مرسدس بنز

یادی از مرسدس W123 در 40 سالگی آن

مرسدس چهلمین سالگرد تولد W123 را با نگاهی به سابقه درخشان جد E کلاس جدید جشن گرفت.

Mercedes-Benz E-Class W123
Mercedes-Benz E-Class W123
W123 در اصل در ژانویه ۱۹۷۶ معرفی شد و در واقع آغاز یک موفقیت بود. به طوری که یک سال پس از آغاز تولید آن، در مدت کوتاهی پس از رونمایی به فروش رسید. تقاضای سیری‌ناپذیر خریداران تا حدی بود که مدل‌های کارکرده دست دوم نیز در سال اول با قیمت برابر محصول نو خرید و فروش می‌شدند.
Mercedes-Benz E-Class W123
Mercedes-Benz E-Class W123
در طول سال‌های تولید W123 مدل‌های مختلفی از آن از جمله نسخه کوپه و استیشن معرفی شدند و همچنین این خودرو در یک مدل سدان طویل‌تر با فاصله‌ی دو محور ۶۳ سانتی‌متر طولانی‌تر از مدل استاندارد عرضه می‌شد. مدل سدان، به تنهایی، در ۹ مدل مختلف اعم از ۲۰۰ D تا ۲۸۰ E عرضه شد.
Mercedes-Benz E-Class W123
Mercedes-Benz E-Class W123
Mercedes-Benz E-Class W123
Mercedes-Benz E-Class W123
برای زیر کاپوت آن، تعداد زیادی گزینه وجود داشت که شامل موتور ۲.۵ لیتری شش سیلندر بنزینی با توان ۱۲۷ اسب بخار و موتور توربو دیزل پنج سیلندر با توان ۱۲۳ اسب بخار می‌شد. مرسدس همچنین تعداد انگشت شماری از آن را با پیشرانه جایگزین از جمله یک موتور دوگانه سوز که می‌توانست با بنزین یا گاز مایع (LPG) کار کند، عرضه کرد. مرسدس همچنین یک نمونه اولیه برقی و یک مدل هیدروژن پیل سوختی را در سال ۱۹۸۳ توسعه و رونمایی کرد.
Mercedes-Benz E-Class W123
Mercedes-Benz E-Class W123
Mercedes-Benz E-Class W123
Mercedes-Benz E-Class W123
سیستم‌های رانندگی جایگزین تنها بر روی بهبود ایمنی مسافران متمرکز نبودند و هدف اصلی دیگری داشتند. برای این منظور، مرسدس کابین مسافران را قوی‌تر کرد و ناحیه‌های ضربه گیر بزرگ‌تری را ایجاد کرد. مهندسین نیز به فکر استفاده از کیسه هوا در مراحل اولیه تولید بودند و در سال ۱۹۸۲ آن را به صورت استاندارد برای راننده عرضه کردند. همچنین این خودرو به عنوان یک خودروی الکتریکی و اولین خودروی هیدروژن‌سوز نیز مورد آزمایش قرار گرفت.
Mercedes-Benz E-Class W123
Mercedes-Benz E-Class W123
W123 در اواسط دهه ۸۰ میلادی از خط تولید خارج شد و در طول عمر آن، مرسدس نزدیک به ۲.۷ میلیون دستگاه از آن را به فروش رساند.
منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. تامکت

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (187 ديدگاه)

    رینگ هاش ….رینگ هاش … رینگ هاش…
    قد ی اس کلاس برا ما دهه 60 ها ارزش و هیجان داشت این ماشین

    1. Hitler

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      مرسدس همچنین یک نمونه اولیه برقی و یک مدل هیدروژن پیل سوختی را در سال ۱۹۸۳ توسعه و رونمایی کرد.
      به این دلیل است که من یک آلمانی بازم.

    2. Hamid

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      منظورت قالپاقه دیگه

  2. Archi KHAN

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    واقعا ماشین موندگاری هست ،
    هنوزم اُبهت داره و احساس لوکس بودن

    دمت گرم بنز

  3. (*مهرداد*)

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    تا قبل از سال ۱۹۹۰ در ایران این ماشین به همراه کادیلاک و بی ام و ۵۱۸ مخصوص اقشار پزشک و مهندس و تجار بود …و هر کسی توان خریدن این اتومبیلها را نداشت ….اما حالا برعکس شده !!!

  4. رامکال

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    اوه اوه اوه هه اون موقع یعنی زمان تیر کمون عل شاه اون ها داشتن روی خودروی هیدروژنی کار میکردند اونوقت توی خاورمیانه هشت سال جنگ و جدل برپا شده بود.

  5. رضوان

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط رینگ

  6. mohammad

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (125 ديدگاه)

    پس از مدت ها همین چندوقت پیش پشت یکیشون نشستم…
    داشت بازسازی میشد ولی با این حال خیلی خیلی حس خوبی داشت!

  7. امير

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سال 79 پدرم یدونه نقری رنگشو داشت یادمه انقدر با کلاس
    و پر ابهت بود که همه تو محل با دست نشونش میدادن
    و نکته قابل ذکر که حداقل هفته ایی یک بار ماشین عروس بود
    چون تو اون زمان خیلی ابهت داشت

  8. moein

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    تا 1000 سال دیگه اگه خود ایران باشه نمی تونه نصف این رو هم تولید کن آه و افسوس

  9. sina

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    داخلشو ووووو جنسیس انقدر داخلش گیرایی نداره

  10. tv

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    از طراحی و ظاهرش مشخصه کسی که طراحیش کرده عاشق کارش بوده…پشتش که بشینی حس واقعا جالبی داره…

  11. احمد باقری

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین جونداری بود.

  12. علی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من یک دونه در حد صفرشو دارم وحاضر نیستم با هیچ ماشینی عوضش بکنم.به گفته شرکت مرسدس این اتاق ساخته شده برای یک عمر سواری دادن به صاحبانش و باگذشت حدود 40 سال هنوز وقتی جمعه ها بیرون میارمش پیر و جوان/ زن ومرد با اشتیاق نگاهش میکنند. و این لذت بخش هست چون ماشینی داری که بهترین مهندسان با بهترین طراحی وبا عشق کامل اون را ساختند. واین یعنی اصالت

  13. محمد کاظم

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آلوده اش هستم بدبختشم هیچ ماشینی رو تا حالا اینقدر دوست نداشتم سالاره سالار!!!

  14. محمد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ازماشینای امروزی ما که یعنی تولید ملی هست خیلی خیلی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا