مایباخمرسدس بنز

اولین رانندگی با مایباخ S600 جدید

مرسدس بنز کلاس اس جدید مایه افتخار دایملر است. سدان لوکسی که نه تنها یک رهبر در حوزه فناوری خودرو به شمار می‌آید بلکه جذابیت‌های آن نیز هر علاقه‌مند به خودروهای رده بالای لوکس و تشریفاتی را مجذوب خود می‌کنند.

2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
در حالی که مایباخ مدل ۵۷ و ۶۲ در سال ۲۰۰۲ تا ده سال بدون تغییر خاصی در بازار حضور داشت، فروش ناامیدکننده آن برخلاف پیش‌بینی‌های دایملر، باعث خروج این برند تازه احیا شده از دایره تولیدات شد. اما نهایتاً استراتژی جدیدی برای نام مایباخ درنظر گرفته شد و اکنون سدان لوکس S600 را با این لقب مشاهده می‌کنیم.
2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
مایباخ S600 نسبت به مرسدس بنز S600 به‌مراتب خودروی لوکس‌تر و باکلاس تری است. گرچه ظاهر این دو خودرو تفاوت چندانی ندارند. با این حال افزودن ۲۰.۱ سانتی‌متر به فاصله بین دو محور باعث شده تا سطحی جدید از تجهیزات و رفاه برای سرنشینان این مدل فراهم آید. این در حالی است که به نسبت آخرین مدل مایباخ، با قیمت ۳۷۹ هزار دلار، مرسدس مایباخ S600 با قیمت ۱۸۹۳۵۰ دلار، قیمتی به‌مراتب کمتر و حدود نصف آن داشته و با اندکی اندازه کوچک‌تر، لااقل قدرت مانور و دینامیک بهتری را ارائه می‌کند.
2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
با افزودن به فضای کابین، صندلی‌های انفرادی عقب مانند صندلی‌های بیزینس هواپیماها دارای امکان خم شدن و تکیه‌گاه پا می‌باشند. بدین ترتیب استراحت و حتی خواب در این قسمت یا تماشای فیلم، لذت‌بخش خواهد بود. به گفته دایملر، قسمت عقب این خودرو آرام‌تر و بی‌صداتر از هر خودروی دیگری در دنیا می‌باشد. با این حال به نظر می‌رسد دایملر باید در سیستم سرگرمی سرنشینان عقب که کند و سخت عمل می‌کند، تجدیدنظر نماید.
2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
در زیر کاپوت این خودرو، موتور آشنایی قرار دارد که البته کمیاب نیز هست. این موتور ۱۲ سیلندر V شکل با توربوشارژر دوقلو و با حجم ۶.۰ لیتر، قادر به تأمین ۵۲۳ اسب بخار نیرو و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور می‌باشد. این موتور نسبت به موتورهای هشت سیلندر AMG بزرگ‌تر، کم‌توان تر و پرمصرف‌تر است اما بیشتر مورد اقبال مشتریان لوکس پسند قرار می‌گیرد که به دنبال یک نشان V12 روی خودروی خود هستند.
2016 Mercedes-Maybach S600 twin-turbocharged 6.0-liter V-12 engine
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600 twin-turbocharged 6.0-liter V-12 engine
با این پیشرانه می‌توان به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۵.۰ ثانیه ای دست یافت. در حالی که شتاب آن احساسی همانند یک هواپیمای جت خصوصی را در هنگام برخاست به همراه دارد.
2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
این خودرو با سیستم تعلیق بادی مجهز به اسکنر مسیر، تجربه ای کاملاً ممتاز و بدون تکان و لرزش را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. با این وجود این یک خودروی بزرگ است و رانندگی با آن متفاوت از خودروهای اسپرتی می‌باشد.
2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
فضای داخلی این مدل مایباخ، شباهت زیادی به کلاس S مخصوصاً مدل کوپه دارد. روکش چوب بسیار مرغوب و چرم دوخته شده با دست و کنسول مرکزی و سرتاسری عقب از جذابیت‌های این خودرو می‌باشند. با این وجود، افتراق بین این خودرو و نسخه‌های استاندارد کلاس S زیاد نیستند. شاید برای کسانی که به دنبال یک نسخه مشابه مایباخ ۶۲ هستند، نمونه مایباخ S600 پولمان که در نمایشگاه ژنو معرفی خواهد شد، یک نسخه بهتر باشد. در هر صورت با همین ویژگی‌ها، این خودرو به‌مراتب ارزشمندتر، پیشرفته‌تر، ایمن‌تر و مقرون به صرفه‌تر از رقبای انگلیسی خود نظیر بنتلی و رولز رویس است. هرچند طراحی ظاهری آن نشانی از اشرافی گری در خود نداشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹۳ دیدگاه‌ها

  1. godfather

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    بنز با این حرکتش میباخ نابود کرد

    1. 4MATIC

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      داداش خوب می باخ مال خود بنزه دیگه

      1. godfather

        ۲۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (196 ديدگاه)

        داش میدونم ولی ابهت عقب میباخ با اون چراغای پیوسته رو با این مقایسه میکنی
        این ماشین خوبی ولی در حد s کلاس
        اصلا امضای میباخ از اون گرفته

  2. godfather

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    ابهت زپلین کجا این کجا

  3. 4MATIC

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    رینگاش یه کم ضایست ولی برای دفع ضربات چاله ها لاستیکش فاق بلنده

  4. Ahmad..F12

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2541 ديدگاه)

    این خودرو به‌مراتب ارزشمندتر، پیشرفته‌تر، ایمن‌تر و مقرون به صرفه‌تر از رقبای انگلیسی خود نظیر بنتلی و رولز رویس است.

    همین جمله کفایت میکنه برا بنتلی و رولزرویس

  5. ماهان گاز

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    آیا میدونستید طراحش مهندس دمیرچی از دیار قهرمان پرور قزوین است

  6. اریک

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (103 ديدگاه)

    نور داخلش،،،، دیسکو میامی،،،اندی مارلسون،،،

  7. حسام

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با دلار 3000 تومنی قیمتش میشه یه چیزی حدود 570 میلیون،خدا میدونه بیاد تو ایران چند میلیارد قیمت میخوره

    1. بهزاد

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یه یکو نیم(میلیارد) هست

  8. خودروانگلیسی

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    می شه گفت این خودرو در المان دیگه رقیب ندارد ولی می تونم چند رقیب انگلیسی براش نام ببرم=استون مارتین ریپید-استون مارتین لاگوندا-بنتلی فلایینگ اسپور-بنتلی مولسان-رولزرویس فانتوم-رولزرویس گوست-جگوار اکس جی ال-برتری خودرو انگلیسی به اینه که برای هر خودرو اخرین سیستم المان دست کم سه رقیب بالاتر دارد

  9. محمد

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کی میگه یک و نیم میلیارد.؟؟اس 500کلاس جدیدش نزدیک2ونیم میلیارد حتی کمی هم بیشتر قیمت خورده برین تو نمایندگی ها و نمایشگاه ها قیمت بپرسید حالا این بیاد یک و نیم؟محاله.یعنی از بی ام و 800کمتره؟

  10. متین مصدق

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بعضی ها می خوان شرکت AMG تیونینگش کنه و یک موتور 600 اسب بخاری روش بگذاره اما بهتر هم شده شرکت براباس این ماشین رو با همون اسم مایباخ با یک موتور v12 توربو شارژ 900 اسب بخاری با حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت اندازه ی سرعت یک لامبورگینی اونتادور ساخته !!!

  11. Sobhan

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میباخ اگه بیاد تو ایران حداقل سه چهار میلیارد هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا