پس از رونمایی باشکوه کلاس S روباز در IAA امسال بالاخره اطلاعات دقیقتر آن منتشر شد. پس چنددقیقهای چشمهایتان را از نمایشگر برندارید تا باهم این اطلاعات را مطالعه و بررسی کنیم.
مرسدس بنز حساسیت خاصی روی این مورد دارد که کلاس S کابریولت اولین محصول لوکس ۴ نفرهی روباز آنها از ۱۹۷۱ (سالی که فروش کد W111 متوقف شد) تاکنون است. این نکته حضور ۲۲۰ SE روباز مدل ۱۹۶۱ را در اولین تصاویر رسانهای کمپانی کاملاً توجیه میکند و درعینحال بهطور زیرکانهای اشاره به این دارد که سطح لوکس بودن کابریولت جدید خیلی با جد ۵۰ سالهاش متفاوت است! نمای بیرونیخطوط سیال بدنه بیشتر شبیه به نسخه کوپه است و از نسخه سدان کمی فاصله دارد. سقف در حالت بسته نمای یکدست ظاهری را بر هم نمیزند و با جنس خاصش بهنوعی به بخشی از آن تبدیل میشود! برای باز و بسته شدن این سقفِ نرم تنها حدود ۲۰ ثانیه زمان لازم است و بالاتر از حداکثر ۳۷ مایل بر ساعت (۵۹.۵ کیلومتر بر ساعت) امکان تغییر حالت آن وجود ندارد. ضریب درگ بدنه نیز به عدد ۰.۲۹ رسیده که نوعی معیار در کلاس خودش بهحساب میآید و واقعاً راضیکننده است. کابین
داخل کابین داشبورد و کنسول با همان نمایشگرهای TFT دوقلو و طرح کشیدهی خود شبیه نسخه کوپه است اما در بعضی قسمتها مثل پنل دربها تفاوتهایی نیز دیده میشود. تقریباً تمامی مسائل ازجمله ادوات مختلف، نویگیشن و سامانه اطلاعات و سرگرمی داخل نمایشگرها قرارگرفتهاند. چرم ناپا (Nappa) تمامی فضا را پرکرده و در چندین رنگ ازجمله ترکیب خاص پورسلین (Porcelain) و آبی عمیق دریا قابل سفارش است. قوای فنی و تعلیق
برای مدل پایه (S500) پیشرانه ۸ سیلندر ۴۴۹ اسب بخاری تعبیهشده که در کنار جعبهدنده ۹ سرعته ۹جی-ترونیک (9G-Tronic) انجاموظیفه میکند. در ادامه نیز نمونه ۸ سیلندر توربو دوقلوی دستساز مرسدس-آاِمگ قرار دارد که ۵۷۷ اسب بخار را در اختیار جعبهدنده ۷ سرعته آاِمگ اسپیدشیفت اِمسیتی (AMG Speedshift MCT) قرار میدهد تا S63 را در ۳.۹ ثانیه به مرز ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) برساند و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده بهصورت الکترونیکی) را برایش قابللمس کند. سامانه تعلیق برای S500 از نوع بادی خواهد بود. بهطورکلی مرسدس بنز این سامانه را با ورود کابریولت جدید خود دوباره روی کار آورده که در حالتهای راحت (Comfort) و اسپورت (Sport) قابل تنظیم است. در کنار آن میلههای ضد غلتش در جلو و حاملهای سابفرِیم (subframe) سفتتر در عقب کمک میکنند تا کلاس S روباز طبق ادعای خودِ کمپانی به “راحتترین خودروی روباز دنیا” تبدیل شود.
