اگر تاکنون نام شاسیبلند اینفینیتی با عنوان QX80 به گوشتان نخورده، اصلاً نگران نباشید؛ زیرا این خودروساز ژاپنی تقریباً نام تمام خودروهای سری سال قبل را تغییر داده و QX80 در واقع، همان مدل QX56 سال قبل است. خودروی مورد بررسی، مدل ۲۰۱۴ از اینفینینی QX80 با سیستم AWD است که همراه با یک سری از تکنولوژیهای اضافی، ارزیابی شده است.
به جز تغییر نام به QX80، مدل ۲۰۱۴ یک تغییر دیگر نیز داشته است و آن، اضافه شدن سیستم جدید پشتیبانی مداخله برخورد (BCI) به بسته تکنولوژی مورد استفاده در خودروی تست است. QX80 شاسیبلند را در سه کلمه میتوان تعریف کرد: بزرگ، لوکس و قدرتمند. البته در کلاسی که رقبایی چون کادیلاک اسکالاد، لینکولن نویگیتور، لکسس LX 570، مرسدسبنز کلاس GL، آئودی Q7، فولکسواگن تورگ و رنج روور قرار دارند، رقابت تا حدودی سخت است. «بزرگ» اولین کلمهای است که با ورود به داخل کابین اینفینیتی QX80 به ذهن میآید. فضای داخل کابین و ارتفاع سقف به گونهای است که حتی اشخاص قد بلند نیز در آن احساس راحتی میکنند. در واقع، QX80 یک شاسیبلند ایدهآل برای اشخاص با قد بالای ۲ متر است که میخواهند فضای مناسب برای پاها و سر خود داشته باشند؛ یک خودروی رؤیایی برای بازیکنان بسکتبال. درون کابین، همچنان که فضای زیادی وجود دارد، محیطی بسیار لوکس نیز هست. اینفینیتی QX80 با سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک قیمتی برابر با ۶۴ هزار و ۴۵۰ دلار دارد. این خودرو از موتور قدرتمند ۵/۶ لیتری V8 با ۳۲ سوپاپ و انژکتور سوخت مستقیم استفاده میکند. این موتور برای QX80 قدرتی برابر ۴۰۰ اسببخار ایجاد میکند و گشتاور خروجی آن نیز ۵۴۲/۳ نیوتنمتر است. این خودروی شاسیبلند بزرگ برای حرکت سریع در جاده به ذره ذره این پیشرانه نیاز خواهد داشت.خودروی QX80 تست شده از چهار پکیج اضافی استفاده میکرد که قیمت آن را به ۷۹۰۹۵ دلار رساند؛ از جمله این پکیجها میتوان به پکیج دولوکس تورینگ ۴۵۶۰ دلاری اشاره کرد که امکاناتی مانند سیستم صوتی فراگیر با ۱۵ اسپیکر، سیستم کنترل هیدرولیکی بدنه، سیستم کنترل دمایی صندلیهایی جلو و تمیزکننده چراغها به خودرو اضافه میکرد. پکیج تئاتر به ارزش ۳۱۰۰ دلار از دیگر آپشنهای مورد استفاده در خودروی تست بود که شامل دو مونیتور ۷ اینچی، دو جفت هدفون بیسیم، کنترل بیسیم، خروجی برق ۱۲۰ ولت، گرمکن صندلی عقب و کنترل از راه دور صندلیهای ردیف سوم برای دسترسی بهتر است. پکیجهای تکنولوژی و چرخ و تایر، دیگر آپشنهای مورد استفاده در خودروی مورد بررسی بودند. در پکیج تکنولوژی، سیستمهایی مانند دستیار هوشمند ترمز، کنترل هوشمند فاصله، هشدار عبور از خط و جلوگیری از گذشتن از آن و هشدار نقطه کور راننده در اختیار قرار میگیرد. با استفاده از سیستم کنترل هیدرولیک حرکت بدنه، QX80 مورد بررسی، با حالتی فوقالعاده از مسیر بزرگراه عبور میکرد. این سیستم باعث میشود که کنترل خودرو در پیچها نسبت به سایر شاسیبلندهای سنگین، بسیار راحتتر شود.
علیرضا
۲۹ اسفند ۱۳۹۲خودروی رویایی افراد 2 متری ! خودروی رویایی من :(
HASSANBMW
۲۹ اسفند ۱۳۹۲طراحی افتضاح!!!
از اینف بعید بود اصلا اصالت ژاپنی توش نیست!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ اسفند ۱۳۹۲درود .
حسن کجاییییییییییی تو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زیگما
۲۹ اسفند ۱۳۹۲من به این ماشین و به نیسان حق میدم که این ماشینش در عمل فروش افتضاحی داشته باشه.
