بالاخره انتظارها به پایان رسید و با بازگشائی نمایشگاه نیویورک، همانطور که قبلاً هنگام معرفی نامزدهای کسب عنوان خودرو سال وعده داده بودیم خودرو سال ۲۰۱۵ جهان در روز ۱۳ فروردین ماه انتخاب شد.
این مرسدس بنز C کلاس بود که توانست عنوان خودرو سال جهان را بهدست آورده و فورد ماستنگ و فولکسواگن پاسات را که نزدیکترین رقیبانش بودند شکست دهد. بعد از گذشت سه سال این اولین بار است که یکی از محصولات گروه فولکسواگن این عنوان را بهدست نمیآورد. آقای دیتر زیچه مدیرعامل مرسدس بنز در مورد کسب این عنوان گفتهاند:C کلاس همواره پیشرو سگمنت سدان های میان سایز پریمیوم بوده است و این در مورد نسل جدید هم صادق است. این خودرو همواره باکیفیتی عرضه شده که اغلب در سطح خودروهای بسیار گرانتر است و این مجسم کننده درک ما از پیشنیازهای یک خودرو لوکس برای دستیابی به موفقیتی بزرگ است بر این اساس ما از انتخاب C کلاس بهعنوان خودرو سال ۲۰۱۵ جهان بسیار خرسندیم.
نسل فعلی مرسدس بنز C کلاس که با کد W205 شناخته میشود با موتورهای توربوچارجر ۴ و ۶ سیلندر در بازار آمریکا موجود است. البته قویترین مدل این اتومبیل از موتور V8 با تیونینگ AMG بهره میبرد. قیمت نسخه C300 این اتومبیل ۳۹,۳۲۵ دلار بوده و با این قیمت شما یک موتور توربوچارجر ۲ لیتری چهار سیلندر در اختیار خواهید داشت که بهواسطه یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک قدرت را به چرخهای عقب انتقال میدهد. قیمت مدل C400 هم که به موتور V6 مجهز است از ۴۹,۵۱۵ دلار شروع میشود.
از قرار معلوم عملکرد کمپانی مرسدس بنز از جهت جلب نظر هیئت ۷۵ نفره داوری بسیار خوب بوده چرا که علاوه بر C-CLASS، این کمپانی دو نماینده هم در بخشهای دیگر داشت که هر دو برنده شدند. یکی از این نمایندهها S CLASS COUPE بود که توانست عنوان خودرو لوکس سال ۲۰۱۵ جهان را بهدست آورد و نماینده دیگر هم AMG GT بود که بهعنوان خودرو عملکرد بالای سال ۲۰۱۵ انتخاب شد. برندگان بخشهای دیگر هم عبارتند از:مرسدس بنز کلاس اس کوپه: خودروی لوکس سال
خودروی سال در بخش عملکرد و پرفورمنس: مرسدس AMG GT ب ام و i8: خودرو سبز سال سیتروئن C4 کاکتوس: برترین طراحی سال نکته جالبی که شاید دانستن آن خالی از لطف نباشد این است که در طول ۷ سال گذشته تنها خودرو غیر آلمانی که توانسته عنوان خودرو سال را کسب کند، نیسان لیف ژاپنی بوده است.
حامد قدسی
۱۴ فروردین ۱۳۹۴به نظرم انتخاب ها عادلانه بود. ولی فاصله ها در سال های اخیر خیلی کمتر شده و دیگه فقط یک ادم متعصب نادان می تونه یک برند و یا یک ماشین خاص را بدن رقیب فرض کنه.
