بعد از فیلمها و عکسهای لو رفته بالاخره مرسدس بنز رسماً S63 AMG را رونمایی کرد و قبل از نمایش رسمی این خودرو در میان مردم(نمایشگاه فرانکفورت ماه سپتامبر) مشخصات و تصاویری از سدان لوکس و سریع خود منتشر کرده است.
اول به سراغ ظاهر این خودروی اشرافی میرویم،AMG دوباره از ترفند های قدیمی خود استفاده کرده است تا ظاهر این خودرو را به طوری جذابتر نشان دهد برای مثال این کمپانی سپر های جلو را عمیقتر کرده است،جلو پنجره جلو را تعویض و رکابهای جانبی جدیدی به این خودرو اضافه کرده است تا در کنار لوکس بودن کمی اسپرت هم به نظر برسد.این خودرو سال آینده با قیمت تقریبی ۱۲۰ هزار پوند و تنها در نسخه دیفرانسیل عقب راهی بریتانیا خواهد شد.
بسیار سعی شده است ظرافت در این خودرو به حداکثر برسد،همچنین تمام سعی مرسدس و AMG سبکتر کردن این خودرو بوده است و به این منظور یک باتری لیتیوم یون ۷۸Ah روی این خودرو نصب شده است.مرسدس بنز ادعا میکند مدل دیفرانسیل عقب این خودرو با وجود تمام تجهیزات اضافه، حدود ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر از مدل استاندارد است و وزن آن به ۱۹۹۵ کیلوگرم میرسد.در مورد نسخه چهار چرخ متحرک هم باید گفت،مرسدس بنز قول داده است وزن آن نیز در همین رنج باشد.
اما رسیدیم به قسمت اصلی داستان،قسمتی که در آن میتوان به هنر AMG پی برد.این خودرو مجهز به موتور بازسازی شده ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو AMG میباشد که قدرت آن ۱۵ واحد اسب از S63 نسل پیش بیشتر شده است،یعنی به ۵۷۸ اسب بخار رسیده است.نسبت قدرت به وزن این نسخه هم ۲۹۰ اسب برای هر تن است.حداکثر گشتاور این خودرو ۶۶۳ پوند فوت است که در دور موتور ۲۲۵۰ تا ۳۷۵۰ تولید میشود.
اما مصرف سوخت،این خودرو تزریق مستقیم که تمام کارهای آن زیر نظر مقررات EU6 انجام شده است دارای سیکل ترکیبی ۱۰ لیتر است،این خودرو در هر کیلومتر حدود ۲۳۷ گرم گاز CO2 منتشر میکند.
قدرت این خودرو از طریق جعبه دنده هفت سرعته MCT(انتقال از طریق کلاج چند منظوره) به چرخهای منتقل میشود و سه حالت در اختیار راننده میگذارد: Controlled Efficiency، Sport و Manual. سیستم شروع/توقف اتوماتیک هم برای صرفه جویی در مصرف سوخت به این خودرو اضافه شده است.
با وجود صرفه جویی در وزن و مصرف سوخت باید شاهد عملکرد مطلوبی از این خودرو باشیم که هستیم، مشخصات و عملکرد نسخه دیفرانسیل عقب بدین شکل است:شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو تنها ۴.۴ ثانیه به طول میانجامد.حداکثر سرعت این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش بسته ارتقایی میتوان سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را با این هتل ۵ ستاره تجربه کرد.مرسدس ادعا میکند نسخه ۴MATIC این خودرو میتواند تنها در عرض ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد.
داخل خودرو هم بسیار اسپرت و جذاب تر از قبل شده است و AMG به تمام معنا واقعا شاهکار کرده است و با استفاده از قطعات فیبرکربن،استیل و چرم موغوب ظاهر کابین را متحول کرده است،البته نباید ساعت آنالوگ و نشان ها AMG که حس بهتری القا می کنند را نادیده گرفت.شایان به ذکر است این خودرو از سیستم Magic Body Control بهره میبرد، روش کار این سیستم بسیار به آسایش سرنشینان کمک میکند،این سیستم جادوگر از طریق یک دوربین، سطح جاده را برسی میکند و اطلاعات را به راننده نشان میدهد و سیستم تعلیق و نرمی خودرو را متناسب با جاده تنظیم میکند.
