هایما S7 از زمره بلندقامتان جنجالی شرقی در خطه ایرانزمین به شمار میآید. این کراساوور نسبتاً ناشناخته، بهرغم تمامی پیشبینیها توانست در بازار داخلی کشورمان تا اندازه زیادی موفق ظاهر شود و عمده مالکانش را هم از خود راضی نگاه دارد. حال شرکت ایرانخودرو قصد آن نموده که نسخه توربوی آن را نیز به بازار عرضه کند و از همین رو چند وقتی ست که به تست فنی آن در خیابانهای شلوغ پایتخت مشغول است.
هایما S7 توربو که در بازارهای جهانی با نام هایما NEW S7 عرضه میشود نمونهای فیسلیفت از نسخه فعلی این مدل به شمار میآید و برای نخستین بار، در ماه فوریه سال ۲۰۱۵ میلادی در بازار چین پا به عرصه وجود نهاد. در قیاس با نسخه فعلی، هایما S7 توربو از چراغهای کاملاً نوینی سود میبرد، چراغهایی که نواری از LED را در دل خود جای دادهاند. از طرفی جلوپنجره این خودرو نیز کاملاً تغییر کرده و یکسری از نوارهای کرومی عمودی را در دل خود جای داده است، نوارهایی که حالتی آبشارگون به خود گرفتهاند و چهره گیرایی را به ناحیه جلو هدیه دادهاند. سپر جلو نیز قالب جدیدی به خود گرفته و پیرامون مه شکنها را هم یک هوزینگ کرومی احاطه نموده است. در نیمرخ، رینگها چرخها به تمامی دستخوش تغییر شده و باربند سقفی نیز متحول گردیده است. در قسمت عقب هم سپر و دیفیوزر مربوطه کاملاً تعویض و فرم مدرنتری را به خود گرفتهاند و خروجی اگزوزها نیز فرم مستطیلی شکل را پذیرا شدهاند. تمامی این موارد در کنار یکدیگر چهره اسپرت و با صلابتی را برای نومولود شرقی به ارمغان آورده است، چهرهای که تااندازهای آدمی را به یاد همتایان ژاپنی آن میاندازد. هایما S7 توربو در بازارهای جهانی با رنگهای جدید و متنوعی عرضه میشود که ازجمله میتوان به سفید الماسی، قهوه طلایی، مشکی سیر، ارغوانی و…اشاره داشت. به امید آنکه چنین تنوع رنگی در نسخههای مونتاژ داخل نیز شاهد باشیم.
اما مهمترین تغییر در بخش تجهیزات فنی هایما S7 این خودرو رخ داده است، جایی که پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۴۸ اسبی و ۱۸۰ نیوتن متری نسخه فعلی، موضع خود را به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو ۱۸۸ اسب بخاری با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تفویض نموده است. منبع پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو از کمپانی میتسوبیشی ژاپن است و بنا به ادعای وبسایت شرکت هایما، پیشرانه مذکور ۱۰ میلیون کیلومتر تست جادهای واقعی را برای تست کارایی و دوام از سر گذرانده و ۴۰ ماه نیز صرف تحقیق و توسعه آن شده است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو از یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک بهره میبرد که قابلیت تعویض بهصورت دستی را نیز داراست، این گیربکس اساساً ساخت کشور کره جنوبی است.
هنوز قیمت و مشخصات نسخه تولیدی هایما S7 ایرانخودرو بهصورت دقیق منتشر نشده است. اما اگر هایما S7 به بهای مناسبی به دست مصرفکننده نوعی برسد میتواند خیلی از معادلات فعلی بازار را تغییر دهد. برای کسب اطلاعات تکمیلی میتوانید مقالهی جامع هایما S۷ و اس ۷ پلاس ایران خودرو؛ مشخصات فنی، قیمت و هرچه لازم است بدانید را مطالعه کنید.
