GT شاهکار هنری در طراحی یک خودرو لوکس و اسپرت است و آمادگی این را دارد تا رقبا را سخت به چالش بکشد. در حال حاضر مرسدس طراحی و ساخت کوپه اسپرت جدیدش را کاملاً به بازوی تیونینگ خود، AMG واگذار کرده است و این کوپه اسپرت و لوکس، از این پس با برند Mercedes-AMG GT خودنمایی خواهد کرد.
GT دومین خودرویی هست که بهطور کامل توسط آ ام گ طراحی و ساخته شده است و در حال حاضر مدل قویتر آن یعنی GT S توسط آ ام گ معرفی شده، که قرار است در سال آینده عرضه شود. آ ام گ در طراحی GT از پلت فرم اصلاح شده SLS بهره برده است، اما نشانههای ظاهری در سبک طراحی کلاسیک مرسدس به خوبی در آن حفظ شده است. کاپوت کشیده و شیب تند قسمت عقب، GT را منحصر از یک مرسدس کرده، ولی همچنان ویژگیهای بیهمتای زبان طراحی مرسدس بنز به خوبی در آن حفظ شده است. آ ام گ جدید نسبت به پورشه ۹۱۱ و جگوار F-Type چند اینچ طولانیتر و بهطور قابلملاحظهای عریضتر است و وزنی معادل ۱,۶۷۶ کیلوگرم دارد. همانطور که طراحی خارجی GT مجلل، زیبا و دوستداشتنی هست، طراحان در داخل کابین هم سنگ تمام گذاشتهاند. مرسدس ادعا میکند که طراحی آن باعث میشود تا شما احساس کنید داخل کابین خلبانی جت جنگنده قرار گرفتهاید. ممکن است کمی اغراقآمیز باشد، اما برخی از نشانههای طراحی داخلی، از کابین خلبانی هواپیما الهام گرفته شده است. با وجود این که ابعاد GT در مقایسه با SLS کوچکتر شده، اما فضای داخلی بزرگتر شده است. یک طراحی عالی بدون پشتیبان مکانیکی قوی، هیچچیز جز مجسمه مجلل نیست. در حال حاضر، GT و GT S هر دو از موتور هشت سیلندر V شکل با حجم دقیق ۳۹۸۲ سیسی بهره میبرند که به توربوشارژ جدید مجهز شده است. اما GT قدرتی معادل ۴۶۸ اسببخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتنمتر ارائه میکند درحالی که GT S با یک جهش چشمگیر توان ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتنمتر را در اختیار خلبانش میگذارد. موتور جدید مرسدس متفاوت از دیگر آلمانیهای ۴.۰ لیتری V8 توربوشارژ است. آ ام گ در این موتور از دو توربو شارژر داخلی در کنار سیلندرهای V شکل، استفاده کرده و اینکار باعث کاهش زمان تأخیر توربو و کاهش مقدار فضای کلی موتور شده است. مرسدس ادعا میکند که این اولین بار است که از توربو شارژر داخلی در موتور نیمهخشک dry-sump استفاده میشود. وظیفه انتقال قدرت به چرخهای عقب بر دوش یک گیربکس هفت سرعته با کلاچ دوگانه است. آ ام گ ادعا کرده که GT S میتواند ۰ تا ۱۰۰ را تنها در ۳.۸ ثانیه پر کند و تا حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت تاخت و تاز کند. این اعداد و ارقام فقط یک معنی دارند و آن این است که ما داریم درمورد یک کوپه اسپرت فوقالعاده سریع صحبت میکنیم که دیفرانسیل عقب بوده و دریفت زدن با آن فوقالعاده لذتبخش است. اکثر شما از تمام تغییراتی که آ ام گ در این موتور V8 انجام داده خبر دارید. بخش بزرگی از این تغییرات، صدای شگفتانگیز این موتور V8 است که این کوپه را فوقالعاده جذاب کرده است. غرش شیر کاملاً برازنده توصیف صدای GT S است. با تنظیمات انجام شده بر روی اگزوز، صدای باشکوه موتور در کابین شنیدنی شده است. هیچگونه ترفندی برای تولید این صداها از طریق اسپیکر و سیستم صوتی بهکار نرفته است و این صدا فقط و فقط حاصل غرش این موتور هشت سیلندر است. آ ام گ در GT S از همه نظر سنگ تمام گذاشته است، این یک کوپه موتور جلو است، اما از آنجا که سیستم انتقال در پشت ماشین قرار گرفته، درصد توزیع وزن آن ۴۷ به ۵۳ است. GT S همانند GT، از دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی استاندارد آ ام گ همراه واکنش سریعتر و کنترل الکتریکی دامپرها، بهره میبرد.قیمتگذاری برای AMG GT S از ۱۳۰,۰۰۰ دلار شروع میشود و قرار است سال آینده رقابت با پورشه ۹۱۱ را شروع کند. اگرچه ازنظر قدرت پایینتر از ۹۱۱ است اما AMG GT S فوقالعاده است، صداهای باشکوه و هندلینگ عالی و خاص آن ۹۱۱ را سخت به چالش میکشد. AMG واقعاً یک جایگزین مناسب برای دریای پرجمعیت پورشههای ۹۱۱ ساخته است.