فکر نمیکنید مطلبی را جا انداختیم؟چرا رینگها!مرسدس بنز یا بهتر بگوییم AMG روی این خودرو به صورت استاندارد رینگهای ۱۹ اینچی آلومینیومی انداخته است که در لاستیکهای ۲۵۵/۴۵ و ۲۸۵/۴۰ جا خوش کردهاند.البته رینگهای ۲۰ اینچی با تایر های ۲۵۵/۴۰ و ۲۸۵/۳۵ هم قابل سفارش است.ویژگیهای زیادی به این خودرو اضافه شده است که مهمترین آنها ترمز های کربن سرامیکی است.
عليرضا a
۲۷ تیر ۱۳۹۲تو جملات وصف نمی شه!!
منم می خوام…
اشكان
۳۰ تیر ۱۳۹۲منم می خوام…………………………………. ای خدا خواسته من وهمه جوانها را براورده کن. الهی آمین
میلادمحتشم
۲۷ تیر ۱۳۹۲هیچ عیب ونقصی نداره معرکه است.
ali
۲۸ تیر ۱۳۹۲اقا سعید منم باشما موافقم……………………….
اخیلی خوب میشه.
فک کنم،مسیح تودیس لایک شدن رکوردبزنه!!
امین
۲۷ تیر ۱۳۹۲مثل همیشه ، کولاک کرد
4 ثانیه خیلی کمه ها برای یه همچین ماشینی
ایول به مهندسی ، ایول به هنرت …
VAHID JINPACHI
۲۷ تیر ۱۳۹۲باز هم مثل همیشه با وقار ، پرقدرت ، زیبا و ایمن .
زنده باد مرسدس بنز.
ali
۲۷ تیر ۱۳۹۲مدل ساخته شده شرکت پارسیس
چند روز پیش خبر طراحی یک خودروی جدید توسط شرکت پارسیس در ایران را که این پروژه به مدیریت آقای سعید فرگاه به انجام رسیده بود و عکسهایی از طرحهای جدید این خودرو روی سایت (((خودرو بانک )))) قرار گرفت.
حال نمونه واقعی این خودرو ساخته شده تا پارسیس نشان دهد که طرحهای این شرکت تنها به چند عکس ختم نمیشود و این کار را تا ساخت نمونههای واقعی ادامه میدهد تا قدرت طراحان ایرانی را به رخ خودروسازان بکشد.
در این باره فرگاه، مدیر شرکت پارسیس، میگوید: “هدفگذاری این طرح بیشتر برای نشان دادن توانایی پارسیس بود که 4 سال پیش برنامهریزی شد. مسلما امسال طرحهای بهتری برای تولید دارم و هدف بنده همکاری و پیشرفت چشمگیر صنعت خودرو است.”
جالب است بدانید که در ایران پروژههای متعددی در مدلسازی و ماکتسازی طرح انجام شد مثلا آخرین پروژهای که سعید فرگاه هم در آن همکاری داشت پروژه پیتون بود.
فرگاه ادامه میدهد: “ولی هدف این پروژه جدید نشان دادن و ساختن یک طرح کانسپت نبود چون برای صنعت خودرو ساخت یک ماکت راحتترین کار است. مثلا ایران خودرو با دستگاه CNC (فرز و تراش اتوماتیک) دروازهای میتواند طرحهای زیادی را بسازد. پس مشکل کجاست؟ مشکل شاسی و پلت فرم است که وارد مباحث پیچیده تولید میشود.
این پروژه یک نمونه مهندسی پیشرفته از قطعات است و این پروسه چند ساله رو طی کرد، یعنی ماکت خودرو ساخته نشد، یک نمونه واقعی تولیدی از قطعات خودرو است که با روش قالب سازی پیشرفته ساخته شد.
حال فقط به اراده مدیر عامل ایران خودرو بستگی دارد که در دولت جدید در مورد پلنهای آقای سعید فرگاه چه تصمیمی بگیرند.”
