بعد از نمایش تصاویر داشبورد و فضای داخلی، حالا نوبت انتشار تصاویر نخست از بدنه خودروی کوچک سدان بنز است. مرسدس بنز کلاس سی ۲۰۱۵ با الهام از برادر بسیار بزرگتر و لوکستر و البته گران قیمت خود یعنی کلاس S طراحی شده و همان گونه که انتظار داشتیم و پیش از این هم در CLA و حتی A کلاس جدید هم دیده بودیم، با چراغهای مشابه و خطوط قوی بدنه و هواکشهای بزرگ خود کاملاً از طراحی نسل قبلی خود متمایز است.
زیربنای خودرو بر اساس پلتفرم انعطاف پذیر و مدرن MRA ساخته شده که در همانند مدلهای بزرگتر کلاس E و S میباشد و طبق معمول ویژگی دیفرانسیل عقب و ماژولار بودن و ترکیبی از مواد با استحکام بالای فولادی و آلومینیومی و حتی کامپوزیتی را شامل میشود. این ساختار باعث شده تا ۱۰۰ کیلوگرم از وزن کلاس C کاسته شود و به مهندسان اجازه میدهد تا خودرویی امنتر و سفت و سختتر نسبت به قبل بسازند.
ویژگیهایی نظیر تعلیق بادی و سیستم نظارت بر اطراف خودرو و سیستم ترمز فعال نیز از برادران بزرگتر به کلاس سی راه یافته است.
انتظار میرود مدل پایه با موتور ۱.۸ لیتری توربو عرضه شود و طیف وسیعی از موتور های بنزینی و دیزلی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. مدلهای AMG با موتور ۴ لیتری V8 نیز در نوک پیکان این کلاس قرار میگیرند تا به خوبی در مصاف با ب ام و های سری ۳ با دست پر به میدان بروند.
اولین حضور رسمی کلاس C جدید در نمایشگاه دیترویت خواهد بود.
محسن.د
۷ آبان ۱۳۹۲فقط میتونم بگم خیلی خیلی خوبه! بعید میدونم سری3 بتونه جلوش وایسه!
حمید
۷ آبان ۱۳۹۲سری سه فقط دو برابر c کلاس قدمت داره ، نشون میده که سالهاست خواهان داره و کم نمیاره
فرامرز
۷ آبان ۱۳۹۲CarBuyer یه سایت بی طرفه که خودروها رو تست کرده و بر اساس قیمت و کیفیت و ارزش رتبه بندی میکنه. سری سه بی ام و تو این دو سال که این سایت تاسیس شده تو کلاس خودش بهترین بوده. البته مرسدس سی کلاس هم در کنار آئودی آ۴ از خوب ها بود اما مشکلاتی مثل رانندگی بدون هیجان و قیمت بالاتر از ارزش داشت!
slr722
۷ آبان ۱۳۹۲باور کنید عکس دیدم گفتم s کلاس جدیده…
اما c کلاس امتحانش خوب پس داده…
پس شکی نیست که این نسل هم میترکونه…
امین
۷ آبان ۱۳۹۲من از طرح بنز خوشم نمیاد = خط زیره دستگیره هذی در رد داره سمت چرخ های عقب خمیده میشه که اصلا حس نداره. برعکس نسل 2009 تا 2013 . دقت کنین.
بعضی چیز ها هست که کمتر کسی بهش توجه میکنه ولی زیبایی ماشین رو خیلی تحت تاثیر قرار میده.
زیاد خوشم نیومد. حس و حال بنز های قدیم رو نداره.
امین
۷ آبان ۱۳۹۲دستگیره های در داره به…
مرتضی
۸ آبان ۱۳۹۲امین جان شما از طراحی مرسدس ایراد میگیری و عکس ایدیت یا پروفایلت؟؟ یه ماشین به تمام معنا زشت و بی کلاسه عجیب نیست؟؟؟ جنبه طنز به خودش گرفته نظرت
امین
۸ آبان ۱۳۹۲مرتضی جان من از طرح های جدید بنز زیاد خوشم نمیاد. چون همش یکی شده. بابا یه نگاه به بنز های نسل قبل بندازین ، اونا مرسدس بنز بودن. نه این ها.
امین
۸ آبان ۱۳۹۲البته فقط از نسل های جدید سی کلاس و اس کلاس زیاد خوشم نمیاد وگرنه بقیشون حرف ندارن.
با وجودی که بنز هنوز نو اور و یکه تاز صنعت خودرو سازی و امکانات در زمینه on road هست.
کمیل
۸ آبان ۱۳۹۲اگر چه سری ۳ و کلاس C از نظر کلاس بندی رقیب هم هستند، اما فارغ از این موضوع اگر پای سلیقه در میان باشد، به زعم من مقایسه طراحی این دو خودرو از این به بعد کاملا غلطه و جواب واضحی داره.
