اینفینیتی اخیراً دورانی سخت را در بازار انگلستان داشته است. هاچبک Q30 و کراس اوور QX30 وارد کلاسهایی شدهاند که رقبای سرسختی در آنها حکمرانی میکنند. هماکنون نظرها به سوی Q60 کوپه جلب شده و ما این خودرو را در ایالاتمتحده آزمایش کردهایم تا ببینیم که آیا این خودرو توانایی ایجاد طوفان در اروپا را دارد یا خیر.
این خودرو کم ارتفاع بوده و ظاهری صیقلی و نرم دارد؛ اما جزئیات غیرعادیای در آن به چشم میخورد که از آن جمله میتوان به ستون C عجیب و جلوپنجرهی عریض اشاره کرد. این موارد باعث شدهاند که خودروی موردبحث ظاهر بسیار متمایزی داشته باشد و آن را رقیبی قدر در برابر خودرویی مثل مرسدس C کلاس کوپه نشان میدهد.
در نگاه اول کابین خودرو کمی شلوغ به نظر میرسد. علیرغم وجود دو صفحهنمایش، دکمههای زیادی در داشبورد وجود داشته و در بخش پایینی نیز سوئیچهای اضافی برای کنترل نقشه قرار گرفته است؛ اما کیفیت همهی اجزا خوب بوده و از مواد باکیفیتی در کابین استفاده شده است. صندلیها نرم و راحت بوده و حمایت خوبی را از سرنشین به عمل میآورند. صندلیهای جلو و غربیلک فرمان تنظیمات مناسبی داشته و یافتن موقعیت رانندگی مناسب کار آسانی است.
پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی موجود در سینهی Q60S حاضر در این تست دارای قدرت مناسب ۴۰۰ اسب بخار است. این میزان خروجی برای کنار راندن رقبایی چون مرسدس-ایامجی C43 با ۳۶۲ اسب بخار، ۳۴۹ اسب بخاری آئودی S5 و ۳۲۱ اسب بخاری بامو ۴۴۰i کافی است؛ اما اینفینیتی خیلی پرفورمنس بالای خود را نشان نمیدهد. علیرغم شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۵ ثانیهای، اگزوز خودرو کاملاً آرام و ساکت بوده و هیچ صدای غیرضروری وجود ندارد. در عوض پیشرانه به نرمی دور میگیرد.
Q60S بنا به ادعای اینفینیتی مصرف سوخت ۹.۱ لیتری در هر صد کیلومتر دارد بنابراین بهطور خاص کممصرف نیست اما خب با این پول قدرت ۴۰۰ اسب بخاری را به دست میآورید. اگر میخواهید که در هزینههای خود صرفهجویی کنید، بهتر است که نسخهی پایهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو را با ۹ هزار پوند کمتر خریداری نمایید. این گزینه اقتصادیتر بوده و بنا به ادعای شرکت در هر صد کیلومتر ۶.۸ لیتر سوخت میسوزاند.
همانند بامو، آئودی و مرسدس بنز، این خودرو نیز دارای گیربکس اتوماتیک با مبدل گشتاور سنتی است؛ اما درحالیکه رقبای آلمانی هرگز شما را از وجود نسخهی دوکلاچه ناامید نمیکنند، گیربکس Q60S کند واکنش نشان میدهد و تعویض دندهها نیز سست هستند. اگرچه که نسبت دندهها پایین در نظر گرفته شدهاند اما این امر به معنی تعویض سریع نیست زیرا گیربکس کلاً کاراکتر تنبلی دارد.
تکمیلکنندهی کار قوای محرکهی آرام، نبود صدای باد و لاستیک است که باعث میشود کابینی ساکت در اختیار مالک قرار بگیرد. همین امر باعث شده که Q60S هرگز سریع احساس نشود.
به منظور رانندگی سریع تجهیزات خوبی در خودرو بکار رفته است. دامپرهای تطبیقپذیر حرکات بدنه را تحت کنترل دارند و البته باعث بهبود سواری راحت خودرو میشوند. متأسفانه اینفینیتی در بخش سیستم تعلیق به اندازهی قوای محرکه و کابین خوب عمل نکرده و تا زمانی که در جادهای کاملاً صاف رانندگی نکنید شاهد سواری ناهنجار و ناآرام آن خواهید بود.
همانند بسیاری از رقبا Q60S بهصورت چهارچرخ محرک عرضه میشود. البته نیرو اکثر اوقات به چرخهای عقب انتقال مییابد اما یک دیفرانسیل مرکزی میتواند گشتاور را در موقع لزوم به چرخهای جلو منتقل کند. Q60S همچنین دارای گشتاور برداری است و زمانی که این سیستم با چهارچرخ محرک ترکیب میشود احساس چابکی زیادی را در خودرو ایجاد میکند.