سرمایه گذاری ساخت این طرح پژوهشی از طرف دانشگاه ابهر به ریاست دکتر یدالله رجایی انجام شده است. منبع: سایت ((((خودرو بانک)))) اگه خواستید عکساشو ببینید به سایت مراجعه کنید..
رامین
۲۷ تیر ۱۳۹۲فوق العادست، تنها رقیبی که میتونه باهاش بجنگه bmw سری 7 جدیده که هنوز به بازار نیومده و البته بنظر در برابر مرسدس شانش کمتره. از این اتومبیل، شکوه، لوکس بودن، کیفیت مد نظره نه سرعت. پس کارشو عالی انجام داده.
رضا
۲۷ تیر ۱۳۹۲من نمی فهمم چرا بنز نمی خواد هیچ وقت تو درگ و کورس خوب باشه؟؟!!ماشین های لوکس خوبی میسازه ولی تو درگ هیچ حرفی در برابر بی ام و و آئودی نداره…
متاسفم براش!!!
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۸ تیر ۱۳۹۲درود.رضا میدونی چرا؟بنز کلا تو ماشین های سواریش بیشتر خواص اسپرت رو فدای نرمی و ارامش میکنه.حتی تو مدل های SL و SLS سعی میکنه خواص اسپرت در کنار ارامش و راحتی و کابین لوکس باشه.چون تو دنیا روی سواریه بنز حساب ویژه ای میکنند.ولی اینو بهت بگم نمیخواد همچین چیزی بسازه.یک موقع فکر نکنی نمیتونه.نه.این رو بهت بگم هرکاری تو دنیا از دست ایرانی ها و المان ها برمیاد.فقط المان میخواد و ایران نمیخواد.یا بهتر بگم مسئلان نمیخواهند و نمیذارند.
V12
Ahmad..F12
۱ شهریور ۱۳۹۳کاملاً موافقم میلاد جان
از همون ابتدا، مرسدس توی نرمی و آسایش زبان زد خاص و عام بوده
HASSANBMW
۲۸ تیر ۱۳۹۲با اینکه من خودم بیشتر BMW v دوست دارم ولی عاشق ماشینای کلاس S بنز هستم.
سدان مجلل و شتاب 4ثانیه بی نظیره!!!
سینا
۲۸ تیر ۱۳۹۲BMW مال این حرفا نیست باوو…!!
یاس
۲۸ تیر ۱۳۹۲bmw alpina B7 رقیب خوبی برای بنز s class هست.شتاب صفر تا 100 4.2 نهایت سرعتشم 314
رضا
۲۷ تیر ۱۳۹۲اصلاح میکنم:
هیچ حرفی برای گفتن در برابر بی ام و و آئودی نداره…
walid
۲۷ تیر ۱۳۹۲آقای رضا شما که میگی مرسدس تو کورس درگ هیچ شانسی نداره حتما تا حالا اسم مرسدس مکلارن SLR به گوشت نخورده
هیولای بنزه هیچ بی ام و ای هم به پاش نمیرسه
رضا
۲۷ تیر ۱۳۹۲آقا ولید عزیز،اولا slr McLaren تا سال 2010 تولید می شد و الان سه ساله پرونده اش بسته شده.دوما اصل کار این پروژه رو مک لارن انگلیسی انجام داده و نمی تونیم اون رو برای بنز بدونیم.
sl 63 amg توی درگ از m6 باخته
c63 amg از m3 باخته
s63 amg از سری 7 باخته
تنها برتری بنز تو e63 amg هست که شتابش 3.3 هست که اگر اون رو هم تو یه درگ 2 مایلی با m5 بذاری بنز هیچ حرفی برای گفتن نداره!!!
