بعد از معرفی کوپه اسپرت لکسس LC 500 در نمایشگاه دیترویت، تماشای یک کوپه اسپرت ژاپنی پرقدرت دیگر از شرکت رقیب میتواند هیجان مضاعفی داشته باشد. اینفینیتی Q60 کوپه با توجه به لیست رقبای قدر خود، کار دشواری در پیش رو دارد اما این موضوع باعث نمیشود که دست از مبارزه بردارد.
در بخش طراحی، چراغهای جلو و جلوپنجره خاص این خودرو مانند سایر مدلهای جدید اینفینیتی و امضای آن است. Q60 در دنیای واقعی بسیار جذاب و گیرا به نظر میرسد. کاپوت کشیده و گلگیرهای پهن و سقف شیبدار، نمایی پویا به خودرو بخشیدهاند. چراغهای روزتاب از نوع LED بوده و چراغهای راهنما نیز تقلیدی از پلک انسان میباشند. چرخهای استاندارد این مدل ۱۹ اینچی بوده و البته میتوان نوع ۲۰ اینچی آن را نیز سفارش داد. از ویژگیهای این خودرو، ضریب درگ یا مقاومت در برابر باد ۰.۲۸ آن است که به لطف دریچههای فعال و متغیر جلوپنجره و بدنه کاملاً صاف و صیقلی با کمترین میزان درزها حاصل شده است. کابین Q60 دارای تیپهای جدید و مواد مدرن است. طراحی داشبورد فاقد جسارت کافی است اما استفاده از آلومینیوم در مدل پایه و چوب سیاه بهعنوان آپشن و فیبر کربن در مدلهای ممتاز اسپرت، جلوه مناسبی بدان میبخشند. روکش چرمی صندلیها نیز در رنگهای قرمز یا سفید با تم نقرهای یا الیاف شیشه میباشند. سیستم صوتی این خودرو ساخت Bose و مجهز به ۱۳ بلندگو است که برای کابین دنجان بیشازحد به نظر میرسند. این سیستم صوتی منحصراً برای این کابین طراحیشده و مجهز به فناوری حذف نویزهای اضافی خودرو نیز میباشد. در زیر کاپوت اینفینیتی Q60 یک موتور V6 با حجم ۳.۵ لیتر قرار گرفته که با وجود توربوشارژر دوقلو، قادر است ۴۰۰ اسب بخار نیرو و ۴۷۵ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این بدان معنی است که لااقل روی کاغذ، این خودرو از رقبایی چون بامو ۴۳۵i، آئودی S5 و کادیلاک ATS کوپه قدرتمندتر است. هرچند مدلهای C63 AMG، M4 و RS5 دور از دسترس آن خواهند بود. اینفینیتی Q60 را میتوان با دو پیشرانه دیگر نیز انتخاب کرد. موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر با قدرت ۲۰۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتنمتر در آستین دارد و موتور دیگر هم یک نسخه ضعیف تز از موتور ۶ سیلندر است که قدرت آن ۳۰۰ اسب بخار و گشتاوران ۴۰۰ نیوتنمتر میباشد. مصرف سوخت مدل ۳۰۰ اسبی ۱۰.۲ لیتر و برای مدل ۴۰۰ اسبی ۱۰.۷ لیتر و برای موتور ۴ سیلندر ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است.هنوز قیمتی برای اینفینیتی Q60 اعلام نشده اما باید دید در میدان عمل، تهدید آن برای رقبا چقدر کارساز خواهد بود.
امير علي
۲۳ دی ۱۳۹۴از بغل که نگاه میکنی جلوش سری ٣ و پشتش اس کلاسه
شهریار
۲۳ دی ۱۳۹۴با این دقتی که دارین چرا نمیرین طراح بدنه خودرو بشین همش ایراد میگیرین که چرا این شبیه اینه،اون شبیه اونه.بس کنین خود طراح شرکتها که رقیب هم هستن از این اظهار نظرها نمیکنن که شما میکنین
David
۲۳ دی ۱۳۹۴این همه تعصب نسبت به برندهای آلمانی داره حالم رو به هم میزنه دیگه ! دلیلی نداره هر ماشینی رو با این 2 تا مقایسه کنید ! هر ماشینی شخصیت خودش رو داره. به خدا این تصور ایرانیا که فکر میکنن ماشینای آلمانی کامل مطلقن از ریشه اشتباهه.لطفا کمی تحقیق کنید
Archi KHAN
۲۳ دی ۱۳۹۴اینفینیتی Q60 +
لکسس LC 500 _
Nima
۲۳ دی ۱۳۹۴موتور ٢ لیتریش بدرد نمیخوره
2 لیتر با 4 تا توربو فقط 208 اسب
تازه با مصرف 9.8 لیتر
مهرداد شیدایی
۲۳ دی ۱۳۹۴کابین داخلی لکسس بهتر بود.
