نه هاچبک، نه کراساوور…”من یک کامپکت فعال هستم”
انتظارها به سر رسید و سرانجام اینفینیتی، برند لوکس ساز و خاص ژاپنی به معرفی نسل جدید محصولاتش در غالب یک “کامپکت فعال” پرداخت. این مدل که Q30 نامگذاری شده خط سیر طراحیهای هیجانانگیز اینفینیتی را به کانسپتهای پرطرفداری وصل میکند که مدتهاست خبر تولیدشان در محافل رسانهای پیچیده است. اینفینیتی معتقد است با مدل Q30 جدید که در نمایشگاه اخیر فرانکفورت معرفی نموده استانداردهای تازهای برای یک خودروی اسپرت شهری تعریف نموده است. خودرویی که از تلفیق هاچبکهای داغ و کراساوورهای اسپرت ساخته شده و به محصولی زیبا با رگههای قوی اسپرت و لوکس منجر شده است. اما اینفینیتی چگونه خودرویی خلق کرده است؟ این خودرو که از یک هاچبک بلندتر است و از یک کراساوور کوچکتر، اوج هوشمندی اینفینیتی در خلق یک کلاس جدید خودرویی را نشان میدهد. حرکتی خلاقانه ناشی از تزهای جدید بازاریابی که به مردم القا میکند Q30 جدید همان چیزی است که شما به دنبال آن میگردید. این استراتژی باعث میشود تا اینفینیتی به افرادی که علاقهای به کراساوورها ندارند یک کراساوور تلفیقی غالب کند! پیش از بحث در مورد طراحی این مدل باید اذعان کرد طراحان اینفینیتی کار سطح بالایی انجام دادهاند و نوعی اتاق عامهپسند و دلنشین را در خمهای مواج و موجهای درهم خلق نمودهاند، کاری که قطعاً میتواند در آینده و در مورد سایر مدلهای اینفینیتی از نو تکرار و بهروزرسانی شود و این یعنی یک زبان جدید طراحی برای خودروساز خوشنام ژاپنی – آمریکایی. نباید از حق بگذریم. طراحی Q30 جدید قطعاً جسورانه و جوانپسند نیز هست. فضای داخلی گرچه نامتقارن و رادیکال به نظر میرسد اما در عین حال بسیار زیبا و لوکس به نظر میرسد و البته تا لمس این کابین و چشیدن طعم واقعی آن از نزدیک باید به همین حد از تعریف اکتفا نمود. اینفینیتی قول داده گونه ارتقا یافته Q30 جدید را با پسوند S و تغییراتی همچون سیستم تعلیق اسپرت و کوتاهتر به میزان ۱۵ میلیمتر ارائه کند. همچنین در مدلهای خاص بازار اروپا دو موتور بنزینی و دو موتور دیزلی نیز برای گونههای مختلف این خودرو در نظر گرفته شده است. نمونههای دیزلی دو گونه ۱.۵ و ۲.۲ لیتری هستند که قدرتی معادل ۱۰۷ و ۲۰۷ اسببخار تولید مینمایند. گونه نخست بنزینی نیز که ۱.۶ لیتر حجم دارد قدرتی معادل ۱۲۰ تا ۱۵۴ اسببخار خواهد داشت. گونه قدرتمندتر بنزینی نیز با حجم لیتر از قدرتی معادل ۲۰۸ اسببخار برخوردار است. جعبهدندههای پیشنهادی برای Q30 جدید نیز دو گونه شش سرعته دستی و هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک میباشند.
منبع: موتور ترند
سام
۲۶ شهریور ۱۳۹۴فرمونش فرمون بنزه که علامتش تغییر کرده ولی خدایی حرف نداره!
Lord Cezar
۲۶ شهریور ۱۳۹۴به نظرم این همون کلاس مرسدس بنز GLA هست و اینفینیتی کلاس جدید ایجاد نکرده . خوب GLA هم یه چیزی بین هاچ بک و کراس اوور هست . با اینکه چیزی خوبی از اب در اومده ولی نمیشه گفت یه کلاس جدید . از دید من اینجوری به نظر میاد.
AHMADREZA
۲۶ شهریور ۱۳۹۴Gla تویه کلاسه کراس آورر کامپکته یعنی bmw x1 و audi q3
AHMADREZA
۲۶ شهریور ۱۳۹۴البته اینم کراس آورر کامپکته و لی کلاس جدیدی نیست کلا
سامان از تبریز
۲۶ شهریور ۱۳۹۴http://bama.ir/Content/BamaImages/VehicleCarImages/36af2a26-a43d-4ccb-9abe-2a948f26ccbc/CarImage3023373_0_thumb_450_300.JPG
Joker
۲۶ شهریور ۱۳۹۴داداش فهمیدیم ازین ماشینا تو تبریزم هست!
تو هر پست میای عکس میذاری خو که چی؟! هر کی بخواد میره از نت کیفیت خوبشو بر میداره .
