نسخه کوپه نسل جدید کلاس E یک ماه قبل از رونمایی آن در نمایشگاه ۲۰۱۷ آمریکای شمالی، بهصورت رسمی معرفی شد.
بدون مقدمه سراغ بررسی آن میرویم. خط سقف تند، خطوط خاص و بهرهگیری از عناصر موجود در کلاس C و S کوپه به خوبی آن را از دو برادر سدان و استیشن متمایز میکند. اگر در اولین نگاه به جزئیاتی مانند پنجره جانبی سوم، چراغهای بلندتر و باریکتر عقب، خروجی هوای دوگانه روی کاپوت و نمای جانبی نرمتر دقت نکنید، قطعاً با کلاس C کوپه اشتباه خواهید گرفت.
داخل اتاق اما با فضای منحصربهفردی روبرو میشوید. گرچه خطمشی طراحی مشابه سایر مدلها خصوصاً نسل کنونی کلاس E است، اما برخی موارد نظیر خروجیهای سامانه تهویه با طرح توربین، پنل و تریم متفاوت و صندلیهای مجزای ردیف عقب مخصوص این نسخه هستند. در گونه پایه نشانگرهای پشت فرمان از دو دایره کنار هم تشکیل شده اما در مدلهای بالاتر تنها یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی است که بسیاری از عملکردها نیز را درون آن گنجاندهاند.
کلاس E کوپه جدید ۴۸۲۶ میلیمتر طول، ۱۸۶۰ میلیمتر عرض و ۱۴۳۰ میلیمتر ارتفاع دارد که در مقایسه با نسل پیشین ۱۲۳ میلیمتر طویلتر، ۷۴ میلیمتر عریضتر و ۳۲ میلیمتر بلندتر است. فاصله بین دو محور نیز با ۱۱۳ واحد افزایش به ۲۸۷۳ میلیمتر رسیده تا طبق ادعای مرسدس بنز، فضای بسیار بیشتری برای سرنشینان هر چهار صندلی ارائه کند.
خریداران میتوانند بسته به سلیقه و استفاده خود بین سه نوع مختلف سامانه تعلیق انتخاب کنند: اول، مجموعه پایه با سامانه کنترل مستقیم که ارتفاعش ۱۵ میلیمتر کوتاهتر از E سدان است. دوم، کنترل پویای بدنه (Dynamic Body Control) با تعدیلهای قابل تنظیم. سوم، تعلیق بادی مجهز به فنرهای بادیِ چندحُجرهای. همانند برادر چهار درب، فهرست بلندبالایی نیز از موارد استاندارد و سفارشی راحتی، فناوری و امنیتی وجود دارد که با توجه به خواست مشتری تنظیم میگردد.
فرشاد سجادیان
۲۵ آذر ۱۳۹۵یکی از زیباترین کابینهایی که تاحالا دیدم 👏✔️ فوقالعادست
یاسین
۲۵ آذر ۱۳۹۵من بین طراحی های جدید مرسدس کلاس c رو خیلی دوست دارم یعنی عصاره خالص زیباییه اصلا به نظرم مرسدس داشتن یه شعور خاصی میخواد چون ماشینیو داری که اوج مهندسی و لاکچری طراحی تو تمام خودرو های دنیاس
Yasin
۲۶ آذر ۱۳۹۵دیگه نباید به طراحی ظاهری نگا کرد چون کل ماشینای بنز مخصوصا ازجلو شبیه به هم هستن
احمد باقری
۲۵ آذر ۱۳۹۵مثل همیشه، عالی.
reza-a
۲۵ آذر ۱۳۹۵راستش از اینکه بزرگ تر شده خوشم نیومد
ولی کلا خوبه
MPH
۲۵ آذر ۱۳۹۵تو چندتا از عکسا(مثل عکس4) منو یادcl انداخت، خیلی حس خوبیه
کاوه
۲۵ آذر ۱۳۹۵آدم تیزره تبلیغاتیشو میبینه واقعا میره تو رویا ?
Alireza.GT86
۲۵ آذر ۱۳۹۵به نظرم اینکه پنجره جانبی سوم رو روی یه ماشین کوپه گذاشتن اصلا ایده خوبی نیست ، و ظاهر cکلاس کوپه رو خیلی بیشتر میپسندم ، البته این فقط نظر منه و همه ی ما میدونیم که مهندسان مرسدس میدونن دارن چیکار میکنن !!
Efk
۲۵ آذر ۱۳۹۵به هیچ وجه لذت نبردم
افسردگی گرفتم ازین طراحیا
Alireza.GT86
۲۵ آذر ۱۳۹۵موافقم 👍
علی
۲۵ آذر ۱۳۹۵به قول خودم وای
میرسی به مقصد دلت نمیاد پیاده بشی اصلا
kasra
۲۵ آذر ۱۳۹۵خیلی عالیه، با اینکه شبیه اس کوپه هست ولی به راحتی قابل تشخیصه از اس کوپه و سی کوپه
مهزیار
۲۵ آذر ۱۳۹۵میخواسته به قول گوردن واگنر sensual pure باشه ولی اصلا موفق نبوده… در نمای کنار و عقب هیچ خط قوی ای دیده نمیشه ولی در نمای جلو دو خط محکم و قوی روی کاپوت جا خوش کردن… هارمونی مناسبی نداره
ضمن اینکه داری بنز طراحی میکنی.. مسخره بازیا چیه؟ دریچه جت میذاری برا چی؟
amin
۲۶ آذر ۱۳۹۵خیلی جالبه که بعضیا از مرسدس هم ایراد میگیرن!!!!واقعا به همین دلیل ما پیشرفت نمیکنیم
abbas(Eldorado)
۲۵ مرداد ۱۳۹۶گل گفتی داداش..
واقعا دمت گرم.
مگه میشه رو کار مرسدس ایراد گرفت…!!!؟؟!!!
بجای ایرادهای کشکی لطفا چیز ازشون یاد بگیریم.
ممنون از سایت خوبتون
خسرو
۱۷ دی ۱۳۹۵طراحی های جدید بنز دیگه تاریخ ساز نخواهند شد// کدوم یک از این طرح ها افسانه خواهند شد؟ // برونو ساکو کجایی؟ //