بعد از مدتها دیدن تصاویر جاسوسی و نمونههای مفهومی یا کانسپت مدل GLE COUPE بالاخره مرسدس بنز از نمونه واقعی این خودرو پرده برداری کرد. البته رونمائی رسمی در نمایشگاه خودرو دیترویت در ماه ژانویه سال ۲۰۱۵ انجام خواهد شد. هماکنون اطلاعات نسبتاً کاملی از مدل GLE 450 AMG 4MATIC به بیرون درز کرده است.
برای شناخت بهتر ویژگیهای GLE 450 AMG 4MATIC بهتر است بخش به بخش نام این خودرو را بهنوبت بررسی کنیم. اول از همه GLE قرار دارد که نشأت گرفته از سیستم جدید نامگذاری مرسدس بنز است. طبق روال جدید نامگذاری مرسدس بنز، تمام شاسی بلندهای این شرکت پیشوند مشترک GL را دارند. E هم نشانگر این است که ماشین جزو شاسی بلندهای سایز متوسط است. COUPE هم مشخصاً فرم خمیده بخش انتهایی سقف را نشان میدهد. با این شرایط GLE CLASS رقیب قدری برای BMW X6 خواهد بود. اولین مدل از GLE کوپه که به بازار عرضه خواهد شد همین GLE 450 AMG است. درست است که این ماشین پسوند AMG دارد اما یک AMG کامل نیست و تنها از تریم های ظاهری AMG بهره میبرد. همانطوری که میدانیم از این به بعد مدلهای کامل AMG (تریم های ظاهری + مشخصات فنی) با لفظ MERCEDES-AMG خطاب خواهند شد و نشان AMG در این خودرو به این معنی است که ماشین در ردهای میان مرسدسهای استاندارد و مدلهای ویژه AMG قرار میگیرد. قوای محرکه GLE 450 AMG با مدل C400 یکسان است و تشکیل یافته از یک موتور شش سیلندر وی شکل سه لیتری میباشد و قادر است ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتون متر گشتاور را ارائه دهد. این ماشین به طور استاندارد از سیستم چهار چرخ متحرک سود میبرد و اولین کراس اوور مرسدس است که از گیربکس جدید ۹ سرعته اتوماتیک بهره خواهد برد.۱۱۰ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
حامد MASERATI GT
۲۱ آذر ۱۳۹۳بدون ملاحظه طراحی بیرونیشو از x6 کپی کرده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ آذر ۱۳۹۳درود .
دوستانی که میگن بنز از ب ام و کپی کرده ، به این سوال ها جواب بدن :
البته قبلش بگم که اگر خودروساز هایی که با هم رقابت تنگاتنگی دارند ،
وارد کلاس های همدیگر بشوند ، اشکالی نداره .برای مثال برندهایی همچون :
لکسس . بنز . ب ام و . کادیلاک . ائودی و ….
مثلا مرسدس بنز اومد یک سدان با طراحیه کوپه مانند طراحی کرد .
( مدل CLS )
در ادامه ب ام و برای رقابت با این مدل ، سری 6 گرن کوپه را تولید کرد .
که فقط نمونه ی 4 در سری 6 است . نمای ظاهریشان 90 درصد شبیه هم هستند .
یا ائودی برای رقابت با این مدلها ، مدل A 7 اسپورت بک را بیرون داد .
یا پروژه ی تحقیقاتی لکسس که داره بر روی این اتاق کار میکنه .
در اینجا نه ب ام و و نه لکسس و نه ائودی هیچ کدامشان تقلید نکردند .
فقط وارد کلاسی شدند که رقیبشان پایه گذار بود .
حالا در مورد این شاسی بلند ها هم همین مسأله صدق میکنه .
مرسدس بنز وارد کلاسی شده که ب ام و پایه گذارش بوده . پس این تقلید
نیست . بهضی ها هم یکجوری حرف میزنند و تقلید ، تقلید میکنند که انگار
مرسدس بنز برای رقابت با این مدل باید جور دیگری طراحی میکرده .
