جنرال موتورز اروپا برای رقابت با خودروهای کوچکی مثل فیات ۵۰۰ و مینی، از کوچکترین عضو خانواده اوپل-واکسهال پرده برداشت. آدام برخلاف رقبای انگلیسی و ایتالیایی خود، چهره ای نسبتا مدرن دارد و این می تواند نقطه تمایزی برای آن باشد.
اوپل آدام (Opel Adam) تنها ۳.۷ متر طول دارد و عرض آن هم ۱.۷۲ متر و فاصله بین دو محور ۲.۳۱ متر است. بنابراین این هاچ بک سه درب از فیات ۵۰۰ اندکی بزرگتر اما تقریبا در حد و اندازه های مینی است. فضای داخل اتاق هم برای چهار سرنشین کافی بنظر می رسد.
چراغهای جلو با سیستم کاهش مصرف انرژی و چراغهای روزتاب، هماهنگی مناسبی با جلوی خودرو دارند. طراحی مدرن و زیبا به داخل کابین نیز راه یافته است. از نکات برجسته در طراحی داخلی این خودرو می توان به صفخه نمایش هفت اینچی لمسی و سیستم نورپردازی داخلی آن اشاره کرد. سیستمهایی مثل دستیار پیشرفته پارک، سنسورهای اولتراسونیک برای نقاط کور، ناوبری، پورتهای اتصال به گوشی های هوشمند که امکانات آنها را روی صفحه نمایش ماشین در اختیار شما قرار می دهد و از این قبیل در اوپل آدام قابل ذکر می باشند.
برای پیشرانه اوپل آدام سه گزینه درنظر گرفته شده است. موتور ۱.۲ لیتری ۶۹ اسبی و ۱.۴ لیتری با دو نوع تنظیم و خروجی ۸۶ اسبی و ۹۹ اسب بخار که هر سه با یک گیربکس پنج سرعته دستی و سیستمهایی نظیر استارت-استاپ و تکنولوژی اکوفلکس برای افزایش بهره وری سوخت ارائه می شوند. طیف وسیعی از چرخهای قابل انتخاب استاندارد تا اسپرت ۱۵ تا ۱۸ اینچی، وظیفه انتقال نیرو به جاده را بر عهده دارند. در آینده اوپل آدام با موتور توربوشارژر و گیربکس شش سرعته دستی هم ارائه خواهد شد.
اوپل آدام در سه طیف و کلاس Jam با رنگهای متنوع و شیک و غیر متعارف، Glam با ظرافتهای بیشتر و تنظیمات متفاوت و Slam با انرژی و اسپورت و البته در انواع رنگها و با امکان سفارش تجهیزات و لوازم مختلف و ترکیبهای گوناگون مثلا رنگ متفاوت سقف با بدنه و جنس روکش ها و دکورها و … ارائه خواهد شد.
پاییز امسال و در نمایشگاه خودروی پاریس باید به انتظار معرفی رسمی اوپل آدام باشیم. و البته اولین دستگاه از این خودروها بنام مدلهای ۲۰۱۳ به بازار راه خواهند یافت.
اریا
۲۱ تیر ۱۳۹۱خدایی به این میگن ماشین-
یعنی میشه یه روزی ماهم اینارو سوار شیم ؟
یا باید ارزوشو به گور ببریم؟
همین الان بیاد ایران 60 تا 70 قیمت میخوره
ای بسوزه هی …
مرتضی
۲۱ تیر ۱۳۹۱میخواستم در سایت سایپا یه نظر بنویسم بعد از کلی نوشتن وقتی خواستم ارسال کنم سایتشون ارور داد
[…]
پارسا
۲۱ تیر ۱۳۹۱فقط عکسش می ارزه به پراید هاچ بک!
خودم
۲۱ تیر ۱۳۹۱ای کاش دنده اتوماتیک هم داشت..گرچه ما هیچ وقت نمی تونیم اینا رو سوار شیم :(
alireza
۲۱ تیر ۱۳۹۱برای من جالبه که کمپانی Vauxhall خودرویی همین شکل و هم زمان وارد بازار کرده!