منابع:
EN.HAIMA.COM
CARNEWSCHINA.COM
و…
KING 918
۲۹ آذر ۱۳۹۵1.8 لیتری توربو 188 اسب بخار زیاد خوب نیست گشتاور هم باز با موتور قبلی اخالاف زیادی نداره
همون موتور 2لیتری رو باید توربو میکردن ……..
(بنده تجربه رانندگی هایما رو دارم )سواری خوبی نداره اما امکاناتش نسبت به قیمتش خوبه کیفیتش هم نسبت به هم قیمتاش یه مقدار پایین تره اما امکانات رفاهیش راضی کنندس …
چیزی بشتر از همه نظرمو جلب کرد سیستم صوتی ماشین بود نسبت به قیمت خیلی کیفیت خوبی داشت …
فرامرز
۲۹ آذر ۱۳۹۵هایما رو نمیشناسم ولی گلف با موتور ۱.۲ توربو ۸۴ اسب تولید میکنه در حالیکه با موتور تنفس طبیعی میشه به قدرتی بالاتر از این رسید. هدف از بکارگیری توربو همیشه افزایش اسب بخار نیست و میتونه به منظور کاهش مصرف یا فراهم کردن گشتاور تو دورهای پایین تر بکار بره
KING 918
۲۹ آذر ۱۳۹۵ببین فرامرز جان حرفت یه جورایی درسته اما گلف با یه SUV یا کراس اوور فرق میکنه
این ماشین سنگین وزنه استفاده از موتور ضعیف برای این ماشین یعنی همون مصرف سوخت بیشتر هیچ سودی نداره که هیچ ضرر هم داره
KING 918
۳۰ آذر ۱۳۹۵یعنی فدای این لایک و دیس دادن پدالم
اول دیس میگیری بعد دوباره لایک …….
الان اینو چی
امپراتور لامبورگینی
۲۹ آذر ۱۳۹۵عقبش یک کپی بی شرمانه از BMW هست.
.
در مورد توربو، BMW که BMW هست، بنزین ایران بهش نمیسازه و باید روغن موتور زود به زود عوض کنی..، خدا به سورن و دنا و هایما توربو و خریدارانشون رحم کنه.
امپراتور لامبورگینی
۲۹ آذر ۱۳۹۵به نظر من ماشین ایرانی و چینی، تا وقتی سازندگان به فکر بالا بردن کیفیت نیستند و فقط میخوان فروش افزایش بدن ، هرچقدر امکاناتش کمتر، بهتر …
هر چقدر به این ماشین ها امکانات اضافه بشه، دردسرها بالا میره و هزینه ی تعمیرات سنگین میشه.
من به شخصه اگر مثلا هایما اس 7 یا دنا توربو، یا جک S5 ، داشته باشم، 500 اسب بخار هم که قدرت داشته باشه ، جرات نمیکنم به ماشین فشار بیارم… چون میدونم این ماشین ساخته نشده تا منو راضی نگه داره… اندک فشاری بهش بیاری بیچارت میکنه.
در حالی که اگر مثلا Lexus ES350 داشته باشم، از همه ی قابلیت ها و 275 اب بخارش استفاده میکنم… چون میدونم ناامیدم نمیکنه و به خرج نمیافته…
ماشین ایرانی و چینی ، همین که به سلامتی راه بره و خرج رو دستت نذاره ، باید خیلی خوش شانس باشی.
من اگر دنا معمولی داشته باشم هم تو جاده 110 میرم، دنا توربو هم داشته باشم 110.
برای همین در ماشین ایرانی و چینی ،همیشه انتخاب من گیربکس دستی و تنفس طبیعی هست.
اگر بخوام راحت باشم و خودم و همسفرانم لذت ببرن، ترجیح میدم ماشین کره ای یا ژاپنی بخرم تا این که پول خرج امکانات ماشین ایرانی و چینی کنم.
sunmartin
۲۹ آذر ۱۳۹۵کامنت شما فوق العاده بود این نظر من هم اشت واقعا نمیشه به چینیها اعتماد کرد در ایران خودورها ی کارکرده ژاپنی و کره ای حتی د رنمونه کارکرده بسیار قابل اعتماد تر هستند
امیر
۶ دی ۱۳۹۵چرا به کپی بودن محصولات چین گیر میدیم؟؟؟ اون وقت باید گفت سورنتو کپی بیشرمانه از ولوو داشته یا ازرا ۲۰۱۶ از دوج چارجر.