برای اطلاعات بیشتر طرفداران ب ام و لازم به ذکر است که ب ام و هم در حال
طراحی ماشینی است که در کلاس GL بنز قرار دارد . این تقلید نیست .
یا اینکه ب ام و مدل سری 2 خودرا برای رقابت با ائودی A3 و بنز CLA
روانه کرده است . اینها تقلید نیست .
بعضی شرکت های چینی نه تنها ازطراحیه اتاق ماشین کپی میکنند ، بلکه
عینا شبیه همان مدل طراحیه ظاهری را انجام میذن .
این مشه تقلید .
احمدرضا
۲۱ آذر ۱۳۹۳ولی انصافا جلوش به عقبش نمیاد چراغ های جلو اصلا خوب برش نخورده اند و همچنین چراغ های عقب
اميرحامد
۲۱ آذر ۱۳۹۳بهتر نیست در مورد چنین مسئله ای به دیگران حق داده بشه و بهتر نیست بر اساس تعصب با کلمات بازی نشه وبه منطق دیگران توهین نشه وبهتر نیست که اگه چین چنین کاری رو انجام میده اسمشو تقلید نذاشت ، و هزاران بهتر نیست دیگه که هروقت پای عمل میرسه قانون رو به نفع خودمون تموم میکنیم چون معتقدیم حق با ماست
جی تی ار
۲۱ آذر ۱۳۹۳آقای میلاد یه کمپانی ها وارد رقابت در کلاسی می شوند,اما طراحی هایشان کاملا متفاوت است.سری6وclsهیچ شباهتی ندارند جزاینکه هرکدام یک کوپه ی چهاردر هستند که بنز کلاس آنرا پایه گذاری کرده.در طراحی سری 6هیچ تقلیدی ازclsانجام نشده.دوخودرو دریک کلاس تازه اما با طراحی های متفاوت.
اما اینجا بنز,گویی مدل قبلی x6را تحت نامی جدید با اتاق و انجین متفاوت.این تقلید وکپی برداری به این گستردگی اصلا قابل قبول نیست.
البته باید صبر کرد ودید واکنش کارشناسان و طراحان خبره به این محصول چیست…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ آذر ۱۳۹۳درود .
اقای جی تی ار شما به من بگو کخ یک شاسی بلند کوپه باید چه شکلی
باشه ؟
مهم فرم اتاقه . مگر میشد که جور دیگری طراحی کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خودروساز ها وارد کلاس های همدیگر میشوند .
برای من در یک مجله نشون بده که وقتی خودروساز ها وارد کلاس
های همدیگر میشن ، اسمشو میذارن تقلید .
من هم همچنان منتظر میمانم و منتظر بازخوردهای گوناگون می مانم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ آذر ۱۳۹۳درود .
جی تی ار جان نظرت در مورد اینها چیه ؟؟؟
http://www.netcarshow.com/honda/2013-crosstour/800×600/wallpaper_03.htm
http://www.netcarshow.com/honda/2013-crosstour/800×600/wallpaper_01.htm
http://www.netcarshow.com/ssangyong/2006-actyon/1024×768/wallpaper_05.htm
اینهارو دیدی ؟؟؟
اینها تقلید نیست ، اینا وارد شدن یک برند به کلاس های خودرویی
جدید است .
در ضمن بنز و ب ام و بیشترین کل کل را در دنیا با هم دارند .
