اگر به یاد داشته باشید سال گذشته بود که دو شرکت استون مارتین و دایملر تفاهم نامه همکاری در بخش مبادلات فنی را امضا کردند. مفاد این تفاهم نامه چیزی نبود جز دادن امتیاز دسترسی فناوری معماری الکتریکی و موتورهای هشت سیلندر Mercedes-Benz AMG به شرکت انگلیسی در ازای دریافت ۵ درصد از سود کل. حال جالب است بدانید فازهای نهایی این تفاهم نامه امروز به پایان رسید.
به طور کلی این اولین باری نیست که دو شرکت آلمانی و انگلیسی با یکدیگر همکاری میکنند. مطمئنا سال ۲۰۰۹ را به یاد دارید زمانی که خودروی مفهومی شاسی بلند لاگوندا به عنوان یکی از بدترکیبترین خودروهای این شرکت پا به عرصهی مسابقات گذاشت. جالب است بدانید این خودرو تحت پلتفرم کلاس GL مرسدس ساخته شده بود. اندکی بعد شرکت دایملر با آستون وارد مذاکره شد تا نقشه دقیقی را برای جلوگیری از فروپاشی برند مایباخ تنظیم کنند. طبق اخبار موجود قرار است برند معتبر مرسدس انجین های bespoke V-8 را تحت مدلهای آستون مارتین به خدمت در آورد. با این فرض پیش بینی میکنیم مدلهای متنوعی از خودروهای مسابقهای انگلیسی تحت فناوری AMG’s twin-turbocharged 5.5-liter V-8 و با طراحی منحصر به فرد موتور در دست تولید قرار گیرد. حتی ممکن است فناوری AMG’s forthcoming 4.0-liter twin-turbo V-8 نیز در ساخت این خودروها به کار گرفته شود. اما با شرایط موجود احتمال به کارگیری فناوری ساخت موتور ۵.۵-liter بیشتر به نظر میرسد. علاوه بر این دسترسی آستون به فناوری الکترونیکی شرکت دیملر این فرصت را به برند انگلیسی میدهد تا کمکهای خاصی را در بخشهایی که از سطح پایین فناوری برخوردار هستند دریافت کند.۲۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
saied
۲ دی ۱۳۹۲واسه انگلیسی ها متاسفم :( با این همه دک و پز مهندسی ساخت ماتور ندارن . ( البته در حد المان ندارن :D )
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۲ دی ۱۳۹۲به نظر من که همکاری این دو خیلی هم خوبه…
زیبایی وکیفیت استون مارتین با تکنولوژی های مدرن مرسدس…
کجاش بده؟
km
۲ دی ۱۳۹۲واقعا برای پیشرفت استون عالیه. شاید بتونه به لوکس ترین و قویترین کوپه ی لوکس دنیا تبدیل بشه من که تو انگلیسی ها عاشق استون مارتینم
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲ دی ۱۳۹۲درود.
تو انگلیسی ها فقط جگوار.
امیدوارم این همکاری به ضرر دایملر تمام نشه.
ولی به نظر من این کار بنز اشتباه بود.
هرچند که ضرر هم نکنه.
چون واقعا خیلی حیفه که نتیجه ی ساعت ها و روز ها و سال ها تلاش های
مدیران و مهندسان مرسدس بنز با 5 درصد از فروش یک برند حریص معاوضه
بشه.اونم تکنولوژی موتور های بنز جزو کم مصرف ترین ها هستند.
ای خدا ببین پول و سود چه کار ها که نمیکنه.
((( ایران و المان )))
محسن.د
۲ دی ۱۳۹۲منم استون مارتین رو بیشتر از هر انگلیسی دیگه ای دوست دارم!
محسن.د
۲ دی ۱۳۹۲مسلما این همکاری بیشتر به نفع استون هست تا دایملر!
زیگما
۲ دی ۱۳۹۲بنز خیلی بی غیرت شده.اون از دادن پلتفورمش به رنو .اینم از این.بنظر من همکاری تا این حد خیلی مسخرس!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲ دی ۱۳۹۲درود.
میبینی زیگما.
ادم به عشقشم دیگه نمیتونه دل ببنده.
اگر خیلی هم براش سود داشته باشه نباید اینکار رو میکرد.
شاید واقعا در شرایطی هستند که باید این کارو میکردند.ولی بیچاره اون
کسانی که برای پیشرفت روزافزون بنز چه وقت ها که نگذاشتند.چه سختی ها
که نکشیدند.من اگه جای یکی از مهره های اصلی در بخش فنی شرکت بنز بودم
یک لحظه هم اونجا واینمیسادم.هرچند که انگشت کوچیکشونم نمیشدم.استون
مفت خور.
خیلی حرفه ها…….
((( ایران و المان )))
زیگما
۲ دی ۱۳۹۲اینم گفته شده.”این فرصت را به برند انگلیسی میدهد تا کمکهای خاصی را در بخشهایی که از سطح پایین فناوری برخوردار هستند دریافت کند.” سطح پایین فناوری.شاید اینجوری بشه توجیحش کرد!!