وحید
۲ خرداد ۱۳۹۶بنزین ایران بهش نمیسازه؟؟؟؟؟ببخشید.لطفا کمی در مورد پروسه تولید بنزین تو پالایشگاهها تحقیق فرمایید…دانش فنی طراحی همه پالایشگاهها در دنیا اولا آمریکاست و بعد یک یا دو کشور اروپایی.یعنی صاحب لیسانس اونا هستند و فرمول بنزین در تمام دنیا یکی است…..
ASA
۲۹ آذر ۱۳۹۵همه چیز بر وفق مراد پولدار هاست
به امید خدا درست میشه
كوروش
۲۹ آذر ۱۳۹۵قطعا قطعا
حرفم شاید عجیب باشه اما ازین که مردم خودرو چینی می خرند خوشحالم دلیلن اینه که تا چند سال پیش کم نبودند افرادی پژو ۴۰۵ رو با بنز مقایسه می کردند و ایمنی و رفاه و….. در اولویت ۱۰۰۰ هم نبود
اما با فراگیر شدن چینی ها خیلی هادیدند نه می شه ماشین بهتر هم بجز این لگن سازا سوار شد دیدند ایمنی بیشتر مهمه ، داشتن ایمبولایزر براشون مهم شد و… همین باعث شد این مونتاژ کارهای وطنی حتی به دروغ تغییراتی در حودرو هاشون بدن و این روند کمی بهتر بشه شک نکنید همین افراد فردا روز خواهان تغییر خودرو شون بشوند نکات دیگه ای رو ملاک قرار می دهند و این خودش می تونن امیدوار کننده باشه
sunmartin
۲۹ آذر ۱۳۹۵هایما s7 جزو معدود چینی هایی است که با بهره گیری از طراحی هیوندای سانتافه ساخته شده و انصافا طراحی بسبار زیبا اتاق و شاسی هماهنگ و آپشن های بسیار خوبی دارد در مقایسه با چری تیگو 5 و چری ایکس 33 نیو هایما اس یک خودروی با کیفیت محسوب میشود این خودرو کیفیتی بمانند جک اس 5 دارد این یک تجربه شخصی بود
که با هرودی این خودرو ها داشتم مدل اخیر که دارای گیربکس و انجین کاملا ساخت کره جنوبی است به زعم بنده با فروش بسیار بالایی مواجه میشود و حتی بازار جک اس 5 را بدلیل قدرت بیشتر و قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش گسترده تر بواسطه نمایندگی های ایران خودرو و شرایط بسیار خوب فروش ایران خودرو خواهد گرفت و جک اس 5 یا باید قدرت پیشرانه را که الان 176 اسب بخار اسمی است (جایی که با درگ جک اس 5 مدل 95 و یک دستگاه هیوندای توسان 5 سال کارکرده تفاوت چندانی در شتاب جک از خود نشان نمیدهد) افزایش دهد و یا بفکر تعدیل قیمت کذایی خود باشد این بک خودروی موفق در بازار تشنه ایران است که اگر قیمتگذاری صحیحی بروی آن شکل پذیرد و شرایط اقساط کما فی السابق باشد میتواند بهمراه 207 و 301 و 2008 و 208 برگ های برنده ایران خودرو باشد با راهکاری که شرکت ایران خودرو در پیش گرفته سال آینده بصورت قطع سود سرشاری را نصیب خود میکند
Continental
۲۹ آذر ۱۳۹۵S5 بهتره شاید قدرتش ۱۰ تا کمتر باشه ولی گشتاوردش بیشتره و وزنشم کمتره شتابش بهتره من اس ۵ انتخاب می کنم چون بازارشم عالیه بعد این قدر از س۵ بد نگین من سوارش شدم واقعا شتابش عالیه ix35 رو میشه راحت تو درگ باهاش گرفت.