اینهارم خودت قضاوت کن :
http://www.netcarshow.com/bmw/2015-6-series_gran_coupe/800×600/wallpaper_06.htm
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2015-cls-class/1024×768/wallpaper_0f.htm
http://www.netcarshow.com/audi/2011-a7_sportback/800×600/wallpaper_2a.htm
نظرت چیه ؟
اگر اون تقلیده ، اینم تقلیده
ماسل کار
۲۳ آذر ۱۳۹۳درود
آقا میلاد انصافا مقایسه دومیت درس بود البته من گفتم تو همین پست میتونید برید بخونید درباره این کلاس
ولی انصافا اولی خیلی ضایس که هوندا استیشنه ولی اکتیون شاسی بلنده این مقایست اشتباه بود
Just Muscle Cars
جی تی ار
۲۳ آذر ۱۳۹۳من برای بعضی دوستان من جمله mb1909 متاسفم که علی رغم شرح منظور بنده از کلمه ی تقلید برداشت خودشان را می کنند وبه کاربران توهین می کنند.بگذریم…
آقا میلاد,شما می گی مگه می شد این ماشین رو جور دیگری طراحی کرد?یا مقایسه ی سری6وclsرا مثال می زنی?اگه توی همان عکس نگاه کنی,تنها شباهت بنز و بی ام و و آىودی این است که جهار در کوپه اند.یعنی دارای بدنه ای کشیده با سقفی قوس دارو شیشه بغل های کوتاه.اگر این فرم کلی را وگویی,نه نمیشد درطراحی ازاین فرم خارج شد.درست.اما طراحی خودرو فقط به این ختم نمیشه که.خطوط برجسته ی بدنه,حجم پردازی های گلگیر ها,اندازه وفرم وحجم پردازی کاپوت وهمچنین درصندوق عقب,فرم سپر هاودیفیوزهاورکاب,این موارد دراین سه خودروی مذکور کاملا متفاوت اند.طراحی این مواردرا که خیلی مهم هستند رانیز داراست.ورود به کلاس های مختلف طراحی کمپانی ها رایج است,اما تقلید وکپی برداری دراکثر این موارد غیر معمول بوده وجایز نیست.اگر این دو شاسی بلند را از نمای کنار باهم مقایسه کنید,دارای مشترکات بسیاری هستند.مثلا کاپوت این بنز وحتی حجم پردازی آن خیلی شبیه x6قبلی است.یافرم خط شانه خودرو ودرصندوق وسپرعقب وحتی چراغ های عقب.
متاسفانه علیرغم تمامی علاقمندان به دنیای خودروو طبق نظرات کارشناسان خبره وطراحان معروف وحاذق,با رفتن پروفسور پیتر فایفر,که یکی ازشاهکارهای محبوبش بین طرفداران همگی برند ها نسل اول همین clsبود,ومنسوب شدن گوردون واگنر به عنوان ریاست دپارتمان طراحی مرسدس,اصالت طراحی پایداروماندگار این برند بزرگ رفته رفته کمرنگ ودربعضی مدل ها مثل همین نسل جدید اس کلاس کوپه ی زیبا,از بین رفته وبه سمت طراحی های بازار مسلک کره ای رفته است وکاملا در تضاد خط مشی بزرگانی همچون فایفر و ساکو وگالیزندورف قرار گرفته است.
حسین
۲۱ آذر ۱۳۹۳درود. دوستان من با میلاد موافقم. وقتی قرار باشه دو تا کلاس کاملا متفاوت (شاسی بلند و کوپه) با هم تلفیق بشن، دست طراح خیلی بسته س. این کاملا متفاوت و البته سخت تر از طراحی یک کوپه 4 درب هستش. شاسی بلند کوپه رو هر کاریش بکنی همین شکلی میشه، مخصوصا اینکه بنز و ب ام و سبک طراحیشون نزدیک به همه (برای مقایسه: آئودی سبک کاملا متفاوتی با این دوتا داره)
اما من جدیدا متوجه یه سری شباهت های ظزیف توی بنز ها و ب ام و ها شدم. مثلا توی عکس سوم که نمای عقب ماشین رو نشون داده دقت کنید، خروجی های هوای کناره های سپر، پشت تایرها، در ب ام و و بنز مشترک و عین هم هستن!!! شباهت های دیگه ای هم دیدم که چون توی این عکسا نیست یادم نمیان. ببخشید که طولانی شد
حسین
۲۱ آذر ۱۳۹۳اینو یادم رفت بگم
هیچ بعید نیست ب ام و هم کوپه نسل آینده سری 7 رو بسازه… اسم این کار رقابت در یک بازار جدیده نه تقلید
من از طرفدارای ب ام و هستم و فک میکنم بنز با این همه ابهتش جرات یه کارو نداره، اونم تقلیده که کل اعتبارشو زیر سوال میبره
هر موقع یه کمپانی تونست شاسی بلند کوپه ای بسازه که سقف شیب دار و زاویه ستون های متفاوتی داشته باشه، اونوقت میفهمیم که بنز تقلید کرده
Camaro 1978
۲۱ آذر ۱۳۹۳انصافا از x6 خیلی بهتره…
شانس آوردید تو این کلاس ماشین آمریکایی شاخ نداریم!!!