الان شما به طراحی مرسدس نگاه کنید، دو نسل قبلی این ماشین حس و حال اسپرت هم داشت ولی این طراحی فعلی فقط و فقط یک خودروی لوکس و شکیله که حال و هوای اسپرت نداره! در مقابل سری ۳ همچنان حال و هوای اسپرت طراحیش رو حفظ کرده و در کنار اون یک ماشین شکیل هم هست.
پس خیلی واضحه که اگر کسی میخواد تو این کلاس ماشین بخره، کافیه از خودش بپرسه من یک ماشین با طراحی اسپرت میخوام یا یک ماشین کاملا لوکس!
ارشیا
۷ آبان ۱۳۹۲به آقا چاییدی سری 3 یه چیز دیگس
j
۷ آبان ۱۳۹۲فقط میتونم بگم
اخر کلاسه….
km
۷ آبان ۱۳۹۲فکر نمی کنم این شکلی باشه چون این خود اس کلاسه. درباره مدل AMG هم قبلا 6.2 لیتری بودن ولی الآن بنز با 4 لیتر میخواد غوغا کنه. البته M4 هم خیلی خوبه
moein
۷ آبان ۱۳۹۲همین که تو تصویر نشون دادن خیلی خوبه
اما اگر یه کم ظاهرش تفاوت پیدا کنه بهتر هم میشه
امین
۷ آبان ۱۳۹۲اگه جلوش این شکلی باشه که خیلی زایع میشه
انگار جلوی S کلاس رو کوچیک کردی انداختی روی یه بدنه ی دیگه که از مرسدس بنز بعیده
چراغ های جلو و جلو بندی A و CLA و S و GLK مثل هم بودن حالا این هم اضافه شد ( شده قضیه نمای عقب BMW سری3 و سری5 )
امین
۷ آبان ۱۳۹۲GLK رو اصلاح میکنم به GLA
mojtaba..designer
۷ آبان ۱۳۹۲آره حق با امین هستش…..” انگار جلوی S کلاس رو کوچیک کردی انداختی روی یه بدنه ی دیگه که از مرسدس بنز بعیده ”
نمیگم بد شده ولی خوشگل هم نشده!
ولی تکنولوژی های پیشرفتش حرف نداره.
parsa
۷ آبان ۱۳۹۲بازم زیبا مثل همیشه
TM
۷ آبان ۱۳۹۲کجاش خوبه؟؟؟
بنظر من طراحی بنز واقعا داره ناجور میشه از چنین کمپانی واقعا انتظار خیلی بیشتر اون از کلاس SL که شبیه SLK هستش اینم از این.
بعد از بی ام و ایراد میگیرن چرا طراحی داخل بیشتر محصولاتش مثل سری 7 میمونه.
www.aparat.com/sportageman
۷ آبان ۱۳۹۲اینکه ثابت شدس بی ام دبلیو دیگه به طراحی اصلا فکر نمی کنه و چراغ های جلو و عقبش و اتاقش یکیه ولی بنز با شروع این نسل جدید که از CLA شروع و به A-CLASS و رسید و با S-CLASS اتمام رسیده بود که الان با کلاس C رسیدیم و شما در این سه خودرو می توانید تفوت هاییی پیدا کنید و این آنها را جذاب کرده بود ولی C جدید هیچ تفاوتی با C ندارد ولی بنزه دیگه خدای خودرو هر کاری بکنه فقط میتونیم بگیم خوبه(به امید روزی که بی ام و کیلومتر شمار خدو را عوض کند سال هاست که صفحه ای نارنجی با عقربه سفید حالا کادنزا کامل دیجیتالی شده و بی ام دبلیو این کارو نکنه واقعا عقب می مونه و مونده و هرچی طرفدار داره از قبل براش مونده)
محمد
۷ آبان ۱۳۹۲چراغای جلوش مخلوطی از eکلاس وsکلاس جدیده
خط ونقش بغلش شبیه claهست
طرح کلیش هم که خیلی شبیه sجدیده
ولی به هر حال واقعا زیباست
دوسش دارم
jalal
۷ آبان ۱۳۹۲به این میگن پادشاه جاده !
یه پسل باهوش
۷ آبان ۱۳۹۲سری سی خیلی دوس داشتنیه
ramin
۷ آبان ۱۳۹۲سلطان ماشین فقط بنززززززز
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۷ آبان ۱۳۹۲درود.
درسته که شبیه اس کلاس هست ولی بنزسوار ها اسم این ماشین رو گذاشتند : بچه اس یا بچه بنز.
لقبی که دقیقا در سال های گذشته برای اون بنز های 190 ای که دست پلیس بود گذاشتند.