البته من نمی فهمم این کاکتوس چی داره که تو بیشتر رده بندی ها هست؟
سروش
۱۴ فروردین ۱۳۹۴اول از همه بخاطر طراحی واقعا نو آورانش . مث کاکتوس زبر و خشن . کاملا کاربردی .21 رنگ خارجی متفاوت .سقف پاناروما با عایق حرارتی و شستشوی خودکار ، پنل های کناری که بهش میگن ایر بامپ ( دمپ ضربه توسط فشار هوا) و کلی امکانات دیگه با قیمت مناسب (14 تا 23 هزار دلار )
شایان
۱۴ فروردین ۱۳۹۴قدرت نمایی بنز و بی ام و
سهند
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ب ام و کجا بود بابا ، فقط سبز شد فقط و فقط بنز ، اینقد این ب ام و رو نچسبونید به بنز
saeed
۱۴ فروردین ۱۳۹۴بچه ها من بخام این اس کلاس کوپه رو وارد کنم باید چقدر هزینه کنم تقریبی هم گفتین گفتین دیگه.
احمدرضا
۱۴ فروردین ۱۳۹۴داداش منطقه آزاد یا نه
Zonda R
۱۴ فروردین ۱۳۹۴@.f
سعید عزیز
تو تهران به تعداد معدود یافت میشه
حدود 4 میلیارد قیمتش هستش
mamad
۱۵ فروردین ۱۳۹۴برو از همونی که باعث شده پولشو داشته باشی بپرس
قاقالی
۱۴ فروردین ۱۳۹۴و باز هم درخشش خودروهای آلمانی…نتیجه کار، تلاش ،برنامه ریزی وصدالبته مدیریت آلمانی.
شاهین
۱۴ فروردین ۱۳۹۴تبریک میگم به همه ی طرفداران بنز.
امیدوارم بقیه ی خودروسازها هم بتونن به اون حدی از کارایی و پیشرفت برسن که شایسته ی حضور در این لیست باشن.
armin
۱۴ فروردین ۱۳۹۴واقعا عالی ،،، داخلش از لوکس ترین و گرونترین ماشینا هم جذابتره
armin
۱۴ فروردین ۱۳۹۴آخه این کاکتوس کجاش طراحی برتره من نمیفهمم
سجاد
۱۴ فروردین ۱۳۹۴اونجاش
mb1909
۱۴ فروردین ۱۳۹۴و این هم جواب کوبنده ی مرسدس به تمام منتقداش. the best or nothing
MOHAMAD TBAG
۱۴ فروردین ۱۳۹۴فقط ……..
Mercedes S65 AMG Coupe ………..
BMW i8 ……..
جواد
۱۴ فروردین ۱۳۹۴اون پنل های کناری کاکتوس مثل ایربگ در تصادف عمل میکنه و هر دو خودرو را از خسارت سنگین محفوظ نگه میداره برای همین نو اوری همیشه جایزه میگیره
متین نصیری
۱۴ فروردین ۱۳۹۴درود بر همه بنزیا ! … امیدوارم برای سال 2016 همه زمینه های بخش های دیگه (منظورم طراحی و سبز بودن) رو ببره …
رهگذر
۱۴ فروردین ۱۳۹۴وقتی فقط بحث یه منطقه خاص بشه میشه دی جی پاور جی دی پاور:D اما بحث که بحث جهانی بشه میشه کلاس سی میشه کلاس اس میشه سلطنت آلمان ها که در ضمینه اتومبیل و مشتقاتش ! بی نظیرند و فقط یه ماشین غیر آلمانی میاد وسط نه ژاپنی نه امریکایی نه طبیعتا کره ای اینا باید چند سال ممتد برنده بشن تازه بشن رقیب
luis
۱۵ فروردین ۱۳۹۴حالا دیگه جی دی پاور معتبرترین انسیتوی کنترل کیفیت جهان شد دی جی و چی جی و نمیدونم چی چی برا پتک کردن و زدن تو سر بقیه کشور های جهان من نمیدونم پدر بزرگتون پدرتون خودتون کیتون سهام داره دایملره که اینقدر مزخرف طرف داری میکنید مطالب این سایتو حد اقل کامل بخونید دو هفته پیش مصاحبه کامل مدیر عامل دایملر خودش با زبون خودش فرمودند لکسوس و بی ام و دو رقیب اصلی بنز هستن بعد جنابعالی پا میشی از این ور کره زمین نظر میدی که فلان خودرو و …. رقیب نیستن بخاطر رتبه تو نمایشگاه نیویورک نیاوردن دقیقا مثل اینه که من بگم فلا ن پفک خوب نیست هرچند ایزو و استاندارد داره ولی این پفک خوبه چون امسال تو نمایشگاه تهران بود. عزیزم لکسوس نابود بشه بنز سوپر میلیاردر بشه یا بلعکسش یه پیچ چرخ هم رایگان نه گیر من میاد نه تو تا پولشو ندیم برامون تره خورد نمیکنن jd power هم معتبرترین مجله کنترل کیفیته که در تمامی کالا ها هر ساله ازمایشات خودش و نتایجشو اعلام میکنه لکسوس هم 4 ساله مطمئن ترین ماشین جهانه به استناد همین انسیتو تمامی مجلات ماشین داخل و خارج کشور هم قبولش دارن کم و بیش زبانتو خوب کن این ویکیپیدیا برا امثال من و شما ساختن.حرف مدیر عامل بنزم یادت نره توهین به حرف اون توهین به بنز و طرفداراشه)لکسوووووووس رقیب ماست(
milad
۱۴ فروردین ۱۳۹۴حقشه..بنزه دیگه..سرامد تکنولوژی..