با نام:Vauxhall Adam
برای دیدن تصاویر به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
http://www.netcarshow.com/vauxhall/2013-adam
Reza
۲۲ تیر ۱۳۹۱واکسهال و أپل هردو متعلق به GM هستند و مدلهای مشابه دارند. أپل در اروپا فروخته میشه و واکسهال بیشتر در انگلیس. در مواردی واکسهال، أپل و بیوک مدل مشابه دارند که در بیوک رگال نامید میشه اما درواکسهال اینسیگنیا.
شیما
۲۱ تیر ۱۳۹۱چه رقابتی شده تو این کلاس ! :))
سجاد
۲۱ تیر ۱۳۹۱به خدا دهنم باز مونده.بد جوری خوشگله این لامصصب.
ماهم مجبوریم با ماشین های عهد بوق و صد البته تکنولوژی های مدرن کشور دوست و برادر سر کنیم.
ای خاک
Farshid
۲۱ تیر ۱۳۹۱بابا خیلی با حاله……
ولی یه چندتا اشکال داره ۱- دست ما بهش نمیرسه۲-خیلی کوچیکه من تو جا نمیشم۳- سقفش سوراخ سوراخه۴- اتوماتیک نیست
mory
۲۱ تیر ۱۳۹۱ای بابا چرا اینارو نمیارن به جای پراید مونتاژ کنن اهههه…
آهان چون تو ایران […] ما رقابت معنایی نداره
محمدعلی
۲۱ تیر ۱۳۹۱تو ایران یه ماشین درست می کنن اینا جز آپشن هستند
لاستیک
بدنه
فرمان
صندلی
بالابر شیشه
بوق
کولرررررررررررررررررر
بخاری
مسولین از این جیگلو خجالت بکشید 40 ساله دارید خودرو میسازید مثل این جیگلو ساختید ؟؟؟؟؟؟
galardo
۲۴ تیر ۱۳۹۱چند روز پیش یه تندر ثبت نام کردیم تو مشخصاتش نوشته بود. :
تندر90اى دو لوکس بنزینی یورو 4 با گیربکس معمولی و کف پای جدید.
ببین اینا چقدر بدبختن که کف پاى ماشینو آپشن حساب میکنن. واى خدا. واى, واى
محمدعلی
۲۱ تیر ۱۳۹۱خودروی ملیتون 200 تا بیشتر نمیره این فسقلی 220 تا میره
نتیجه
جمع کنین کاسه کوزتون رو
امیر
۲۱ تیر ۱۳۹۱خدارو شکر چیزی ازشون نمونده….
206 تیپ2 امروز به مرز 19 میلیون رسیده!!!
پراید هم 11 میلیون !!!
لیاقت ندارن دیگه،بعد از 60 سال خودرو اندازی به مردم بیچاره هنوزم به فکر سود بیشتر هستن،ABS و 2 کیسه هوا میشه آپشن فرغونهای ما.
البته همش تقصیر مردم ماست،فقط کافیه 1 ماه آشغالهای […] و […] خریداری نشه،اونوقت می رن یه فکری به حال آشغالهاشون می کنن یا حداقل مجبور میشن خط تولید گوگولیهایی مثل ADAM خریداری کنن…..!
فکر کنین جای پراید، ADAM تو همه خیابونا باشه….!!! :) :))
galardo
۲۴ تیر ۱۳۹۱آقا محمدعلى مگه قراره همه 220تا رو بره. واسه پراید 180تا سرعت گذاشته مگه میتونه بره. ولى باشه کاسه کوزه هامونم جمع میکنیم.