متأسفانه فرمان خودرو اطلاعات زیادی را از طریق لاستیکهای جلو انتقال نمیدهد. هرچند قاطعانه به چرخشهای فرمان پاسخ میدهد. انتخاب حالت رانندگی اسپورت پلاس و خاموش کردن سیستم پایداری الکترونیکی باعث بهبود حس اسپورت بودن خودرو می شود اما هنوز هم برای اینکه خودرو کاملاً جذاب باشد جای کار وجود دارد.
اینفینیتی Q60 یک کوپهی شیک و قدرتمند است. این مدل اسپورت تجهیزات ایمنی زیادی از جمله کروز کنترل راداری و دستیار حفظ خودرو بین خطوط را دارد. هرچند هیجان زیادی از پشت فرمان نصیب راننده نمیشود و در نهایت عملکرد این خودرو برای به چالش کشیدن رقبای اثباتشدهی آلمانی کافی نیست.
مشخصات اینفینیتی Q60S اسپورت
قیمت: ۴۲۹۹۰ پوند
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: ۴۰۰ اسب بخار/۴۷۵ نیوتون متر
گیربکس: ۷ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
محمدرضا
۲۹ مهر ۱۳۹۵قیافش که خیلی عالیه فنی خوبی هم حتما داره مشخصات خوبی هم داره من به سری ۴ ترجیح میدم به شخصه طراحی سری ۴ واسم عادی شده ولی این ادم به وجد میاره
فقط انگلستان
۲۹ مهر ۱۳۹۵یکی از زیباترین ماشین های ژاپنه نگفتم ژاپن اگه بخواد ماشین خوب و زیبا درست کنه خوب می تونه.
ELEMENTO
۲۹ مهر ۱۳۹۵.
عکس پروفایلت رو دیدم یاد گذشته افتادم
یادش بخیر میشستیم نگاه میکردیم
چه دورانی بود.
فقط انگلستان
۳۰ مهر ۱۳۹۵آره واقعا بهترین دوران بود حیف که خوشی ها زود می گذره.
فورد
۲۹ مهر ۱۳۹۵محصولات اینیفتی خیلی با ابهت هستن
اینیفتی+
لکسوس _
Amir amini
۲۹ مهر ۱۳۹۵من تو این کلاس لکسوس بیشتر میپسندم rcf بهتره ولی lc500 دیگه جای حرف نمیزاره
امیر
۲۹ مهر ۱۳۹۵چرا اینیفتی دوتا نمایشگر داره این یکم حواس پرتی میاره ولی ظاهرش بینظیره
ELEMENTO
۲۹ مهر ۱۳۹۵.
تو بینهایتی.
منم بینهایت عاشقتم.
علی
۲۹ مهر ۱۳۹۵برای پیشرانه 3 لیتری توئین توربو شتاب صفر تا 100 که 5 ثانیه است یه کم زیاد نیست؟ فکر کنم با این موتور شتابش نباید بیشتر از 4 ثانیه میشد
رامتین
۳۰ مهر ۱۳۹۵دوست عزیر توان 400 اسب میخواستی شتاب 4 بده؟؟؟؟ برای شتاب 4ثانیه حداقل 460 اسب (مثه آئودی) . ضمن اینکه مثلا با توان زیر 500 اسب امکان نداره به تاپ اسپید 322 کیلومتر (200مایل) برسی. فراری کالیفرنیا یجا خوندم مشتریانش گفتند ما سرعت 320 را میخوایم (کالیفرنیا توان 540 اسب داره) اما مدیر فراری گفته بیش از 316 فعلا مقدور نیست!!!!
نت
۲۹ مهر ۱۳۹۵اینفینیتی ماشین خوب و لوکسی هست ولی کلا تو تمام مدلاش جلو پنجره زشتی داره مثل لکسوس.لکسوس هم جلو پنجرش زشته
ارمان
۳۰ مهر ۱۳۹۵سلیقست دیگه اما خدایی لکسوس gs یا is یا nx یا ??همشون جلو پنجرشون زشته؟
اَوووو
داود
۳۰ مهر ۱۳۹۵عا شق داشبورد شلوغشم .من 2008 یه کرولا داشتم دریغ از یک دگمه روی داشبورد خیلی کسل کننده بود یعنی نفرت دارم از کابین ساده مخصوصا کابینهای جدید bmw.
احمد باقری
۳۰ مهر ۱۳۹۵خیلی خوب ظاهر شده.
shirko
۱۵ آبان ۱۳۹۵خوب می شد این و با لکسس ال سی ۵٠٠ مقایسه می کردن .