continental
۲۹ آذر ۱۳۹۵و من 50 هزارتا تا الان باهاش کار کردم هیچ مشکلی براش پیش نیومده خدار شکر
Ali
۱۰ اسفند ۱۳۹۵مشکل همین جاست
اکثر دوستانی که تعریف می کنند ، تجربه رانندگی نهایتاً پنجاه هزار کیلومتری دارند
شخصاً با تندر ۹۰ نزدیک دویست هزار کیلومتر بدون درد سر رانندگی کردم
الان میخوام جک j5 بخرم ، همه تعریف می کنند ولی نهایتاً سی هزار کیلومتر راه رفتند ۹۰
وحید
۲ خرداد ۱۳۹۶من هم با پیکان جوانان دو بار کیلومترشو صفر کردم ،،،هنوز پلاتین فابریک روشه!!!!!!!!!!?.چی میگیم اخه؟؟؟؟؟بحث. بحث. هایما توربو اتوماتیک هست.فقط
یاسین
۲۹ آذر ۱۳۹۵برند خیلی تازه کاریه نمیگم ماشین بدیه ولی اعتماد به یه برند چینی تازه کار یکم سخته اما در هر صورت قیمتش تعیین میکنه موفقیتشو اگه اینو زیر قیمت جک اس 5 قیمت بزارن موفق میشه چون قبلا بهونه خریدارای این رده قیمتی بازار میگفتن جک بهتر از اینه چون قدرتش بیشتره ولی خب این با قیمت کمتر امکانات بهتری ارائه میداد خب نتیجه این میشه که اگه این با این حد قدرت که قابل قبولتره با قیمت کمتر جک بیاد به قول نویسنده معادلات زیادی رو به هم میریزه
اکبر66
۱ دی ۱۳۹۵بعد از 50 سال درایرانخودرو هم تحولاتی داره پیش میاد .مدل های جدید میاره..
سعید
۱ دی ۱۳۹۵در پاسخ به دوستانی که میگن هایما یه خودروی سنگینه و موتور 1.8 توربو براش کمه و پرمصرف خواهد بود ، باید بگم که الان
جک اس 5 اتوماتیک با یه موتور دولیتری و قدرت 174 اسب : 1580 کیلوگرم وزن داره
هایما اس 7 اتوماتیک با موتور 1.8 توربو و قدرت 188 اسب : 1545 کیلوگرم وزن داره
سانتافه 2017 هم قراره در مدل 2017 با موتور دو لیتری توربو با قدرت 240 اسب بیاد بیرون که وزنش 1681 کیلو گرم هست .
پس میبینیم که نسبت موتور هایما و وزنش در مقایسه با جک رقم بهتری هست – نسبت سانتافه هم اگه از هر دو اینها بالاتره ، خوب 260 میلیون تومن پولشه ، این یعنی تغریبا سه تا هایما یا جک …
و اما گشتاور !!!