خودم
۲۱ تیر ۱۳۹۱حالم گرفته شد،ترمزای عقبش کاسه ایه o.0
این خساست از اپل بعید بود :(
علی
۲۲ تیر ۱۳۹۱نه خواهشا نگران نباشید جهت اطلاع این خودرو اپل هست کمپانیش از جنگ جهانی داره خودرو طراحی میکنه خواهشا بز با دید ایرانی گری به ماشین نگاه نکنیم آدام اپل یک خودرو مینی هست با یک سری شاخصه برای این سطح کلاس خودرو اگه طاراحان این خودرو احساس میکردن ترمز عقب دیسکی لازم داره مطمئن باشید انجام میدادن آخه چرا ما تو ایران نمیخوایم یکم بفهمیم بابا اینجا در باره مزدا2 بحث میشه نظر میدن موتورش ضعیفه !!! یا اونم ترمز عقبش کاسه ای هست یعنی ما ها از اپل یا مزدا بیشتر میفهمیم با این وضع خودروسازیمون !!! پنه پس رو مزدا2 موتو3200 میخوای بزارن !!! بابا هر خودرویی با توجه به کلاس تعریف شده برای خودش یک امکاناتی داره یکم با آگاهی نظر بدیم تا کمتر این کمپانی های […] وطنی کلاه سرمون بزارن !!!!!
خودم
۲۲ تیر ۱۳۹۱نگران من یکی نباش عزیزم.من تا حالا نخریدم و مطمئن باش هرگز از گاری سازی های وطنی ماشین نخواهم خرید.
خودم
۲۲ تیر ۱۳۹۱ببخشید منظورم گاری بود :)
خودم
۲۲ تیر ۱۳۹۱دوست عزیز من استفاده از ترمز کاسه ای رو واسه این خساست می دونم چون در آینده قراره موتور توربوشارژ رو این ماشین گذاشته بشه که این ترمز به نظر من نمی تونه پاسخگوی اون قدرت باشه.(شایدم روی مدل توربو ترمزه دیسکی بذارن:)
ضمن این که من هر وقت در مورد ماشین خارجی نظری می دم اصلا ذهنتو رو داخلیا نیار که من جزو….حسابشون نمی کنم. :D
a-x1
۲۱ تیر ۱۳۹۱مینی یعنی این :D
اوپل آدم
علی
۲۲ تیر ۱۳۹۱ببخشید میفهمم آخه من تو بخش مزدا2 رو هم خونده بودم بعد امدم اینجا دیگه دید یکم عصبانی شدم معذرت میخوام منظورتون آخه معلوم نبود بله واسه اون مورد درست میگید ولی مطمئن باسید اینا بلدن چه کار کنن خدا وکیلی ببینید اوپل چقدر تنوع خودرویی داره کورسا و آسترا و اینزیگنیا و آگیلا و زفیرا و… هیچ کدومم مثل هم نیستن هر کدام جوابگو یک سلیقه و یک سطح امکانات اینها صاحب صنعتن حالا شما برو ببین ملت چه جوری راحت اوپل مزدا آئودی همینجوری ایراد میگیرن بابا من از این ناراحت میشم آخه ماها تو ایران مردممون آخرین حد حرفه علمیشون اینه : نه فلان ماشین راه نمیره !!!!!! آخه یعنی چی این حرف بیخیال ایشالاه که سوار همچین ماشینهایی بشیم همه با هم.
خودم
۲۳ تیر ۱۳۹۱من 9کرتم :)
فرید
۲۲ تیر ۱۳۹۱علی جون شما درست میگی، مزدا2 با اینکه ماشین خوبیه و سبک و کوچکه ولی ترمزگیریش چندان خوب نیست.
رویوهای خارجی رو مشاهده کنید تست هایش موجود است.
سید علیرضا
۱۷ مرداد ۱۳۹۱این ماشین اسپرت ذاتی است
alireza
۸ آبان ۱۳۹۲من که کففففففف کردم از دیدنش !!! یعنی بعد از این وانت نیسان گازوییلی که خریدم ماشین بعدیم این اپل خشمله…..
SINA
۲۲ مرداد ۱۳۹۳جالبه بدئنید این خودرو تا چند ماهه دیگه وارد ایران میشه…شرکت توان خودروی جی قراره این مدل و چند مدل دیگه مثل موکا که شاسی بلنده,کورسا که هاچ بکه,و اینسیگنا و آسترا رو وارد ایران کنه…تو نمایشگاه خودروی شیراز هم ازشون رونمایی کرده…بجای بحثای ناامید کننده کمی تحقیق کنید و برید چندتا نمایشگاه سر بزنید…