هندلینگ بی ام و هم که دیگه نمیشه با بنز مقایسه اش کرد…
علی
۲۷ تیر ۱۳۹۲فکر نکنم m6 بتونه در برابر sls حرفی برای گفتن داشته باشه مخصوصا توی درگ
در ضمن اطلاعاتتون رو یه بار دیگه بررسی کنید
به طور مثال:
شتاب 0تا 100 برای ام6 3.8 ، و برای sl63 دقیقا 3.6
شتاب 0تا 240 برای ام6 21.3 هست و برای بنز 17.7 ثانیه
و در بقیه مواردی که ذکر کردید هم همین اطلاعات غلط
درسته که بی ام و یه اسپرت ساز درجه یک و با کیفیته اما طرفدارانش باید قبول کنن خیلی وقته از دنیای سوپر اسپرت ها فاصله داره و در تولید موتورهای فوق پرقدرت خیلی وقته فعالیت نمیکنه
علی
۲۷ تیر ۱۳۹۲همینطور حداکثر سرعت ام 6 روی 250 محدود شده در صورتی که sl63 سرعت نهاییش رو روی 297 کیلومتر محدود کرده
پس در مسیر طولانی هم ام6 از پس sl63 بر نمیاد. تازه اگه پای sl65 وسط بیاد که دیگه….
karam
۲۹ تیر ۱۳۹۲رضا جان احتملا شما از نمونه 65 های بنز خبر نداری . چون s65 amg و sl65 amg و cl65 …. چون bmw نمیتونه با این مدل ها نمیتونن رقابت کنند.
رضا
۲۷ تیر ۱۳۹۲پدال نظرم تاید نشد؟؟؟
رضا
۲۷ تیر ۱۳۹۲آقا ولید برو درگ m5 و e63amg رو ببین که بنز چه جوری له میشه…
slr mclaren
۳۱ تیر ۱۳۹۲آقا رضا لطفا برو این فیلم رو ببین.
http://www.aparat.com/v/z4Hpk
فرامرز
۲ شهریور ۱۳۹۲دوست عزیز ویدئوی مستند بذار. این یکی از نظرها زیر ویدئو بود:
“داداش این بی ام نیست پایینشو بخون نوشته AMG مرسدس بنز CLS500 مدل 2013 هستش M 5 صفحه کیلونترش فرق میکنه”
من طرفدار ماشین خاصی نیستم اما تو قیمت یکسان بی ام و مشخصات فنی بهتری ارائه میده.
احسان
۲۷ تیر ۱۳۹۲چرا بنز به فکر سلامت قلب ما نیست؟کلن bmw ماشیناش از benz خوشکلتره اما مدل جدید s خیلی ابهتش بالاس.پس bmw کی سری 7 جدید رو رونمایی میکنه تا مقابل این هیولای استثنایی وایسه؟
رضا
۲۷ تیر ۱۳۹۲علی آقا درسته که m6 تو درگ نمی تونه حریف sls بشه چون سبک و کلاس این دو زمین تا آسمون فرق می کنه!!!کوپه و رودستر!!!
شما باید بی ام و z4 رو با sls مقایسه کنی…
چرا شتاب sl63 دقیقا 3.6 هست؟از کجا این قدر مطمئنید؟
این بنز s63 جدید هم نمی تونه مقابل سری 7 جدید بایسته…
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۸ تیر ۱۳۹۲درود. از همه ی دوستداران بنز خواهش میکنم از بحث های بیهوده خودداری کنند.فقط در
جواب بی ام و دوستان باید بگم که وقتی مرسدس بنز با یک موتور 4سیلندر 2000 سی سی با توربو شارژ میتونه 360 اسب بخار تولید کنه دیگه شما اخرشو بخونید و حساب کنید که با موتور های حجم بیشتر چقدر خروجی بیرون میکشه!!!!!! اگر میبینید بنز با
بی ام و مدارا میکنه به خاطر این که عاقل هست و سنی از گذشته.نا سلامتی 125 سال قدمت داره.دیگه برتری و برنده شدن براش تکراری شده و تصمیم گرفته میدان رو به کوچکتر ها واگذار کنه.باز هم تاکید میکنم که بنز نمیخواد.اگرنه که براش کاری نداره.
راستی یادم رفت مدلی که ازین موتور استفاده میکنه را بگم.
MERCEDES BENZ CLA 45 AMG.