سامان از تبریز
۲۶ شهریور ۱۳۹۴دوس نداری نگاه نکن
مگه من میام بهت میگم تورو خدا ادرس لینک منو باز کن ???
من عکسهارو واسه خاطر دوستام میزارم هیشکی هم مجبور نیس عکس رو باز کنه
mohsen
۲۷ شهریور ۱۳۹۴زشته بابا اقای جوکی اینکه از جلو خودت از ماشین عکس بندازی حال میده ولی من روم نمیشه واسه همین از این جور عکسا خوشم میاد
Zonda R
۲۶ شهریور ۱۳۹۴@.F
سامان عزیز
منم این پست رو تو باما دیدم واقعا لذت بردم q50 واقعا جذابه
shahab
۲۶ شهریور ۱۳۹۴دستت درد نکنه
کلا حال میدی دیگه
ZL1 کی میاد؟؟
سامان اذری
۲۶ شهریور ۱۳۹۴داداش کدوم zl1 ???
نوید جهرمی
۲۶ شهریور ۱۳۹۴دمت گرم سامان جوووون . حال کردم ایول
سامان اذری
۲۶ شهریور ۱۳۹۴من کوچیک و خاک پای همه دوستام هستم
عبیدتونم
AHMADREZA
۲۷ شهریور ۱۳۹۴به نظر من فرمونش بیشتر شبیه فرمونه تسلاست
ارشیا فقط ژاپن فقط تویوتا
۲۶ شهریور ۱۳۹۴واقا عالیه خیلی خوبه از همه لحاظ
اما به نظر من شاید کسانی باشن که از طراحی خیلی خشنش خوششون نیاد.اما من دوست دارم.
احمد باقری
۲۶ شهریور ۱۳۹۴خیلی زیبا کار کرده و سبک خاص خودش رو داره.
AliZeus
۲۶ شهریور ۱۳۹۴دقیقا…نیسان تو طراحی خوروهای نیسان جدیدش هم مثل ماکسیما یا مورانو این طراحی قوس داره اینفینیتی رو بکار برده.
shahab
۲۶ شهریور ۱۳۹۴ماکسیما که بی نظیز شده
رامتین
۲۶ شهریور ۱۳۹۴بسیار عالی. در کنار لکسوس این محصولات ژاپنی واقعا لوکس و باارزش هستند. با این وجود به نظر من محصولات آئودی یه پله بالاتر هستند و زیبایی در عین سادگی با داشتن کیفیت اعلا و برند بسیار غرور برانگیز، خودروساز آئودی را بهترین جلوه میده.
البته منتظر دیدن Q80 سدان اینفینیتی هم هستیم.
وحید
۲۶ شهریور ۱۳۹۴ایرادی نمی شه گرفت فقط خدا قوت
محسن
۲۶ شهریور ۱۳۹۴اکتیو کامپکت = هاچ بک معمولی+ چرخ های درشت
عجب پابلیسیتی احمقانه ای! اصلا تعجبی نداره چرا برند لوکس نیسان در برابر برند لوکس تویوتا و هوندا و سایر کمپانی ها فروش ضعیف تری رو تجربه میکنه.
ALiHidden
۲۶ شهریور ۱۳۹۴پسر این فوق العادس…!
هنوز دارم نگاش میکنم…
از دیدنش سیر نمیشم..
1A1
۲۶ شهریور ۱۳۹۴خوبه.رقابتاشم با بی امو،ائودی،بنزم خوبتر.در انتظار سدان اینفینیتی/؟/؟/؟
Ali
۲۶ شهریور ۱۳۹۴پدال حجم موتور دومو ننوشتی :)
امین
۲۶ شهریور ۱۳۹۴جالبه که آخرین مدل های مزدا و اینفینیتی اینقدر به هم شبیه هستند!
کافیه آرم روی اونا رو عوض کنیم اونوقت شاید اشتباه گرفته بشند
HELL CAT
۲۶ شهریور ۱۳۹۴لکسوس رقیبی برای بنز
اینفینیتی رقیبی برای ب ام و
AHMADREZA
۲۷ شهریور ۱۳۹۴چه فرقی می کنه لکسوس با ب ام و و مقایسه شه یا با اینفینیتی
Nissan...Japan
۲۶ شهریور ۱۳۹۴شجاعت نیسان در بکار بردن طراحی های منحصر بفرد قابل تحسینه
سکوت
۲۶ شهریور ۱۳۹۴اینفینتی فوق العادست…نمونش A33یا همون ماکسیما…فقط تعجبه چرا داخل سیاهه…از اول اینفینیتی داخل تمام خودرو هاش قهوه ایی بوده
shahab
۲۶ شهریور ۱۳۹۴یه کلاس جدید نیست ولی یه سبک جدیده
خلاصه هر چی هست خیلی خفنه
mohsen
۲۷ شهریور ۱۳۹۴واقعا نیسان جزء بهترین هاست و بعضی ماشین هاش هست درگیرشونم 370z GT-R ماکسیما از این ماشیناس