نسبت مستقیمی بین موتور و نوع گیربکس در به وجود آووردن گشتاور وجود داره – همونطور که جک دنده ای 230 نیوتون متر گشتاور داشت و در مدل اتومات به خاطر سنگین تر بودن گیربکسش این عدد با موتور مشابه به 260 نیوتون متر افزایش پیدا کرد ، همین حالت در هایما میتونه با نزدیکتر شدن نسبت دنده ها از 230 نیوتون متر بیشتر بشه ولی به شرط اینکه به نسبت وزن خودرو ، نیاز به چنین کاری باشه . متشکرم
سعید
۱ دی ۱۳۹۵اگه امکاناتش مثل مدل اتومات فعلی کامل باشه یعنی صندلی برقی و کیلس و استارتر موتور رو در مدل توربو از روش حذف نکنن و در تودوزی یه انتخاب دیگه به وجود بیارن (مثلا کاملا مشکی به جای مشکی-مارون فعلی) – چون مدل توربو ظاهر بهتر و موتور قویتری داره و قراره امکاناتی مثل دوربین 360درجه و غیره رو نسبت به مدلهای قبلی (طبق اعلام سایتهای دیگه) بهش اضافه کنن ، در این صورت حتی اگه قیمتش با اختلاف کمی از جک اس 5 اتومات پایین تر باشه – یعنی سال 96 سال دریافت 90 درصد از سهم بازار خرید شاسی بلند چینی تولید داخل توسط هایما اس7 توربو خواهد بود …
Omid
۱ دی ۱۳۹۵تاحالا ماشین از این چینی تر ندیده بودم…
مهدی
۳ بهمن ۱۳۹۵به نظر من خودرو سازان تازه کار سعی میکنن خودروهای با کیفیتی بیرون بدن ما درشهرک اکباتان تهران هستیم چند پارکین اونطرف تر ما یه دونه نکو مدادیشو داره که وقتی از کنار ما رد شد همسرم گفت که این ماشین چی بود که اینقدر بی صدا بود رفتیم ونگاه کردیم دیدم هایما ست خیلی خودروی لوکسی ه در رنج قیمتی خودش اما به نظرم صندوقش یه خورده کوچیکه
Ashkan Fadaeiii
۹ بهمن ۱۳۹۵دوستان فراموش نکنید این ماشین هرچى باشه پشتوانه ى ایران خودرو رو داره و اینکه پشتوانه ى ایرانخودرو که بزرگترین کارخونه ى خاورمیانست دولت هستش
نسبت به ماشیناى mvm ,lifan,,jac و یه سرى چینیاى دیگه قطعاً بیشتر میرزه
بحث ماشیناى ژاپنى،کره اى،آلمانى جداس!!! (بحث پولشم جداس?)
هر ماشینى رو با هم رتبه هاى خودش از لحاظ فنى،آپشن و قیمت مقایسه کنیم لطفاً
علی
۱۱ بهمن ۱۳۹۵چند سال پیش نگاه ما به خودرو های کره یی همین بود دهه هفتاد همه ماشین کره یی مسخره می کردن اون تویوتا و سایرین جولان می دادن
سال ۱۴۱۰ همه ماشین چینی را به ماشین ترک ترجیح می دن
محمد
۲۲ اسفند ۱۳۹۵من چندرuوزی هست هایماتوربوگرفتم ازهرنظرعالی هست توخریدش شک نکنیدهرکسی هم که دیده پسندیده.شتاب وهندلینگ عالی.کیفیت عالی.اصلاباورم نمیشه ایران خودرواین رومونتاژکرده باشه درحدماشین های کره ای هست.ضمنااین روهم بگم که خودم موهاویv8داشتم وبنابدلایلی موهاوی روفروختم والان هایماتوربوگرفتم وکاملا راضی کننده هست.
Reza
۱۳ فروردین ۱۳۹۶من ۲۸ اسفند هایما توربو سری جدید گرفتم و رفتم مسافرت تا الان هم ۱۶۰۰ کیلومتر باهاش راه رفتم به نسبت قیمت ، آپشن هایی که داره و نرمی وبی صدا بودنش عالی عالی هستش و میشه تو جاده روش حساب کرد. به راحتی تو سربالایی های طولانی از تیولی ، سورنتو۲۰۱۷ و … می گذشت . ماشین قبلیم اسپورتیج۲۰۱۴فول آپشن بود البته اون هم خوب بود مخصوصاً که دو دفرانسیل بودولی ۱۵۰میلیون فروختمش و بعد از سوارشدن هایما میگم واقعاً ماشینهایه کره ای به این قیمتا دیگه نمی ارزن
امیر
۲۱ فروردین ۱۳۹۶سلام منم هایما توربو دارم و 1500 کبلومتر باهش روندم و کاملا راضی هستم .نرم بی صدا قدرت و شتاب عالی و مصرف بهینه.