فرامرز
۲ شهریور ۱۳۹۲میلاد جان یکم مطالعه بد نیست! مخترع خودرو هنری فورد 110 سال پیش شرکتش رو تأسیس کرد با استناد به ویکی پدیا (Founded June 16, 1903 (110 years ago)). واقعاً متأسفم واسه اونایی که فقط از سر تعصب رای میدن.
بی ام و (Founded 7 March 1916)
بنز (June 28, 1926 (87 years ago))
اول اینکه از رو اعدادی که شرکت ها ریپورت میکنن واسه قدرت به اسب بخار نمیشه گفت کدوم ماشین سریع تر یا چابک تره. مثلاً تو اون درگی که پدال گذاشته بود و حدود 10 تا ماشین همزمان حرکت کردن پورشه 911 با 400 اسب خیلی بهتر از بنز با 530 اسب بود. دوم این که شرکت ها خط مشی خودشون رو حفظ میکنن مثلاً بنزی نمیتونی پیدا کنی که با 80000 دلار با وایپر یا کوروت برابری کنه از نظر شتاب.
اگه بنز با قیمت بی ام و ماشین های باکیفیتی تولید میکرد تولیدش تو خود آلمان کمتر از بی ام و نبود. این هم مدرکش:
http://www.best-selling-cars.com/germany/2011-full-year-best-selling-car-models-in-germany/
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۱۷ آبان ۱۳۹۳مخترع ماشین هنری فورد بوده؟!؟!؟!
شما دیگه خیلی پرت تشریف دارین!
مهزیار
۲۷ تیر ۱۳۹۲یعنی واقعا از این بهترم میشه؟ آیا؟
حاج علیرضا
۲۷ تیر ۱۳۹۲بنزآشغال هم بزنه باز عالیه.من عاشق ۲۳۰هستم
e_m
۲۸ تیر ۱۳۹۲خــــــــــــــــیلی جـــــــــــــالب!!!!!!!!!!!!!!!!
نويد
۲۸ تیر ۱۳۹۲سبک طراحیه بنز چند ساله که در حال تغییره که متاسفانه در بعضی کلاس ها افت هم داشته ولی از طرفی خودروهای کانسپت مرسدس در همین سالها تحسین برانگیر بوده مثل concept style coupe-GLA-ocean drive-F800 و…
در مورده s-class w222 هم همینطوره با این تفاوت که طراحی بدنه چندان قوی نیست مخصوصا قسمت جلوی اتاق ولی طراحی کابین در حال حاضر در بین رقبا بهترینه.
از نظر تکنولوژی،نوآوری و امکانات همیشه پیشتاز.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۸ تیر ۱۳۹۲درود. از همه ی دوستداران بنز خواهش میکنم از بحث های بیهوده خودداری کنند.فقط در
جواب بی ام و دوستان باید بگم که وقتی مرسدس بنز با یک موتور 4سیلندر 2000 سی سی با توربو شارژ میتونه 360 اسب بخار تولید کنه دیگه شما اخرشو بخونید و حساب کنید که با موتور های حجم بیشتر چقدر خروجی بیرون میکشه!!!!!! اگر میبینید بنز با
بی ام و مدارا میکنه به خاطر این که عاقل هست و سنی از گذشته.نا سلامتی 125 سال قدمت داره.دیگه برتری و برنده شدن براش تکراری شده و تصمیم گرفته میدان رو به کوچکتر ها واگذار کنه.باز هم تاکید میکنم که بنز نمیخواد.اگرنه که براش کاری نداره.
راستی یادم رفت مدلی که ازین موتور استفاده میکنه را بگم.
MERCEDES BENZ CLA 45 AMG
مهدی
۲۸ تیر ۱۳۹۲اولا بنز E63 AMG 2014 شتابش 3.4 ثانیه س و عنوان سریعترین سدان تاریخ رو یدک میکشه. کجا M5 یا M6 شتابش زیر 4 ثانیه شده؟ اصلا هیچ بی ام و ایی نیست که شتاب زیر 4 ثانیه داشته باشه. مگر اینکه تیونینگ شده باشه ولی خود کمپانی هرگز خودروهاش زیر 4 ثانیه صفر تا صد نداشتن.