صدا
قدرت
استایل
راحتی
فاکتورهای ناراحتکننده:
قیمت
ضعف قدرت در مقابل ۹۱۱
مدل | موتور | قدرت دور در دقیقه | گشتاور دور در دقیقه | CO ۲ خروجی | شتاب ۰ تا ۱۰۰ | حداکثر سرعت |
---|---|---|---|---|---|---|
مرسدس AMG GT | ۳۹۸۲ سیسی دو توربوشارژ V8 | ۴۶۸ اسببخار ۶۰۰۰ | ۶۰۰ نیوتنمتر ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ | ۲۱۶ گرم / کیلومتر | ۴.۰ ثانیه | ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت |
مرسدس AMG GT S | ۵۰۳ اسببخار ۶۲۵۰ | ۶۵۰ نیوتنمتر ۱۷۵۰ تا ۴۷۵۰ | ۲۱۹ گرم / کیلومتر | ۳.۸ ثانیه | ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت |
سعید
۸ تیر ۱۳۹۴ای کاش یه کلیپ هم از صدای اگزوزش گذاشته بودین تا لذت ببریم.
از زیبایی هیچی کم نداره،
چنان هندلینگ و عملکردی داره که یه رکورد فوق العاده عالی تو تاپ گیر زده:(( 1:17.50 ))،بهتر از هر بنز دیگه ای و بهتر و بالاتر از ماشینایی مثل:
Koenigsegg CCX
Nissan GT-R
Bugatti 16.4 Veyron
Pagani Zonda F
Ferrari Enzo
Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce
Mercedes SLS AMG Black Series
Ferrari 458 Italia
Lamborghini Gallardo LP560-4
Porsche 911 GT2
McLaren Mercedes SLR
,…..
دیگه حساب کنید اگه مدل Black Series بیاد چه غوغایی میکنه…
سعید
۸ تیر ۱۳۹۴http://veneno.ir/wp-content/uploads/veneno.ir-top-gear-amg-gt-s.jpg
http://veneno.ir/1393/12/09/%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-amg-gt-s-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B2%D9%88/
http://fastestlaps.com/tracks/top_gear_track.html
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Top_Gear_test_track_Power_Lap_Times
آرمااااان
۹ تیر ۱۳۹۴وااااااااااااااااااای خیلی خفنه
Sina_mercedes
۸ تیر ۱۳۹۴واقعا عالیه یه شاهکاره تمام عیاره
mahdi
۹ تیر ۱۳۹۴خیلی عالیه یک خودرو منحصر به فرد
ولی پول نداریم بخریم :(
siros
۹ تیر ۱۳۹۴دوستان توجه کنید گشتاورش از 1500 تا 5000 دور ثابته!!! این اولین خودروییه که همچین موتوری داره یعنی توی کل زمان رانندگیتون تموم قدرت ماشین زیر پاتونه
به احتمال قوی بهترین موتور سال میشه
mohsen
۹ تیر ۱۳۹۴خیلی خوبه ولی طراحی اس ال اس تو دل برو تر بود با موتور قوی البت هندلینگ ضعیف
AMG GT
۹ تیر ۱۳۹۴the best or nothing