سعید
۱۴ فروردین ۱۳۹۴آفرین به بنز،بیشتر جوایز رو درو کرد.کاملا حقش بود،
این سی کلاس خیلی عالیه،مخصوصا کابینش،فقط من از سی کلاس با این جلو پنجره کلاسیک اصلا خوشم نمیاد،با جلوپنجره اسپرت خیلی بهتر و قشنگتره.
در بخش خودور لوکس سال هم وقتی اس کلاس حضور داشته باشه نمیشه نادیده گرفتش و جایزه رو بهش نداد،
انتخاب Mercedes-AMG GT هم به عنوان خودرو عملکرد بالا انتخاب خوبیه ولی Chevrolet Corvette Z06 هم میتونست انتخاب بشه،فوق العادس این ماشین.
لقب خودرو سبز سال هم فقط و فقط شایسته همین BMW i8 هست.
برترین طراحی سال رو دقیقا نمیدونم ملاکش چیه که این کاکتوس اول شده،در هرصورت ماشین قشنگیه و طراحی خوبی داره،پارسال هم بامو i3 اول شد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ فروردین ۱۳۹۴درود .
آفرین به مرسدس بنز . خیلی عالی . من بیشتر منتظر سی کلاس کوپه هستم .
واثعا هم بهترینها انتخاب شدند .
سروش
۱۴ فروردین ۱۳۹۴درود .
رندر و اسپایش اومده دیدی ؟ بد نشده . خدا نصیب کنه .
mamad
۱۴ فروردین ۱۳۹۴یه نگاه به قیمتش بندازید بعد هی بنز بنز بکنید
فقط لکسوس و تویوتا…اقتصادی و راحت و کم هزینه
سروش
۱۴ فروردین ۱۳۹۴چه ربطی داشت ؟ مطمئن باش واسه انتخاب این خودرو ها تو هر سگمنت ، معیار قیمت هم بود . داریم در مورد مرسدس-بنز صحبت می کنیم . این قیمتایی ک شما میگین بالاست بخاطر هزینه های سنگین تحقیق و توسعه این کارخونه های مطرح خودروسازیه . این شرکت تو سال 2013 فقط 6.2% میانگین برای هر ماشین سود کرده .
