قبل از آنکه پنجمین نسل اینفینتی سریG در دیترویت ۲۰۱۳ رونمایی شود تصاویر آن روی وب سایت ها منتشر شده بود! خبرهای متفرقه حاکی از آن است که این اشتباه را وب سایت آمریکایی اینفینیتی انجام داده؛ ماجرا از این قرارست که همزمان با رونمایی این خودرو در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ این وب سایت هم می بایست تصاویر آن را بلافاصله بر روی دامنه خود منتشر می کرد؛ غافل از آنکه مسئولین این وب سایت به اشتباه (یا شایدم به عمد!) یک روز قبل از نمایشگاه برای چندساعتی تصاویر آنرا منتشر کرده بودند . . .
بگذریم! نسل چهارم اینفینتی با نام G35 از سال ۲۰۰۶ بر روی خط تولید بود تا آنکه در ۲۰۰۹ با فیس لیفت ظاهری و البته بهبود تغییرات فنی روبرو شود و اینفینتی مدل جدید را G37 نامید که در سه مدل سدان، کوپه و کانورتیبل راهی بازار می شد. حال زمان خداحافظی با نسل چهارم فرارسیده؛ با آمدن نسل پنجم که این بار به جای G37 آنرا Q50 (و Q60 در مدل کوپه) صدا می زنند همه چیز دگرگون شده؛ از ظاهر تا باطن!
شاخصه اصلی Q50 را باید چراغ های جدید و ضخامت بسیار اندک ستونC آن دانست که این بار یک قوس بسیار کم هم درپهلوهایش دارد و طراحی ستون آن به قول معروف هلالی شکل از آب درآمده؛ رینگ های ۱۷ اینچی جدید و انحنای انتهای درب صندوق که به واقع حکم اسپویلر را دارد از دیگر مشخصه های Q50 خواهند بود.
هرچند درکابین همه چیز ازنو طراحی شده اما اندکی الهام از زبان طراحی جدید هیوندا در آن نمایان است. مواردی مانند سیستم چندرسانه ای InTouch اختصاصی اینفینیتی با ارتباط بلوتوث و با دو نمایشگر لمسی در کنسول، تریم آلومینیومی با امکان سفارش تریم چوبی ساخته شده از چوب افرا، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سیستم Around View برای نمایش اطراف خودرو، سیستم Direct Adaptive Steering بصورت سفارشی که راننده به کمک آن می تواند حساسیت فرمان را تغییر دهد، سیستم Active Lane Control بصورت سفارشی که هشداردهنده تغییر لاین خودرو بدون استفاده از راهنماست و نهایتا سیستم حافظه دار i-Key که می تواند راننده های مختلف خودرو را تشخیص داده و متناسب با هرکدام از موقعیت صندلی و آینه ها گرفته تا تنظیمات سیستم راهیابی همه را برای راننده بصورت اتومات تنظیم می کند، ازجمله تجهیزات درنظر گرفته شده برای این سدان نیمه لوکس هستند.
برای بازار ایالات متحده اینفینیتی برای Q50 دو پیشرانه درنظر گرفته؛ یکی موتور ۳.۷ لیتری V6 با قدرت ۳۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتن متر و دیگری ۳.۵ لیتری V6 هیبریدی که با یک موتور الکتریکی مجموع قدرتش به ۳۵۵ اسب بخار می رسد.
سایر پیشرانه ها نیز علی الخصوص موتورهای دیزلی برای بازار اروپا که به احتمال فراوان از مرسدس بنز گرفته می شود از اواسط ۲۰۱۳ معرفی می شوند. برای همه مدل ها گیربکس هفت سرعته اتوماتیک آماده شده و سیستم همه چرخ های محرک (AWD) نیز بصورت سفارشی در دسترس مشتریان خواهد بود. اینفینیتی Q50 مدل ۲۰۱۴ از تابستان ۲۰۱۳ راهی بازار آمریکا می شود.
slr722
۲۶ دی ۱۳۹۱ایول این همون چشم قشنگه بود که چند هفته پیش تیزرش اومده بود…
در واقع رقیبی برای اتاق 5 و کلاس E… وخیلی ماشین های دیگه…
حسين
۲۶ دی ۱۳۹۱تازه این نیمه لوکس ه!
عماد
۲۶ دی ۱۳۹۱وقتی تصور میکنم اگه پشت فرمون این ماشین باشم و ماشین خودم باشه (عمراً) چقدر واسم ارزش قائل شدن!!
feri
۲۶ دی ۱۳۹۱عمرا سوار این باشی این برای 2014 است باید تا اون وقت صبر کنی D
احسان
۲۷ دی ۱۳۹۱2014 و غیر 2014 نداره کـــــــه
آخـــــــــــه اگه 2014 هم بشه و وضعیت همین باشه باید کــــلا قیـــــد سوار شدن غیر از پراید و زذ …
آخـــــــه آدم به کی بگــــــه ؟!؟!؟؟!
تامكت
۲۶ دی ۱۳۹۱اسمشم گمرکی میخوره لامصب!!! چه برسه به خوده ماشین…………
خوش بحاله جهان اولی ها….نه بخاطر اینکه میتونن سوار اینا شن…افتخار اینو دارن که میتونن اینا رو بسازن!!!!!!!
رهام
۲۷ دی ۱۳۹۱ماشینای مدل 2014 واقعا قشنگ شدن من داشتم پول جمع میکردم یه مدل 2008 بگیرم حالا مجبورم 20سال دیگه صبر کنم 2014 بگیرم.
معین
۲۷ دی ۱۳۹۱اینفینیتیم دزد شه اومده داشبورد دنای خوشگل خودمونو دزدیده…!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۱هی خدا بلاخره هیوندای یه چیری یاد اینا داد پشتش کپی سوناتاس توشم تلفیقی از ازرا 2012 و سوناتاس اون ابرویی هم بلاخره رو ماشینا ژاپنی دیدیم
وحید
۲۹ دی ۱۳۹۱محمد جان نکنه لاستیکش هم از ایران کپی کرده اند.
BEST CAR
۱۶ بهمن ۱۳۹۲آره جون خودت فک کردی کمپانی های ژاپنی مثل کمپانی های کره ای میمون (تقلید کردن) هستند هرجا بگی کره ضایع میشی چه برسه بگی ماشین کره ای . . . (اینفینیتی های قدیمو نگاه کنین همهش همین شکلیه فقط همین شکلو بزرگترش کرده ) و درآخر در زمینه ای که اطلاعات ندارین اظهار نظر نفرمائید
Komeini
۲۷ دی ۱۳۹۱واقعاً ماشین های ژاپنی عالیاً .
اخه چقذر بایذ حسرت این ماشینا رو بخریم .
به امیذ روزی که همه سوار ماشین های خوب و با کیفیت بشیم .
سالار
۲۸ دی ۱۳۹۱واقعا طراحیش زیباست.. در مورده چراغای عقبش با محمد موافقم یه جورایی شبیه سوناتاست ولی در کل این کجا سوناتا کجا.. در کل اینفینیتی بد جوری خوشگل شده ماشیناش..
علی
۲۹ دی ۱۳۹۱محمد راست میگه.خدا وکیلی چراغ عقبش کپ سوناتاست. دم هیوندا گرم
omid
۵ بهمن ۱۳۹۱سنیتال اینو میگذاره تو جیبش
وحید
۶ بهمن ۱۳۹۱امید جان اینو نباید با سنتنییال مقایسه کرد.
اینفینیتی q50 اتاق 3 هست ولی سنتنییال اتاق 7هست.
اینفینیتی q50 رابایدبا لکسس is و bmw سری 3 مقایسه کرد.