behnam
۲۳ دی ۱۳۹۴از بغل که عینه سی کلاس بنزه که
Carbonado Aventador
۲۳ دی ۱۳۹۴چه ربطی داره….
ماشینا جوری طراحی میشن که حداکثر میزان ایرودینامیک رو داشته باشن!!!!
دقت هم کرده باشی خیلی ماشینا هستن که از بغل شبیه هم هستن!!!
مهدی
۲۳ دی ۱۳۹۴خدایی طرحش حرف نداره…….موتور 8 سیلندرش هم که کله بنز و بی ام رو میزنه..ایول اینفینتی که هر بهتر از دیروزه…
مهدی
۲۳ دی ۱۳۹۴اصلاح میکنم موتور شش سیلندر
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۴داشبورد دنا هههههه?????
king 918
۲۳ دی ۱۳۹۴اره طرح داشبردش شبیه دنا شده ..
البته خال فرشتگان سیاه و دانه فلفل سیاه اما این کجا و ان کجا
Archi KHAN
۲۳ دی ۱۳۹۴البته king عزیز
شعر اصلی اینِ :
دانه ی فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه
هر دو سوزانند اما این کجا و آن کجا …..
king 918
۲۳ دی ۱۳۹۴حالا جای مه رویان با فرشتگان عوض کردم شدم ادم بد ……؟؟؟؟؟؟
اره یادم رفته بود دیگه یه چیز نوشتم :-)
خیلی مخلصیم …..
mohsen
۲۳ دی ۱۳۹۴چیزی بلد نیستم بگم تا خودمو دل داری بدم…
طراحیش عالیه عقبش خوفه
ali ayat
۲۳ دی ۱۳۹۴طراحی خارجیش فوق العادس و داخلی زیاد جالب نیست اون شتاب سنجی هم که تو داشبورد جلو گذاشته قدیمیه خب الان همه شرکت های خودرو سازی دارن اینو ولی به صورت کامپیوتری اصلا احتیاجی به اشغال فضا به این بزرگی نداشت حالا بهرحال سر پیازیم یا ته پیاز خوشا به حال کسایی که اینو سوار میشن
1A1
۲۳ دی ۱۳۹۴منتظر بودم.خیلی گرامیست.زیباااااااااااااااااااااااااا
اینو به ال سی پانصد ترجیح میدم
ارمان
۲۳ دی ۱۳۹۴احساس میکنم اشتباهی صورت گرفته
اینفینیتی دو موتور 3.5 لیتری داری یکی تنفس طبیعی و دیگری هیبرید
موتو 400 اسبی قراره 3.0 لیتری با دو توربو باشه که احتمالا وام گرفته از مرسدس هست
احمد باقری
۲۳ دی ۱۳۹۴ای کاش، نماد اینفینیتی که در جلو و عقب ماشین نصب میشه، یه شکل باحالی داشت، ولی متاسفانه روی نمای کل ماشین اثر منفی گذاشته، به غیر از این، واقعا ماشین خوبیه.
moein
۲۳ دی ۱۳۹۴از آکورا بیشتر خوشم اتومد تا این هم وطنش
sina
۲۴ دی ۱۳۹۴واقعا طراحی عقبش فوق العادس اصن نگاش میکنم یه جوری بهش افتخار میکنم اگه مال من بود این :/
امید
۲۶ شهریور ۱۳۹۵قیمت ۴۸۸۰۰هزارو هشصد دلاره مدل اخرش که ۴۰۰ اسب بخار قدرت داره اما مدل پایش از ۳۸هزار دلار شروع میشه