mamad
۱۴ فروردین ۱۳۹۴چرا خیلی ربط داره ..میدونی چرا سود نکرده؟چون بیشتر از این قیمتش باشه فروشش کمتر میشه…اگه لکسوس بخواد ماشینی به قیمت این درست کنه شک نکن قورتش میده…شعار نیست چون تو رنج قیمتای پایین تر همیشه لکسوس و تویوا اولین بودن
شایان
۱۴ فروردین ۱۳۹۴لکسوس نمیتونه ماشینی شبیه به این درست کنه چون علم و تکنولوژیشو نداره
سعید
۱۴ فروردین ۱۳۹۴اولا تویوتا چه ربطی به بنز داره؟ فقط لکسوس رو میتونی با بنز مقایسه کنی چون هر دو لوکس هستن
دوما لکسوس چون لوکس سازه ماشین ارزون قیمت نداره و همشون بالای 30 هزار دلار هستن،
سوما لکسوس توی سگمنت AMG GT و S Coupe ماشینی نداره،هروقت توی این کلاسها ماشینی ارائه داد و ارزونتر از رقیباش بود شما بیا بگو ارزونتره
چهارما اینکه لکسوس توی کلاسهایی که ماشین داره در بیشتر موارد قیمتش تقریبا تو رنج رقیباشه،در بعضی جاها ارزونتره و در بعضی موارد گرونتر از رقیباش
مثلا:
$ RC F : 63325
$ C63: 63675
$ M4:65000
GS: 49525
50000: 5 series
Audi A6:47000
GL class: 64000
Escalade:74000
Lexus LX:84000
پس بیخودی نگو اگه لکسوس بخواد ماشینی به قیمت این درست کنه شک نکن قورتش میده،با این حرفای پوچ لکسوس و بنز و … رو خراب نکن
حسين
۱۴ فروردین ۱۳۹۴درود. جالبه که هر چند وقت یه بار این بحث رو توی پدال داریم.
دوست عزیز، ممد جان، لکسس اصلی ترین دلیل قیمت کمش مربوط میشه به استفاده از قطعات مشترک (و حتی شاسی مشترک) با تویوتا، که هزینه های تولیدش رو به شدت کاهش میده.
از طرفی کمپانی های محافظه کار ژاپنی (از جمله تویوتا) از خط تولیدهای قدیمی خودشون استفاده میکنن و هنوز با همون خطوط تولید، محصولاتشون رو تولید میکنن. اما آلمانی ها تقریبا هر 8 الی 10 سال یکبار، هزینه هنگفتی رو صرف باز طراحی و به روز کردن خط تولیدشون میکنن که همه این موضوعات بعلاوه دستمزد بالای کارگران در آلمان و هزینه های گزاف تحقیق و توسعه این کمپانی ها باعث میشه لکسس ارزون باشه و آلمانی ها گرونتر.
اما اختلاف قیمت زیاد نیست. چون پرفروشترین لوکسهای بازار، آلمانی ها هستن و این نشون دهنده قیمت متناسب با ارززششون است
سروش
۱۵ فروردین ۱۳۹۴آقا سعید و آقا حسین بسیار جامع جواب دادن .
سروش
۱۵ فروردین ۱۳۹۴https://www.mbusa.com/mercedes/benz/innovation
luis
۱۵ فروردین ۱۳۹۴ممد جان من خودم به شدت دوستدار خودروهای ژاپنی الالخصوص تویوتا هستم دوستدار نه طرفدار خودرو تیم فوتبال نیست ولی این یه واقعیت که تویوتا یه خودرو ساز لوکس نیست و لکسوس صد البته لوکسه ولی در خیلی از کلاس ها ماشین نداره و داره کم کم کامل میشه و اینو بدون که هر کشوری تخصص خاص خودشو داره خودرو های تویوتا موتور کم استحلاک با کیفیت و بسیار سگ جون هستن خودرو های المانی دارای میکانیک قوی تر هندلینگ شتاب و سرعت بهتر هستن خودرو های ژاپنی دارای الکترونیک قابل قبولی هستن ولی در کل نتایج این نمایشگاه عادلانه بوده و جای شکایت نداره همونطور که نتایج jd power قابل قبوله و جای گله نداره تعصب تو هر زمینه ای باعث عدم پیشرفت میشه.