احمدرضا
۲۱ آذر ۱۳۹۳بروبابا توهم این کجاش بهتره تازه اگه آمریکایی ها میتونستن جلوی آلمانی ها وایستند تا الان وایساده بودند
برید ماشینای با موتور پر مصرف بدرد نخورتون رو بسازید
شلبى
۲۱ آذر ۱۳۹۳احمد رضا جان شما تو کدوم سال و قرن موندى که هنوزم از مصرف حرف میزنى
منظورت از موتوراى پر مصرف موتور ۶.۲لیتریه کوروت که صدى هشت مصرف میکنه!!؟؟
یا موتوراى اکوبوست فورد که سه چهار سال پى در پى داره جایزه بهترین موتور سال رو میگیره؟؟!!
فریا
۲۱ آذر ۱۳۹۳کامارو جان چرا داریم ، البته کوپه نه ! ولی شاسی بلند مید سایز اسپرت داریم
حضرت جیپ گرندچروکی SRT8 با شتاب صفرتاصد 4.4 ثانیه .
ضمنا احمدرضا که میگی مصرف سوخت و .. ! MPG گرند چروکی 13/19 mpg
هست و MPG بی ام و X6 هست 12/17 mpg !
یعنی گرند توی جاده 11.8 لیتر میسوزونه . X6 هم 13.8 لیتر
دو تاشونم شتاب برابر دارن . یعنی نماینده ی آمریکا با دولیتر کمتر مصرف
سوخت ، با نماینده ی آلمانی عملکرد برابر داره !
Camaro 1978
۲۱ آذر ۱۳۹۳فریا جان
خب خدا پدرتو بیامرزه
اینم یه جور اثبات دیگه برای احمدرضای عزیز
شروین
۲۸ آذر ۱۳۹۳حضرت گرند چروکی SRT8 واقعاً شاهکار و بی نظیره
علی
۲۱ آذر ۱۳۹۳شک نکن که برای رقابت و از روی بی ام و کپی کرده ولی خودروسازان آلمانی بازارو به خوبی تقسیم میکنند و با هم هماهنگند
mb1909
۲۱ آذر ۱۳۹۳حالا من یه سوال از طرفدارای بی ام و که میگن این ماشین کپی x6دارم واون اینه اگر تا چند وقت دیگه بی ام و مدلی رو برای رقابت با gl بزنه و طرفدارای بنز بگن کپی ناراحت نمیشن؟(البته میدونم که طرفدارای بنز اطلاعاتشون زیاده و هیچوقت این طور کامنتای چرتی که بعضی از طرفدارای بی ام و میگنو نخواهند گفت) شرکتی که اولین ماشین دنیا رو تولید کرد اولین suv دنیا رو معرفی کرد نیازی به کپی نداره ولی از طرفدارای بی ام و مخوام که قبل از اینکه بیان و نظراتشونو بگن کمی درباره ی اون فکر کنن.
احمدرضا
۲۱ آذر ۱۳۹۳فعلا که توی suv ها ب ام و خییلی بهتره از بنز
رامتین
۲۱ آذر ۱۳۹۳میلاد خان چقدر تعصب به بنز داری!
بهرحال این مهمه که بنز از bmw در خیلی از موارد عقبتره و هر دو در برابر تویوتا شکست خوردند. دنیای امروز فقط رضایت مشتری و فروش را عامل برتری میدونه و ارزش برند تویوتا بالاتر از بقیه است. مهم هم نیست که بگید اتومبیلهای تویوتا در برابر بنز از نظرهای مختلف ضعیفترند. (من هم در این مورد با شما موافقم) ولی مهم ارزش برند در دنیاست، جایی که ارزش برند اپل 20 برابر مرسدسه و این یعنی کل خودروسازان آلمان روی هم ارزششون کمتر از تکنولوژی کامپیوتری اپل هستند. دوران دنیای مکانیک به پایان رسیده!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ آذر ۱۳۹۳درود .
خودت فهمیدی چی گفتی ؟؟؟؟
برام مثال بزن که بنز از ب ام و عقب تره . برند لوکس چه ربطی به برند
معمولی داره ؟؟؟؟؟ همه را با هم قاطی کردی .
ب ام و قدرت تولید ماشین کاملا افرود . اتوبوس بین شهری و درون شهری .
کاربری های نظامی . کامیون های متفاوت و با کاربری های متفاوت رو داره ؟
بهتره بری یه تحقیقی در مورد کامیون های اشغال هینو که ساخت تویوتاست
بکنی . ارزش برند اپل چه ربطی به خودروسازی داره ؟ برای حرفات مدرک
داشته باش .
اگر بنا به تقلید و کپی باشه ب ام و تقلید کرد و خودروساز شد .
خواهشا حرف منطقی بزنید تا جواب منطقی بگیرید . نه حرف بی پایه و بی
اساس . برای حرفات دلیل و مدرک بیار
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۳ آذر ۱۳۹۳ارزش برند اپل 120 میلیارد دلار و ارزش برند مرسدس بنز 35 میلیارد دلاره
20 برابر رو از کجات آوردی؟؟؟؟
نوید (6*6)
۲۱ آذر ۱۳۹۳خدایش خیلی تمیزه ولی یکمی باید رو عقبش بیشتر کار میشد
bse7en
۲۱ آذر ۱۳۹۳بعضی ها از اسمشون معلومه چقد نسبت به برندها تعصب دارن!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ آذر ۱۳۹۳درود .
اما من همه اینهارو هم که گفتم ، کلا عقیده ایی به شاسی بلند کوپه ندارم .
اخه یعنی چی ؟؟
من نمیفهمم . لامصب چه فروش طرفدارانی هم داره !!!!!
شاسی بلند باید جادار باشه .
اما خب در کل این تقلید نیست .
4MATIC
۲۲ آذر ۱۳۹۳من نمی دونم تورده بندی خودرو توسال2014 چه جوری بی ام و شددوم وبنز شدسوم
نوید (6*6)
۱ دی ۱۳۹۳میلاد جان درود
چرا اینو میگی چرا نمیگی
ماشین کلا باید شاسی بلند باشه
حالا جادار باشه که چه بهتر
benz and porsche
۸ دی ۱۳۹۳اصلا کپی نیست
عبدالکریم گله دار
۱۸ دی ۱۳۹۳سلام دوستان خوب
بنده ماشینی رو بیشتر دوست دارم
که حلال بدست بیارم
و بهتر از همه همسفرانی رو دوست دارم که همسفرم هستند
ماشین هر برندی که باشد مهم نیست
مهمتر خود سفر است
عبدالکریم گله دار
۱۸ دی ۱۳۹۳دوستان خوب
امیدوارم همیشه سلامت باشید
و هر ماشینی که داشته باشید خیرشو ببینید
و همسفر های خوبی در کنارتان باشند
حمیدرضا
۲۸ آبان ۱۳۹۴دوستان این ماشین چشمم رو گرفته
خواهش می کنم دعا کنید که کارهایی که دارم می کنم برا خریدن این ماشین گره از توشون وا بشه
اگه اینطور شد قول میدم تو همین صفحه شمارم رو بزارم هرکی دید یه پیام بده مژده شو بدم حالا هرچی خواست
gla 45 amg
۹ اسفند ۱۳۹۴هر دو برند خوبند و داشتمشون .من به هردو تعصب دارم ولی نقطه ای که نظرمو خیلی جلب کرد و خوشم اومد جاسازی دوربین عقب زیر آرم بنز میباشد.