Jobax
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام
اقا در رابطه با هایما من دوستم یکی خرید وقتی نشستم پشتش واقعا حس خوبی داشت شتاب بدک نبود خودم دنا دارم تو شتاب دنارو گرفت که با حجم موتور تقریبا یک اندازه و وزن بیشتر هایما نشون میده توربوش واقعا عملیه خودم جک اس۵ نروندم ولی همین دوستم که موقع خرید جکو تست کرده بود میگفت خیلی خیلی از جک نرم تر و لذت بخش تره صندلیاش راحته هندلینگش خوب بود صدای بیرون کم داخل میومد خلاصه خوبه من ترجیح میدم با این پول تیوولی بخرم یا کپچر حالا با تفاوت مقداری پول اما اگه کسی بین هایما یا جک گیر کرده توصیه دوستانه میکنم هایما بگیره هرچی باشه ایرانخودرو درسته اونم خدمات درستی نمیده و بعضی نمایندگیها خدمات میدن ولی هرچی باشه بهتره کرمان موتوره لوازمش بهتر جک گیرتون میاد اگه چراغ چک روشن شد دیاگش بهتر دسته تعمیرگاهای شهری هست که بفهمید ایرادش چیه و یه چیزا دیگه اصلا اینکه گیریبکس چی کجاییه و موتور چی ماله کجاست اصلا توجه نکنید همشون چینه بدونه شک فقط یه اسم کره ای یا المانی گذاشتن پشتش واسه عوام فریبی مثلا شما خودرو بایک که دیارخودرو تحویل میداد میگفت موتور بنزه گیریبکس بنزه اصلا خودروهای بنزو بایک مونتاژ میکنه ولی اسباب بتزی تر از بایک تو عمرم ندیدم یا جیلی ولوو و بلریانس بی ام دبلیو اینا همش شعری بیش نیست تمام خودروهای چینی خودشونو بستن به یه شرکت بزرگ اما دریغ از حتی ۱درصد کیفیت اونا تنها ماشینه با کیفیت چینی ام جی هست اونم خوب ، نه عالی امیدوارم این پست از طرف منه کوچیکتون که شغلم برق اتومبیل و مکانیکه و بخاطر تکمیل بودنه دیاگام و نرم افزارام رو بیشتر خودروها کار کردم و با صاحباشون صبحت کردم واستون مفید باشه داداشام یدونه اینه بلریانس ۲۲۰ که قیمتش ۴۰ میلیونه ۵۰۰ هزار تومنه یدونه در خامش ۲ میلیونه که از ازرا بیشتره حالا حسابه جک یا هایمارو بکنید به نظر من اگه میتونید و توانشو دارید چینی نخرید و اگه ندارید یه ماشین دسته ۲ خوب مثل مزدا اونته سوناتا ازرا و چیزایی دیگه و اگه صفر میخواید یه ایرانی خوب ارزون قیمت بگیرید یکی دو سال سوار شید تفاوت چینی هم بذاری بانک یا کار کنید وضعیت مالی به لطف خدا بهتر شد برید سراغ کیا هیوندای من تو کارم عیبایی از ماشینه چینی دیدم که واقعا حیف پول مثلا کولر ام وی ام ۳۱۵ نه یک مورد چند مورد بی هیچ دلیلی کمپرسور خورد میکنه و ساچمه و پوسه کله مدار کولرو میگیره باید داشبورد باز شه و کله مدار کولر نو بشه با هرینه نزدیک ۴ میلیون خدایی پراید بهتر نیست؟؟ نه من شما میپرسم ایا ریختن پول در سطل زباله کار خوبیست؟؟؟ خخخخخخخ . از ماست که بر ماست . یا حق
Jobax
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶راستی یه چیزی بچه ها خبرایی از اومدن دوباره ی پروتون به ایران شنیدم اگه بیاد مطمعا باشید که بازارو قبضه میکنه و کلا ماشین چینی جمع میشه این در صورتیه که بتونن تمام مدلها با قیمتای متفاوتشو وارد کنن من یه برسی کردم که قیمتای جهانیش با خودروهای چینی در یه سطحه و حتی کمتر پروتون واقعا خوده میتسوبیشی ژاپنه شما یه نگاه به ۳مدل قبلی بکنید ویرا جن۲ و اون یکی که اسمشو یادم نیست نرمی مصرف کیفیت با ماشینای ژاپنی هیچ تفاوتی نداره قیمتاشم از ۵۰ ۶۰ تومن شروع میشه تا ۱۲۰ تومن وارد بشه بهترین گزینست واسه کسایی که میخوان ماشین تو این رنج بگیرن که همش چینیه و قطعا با کیفیتی بارها بهتر از هر لحاظ .وارد بشه خودتون خواهید دید که چه تحولی میشه . یه نگاه به سایتش بندازید ضرر نمیکنید . پیشنهاد ویژه میشه واسه تمام بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی ها من خودم خیلی خیلی بیشتر کیا و هیوندا قبولش دارم .البته نظر شخصیمه.
