مرسدس چهلمین سالگرد تولد W123 را با نگاهی به سابقه درخشان جد E کلاس جدید جشن گرفت.
W123 در اصل در ژانویه ۱۹۷۶ معرفی شد و در واقع آغاز یک موفقیت بود. به طوری که یک سال پس از آغاز تولید آن، در مدت کوتاهی پس از رونمایی به فروش رسید. تقاضای سیریناپذیر خریداران تا حدی بود که مدلهای کارکرده دست دوم نیز در سال اول با قیمت برابر محصول نو خرید و فروش میشدند. در طول سالهای تولید W123 مدلهای مختلفی از آن از جمله نسخه کوپه و استیشن معرفی شدند و همچنین این خودرو در یک مدل سدان طویلتر با فاصلهی دو محور ۶۳ سانتیمتر طولانیتر از مدل استاندارد عرضه میشد. مدل سدان، به تنهایی، در ۹ مدل مختلف اعم از ۲۰۰ D تا ۲۸۰ E عرضه شد. برای زیر کاپوت آن، تعداد زیادی گزینه وجود داشت که شامل موتور ۲.۵ لیتری شش سیلندر بنزینی با توان ۱۲۷ اسب بخار و موتور توربو دیزل پنج سیلندر با توان ۱۲۳ اسب بخار میشد. مرسدس همچنین تعداد انگشت شماری از آن را با پیشرانه جایگزین از جمله یک موتور دوگانه سوز که میتوانست با بنزین یا گاز مایع (LPG) کار کند، عرضه کرد. مرسدس همچنین یک نمونه اولیه برقی و یک مدل هیدروژن پیل سوختی را در سال ۱۹۸۳ توسعه و رونمایی کرد. سیستمهای رانندگی جایگزین تنها بر روی بهبود ایمنی مسافران متمرکز نبودند و هدف اصلی دیگری داشتند. برای این منظور، مرسدس کابین مسافران را قویتر کرد و ناحیههای ضربه گیر بزرگتری را ایجاد کرد. مهندسین نیز به فکر استفاده از کیسه هوا در مراحل اولیه تولید بودند و در سال ۱۹۸۲ آن را به صورت استاندارد برای راننده عرضه کردند. همچنین این خودرو به عنوان یک خودروی الکتریکی و اولین خودروی هیدروژنسوز نیز مورد آزمایش قرار گرفت. W123 در اواسط دهه ۸۰ میلادی از خط تولید خارج شد و در طول عمر آن، مرسدس نزدیک به ۲.۷ میلیون دستگاه از آن را به فروش رساند.منبع: motor1
تامکت
۱۰ بهمن ۱۳۹۴رینگ هاش ….رینگ هاش … رینگ هاش…
قد ی اس کلاس برا ما دهه 60 ها ارزش و هیجان داشت این ماشین
Hitler
۱۰ بهمن ۱۳۹۴مرسدس همچنین یک نمونه اولیه برقی و یک مدل هیدروژن پیل سوختی را در سال ۱۹۸۳ توسعه و رونمایی کرد.
به این دلیل است که من یک آلمانی بازم.
Hamid
۱۰ بهمن ۱۳۹۴منظورت قالپاقه دیگه
Archi KHAN
۱۰ بهمن ۱۳۹۴واقعا ماشین موندگاری هست ،
هنوزم اُبهت داره و احساس لوکس بودن
دمت گرم بنز
(*مهرداد*)
۱۰ بهمن ۱۳۹۴تا قبل از سال ۱۹۹۰ در ایران این ماشین به همراه کادیلاک و بی ام و ۵۱۸ مخصوص اقشار پزشک و مهندس و تجار بود …و هر کسی توان خریدن این اتومبیلها را نداشت ….اما حالا برعکس شده !!!
رامکال
۱۰ بهمن ۱۳۹۴اوه اوه اوه هه اون موقع یعنی زمان تیر کمون عل شاه اون ها داشتن روی خودروی هیدروژنی کار میکردند اونوقت توی خاورمیانه هشت سال جنگ و جدل برپا شده بود.
رضوان
۱۰ بهمن ۱۳۹۴فقط رینگ
mohammad
۱۰ بهمن ۱۳۹۴پس از مدت ها همین چندوقت پیش پشت یکیشون نشستم…
داشت بازسازی میشد ولی با این حال خیلی خیلی حس خوبی داشت!
امير
۱۰ بهمن ۱۳۹۴سال 79 پدرم یدونه نقری رنگشو داشت یادمه انقدر با کلاس
و پر ابهت بود که همه تو محل با دست نشونش میدادن
و نکته قابل ذکر که حداقل هفته ایی یک بار ماشین عروس بود
چون تو اون زمان خیلی ابهت داشت
moein
۱۰ بهمن ۱۳۹۴تا 1000 سال دیگه اگه خود ایران باشه نمی تونه نصف این رو هم تولید کن آه و افسوس
sina
۱۰ بهمن ۱۳۹۴داخلشو ووووو جنسیس انقدر داخلش گیرایی نداره
tv
۱۰ بهمن ۱۳۹۴از طراحی و ظاهرش مشخصه کسی که طراحیش کرده عاشق کارش بوده…پشتش که بشینی حس واقعا جالبی داره…
احمد باقری
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ماشین جونداری بود.
علی
۱۰ بهمن ۱۳۹۴من یک دونه در حد صفرشو دارم وحاضر نیستم با هیچ ماشینی عوضش بکنم.به گفته شرکت مرسدس این اتاق ساخته شده برای یک عمر سواری دادن به صاحبانش و باگذشت حدود 40 سال هنوز وقتی جمعه ها بیرون میارمش پیر و جوان/ زن ومرد با اشتیاق نگاهش میکنند. و این لذت بخش هست چون ماشینی داری که بهترین مهندسان با بهترین طراحی وبا عشق کامل اون را ساختند. واین یعنی اصالت
محمد کاظم
۱۱ بهمن ۱۳۹۴آلوده اش هستم بدبختشم هیچ ماشینی رو تا حالا اینقدر دوست نداشتم سالاره سالار!!!
محمد
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ازماشینای امروزی ما که یعنی تولید ملی هست خیلی خیلی بهتره