چرا?
چون این ماشین بر اساس پاتروله و پاترول هیچ وقت در بازار هایی مثل آمریکا و کانادا و اروپا حضوری نداشته و عملا نیسان تجربه ای در این زمینه نداشته. ولی با توجه به سرمایه ای که نیسان روی این ماشین گذاشته اطمینان دارم که در طول زمان به مرور موفق میشه که خودش رو در بازار جا بندازه
در ضمن نویسنده عزیز اون فولکس در کلاس اس یو وی فول سایز لوکس قرار نمی گیره.
الان اصل بازار دست کابیلا اسکالا و بنز جیک ال هست.رقابت این دو خودرو خیلی سنگینه
زیگما
۲۹ اسفند ۱۳۹۲وای چقدر غلط داشتم
منظورم کادیلاک اسکالاد و بنز جی ال کلاس بود.
sina
۲۹ اسفند ۱۳۹۲مطمئنی هیچ وقت خودرو های بر پایه پاترول در آمریکا حضور نداشته؟ زیگما؟
اصلا مدل های ranger و rancher چی هستن پس؟؟ اصن یکی از این 2 مدل سالهای زیادی رو به عنوان خودروی پلیس فدرال انتخاب کرده بودند!
هم از شرکت نیسان بودند هم مشابه های آمریکایی خوشون.
زیگما
۲۹ اسفند ۱۳۹۲این ماشینی که گفتی نمی دونم چیه ولی اون اس یو وی فول سایزی که نیسان در امریکا میفروشه به نام آرمادا بر اساس پیکاپ سنگینشه که خیلی باید خوش بین باشی که بتونی به پاترول ربطش بدی…..
خاوری مزراتی
۲۹ اسفند ۱۳۹۲من اینفنایتی را دوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسست دارم
مخصوص این مدل خوشششگلشو…
mehdi
۲۹ اسفند ۱۳۹۲زیبا و بااصالت از سازنده ی اصیل
meysam
۲۹ اسفند ۱۳۹۲طراحی داخلش خیلی خوبه ولی با بیرونش زیاد نمیتونم ارتباط بر قرار کنم.
SAEED
۲۹ اسفند ۱۳۹۲سلام.
بنظرم خیلی ناز و با ابهت!!
kia
۲۹ اسفند ۱۳۹۲از اینفینیتی انتظار بیشتری میرفت.. بنظرم میتونستن بهتر طراحی کنن با توجه به طراحی خیلی قشنگfx35
محمدرضا
۲۹ اسفند ۱۳۹۲یکی از اینا تو تبریز پلاک ارس هست
خیلیییی خوشگله و صدا موتورش هم خوبه
طراحی داخلیش هم بیسته
محمدرضا
۲۹ اسفند ۱۳۹۲یکی از این اینفینیتی ها ی ارس پلاک تو تبریز هست انصافا
اگه از نزدیک بـبینید واقـعاً می پسندید
مخصوصا طراحی داخلیش از هم قیمتاش به نظر من خیلی بهتره هم چنین
خودشم واسه قد من خیلی عالیه ایشالا دلار میاد پایین تا منم کنکورمو بدم :))
رضا
۲۹ اسفند ۱۳۹۲اینفینیتی لایک
لندکروزر انلایک
mory
۲۹ اسفند ۱۳۹۲سلام
عید همگی مبارک
اصلا قشنگ نیس ولی با این حال عاشقشم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ اسفند ۱۳۹۲درود .
من هم خیلی اینفینیتی رو دوست دارم . ولی حرف زیگمارو قبول دارم .
فولکس اصلا ماشین لوکس با برند فولکس نداره .
اگر از نظر اتاق هم هم اندازه باشند ، ولی در امکانات و تجهیزات مساوی
نیستند .
ولی ازین کار نیسان خیلی خوشم میاد که برند اینفینیتی رو از نیسان دور
نگه داشته . در طراحی .
ولی لکسس نه .
مرتضی
۳ فروردین ۱۳۹۳فولکس یه مدل لوکس 12 سیلندر داره کدش یادم نیست برای مثال دکمه یا پنلی هست که به شما میگه ماشین روشنه برای اینکه دوباره استارت نزنین!! یعنی سکوت!!! اصولا باید لوکس باشه با آرم فولکس هم هست
در مورد اینفینیتی باز مثل همیشه و بر اصول همیشگی ماشین های ژاپنی و کلا آسیایی داشبورد بسیار زشت و بی کلاسی داره!!
mohsen610
۱ فروردین ۱۳۹۳باسلام دوستان قیمتش ببینید65000دلار با400اسپ مثل ماهستند چهار سال دنا150معرفی مینیم بعدش صفر میاد وسط میشه105 ظاهرش زیاد بروز نیست ولی بدم نیست شتاب وقدرتش عالی……
Zonda R
۱ فروردین ۱۳۹۳F.