درباره سامانه انتقال قدرت هم باید اشارهکنم که در بازار انگلستان تنها مدل دیفرانسیل عقب به فروش میرسد اما برای سایر بازارها مدل فورماتیک هم در دسترس خواهد بود. تجهیزات
سامانه Aircap نقش محافظت بیشتر سرنشینان را در مقابل هوای بیرون دارد. Airscarf نیز همان شالگردن گرمی است که دور گردن هر چهار سرنشین را میگیرد تا در کنار زیر آرنجیها و صندلیهای عقب گرم شونده و کنترل تهویه هوای تمامخودکار چیزی برای نگرانی وجود نداشته باشد. کنترل تِرموترونیک تهویه هوا بسیار هوشمندانهتر عمل میکند و بسته به اینکه سقف باز است یا بسته میزان رطوبت شیشه جلو را اندازه میگیرد تا از بخار کردن آن جلوگیری کند، همچنین کیفیت هوای اطراف کلاس S را بررسی میکند و حتی قابلیت تنظیم خروجی را بر اساس شدت تابش نور خورشید دارد. سامانه دیگری برای تقسیمبندی فضای بار عقب تعبیهشده که با توجه به وضعیت سقف وارد عمل میشود، بهطوریکه در حالت باز از وجود فضای کافی برای سایر ادوات اطمینان حاصل میکند و اگر فضا اشغالشده باشد کلاً مانع باز شدن سقف میشود. برای ترمزها میتوان نمونه سفارشی سرامیک کامپوزیت را انتخاب کرد که نسبت به انواع استاندارد ۲۰ درصد سبکترند و درعینحال بهخوبی از پس نگهداشتن این کابریولت جوان ۲ تنی برمیآیند. مرسدس کلاس S روباز پس از ورود به بازار با قیمتی بالاتر از نسخه کوپه رقیب قدری برای امثال بنتلی کانتیننتال جیتی روباز خواهد شد. برچسب رسمی آن برای بازار انگلستان هنوز اعلامنشده اما گمانهزنیها رقمی حدود ۱۱۰,۰۰۰ پوند را (برای کد ۵۰۰) به دست میدهند.
ali
۱۱ مهر ۱۳۹۴جون میده برای جاده های شمال
جاده های شمال محال یادم برم اون همه شور و حال محال یادم بره
.
.
.
هر چی قیمت بگیره ارزش داره
آخه بنز یه چیز دیگه اس
مصطفی
۱۱ مهر ۱۳۹۴یه سوال : چرا در انگلستان فقط مدل دیفرانسیل عقب به فروش می رود ولی در بقیه بازارها مدل فورماتیک هم قابل انتخاب است ؟
mohsen
۱۲ مهر ۱۳۹۴الان شما شهروند لندن هستین که میخواید از مدل 4MATIC اش استفاده کنین ولی نمیشه؟
Pooya
۱۱ مهر ۱۳۹۴سلام. از طراحی های جدید مرسدس بنز خوشم نمیاد. خداحافظ
AliZeus
۱۱ مهر ۱۳۹۴سلام…خداحافظ :D
mohammad_boss429
۱۱ مهر ۱۳۹۴برعکس من
طراحی های اخیر بنز فوق العادس
mohsen
۱۱ مهر ۱۳۹۴ای کاش به CLS دست نزنه یعنی مات قیافشم
ali ayat
۱۱ مهر ۱۳۹۴خدافظ
شایان
۱۲ مهر ۱۳۹۴پویا کجا به سلامتی بودی حالا
امين
۱۱ مهر ۱۳۹۴مرسدس واقعا بصورت استادانه طراحی داخلی و نمای جلوی مدلاشو ساخته ولی شخصا چراغای عقب و اون پف سپر عقبی که تو اس و سی کوپه و cls درس کرده زیاد خوشایند نمیاد ولی بازم بنز ❤️
farhad
۱۱ مهر ۱۳۹۴طراحی های جدید بنز خیلی بهتر شده از بیمر جلو زده
احمد باقری
۱۱ مهر ۱۳۹۴عالی. عالی. مرحبا. احسنت. آفرین.
real
۱۱ مهر ۱۳۹۴معرکست
میگما هنوزم هنر نزد ایرانیان است!؟
شیشه کوچیک عقب پرایدو بعد بیست سال ورداشتن جاش بدنه کردن
رهگذر
۱۱ مهر ۱۳۹۴یعنی هنر از نظر تو اتومبیله؟؟(صنعت و هنر)
Amin.
۱۶ مهر ۱۳۹۴اتومبیل یکی از زیباترین و بهترین جاهایی هست که هنر میتونه خودش رو نشون بده.
سينا
۱۱ مهر ۱۳۹۴کى میگه من آدمى هستم که فقط خودمو دوست دارم ؟ من مرسدس s class رو هم دوست دارم .
رهگذر
۱۱ مهر ۱۳۹۴ماشین بسیار هوشمند!! یعنی چیزی که از مرسدس توقع داریم
Archi KHAN
۱۲ مهر ۱۳۹۴الحق و الانصاف عالی عالی عالی …
البته بغیر از چراغ های عقب اش ، که باهاش حال نکردم.
mohsen
۱۲ مهر ۱۳۹۴تنها مشکلم باهاش امپرهاشه که سینما درست کرده
Ali Reza
۲۴ مهر ۱۳۹۴واقعا سقف متحرک پارچه ای برای اینا حیفه