البته میلاد از بعد از انقلاب صنعتی این موضوع خیلی رواج پیدا کرده.پول بده—-> فناوری بخر….
زیگما
۲ دی ۱۳۹۲پول=نکنولوژی و فناوری
در قرن 21 هیچ کمپانی نمیتونه از پول در مقابل دادن فناوریش بگذره.(البته به جز کمپانی های استثنا مثل اپل)
PEUGEOT
۲ دی ۱۳۹۲باسلام
دوستان کسی میدونه دایملر مخفف چه کلمه هست؟
هرکی میدونه به من هم بگه
P E U G E O T
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲ دی ۱۳۹۲درود.
پژو جان مخفف نیست.
اسم یکی از مدیران و موسسان مرسدس بنز است.
اسمش گوتلیب دایملر بود.
داستان شراکت و اسم گذاریشون مفصله.
((( ایران و المان )))
PEUGEOT
۲ دی ۱۳۹۲ممنون
PEUGEOT
۲ دی ۱۳۹۲میلاد جان ولی من چند ماهه که اسم دایملر رو همراه بنز می شنوم
گوتلیب دایملر از مدیران جدید بنز یا قدیمی؟
مرتضی
۲ دی ۱۳۹۲دایملر از مدیران جدید بنز؟؟؟؟؟ شوخی میکنی دایملر و کارل بنز رو نمیشناسی؟؟
saed
۲ دی ۱۳۹۲دایملر مخفف نیست اسم بنیانگذار شرکت که بعد با بنز یکی شد
PEUGEOT
۲ دی ۱۳۹۲نه مرتضی جان تا چند ماه پیش اسمش رو نشنیده بود
اگه اطلاعاتی ازش داری ممنون میشم بگی
توفیقی
۲ دی ۱۳۹۲خیلی خوبه آفرین به آستون مارتین من عاشق مدل ونکوئش هستم. که زیباترین اتومبیل امسال دراومد.از بنزها هم اس ال 65 از همشون بهتره.موتور باید 12 سیلندر باشه.واقعا خوشحال شدم آفرین به بنز میدونم تصمیمهای عاقلانه ای گرفته.
در ضمن میلاد مطمئن باش بنز تکنولوژی امروز رو نمیده تکنولوژی ای رو میده که مال یه سال قبله.برگ برنده رو بنز از دست نمیده.
تجارت یعنی این
تکنولوژی ای رو که از رده خارج میشه بده و پول بگیر و تکنولوژی امروز رو واسه خودت نگه دار.سال بعد هم تکنولوژی امروز رو بده به دیگران و پول بگیر. به همین سادگی
e.scamp
۲ دی ۱۳۹۲همه میتونن سعی کنن مثل بنز بشن ولی هیچ وقت بنز نمیشن
ali
۲ دی ۱۳۹۲بنز این قرارداد رو فقد برای سود بسته که استون مارتین از تکنولوژی موتور amg بنز استفاده کنه. والا مرسدس بنز هیچ احتیاجی به استون مارتین نداره …بلکه استون مارتین که شرکت خیلی بزرگی نیست و تکنولوژی بنز رو هم نداره
Sina.Ferrari
۲ دی ۱۳۹۲بسمه تعالی
میلاد جان به نظرت بنز اون تکنولوژی که داره باهاش نون ونمک می خوره رو به استون مارتین میده؟!!
جواد
۲ دی ۱۳۹۲مطمینا این حرکت پرشی بلند برای برند سنتی مثل استون مارتین خواهد بود واز این به بعد باید شاهد رقیبی مقتدردر مقابل سایر اسپرت سازان خواهیم بود
ahmad
۲ دی ۱۳۹۲درسته.بنز کار خوبی نکرده ولی من با دیدن یه موتور ساختamg روی یه استون مارتین ونتیج ذوق زده شدم واقعا فکر کردن در موردش لذت خاصی داره
momo
۲ دی ۱۳۹۲ایران خودرو هم قرار از تکنولوژی وانت پراید کارا سایپا تو وانت پیکانش استفاده کنه تازه سایپا توافق کرده تا در بحث ایمنی نیز با ایران خودرو همکاری کنه! v:
ESI
۳ دی ۱۳۹۲کسی میدونه نتیجه این همکاری اخرش چند چند کی میبره
مهدی62
۳ دی ۱۳۹۲درسته که هردو بزرگان صنعت خودرو هستن ولی این معامله خیلی بیشتر به نفع استونه تا بنز
وشرکتهای داخلی مون نمیتونن همیچین کاری بکنن نه در این حد
سعید از بوشهر
۳ دی ۱۳۹۲درود بر ژرمن ها
اهرابی نژاد
۷ آبان ۱۳۹۹مطمئنا کمپانی اصیل و موفقی مانند مرسدس بنز سنجیده و فکر شده و برنامه ریزی شده با برند دیگه ای همکاری میکنه و ضرری براش نداره