نادر افشار
۱۶ خرداد ۱۳۹۶دوستان سلام ، من یه مدل 96 توربو خریدم ، خیلی خیلی راضیم فوق العاده نرم و راحت شتاب خوب و امکانات خوب جادار داشبور فوق العاده با کیفیت و زیبا با پلاستیک نرم داشبورد این ماشین را ببینید مال MG GS با قیمت 158 میلیون هم ببینید داخل ماشین از همه تولیدات چینی که در ایران هست بهتره همه را من دیدم به واسطه شغلم که فروشنده و ترکیب کار رنگ خودرو دراصفهان هستم انواع ماشیها هر روز در فروشگاه میاد.
لطفا دوستانی که ماشینو ندارن و ندیدن نظر ندن . قطعات بررسی کردم گیربکس عالی بدون ضربه دنده عوض میکنه و روش زده هیوندای کره جنوبی البته لگوی هایما هم روشه و سنسور ها روش بوش زده که یکسریش ساخت چینه یکسریشهم زده آلمان ، توربو شارژ میتسوبیشی من از خریدی که کردم راضیم تست شتابم گرفتم رو 10 ثانیه بود
منم مثل خیلی از دوستان از ماشین چینی بدم میومد پشت سرشون هم می گفتم حیف پول که برای این ماشینا می دن ولی از وقتی هایما را دیدم در مغازه متوجه با کیفیت بودنش شدم، نمایندگی آشنا داشتم رفتم با اجازشون به همراه یکی از کارمندان با ماشین رانندگی کردم و همون لحظه تصمیمو گرفتم و خریدم و حالا نظرم نسبت به این برند چینی که البته تولید ایران خودرو هم هست عوض شده دارم بهشون اعتماد می کنم .
دوام و طول عمر ماشین هم بستگی به نحوه استفاده و نگهداری و نوع رانندگی شما داره اگه یه سری چیزها رعایت کنید حتما برای سالها می تونید از هر ماشینی با هر کیفتی ساختی استفاده کنید
آرمین
۳ تیر ۱۳۹۶188 اسب…؟؟؟ پ چرا تو سایت ایران خودرو زده 170 اسب..
علی
۶ بهمن ۱۳۹۶تو سایت ایران خودرو اشتباه زده.
حتی توی کاتالوگهای نمایشگاه اصفهان هم اشتباه چاپ کرده:
قدرت 185 اسب بخاره نه 170 اسب
مصرف میانگین 7/8 لیتر هست نه 9.5
شتاب صفر تا صد 14 نیست بلکه حدود 11 با اتوماتیک و حدود 10 با حالت مانوال هست .
