مرسدس بنز

بررسی GT S: شاهکار مرسدس-AMG

GT شاهکار هنری در طراحی یک خودرو لوکس و اسپرت است و آمادگی این را دارد تا رقبا را سخت به چالش بکشد. در حال حاضر مرسدس طراحی و ساخت کوپه اسپرت جدیدش را کاملاً به بازوی تیونینگ خود، AMG واگذار کرده است و این کوپه اسپرت و لوکس، از این پس با برند Mercedes-AMG GT خودنمایی خواهد کرد.

2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
GT دومین خودرویی هست که به‌طور کامل توسط آ ام گ طراحی و ساخته شده است و در حال حاضر مدل قوی‌تر آن یعنی GT S توسط آ ام گ معرفی شده، که قرار است در سال آینده عرضه شود. آ ام گ در طراحی GT از پلت فرم اصلاح شده SLS بهره برده است، اما نشانه‌های ظاهری در سبک طراحی کلاسیک مرسدس به خوبی در آن حفظ شده است. کاپوت کشیده و شیب تند قسمت عقب، GT را منحصر از یک مرسدس کرده، ولی همچنان ویژگی‌های بی‌همتای زبان طراحی مرسدس بنز به خوبی در آن حفظ شده است. آ ام گ جدید نسبت به پورشه ۹۱۱ و جگوار F-Type چند اینچ طولانی‌تر و به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای عریض‌تر است و وزنی معادل ۱,۶۷۶ کیلوگرم دارد.
2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
همان‌طور که طراحی خارجی GT مجلل، زیبا و دوست‌داشتنی هست، طراحان در داخل کابین هم سنگ تمام گذاشته‌اند. مرسدس ادعا می‌کند که طراحی آن باعث می‌شود تا شما احساس کنید داخل کابین خلبانی جت جنگنده قرار گرفته‌اید. ممکن است کمی اغراق‌آمیز باشد، اما برخی از نشانه‌های طراحی داخلی، از کابین خلبانی هواپیما الهام گرفته شده است. با وجود این که ابعاد GT در مقایسه با SLS کوچک‌تر شده، اما فضای داخلی بزرگ‌تر شده است.
2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
یک طراحی عالی بدون پشتیبان مکانیکی قوی، هیچ‌چیز جز مجسمه مجلل نیست. در حال حاضر، GT و GT S هر دو از موتور هشت سیلندر V شکل با حجم دقیق ۳۹۸۲ سی‌سی بهره می‌برند که به توربوشارژ جدید مجهز شده است. اما GT قدرتی معادل ۴۶۸ اسب‌بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر ارائه می‌کند درحالی که GT S با یک جهش چشمگیر توان ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر را در اختیار خلبانش می‌گذارد.
2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
موتور جدید مرسدس متفاوت از دیگر آلمانی‌های ۴.۰ لیتری V8 توربوشارژ است. آ ام گ در این موتور از دو توربو شارژر داخلی در کنار سیلندرهای V شکل، استفاده کرده و این‌کار باعث کاهش زمان تأخیر توربو و کاهش مقدار فضای کلی موتور شده است. مرسدس ادعا می‌کند که این اولین بار است که از توربو شارژر داخلی در موتور نیمه‌خشک dry-sump استفاده می‌شود. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب بر دوش یک گیربکس هفت سرعته با کلاچ دوگانه است.
2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
آ ام گ ادعا کرده که GT S می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ را تنها در ۳.۸ ثانیه پر کند و تا حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت تاخت و تاز کند. این اعداد و ارقام فقط یک معنی دارند و آن این است که ما داریم درمورد یک کوپه اسپرت فوق‌العاده سریع صحبت می‌کنیم که دیفرانسیل عقب بوده و دریفت زدن با آن فوق‌العاده لذت‌بخش است.
2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
اکثر شما از تمام تغییراتی که آ ام گ در این موتور V8 انجام داده خبر دارید. بخش بزرگی از این تغییرات، صدای شگفت‌انگیز این موتور V8 است که این کوپه را فوق‌العاده جذاب کرده است. غرش شیر کاملاً برازنده توصیف صدای GT S است. با تنظیمات انجام شده بر روی اگزوز، صدای باشکوه موتور در کابین شنیدنی شده است. هیچ‌گونه ترفندی برای تولید این صداها از طریق اسپیکر و سیستم صوتی به‌کار نرفته است و این صدا فقط و فقط حاصل غرش این موتور هشت سیلندر است.
2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
آ ام گ در GT S از همه نظر سنگ تمام گذاشته است، این یک کوپه موتور جلو است، اما از آنجا که سیستم انتقال در پشت ماشین قرار گرفته، درصد توزیع وزن آن ۴۷ به ۵۳ است. GT S همانند GT، از دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی استاندارد آ ام گ همراه واکنش سریع‌تر و کنترل الکتریکی دامپرها، بهره می‌برد. توجه به تمام جزییات باعث شده تا همه‌چیز عالی باشد. برای صرفه‌جویی در وزن، به‌جای استفاده از باتری‌های معمولی از باتری لیتیوم یون با وزن سبک‌تر استفاده شده است. ازآنجاکه آ ام گ به‌جای سیستم‌های روغن‌کاری معمول، از روغن‌کاری به صورت نیمه‌خشک dry-sump استفاده کرده است، مرکز ثقل GT S به‌اندازه ۵۵ میلی‌متر پایین‌تر از حالت معمول، قرار گرفته است. مانند بسیاری از ماشین‌های اسپرت دیگر، GT هم از ویژگی‌های آئرودینامیکی مانند فعال‌سازی خودکار اسپویلر عقب در سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت بهره‌مند است. جمع‌بندی
قیمت‌گذاری برای AMG GT S از ۱۳۰,۰۰۰ دلار شروع می‌شود و قرار است سال آینده رقابت با پورشه ۹۱۱ را شروع کند. اگرچه ازنظر قدرت پایین‌تر از ۹۱۱ است اما AMG GT S فوق‌العاده است، صداهای باشکوه و هندلینگ عالی و خاص آن ۹‍‍‍۱۱ را سخت به چالش می‌کشد. AMG واقعاً یک جایگزین مناسب برای دریای پرجمعیت پورشه‌های ۹۱۱ ساخته است. ویژگی‌های دوست‌داشتنی:
صدا
قدرت
استایل
راحتی

