از چشم افتاده ، کیفیتش هم به پای کرولا ننیرسه ، اینو من نمیگم ، جی دی پاور میگه ، لوگوی تویوتا هم که می ارزه به 1000 تا کیا و هیوندای ، مصرف سوخت کرولا هم از الانترا پایین تره ، سواری و نرمی کرولا هم بهتره
من اگه جای شما بودم با 120 میلیون بودجه یا سیویک میخریدم یا کرولا یا میتسوبیشی لنسر
مصطفی
۲۳ خرداد ۱۳۹۳بله منم با شما هم نظرم اصن ابهتی که تویوتا داره کره کجا داره ولی پدرم گیر داده به قشنگی الانترا!!
Japan & Germany
۲۴ خرداد ۱۳۹۳کرولا 2014 که از الانترا قشنگ تره ، همینطور سیویک و لنسر
Ehsan
۲۳ خرداد ۱۳۹۳البته واضح و مبرهن است که کرولا
مهدی ف
۲۳ خرداد ۱۳۹۳طرف یک طوری قیافه گرفته انگار کنار مرسدس جی کلاس واستاده
رضا
۲۳ خرداد ۱۳۹۳بایدم بگیره
اولین شاسی بلند سیات رو ساخته دیگه
sina
۲۳ خرداد ۱۳۹۳همیشه طراحی های این 2 تا شرکتو دوست داشتمو دارم. حالا باید ببینیم ترکیب این 2 تا چی از آب در میاد …
امید
۲۳ خرداد ۱۳۹۳بد نیست طراحیش ولی ادمو جذب نمیکنه مشخصات فنی هم که چیزی نگفتی در موردش تا بدونیم چی به چیه
امید
۲۳ خرداد ۱۳۹۳خودروسازان قیمت جدید خودروها را نپذیرفتند
شورای رقابت سرانجام قیمت جدید خودروها را با افزایش ۳.۷ تا ۶.۹ درصدی اعلام کرد.
البته نکته قابل توجه در قیمتهای اعلام شده از سوی شورای رقابت پایینتر بودن قیمت جدید برخی از خودروها از قیمتهای فعلی آن است.
دبیر انجمن خودروسازان ایران در این باره میگوید: ما قیمتهای اعلام شده از سوی شورای رقابت را قبول نداریم و اعتراض خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت منعکس کردهایم.
احمد نعمتبخش با بیان اینکه طبق قانون شورای رقابت تنها باید فرمول قیمتگذاری را ابلاغ کند و حق تعیین قیمتها را ندارد، خاطرنشان میکند: نکته عجیب در قیمتهای اعلامی آن است که قیمت جدید برخی از خودروها پایینتر از قیمت فعلی آن است.
قیمت جدید خودروها
قیمت جدید خودروها
وی ادامه میدهد: همچنین در حالی که استاندارد آلایندگی یورو ۴ اجباری شده اما شورای رقابت هزینه مربوط به این استاندارد را به عنوان آپشنهای اختیاری اعلام کرده است.
عبدالله بابایی – معاون فروش و بازاریابی گروه صنعتی ایران خودرو – نیز در این باره به ایسنا میگوید: درصدهای اعلام شده از سوی شورای رقابت برای افزایش قیمتها جای بررسی دارد.
وی با بیان اینکه هنوز فرمول جدید از سوی شورای رقابت به ما ابلاغ نشده است، خاطرنشان میکند: پس از ابلاغ فرمول، قیمتهای جدید را محاسبه و به شورای رقابت اعلام خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، به نظر میرسد با مواضع جدید خودروسازان حاشیههای مربوط به افزایش قیمت خودروهای داخلی همچنان ادامه خواهد داشت.
sadegh
۲۳ خرداد ۱۳۹۳از طراحیش خوشم اومد، قشنگه
موندم شبیه چه ماشینیه؟؟ الان مغزمو درگیر کرده، نمیدونم چرا اینقد آشناس؟!
Ahmad..F12
۱۳ اسفند ۱۳۹۳صادق جان طراحی عقبش منو یاد لینکلن میندازه :)
تورورنمیدونم
597ahmad
۲۳ خرداد ۱۳۹۳صادق جان به نظرم ظاهر کلیش شبیه sportage
sadegh
۲۳ خرداد ۱۳۹۳آره احمد جان، یه جورایی شبیه اسپرتیجِ
پشتش هم کمی شبیه سانتاف اس، حالت کلیِ چراغ هاشم یکمی به آئودی نزدیکن
(البته توی طراحیِ امروزه، این شبیه بودن ها تا حدودی عادیه)
P.G
۲۳ خرداد ۱۳۹۳طراحى بیرونش فاقد هیچگونه روح و خیلى ساده ست و تو بعضى نماها مثل جلوى ماشین بیشتر شبیه ماکتِ تا ماشین!
سارا
۲۵ خرداد ۱۳۹۳ix35 !!!!!!
من فکر کردم مطلب درباره هیونداست !!!!