تقریباً یک هفته پیش از رونمایی رسمی نسل پنجم مرسدس کلاس E در نمایشگاه خودروی دیترویت، تعداد زیادی از تصاویر رسمی این خودرو همراه با جزئیاتی چند از آن فاش شدهاند.
نسل جدید E کلاس روی پلتفرم جدید، مدولار و سبکوزن MRA بنا شده که با کلاس سی و اس مشترک میباشد. ابعاد E کلاس نسبت به قبل اندکی رشد یافته و ۴۳ میلیمتر به طولان و ۶۵ میلیمتر به فاصله بین دو محور آن افزوده شده است. بدین ترتیب طول مدل سدان ۴۹۲۳ میلیمتر و فاصله دو محور آن ۲۹۳۹ میلیمتر خواهد بود که نوید یک فضای داخلی جادار و راحت را میدهد. همچنین با وجود الگوهای طراحی برگرفته از سایر برادران خود، ضریب مقاومت در برابر باد یا آئرودینامیک آن به رقم ۰.۲۳ رسیده که در این کلاس بینظیر است. نمای بیرون خودرو کاملاً مشابه کلاس سی و اس جدید میباشد و درعینحال شیک، موقر و اسپرت است. تمامی خطوط بدنه در هماهنگی با یکدیگر قرار دارند و درعینحال مرسدس بودن خودرو نیز کاملاً عیان است. چراغها هرکدام همانند جواهرات و سنگهای قیمتی به نظر میرسند. با این وجود همه چیز مرتب، مدرن و گیرا طراحی شده است. در مورد فضای داخل کابین و داشبورد، پیش از این با تصاویر رسمی پنل ها و صندلیهای آن آشنا شده بودیم. پانل نمایشگرهای عریض برگرفته از کلاس اس بوده و البته در مدل پایه شامل پانل کلاسیک آنالوگ میشوند. سیستم تعلیق مرسدس کلاس ای جدید سه گزینه اضافی فراتر از نسخه استاندارد را ارائه میکند. ازجمله کاهش ۱۵ میلیمتری ارتفاع برای مدلهای آوانگارد، کاهش ارتفاع و تعلیق سختتر اسپرتی همراه با دامپرهای تطبیقی و سیستم تعلیق بادی با کنترل الکترونیکی و فنرهای قابل تنظیم. در اروپا نسخه E200 با موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو و E220d دیزلی با حجم ۲.۰ لیتر و قدرت ۱۹۲ اسب بخار و مصرف سوخت تنها ۳.۹ لیتر انتخابهای نخستین خواهند بود. مدلهای شش سیلندر نیز به این مجموعه اضافه میشوند و پس از مدتی نیز نسخه پلاگین هیبریدی E350e که ترکیبی از یک موتور ۲.۰ لیتری توربو با یک موتور الکتریکی است و ۲۷۵ اسب بخار قدرت دارد و نسخه سرسبد AMG با موتور ۸ سیلندر ۴.۰ لیتری توربو با قدرتی در حد ۶۰۰ اسب بخار معرفی خواهند شد. تمامی این مدلها با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با امکان شیفت دستی 9G-Tronic ارائه میشوند. بعلاوه انتقال نیرو به هر چهار چرخ یا فورماتیک نیز قابل انتخاب است.۵۸ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
MjM
۱۶ دی ۱۳۹۴تو پست قبلی معرفی E کلاس هم گفتم در اینکه بنز به قول شعار خودش(the best on nothing…) یکی از بهترینهاست( کیفیت زیبایی و…)این سیاست جدیدیه که بنز در پیش گرفته و اون همسان سازی( شاید افزایش ویژگی های یکسان برای کاهش هزینه!!) هاستو همینطور افزایش تعداد خودروها تو کلاس های مختلف( GLE .CLA و…) که استارتش تو GL زدن….ولی ااز نظر من ابهت اس کلاس تو نک بودنه تو سدان بودنشه ولی الان اومدن کوپه و کابریولت هم تولید کردن!!C ;کلاس اون ابهت اسپورت قبلو نداره لوکس شده…و حالاE کلاس…..!!
I CAN DO IT
۱۶ دی ۱۳۹۴به نظر من داخل خودرو خیلی از شکل ظاهری ماشین زیباتره
احمد
۱۸ دی ۱۳۹۴سلام دوستان؛
یه سوال در مورد مدل های E و CLS؛
اگر بخوام در حدود 180 تا 200 تومن هزینه کنم به نظر شما کدوم مدل بهتره، خودم ترجیحم یک ماشین بزرگ خانوادگیه، چون استفادم بیشتر با خانوادست و مسافرت هم زیاد میرم.
این دو مدل رو با هم مقایسه کردم در این رنج قیمت رقیب هم هستند البته سری های C هم هستند که چون کامپکته قاعدتاً از اینا کوچیک تره…
CLS350-2006-9 و E350-2008-9
ممنون میشم راهنماییم کنید. (همچنین در خصوص نگهداری های بعدی…)
محسن جی تی او
۲۹ دی ۱۳۹۴اظهار نظر ئر مورد اتاق ماشین از رو تصویر ییه کار کاملا اشتباهی هست.چه بسا ماشینای رده پایین و متوسط تو عکس بسیار زشت و از جلو و در واقعیت ک میبینیم زمین تا آسمان با تصویرش متفاوت و زیباتر هست.این بنزی که ماها داریم از عکسشم نهایت لذت و زیبایرو درک میکنیم در واقع و از جلو که ببینیم تقریبا زبونمون بند میاد.