حتی نسخه های جدید M6 هم صفر تاصد 4.2 ثانیه ای دارن. مثل بی ام و M6 گرن کوپه 2014. یا بی ام و M5 جدید که 4.3 ثانیه است.
ثانیا هیچ بی ام و ایی هرگز نبوده که بتونه با اس ال 65 کل کل کنه. کلا کلاس SL65 AMG خیلی بالاتره از M5 و M6 و ختی خود E63 AMG هست. خودروئی کلاسیک و شناخته شده با سابقه ای درخشان و تاریخی فراتر از هر خودروئی هم کلاس خودش.
ثالثا در زمینه خودروهای لوکس هم که با برتری با بنز هست. کلا تو این زمینه کلاس اس همیشه سرآمد و پیشتاز و در حقیقت رهبر جهانی خودروهای کلاس خودش بوده.
رابعا کمپانی مک لارن زیر مجموعه مرسدس بنز آلمان هست.
خامسا کدم شاسی بلند بی ام و منظورتون هست؟ X6 که افتضاحه و مایه تمسخر و سرافکندگی بی ام و. ضمنا بهترین آفرودر جهان در سال گذشته و امسال مرسدس بنز GL بوده. یعنی بالاتر از لندرور و بقیه. پس حرف بیخود نزنید لطفا.
درسته که بی او و فوق العاده است ولی همیشه بنز یه چیز دیگه است…
و اینکه چرا مرسدس یا بی ام و چرا هیچ وقت روی سوپراسپورت ها کار نکردن برای من هم سواله ولی اگه کار میکردن مسلما تو این زمینه هم حرف اول رو میزدن.
امير
۲۹ تیر ۱۳۹۲عالیههههههههههههه
علیرضا الف
۳۰ تیر ۱۳۹۲چه میکنه این کمپانی بنز!!!
adelll
۲ مرداد ۱۳۹۲بهترین ماشین بنزه
خوش بحال هر کس که بتونه یکی از این ماشین داشته باشه.
کاش روزی برسه که هر کسی توی ایران بتونه یه ماشین خوب با قیمت واقعیش بخره
رامین
۲۵ مرداد ۱۳۹۲فقط سکوت میکنم .
ارش
۲۵ مرداد ۱۳۹۲بهترین ماشینی که تا به حالدیدم- بهترین ماشین تاریخ جهان
پلاتینیوم
۴ شهریور ۱۳۹۲مثل همیشه بی نقص، آدم از دیدن طراحیش سیر نمیشه خدای طرحی هستنا.
هر کدوم از اون یکی چشم نواز تر اس کلاس ، ای کلاس ، سی ال اس و…
پلاتینیوم
۴ شهریور ۱۳۹۲دوستان دلتون نخواد یه فرصتی پیش اومد تا با یه بنز اس 350 و بی ام و 730 حدود 2 ساعتی رانندگی کنم اونم به فاصله چند ماه وقتی تو اس کلاسی آرزو می کنی
خیابون پر چاله چوله باشه چو ن سیستم تعلیقش شاهکاره،فوق العاده دست
اندازارو رد می کنه و ردیف عقبش به مراتب وسوسه برانگیز تر از ردیف جلو هست
واقعا تو کلمات نمیشه توصیفش کرد…
و اما مقایسش با بی ام و،بنز یه دنیای دیگه اس و به حق ستاره صنعت اتومبیل هست
البته بی ام و هم جای خودش داره
hassan
۴ اسفند ۱۳۹۲با سلام
@ جناب سیادتی (نویسنده) :
یکم مطلب خیلی خلاصه نیست!؟
به نظر میرسه ویراست این بررسی یا خیلی عجله ای شده یا حوصله ای تو کار نبوده!
تقریبا ریویو هیچی بهت نمیگه!
درست همونجایی که میاد جذاب شه تموم میشه و میره سر تیتر بعدی و باز به همین شکل تا آخر
+ فقط یکسری عکس خوشگل که پَره تو نت
انتظار خیلی بیشتری میره وقتی همچین ماشین پَر و پیمونی رو میخواید نفد کنید!
با سپاس