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۶ فروردین ۱۳۹۴سروش داداشم اون لیست کامل نیست متاسفانه…
موارد مهمی رو ازش جا انداختند
خودم هم تاحالا چن بار اینو اعلام کردم
تهیه لیست کامل اختراعات بنز خیلی زمان بره مخصوصا اونایی که حین مسابقات بودن
حسين
۱۴ فروردین ۱۳۹۴درود. تبریک به مرسدس بنز که واقعا لیاقتشو داشت و اینکه i8 چند بار تا حالا در سالهای مختلف و در فصلهای مختلف و نمایشگاههای مختلف برنده عنوان سبزترین خودروی سال بوده. واقعا عالیه و عالی تر از اون، تجربه و دانشی هستش که ب ام و با ساختن i8 به دست آورده.
در مورد برترین طراحی سال هم ملاکهاشو نمیدونم، اما میدونم که با زیباترین طراحی سال متفاوته. همونطور که سعید جان گفت، پارسال هم i3 انتخاب شده بود
احسان(احسان سابق)
۱۴ فروردین ۱۳۹۴c class نسل قبل خیلی باکلاستر بود
نیما ناصری
۱۴ فروردین ۱۳۹۴البته این هیچ چیزی از ارزشهای پاسات کم نمی کنه
mamad
۱۴ فروردین ۱۳۹۴خب لکسوس مال تویاتاس ..ربطش اینه
mamad
۱۵ فروردین ۱۳۹۴ماشینی که نمتونم داشته باشم چرا طرفداریش رو بکنم چرا تعصبش رو بکشم البته همین لکسوس رو هم نمیتونم داشته باشم…با این مملکت گل و بلبل که یه سری این ماشینا واسشون تکراری شده و شایدم منتظرن فرجی بشه و فقط لامبو وفراری ومازراتی و ..وارد کنن من چرا اصن برم سمت بنز…حقیقتش رو بخواید من در حد وسعم با تخفیف دانشجویی که برا خودم در نظر میگیرم فقط میتونم نهایت راجب تویوتا و کره ای ها تحقیق کنم که شاید زمانی (زمانی)بتونم از این ماشینا داشته باشم…اومدن توافق کردن پولای بلوکه شده اقایان رو آزاد کردن بعد ما ملت نادان واقعا نادان سر از پا نمیشناسیم…یکی نیست بهشون بگه اخه با این توافق ارزونی میاد؟انحصار از بین میره؟وضعیت منی که بخاطر ونداشتن توان مالی نامزدمو از دست دادم و فقط میتونم پنج شنبه ها برم سر خاکش به گذشتهع بر میگرده؟؟با توافق شاید همه چی درست بشه دوستان
اماااااااااااااا
من و شما هیچوقت دوباره جوان نمیشیم اینو یادتون باشه…
بنز عالیه
یا حق
شایان
۱۵ فروردین ۱۳۹۴همینه برادر من فکر کردی فرجی میشه ما فکر میکردیم با اومدن مثلا این دولت همه چی بهتر میشه(گرچه زیاد هم امیدوار نبودیم) ولی عرض چند روز فهمیدم همه چی بدتر خواهد شد کاری که من داشتم دوستانم داشتن همکارانم داشتن از بین رفت نه که چیزی اضافه نشد ازمون یه چیزی هم گرفتن تمام پروژهای گازی و نفتی کشور خوابید دقیقا هم با سرکار اومدن این دولت/ همه خسته شدن جالبه بدونی یه سری از همین ملت هم(نه چندان زیاد فقط خوراک سایتهای بعضی از شبکه های ماهواره فارسی زبون که اتفاقا حامیشونم هستن) عکس یه دلاری و با هزار تومن یه جا گذاشتن درجه این چیزی که شما گفتی خیلی بالاست/پدال جان فقط یه انتقاد کوچولو بود لطف کن چاپ کن
Ehsan
۱۵ فروردین ۱۳۹۴کلا این سی کلاس داد میزد که خودروی سال میشه ، تبریک به تمام طرفداران بنز
و باز هم آفرین به دو نواوری لیست یکی کاکتوس و یکی i8
علی
۱۶ فروردین ۱۳۹۴بنز اوله
enzo
۱۶ فروردین ۱۳۹۴اعتبار مرکز یا موسسه ای که این انتخاب رو انجام داده در چه حدیه ؟