میمیرم برای تکنولوژی و امکاناتش.
((( ایران و المان )))
مرتضی
۸ آبان ۱۳۹۲از نظر امکانات برای کلاس سی این امکانات عجیب و زیاده!!! قیمتش میره بالا! کلاس کاری کلاس سی کلا داره عوض میشه و دیگه یاداور ارزونترین و مدل پایین ترین(نسبت به کلاس های دیگه بنز) و پرفروش ترین محصولاتش نیست!!! فن اوری هایی که در کلاس اس هم هست!! مثل اینکه همه اون القاب رو مرسدس برای کلاس آ و بی در نظر گرفته!
رضا
۸ آبان ۱۳۹۲یعنی اینقد سخته کمی متفاوت تر از sکلاس طراحیش میکردن؟؟؟؟؟
اینکه همون اس کلاس کوچیکه بابا
فقط سری۳
۸ آبان ۱۳۹۲من از نسل قبلی بیشتر خوشم میومد چراغ جلوی نسل قبل هیبتی داشت
اسی 33
۸ آبان ۱۳۹۲موافقم خیلی خوبه یاییدیه یادت نره
mehran911
۸ آبان ۱۳۹۲این که همون اس کلاسه کلاس سی رو باید اسپرت تر کوچکتر و قبراق وچالاکتر می ساختن با این بدنه ی بزرگ و مشخصات فنی جلوی سری 3 کم میاره
سینا
۸ آبان ۱۳۹۲خیلی شبیه S 2014 هست … مثکه بیماری بی ام و واگیرداره!!!
من خودم رو مرسدس خیلی تعصب دارم ولی امیدوارم اشتباه بی ام و رو پیش نگیره!!!
hero
۱۰ آبان ۱۳۹۲سلام
طراحی مرسدس همیشه جلوتر از زمانه
بعضی از دوستان تفکراتشون هنوز به زمان حال هم نرسیده !!!!!!
خوب طبیعیه که خیلی طول میکشه تا به این ماشینا عادت کنن !!!!!!
ضمنا اینم بگم که شرکتایی که اصالت وقدمت دارن همه خودروهاشون رو بر یک اساس و یک فرمول طراحی
میکنن.
این دلیل بر یکنواختی طراحی نیست. دلیل بر حفظ اصالته. خودرو ها مدرن میشن ولی اصالتشون حفظ میشه.
و این چیزیه که مشتریان و عاشقان اون برند ازش انتظار دارن.
اگه توجه کرده باشید آلفا رمئو و مزدا وب ام و و بنزو آئودی و پورشه و کیا و آستون مارتین و جگوار و لکسس و
بنتلی و رولزرویس و خیلی برندهای دیگه همین روش رو در پیش گرفتن.
حالا شما میتونین از همه اینا ایراد بگیرین؟
مرتضی
۱۱ آبان ۱۳۹۲بحث طراحی شد باید بگم یکی از جاودانه های تاریخ اتومبیل سازی سری وی 124 مرسدس هستش واقعا این ماشین کهنه نمیشه همیشه جاودانه تازه مدلهای داخل ایران اکثرا بخاطر ناشی بودن تعمیرگاهها بریا تعمیر موتور انژکتوری و این مسئله که خیلی هاش برگشتی هستند و دسته چندم و با حداقل امکانات وارد شدند مشکل پیدا کردند ولی باز هنوز دلبری میکنند شما مدل سیصد رو در نظر بگیرین مدل 90 میلادی به جز هیبت و زیبایی طراحی سیستم تهویه مطبوع و یا کولر دوال شیشه های برقی اینه برقی شیبی داخ برقی پرده برقی کیسه هوا برای راننده و سرنشین صندلی برقی ای بی اس و سیستم عیبیاب مرکزی و کیت پزشکی و چوب و چرم درجه یک برف پا کن تک!! اما با کیفیت کار عالی و برف پاک کن چراغای جلو و……….. یکی دو تا اپشن نداره که هنوز تو امریکا و المان و حتی ایران براش سر و دست میشکنند نمیدونین چه ماشینیه تا سوار نشین .مدل 230 هم عالیه
مرتضی
۱۱ آبان ۱۳۹۲تازه فرمان هیدرولیک قابل تنظیم یادم رفت!!! وهم دنده اتوماتیک سه سرعته اکونومیک!!و اسپرت و پشت سری برقی و….. دیگه اینا یادم میاد فعلا!! سیستم فنربندی عالی هشدار باز بودن درش رو بدم میاد بوق اعصاب خوردکن داره که قابل
رضا
۱۰ آبان ۱۳۹۳سلام خیلی خوشکله عالیه ولی به نظرم مزدانیوتندترمیره