اطلاعات از سایت اصلی شرکت هایما
امین
۵ تیر ۱۳۹۶با سلام خودروی زیباییه و چون سوارش نشدم نظری هم ندارم بالاخره هر انسانی حق انتخاب داره و سلیقه متفاوت . بنه شخصا از این ماشین خوشم اومده و انشاالله پولم که جور بشه میخرمش حالا خیلی از دوستان هم ممکنه از این خودرو خوششون نیاد به نظر اونها هم باید احترام گذاشت
با تشکر
عرفان
۱۸ تیر ۱۳۹۶کپی چیزخیلی بدی هم نیست.به عنوان مثال تویوتاGT86وسوباروBRZروملاحظه بفرمایید
ظاهرشون کپی هم هستن پس اونوقت بایدبگیم سوبارویاتویوتابرندهای آشغالی هستن که کپی میکنند
عرفان
۲۶ تیر ۱۳۹۶من نزدیک1ماه راجع به این خودروتحقیق کردم وبین جک وهایما این روانتخاب کردم.تنهامشکل اساسی این خودروصندوق کوچیکشه بااین که ازجک بزرگتره وطولش بیشتر صندوق تقریبا نصف جک
مجید
۲۲ مهر ۱۳۹۶سلام من هایما اس 7 توربو گرفتم از بدشانسیم فشنگی زیر پدال ترمزم خراب شده ایران خودرو هم نداره کجا پیدا کنم ؟
حمید د
۷ آذر ۱۳۹۶سلام دوستان. کاش فقط کسایی که دارن یا داشتن یا حداقل یک بار سوار شدن نظر بدن بخاطر حقوق همدیگه دروغ ننویسیم. من خودم اصلا حس خوبی به ماشینای چینی نداشتم مخصوصا شاسی بلنداش. ولی با توجه به مطالبی تو سایتها دیدم و نظرات کاربرها و بودجم به این نتیجه رسیدم هایما توربو بخرم. یک ماهی هست دل و زدم به دریا و گرفتم. اینهایی که میگم تجربیات خودم هست. واقعا ماشین بسیاربسیار نرم. بی سر و صدا. پر شتاب. پر آپشن. و راضی کنندست نسبت به پولی میدید. بازم میگم نسبت به پولی میدید. یه چیز دیگش که خیلی خیلی خوبه گیربکسش هست واقعا نرم تعویض دنده میکنه واقعا باید خیلی توجا کنید تا تعویض دنده هاش متوجه بشید. تو دست اندازها واقعا اتاق بی صداست. صدای موتور خیلی کم میاد تو و اصلا آذار دهنده نیست.مصرفش و خیلی دقیق حساب نکردم تقریبا 9 تا 10 هست.بعضی چیزاش هم واقعا برام عجیب بود مخصوصا از ایران خودرو که معمولا برا یه تومن صود بیشتر از چیزای ماشین میزنن مثلا لاستیکی هانکوک زیر ماشین گذاشتن یا رینگ زاپاسش و از همین رینگی زیرش هست یا جنس کفی هاش خیلی خوب بود. خلاصه منکه واقعا راضیم از خریدم. حالا فقط یه نکته اساسی میمونه. اینکه آیا این ماشین بعد از چند سال استفاده باز اینقد خوب و بی سروصدا و پر شتاب میمونه و اینکه هزینه نگهداری کمی داره یا خیر و اینکه قطعات یدکیش و میخوان با قیمت های نجومی مثل ام وی ام و بقیه ماشینهای چینی میخوان بندازن به مردم یه مثل ماشینای کره ای با قیمت های منطقی و به راحتی پیدا میشن. این چند نکته آخر واقعا برا هر خریداری مهمه. اگه اینهاش هم خوب باشه واقعا مطمئن باشید بالای 100 میلیون ارزش خرید داره. راستی یه نکته آخر یادم رفت ترمزش نسبت به بقیه چیزاش عالی نیست ولی خوبه. اگه کسی سوال دیگه داشته باشه من در خدمتتون هستم
محمد
۱۰ دی ۱۳۹۶هایما توربو اگه ایران خودرو جمع نمیشد و از گمرک وارد میشد قیمتش ۲۰۰ میلیون هم بیشتر بود و با تجربه ای که از سوار شدن از ماشینای دیگه دارم راحتی و کیفیت این ماشین با موتور ژاپنیش و گیربکس کره ایش که نمونش تو اکتیون سانگ یانگ بکار رفته سواریش خیلی بهتر از توسان ۲۰۱۷ میباشد با قیمت مساوی در خارج و قیمت بسیار کم تر در ایران