کرگدن اینفینیتی
قلدره
فقط نیاز به کمی زمان داره
Un4given
۱ فروردین ۱۳۹۳بنظر من هیولای خوبی باید باشه. کلا برند اینفینیتی تجربه کار SUV رو داره و یکم بد کار کردن تو این کلاس باید سخت باشه براش !
فقط من از هدلایتهای جلوش خوشم نیومد ولی در کل قبولش دارم .
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱ فروردین ۱۳۹۳سلام سال نو مبارگ
طراحیش یک جوریه ، من LX570 رو بیشتر از این قبول دارم ، کلا بنظر من لکسوس از اینفینیتی بهتر کار میکنه . ولی نمی دونم چرا تو این کلاس هنوز هم که هنوزه لندکروز رو بیشتر از همشون قبول دارم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ فروردین ۱۳۹۳درود .
چون تعصب داری .
:)
:)
یاروو
۱ فروردین ۱۳۹۳به نظر میرسه که طراح سانگ یانگ رفته واسه اینفینیتی طراحی کرده
FUNNY
۲ فروردین ۱۳۹۳یاروو کجای کاری اونوقت که اینفینیتی بود سانگ یانگ شیر مصنوعی میخورد
احسان
۳ فروردین ۱۳۹۳در پاسخ به یکی از دوستان عزیز
این مدل اینفینیتی در واقع همون نیسان آرمادا است با چاشنی لوکس اینفینیتی
و البته هیولایی هست برا خودش
خیلی با عظمته باید از نزدیک ببینین
کلا تو این کلاس سنگین وزن ها رقابت خیلی
جذابه
Qx .LX.Q7.اسکالاد.نویگیتور و بالاخره GL
نیما
۲۳ مرداد ۱۳۹۳لکسوس lx570 سوپرشارژ هم خیلی زیباتره هم سرعت و شتابش خ وبتره وهم با امکاناتتره موافقید؟
بابک
۲ شهریور ۱۳۹۳قیمت QX80 تو ایران چقدره؟ مدل ۲۰۱۴ منظورمه.
قیمت QX70 هم میخوام
قیمت کادیلاک اسکالید هم میخوام
—
من QX80 رو خیلی میپسندم داخلش به نظر از لکسوس ۵۷۰ شیک تره. البته یکم سلیقه ایه این موضوع. کاراییشم با مشخصاتی که داره به نظر خیلی خوبه. ظاهر خارجیش هم که حس امنیت و وی آی پی رو کاملا منتقل میکنه.
کلا از بین شاسی بلندای فول سایز اینفینیتی QX80 و کادیلاک اسکالید رو خیلی دوست میدارم D-: . فقط یه موضوع در مورد کادیلاک هست که اصلا خوشم نمیاد اونم جای دندشه وگر نه داخلش خیلی لوکسه مخصوصا با چرم تیره.
نمیدونم اینا ایران میاد مدل ۲۰۱۵ یا نه و چطور میشه خرید؟ لطفا در این مورد راهنمایی کنید (قیمتشونم بگید لطفا)
راستی ظاهر رنج رور رو اصلا نمیپسندم با وجود اینکه میگن خیلی عالیه اما به نظر من شاسی بلندای دیگه حداقل در طراحی بیرونی و داخلی از رنج رور بهتر کار کردن. همین مورد باعث میشه از لیستم خط بخوره.
4MATIC
۲۲ دی ۱۳۹۳چرخ بنز GLهم نیست
mohammad
۳۱ مرداد ۱۳۹۴QX مثل یک شکلات تلخه که واقعا به دل میشینه.
فریدون
۳۰ بهمن ۱۳۹۵واقعا ژاپن برترین غول خودروسازی تو دنیاس در کنار آلمان،ماشیناشون فوق العادس
ن تنها تو خودروسازی بلکه تو اکثر موارد مثل
عمران،ربات سازی،میکرو کنترلها،نانو ذرات،تجهیزات الکترونیکی و صنعتی،اینترنت و پهنای باند،تجهیزات مخابراتی،دستگاه های مکانیزه ،معماری مدرن،مترو،حمل و نقل ،قطارهای پرسرعت،هواپیماسازی،رایانه،سوپر کامپیوترها
موتورهای جت،پمپ های صنعتی،جت های رادارگریز
هواپیماهای بدون سرنشین،فناوری نانو،فناوری 5 و 7 بعدی،هوافضا،بالگردها،کشتی سازی،تاورکراین و … بسیاری از صنایع دیگر ژاپن در خیلی از این مسائل بهترین کشور جهان و در بعضی جز بهترین ها است.