فاکتورهای ناراحت‌کننده:
قیمت
ضعف قدرت در مقابل ۹۱۱

مدل موتور قدرت

دور در دقیقه

گشتاور

دور در دقیقه

CO ۲ خروجی شتاب

۰ تا ۱۰۰

حداکثر سرعت
مرسدس AMG GT ۳۹۸۲ سی‌سی

دو توربوشارژ V8

۴۶۸ اسب‌بخار

۶۰۰۰

۶۰۰ نیوتن‌متر

۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰

۲۱۶ گرم / کیلومتر ۴.۰ ثانیه ۳۰۴

کیلومتر بر ساعت

مرسدس AMG GT S ۵۰۳ اسب‌بخار

۶۲۵۰

۶۵۰ نیوتن‌متر ۱۷۵۰ تا ۴۷۵۰ ۲۱۹ گرم / کیلومتر ۳.۸ ثانیه ۳۱۰

کیلومتر بر ساعت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۸۳ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    ای کاش یه کلیپ هم از صدای اگزوزش گذاشته بودین تا لذت ببریم.
    از زیبایی هیچی کم نداره،
    چنان هندلینگ و عملکردی داره که یه رکورد فوق العاده عالی تو تاپ گیر زده:(( 1:17.50 ))،بهتر از هر بنز دیگه ای و بهتر و بالاتر از ماشینایی مثل:
    Koenigsegg CCX
    Nissan GT-R
    Bugatti 16.4 Veyron
    Pagani Zonda F
    Ferrari Enzo
    Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce
    Mercedes SLS AMG Black Series
    Ferrari 458 Italia
    Lamborghini Gallardo LP560-4
    Porsche 911 GT2
    McLaren Mercedes SLR
    ,…..
    دیگه حساب کنید اگه مدل Black Series بیاد چه غوغایی میکنه…

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. آرمااااان

      ۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      وااااااااااااااااااای خیلی خفنه

  2. Sina_mercedes

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا عالیه یه شاهکاره تمام عیاره

  3. mahdi

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی عالیه یک خودرو منحصر به فرد
    ولی پول نداریم بخریم :(

  4. siros

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان توجه کنید گشتاورش از 1500 تا 5000 دور ثابته!!! این اولین خودروییه که همچین موتوری داره یعنی توی کل زمان رانندگیتون تموم قدرت ماشین زیر پاتونه
    به احتمال قوی بهترین موتور سال میشه

  5. mohsen

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی طراحی اس ال اس تو دل برو تر بود با موتور قوی البت هندلینگ ضعیف

  6. AMG GT

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    the best or nothing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا