مرسدس بنز

CLA180 آیرودینامیک ترین خودرو جهان

شاید پیش خود فکر کرده باشید که آیرودینامیک‌ترین خودرو چه خودرویی است؟و چه خودرویی باد را به خوبی از خود عبور می‌دهد؟پس از سال‌ها آزمایش، کار و تلاش،مرسدس ضریب آیرودینامیک مدل CLA180 خود را اعلام کرد که از این به بعد آیرودینامیک‌ترین خودرو نیز شناخته می‌شود.این مدل یکی از پنج مدل CLA است که آماده است به ژنو عازم شود.

Raft of aerodynamic improvements include spoilers ahead of the front tyres

ضریب آیرودینامیک این خودرو ۰.۲۲ است،پیش از این رکورد این ضریب متعلق به تویوتا پریوس با ضریب ۰.۲۵ بود و بعد از آن بی‌ام و 320d EfficientDynamics با ضریب ۰.۲۶ بود اما حالا این رکورد با رقم ۰.۲۲ توسط مرسدس CLA 180شکسته شد.

CLA180 underwent significant fettling in the windtunnel to achieve its low cD figure

این مدل برای بهبود آیرودینامیک دارای تغییراتی است که نسبت به مدل‌های دیگر اصلاً به چشم نمی‌آید، بازبینی طراحی جلو،آب بندی چراغ جلو،شاتر رادیاتور قابل تنظیم و طراحی دوباره چرخ‌ها و پره های آن از جمله این تغییرات اند.

Smoke is passed over the car’s body to make the airflow visible

این مدل از CLA دارای موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی با توان ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور۱۴۷ پوند فوت می‌باشد.شتاب صفر تا صد این خودرو ۹.۹ ثانیه است و آخرین سرعت آن به مرز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


Enormous fan is part of Mercedes’ new wind tunnel, due to open in June

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها ۴.۹ لیتر در صد کیلومتر و انتشار گاز CO2 آن ۱۱۸ گرم در هر کیلومتر است این در حالی است که مصرف مدل استاندارد ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است و انتشار گاز CO2 مدل استاندارد ۱۲۶ گرم در هر کیلومتر است.

Aero improvements continue underneath the car

مرسدس برای انجام آزمایشات خود از تونل باد دانشگاه اشتوتگارت استفاده کرد که جشن هفتادمین سال تاسیسش در هفته جاری انجام شد و اکنون هم در حال کار بر روی ایجاد تونل باد جدید در مرکز توسعه و تحقیقات Sindelfingen می‌باشند که ۱۹ متر طول دارد و می‌تواند تا ۲۶۵ کیلومتر را انداز گیری کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. بهمن

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از بنز انتظار غیر از این هم نیست. همیشه غول خوشگلیه!

    1. hesan

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      از خطوط های روی بدنه میشه به این مسئله پی برد.

  2. ابی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    فکر نکنم ایران خودرو اصلا بدونه تونل باد چیه
    ولی سایپا میدنه تونل وحشت چیه
    [اشاره ای بر محصولات ناب نا ایمن]

  3. حسین

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    حتما اشتباه شده!یعنی از پیکان و پیکان وانت ایرودینامیکتره??????????????

    1. نیما

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      و باز برادر حسین در خال تشویق کشورش
      حسین حاجی این سیاستت منو کشته ها

      1. شایان

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        آقا نیما شما مثل اینکه توی کشور ما(ایران) زندگی نمیکنی ولی تعجبم که چقدر راحت فارسی مینویسی مگر اینجا کشور شما نیست آها یادم نبود شما آ ن گ و ف ی ل هستی ببخشید ادامه بدین

      2. نیما

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اقا شایان این بحث بین من وبرادر حسینه
        شما هم اگه میخوای قاطیش شی بپرس کجا چه خبره بعد یک هو طرف بگیر
        میتونی بحث منو اقا حسینو تو سوپر اسپرت ساخت اعراب بخونی
        حتمت جالبه برات
        بخون بعد بیا اینارو بگو
        برادر حسین از طرف دار های بی چونو چرای کشور بودن
        جلو همه در اومدن ما اینو داریم اونو دارین
        بهترینیم
        اما پشت صحنه شروع کردن به دست گرفتن کشورشون
        ما هم تشویقشون کردیم
        گفتیم عجب سیاستی داره این اقا حسین
        شما هم زیاد جوش نزن

      3. شایان

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        آقا نیما شما به کسه دیگه ای کار نداشته باش شما کار خودتو بکن اونقدرم از این و اون تعریف نکن همین تعریف و دیدن پیشرفتهای دیگه و حسرت خوردن باعث عقب افتادگیه اگر س ی ا س ت مشکل داره بدون مردمشم مشکل دارن اینو تمام فلاسفه میگن عزیزم اونام از همین مردم هرکس رو لیاقتش اگر لیاقت بهترین بودیم پس واقعا میشدیم اگر میخواستیم پس حتما میشدیم ولی هی بیایم کل بندازیم که نمیشه کار من الان میدونم دوستان همه با نظر من مخالفن ولی بازم نظرمو میدم در ضمن نظرات همه رو من میخونم توی تمام قسمتها پس لازم به یادآوری نیست

      4. نیما

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        نه حاجی ایتطورم که میگی نیست
        اینهمه راه واسه درست شدن
        چی کار مردم داره
        اینا دارن بامبول در میارن
        دلار شده 3 تومن تقصیر مردمه؟؟؟؟
        کجی دنیا اینجوریه
        نه دیگه حسرت بسه من میم همه هم میدونن
        که ما خیلی بیشتر ازاینکه هستیم میتونیم باشیم
        همه هم میدوونن
        اما میترسن سر از گونی در بیارن
        حرف نمیزنن
        میخواییم اما نمیزارن
        شما هم اینقدر عقب نکش
        بیا وسط مرد باش بگو
        نگو ما نیستیم
        نمیتونیم
        میتونیم خوبم میتونیم بتر از این باشیم

  4. ali

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من نمی دونم چرا با اینکه اینهمه ماشینهای ایرانی رو مسخره می کنید باز هم خیابونها پره از سمند و پراید و این آت آشغالا .

    1. سامان

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (147 ديدگاه)

      من بهت میگم چرا.
      چون:
      ۱- مردم قدرت خرید ندارند
      ۲- اقتصاد کشور فلج هستش
      ۳- با درامد کارمندى، معلمى و … چى میشه خرید

      على جان فکر کردى همه یارانه بگیر هستند که بنز و لکسس بخرند؟

      1. میثم

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (73 ديدگاه)

        و صد البته زیر فشار نا عادلانه 110% عوارض و تعرفه خودروی وارداتی هستند حالا بماند که دلار چند برابر شده

  5. Kurosh

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (310 ديدگاه)

    مصرفش در هر 100 کیلومتر 4.9 لیتر… آفرین بر مرسدس بنز!

  6. میثم

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    پرایدمو میفروشم یکی از اینا میخرم حتما!

    1. عماد

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      میتونی 2تا از اینا بخری تا سال دیگه
      پراید 200 میلیون میشود

  7. تامكت

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    پراید رو بذارن تو تونل باد باد میبرتش……!!

  8. a-x1

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    اونا دارن تو سال 2013 زندگی میکنن ما تو قرون وسطا!!
    آفرین به مرسدس بنز که از مهندس تا کارگرش همه بهشتی هستن و ما جهنمی.
    به فکر خلق خدا هستن نه ….

    1. حیدر

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      خداوندا همگان را هدایت کن تا در هر چاهی نیفتند

    2. چاپلو

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (488 ديدگاه)

      اشتب نکن داداش اقتصاد رقابتیه که باعث پیشرفت میشه نه دلسوزی کردن واسه مردم!!!

  9. حسین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ماشینای ما هر چی بادو آب و آت آشغاله به سمت خودشون جذب میکنن.آشغال دینامیکترین خودرو خودروهای مان.

  10. مهزیار

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینی که زیبا نباشه هر چقدر هم که آیرودینامیک باشه به چه درد میخوره؟
    بنزی که ابهت بنز و شکوه بنز رو نداره و فقط برای فروش بیشتر ساخته شده.
    به گفته ی بزرگی بنز باید بنز باشد بنزش مه بنز نباشد بنز نیست

    1. Ali Kaveh

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (91 ديدگاه)

      دوست عزیز این حرفتو حتماً باید همه جا بگی ؟ شعار انتخاباتیته ؟
      اینی که بنز همیشه سبک و طرح جدید رو ارائه میده که معمولاً شبیه بعضی از کلاس های دیگه ی خودش هم هست ، چیز جدیدی نیست سبک کار بنزه که کم کم یه باب جدیدی تو سلیقه های خودروییش باز میکنه و نشون میده که تو هر سطح و قیمت و کلاس و کیفیتی از پایین ترین تا بالاترین مدل قابلیت رقابت جدی رو با هر نوع خودروی مشابه ای داره .
      این تفاوت بنز با هر خودروسازیه که همزمان هم اس65 و اس ال اس و ….. رو بزنه هم بیاد خودرو های کوچک متنوع رو تو سطح پایین بزنه .
      شما دوست نداری ربطی به سیاست بنز نداره و شکوه و جلال ماشین هم تا از نزدیک نبینی مشخص نیست و عکس فقط یه نمای مختصری رو نشون میده این صد بار .

      1. نیما

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        همیشه گفتم بنز تو هر سطحی حرف واسه گفتن داره
        چه سوپر اسپرت
        چه هیبریدی
        چه سدان لوکس

      2. مهزیار

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (444 ديدگاه)

        ببین عزیزم من خودم طرفدار 16 سیلندر بنزم…
        فقط کافی ماشینای الآن بنز رو بری با ماشین های 10 سال پیشش مقایسه کنی.
        به راحتی بهت میگن که قدیمها خیلییییییییی بنز تر بودن تا بنزای الان. در تمام کلاس ها مشهوده..سی، ای ، ام ال، جی ال، اس ال، اس ال کا، بی و بقیه.. تنها مدلی از بنز که واقعا بنز مونده بنظر من آر کلاسه البته اس ال اس هم جایگاه خودشو داره.
        این نظر من تنها نیست. کافی نقد طراحیارو بخونی. از ایرانی تا خارجی. واضحه میدونی واضح.
        اینکه بنز همیشه بنزه و از اینجور چیزا درسته بنز هر چقدر هم ماشینش قورباغه باشه ولی همون لوگوی بنز میکندش شیر. ولی باید منطقی بود.

    2. عرفان

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (91 ديدگاه)

      پــــــــــــــــــــــــــــ نه پــــــــــــــــــــــ…
      زیبا
      جا دار
      مطمئن
      . یخچال فریزر امرسان..

  11. Hossein

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نکته قابل توجه اینه که قیمت زیر 30 هزار دلار برای بازار آمریکا تعیین شده.

  12. رضا

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینکه چیزی نیست
    با پراید توی جاده از کنار اتوبوس که رد شی اتوبوس یه چند سانت میره اونورتر
    البته شاید هم پراید میره، مطمئن نیستم

  13. هوشنگ جون

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    تو ایران هم یه چندتای خودرو با آیرودینمیک بالا پیدا میشن
    عم از مازراتی پورش و اکثر مدلای بنز و بی ام دبلیو و مزدا 3 نیو / گرنجو و جنسیس کوپه و یه چندتا دیگه

  14. عرفان

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    کاش به جای این همه ماشینای چینیی این ماشین و وارد کنن .
    1-دارای موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر
    2- توان 120 اسب بخار
    3-شتاب صفر تا صد 9.9 ثانیه
    و از همه مهـــــــمتـــــررر…
    4-مصرف سوخت ترکیبی تنها 4.9 لیتر در صد کیلومتر
    و اما از لحاظ ظاهری و طراحی که دیگه ماه ماه ه ه ه ه…..
    کی میشه یه از اینا من بگیرم…

  15. مهرداد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ضریب آیرودینامیک (دراگ)، میزان مقاومت یا واماندگی یک جسم در مقابل عبور جریان هوا از یک جهت خاص ( عموما” از سمت جلو ) می باشد.
    کمرین ضریب دراگ دنیا مربوط به قطره باران است که از نظر عددی برابر با CD=0.05 می باشد. با توجه به اینکه عملا” نمیتوان خودروها را به شکل قطره باران ساخت خودروهای امروزی ضریب دراگی برابر با تقریبا” CD=0.30 دارند ( حدودا” شش برابر قطره باران! )
    به هرمیزان که قسمت جلوئی خودرو سریعتر و راحت تر جریان هوا را بشکافد و برعکس، هرچه قسمت پشتی دیرتر و آرامتر حفره ایجاد شده را ببندد ضریب دراگ کمتری خواهیم داشت که در مورد قطره باران این امر به بهترین نحو انجام می گیرد.قسمت گرد جلوئی به سرعت جریان هوا را شکافته و قسمت کشیده و مخروطی انتهائی به آرامی حفره ایجاد شده را میبندد.

    1. علی عقیلی

      ۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (118 ديدگاه)

      فتبارک الله و احسن الخالقین
      ( برای قزره باران که دوستمون گفت )
      ممنونم ازش

  16. سعید رجایی از بوشهر

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خالق غول خودرو ها

    1. پیکان جوانان

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (205 ديدگاه)

      داداش مطمینی تو توهم نیستی

  17. مهرداد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ضریب آیرودینامیک (دراگ)، میزان مقاومت یا واماندگی یک جسم در مقابل عبور جریان هوا از یک جهت خاص ( عموما” از سمت جلو ) می باشد.
    کمرین ضریب دراگ دنیا مربوط به قطره باران است که از نظر عددی برابر با CD=0.05 می باشد. با توجه به اینکه عملا” نمیتوان خودروها را به شکل قطره باران ساخت خودروهای امروزی ضریب دراگی برابر با تقریبا” CD=0.30 دارند ( حدودا” شش برابر قطره باران! )
    به هرمیزان که قسمت جلوئی خودرو سریعتر و راحت تر جریان هوا را بشکافد و برعکس، هرچه قسمت پشتی دیرتر و آرامتر حفره ایجاد شده را ببندد ضریب دراگ کمتری خواهیم داشت که در مورد قطره باران این امر به بهترین نحو انجام می گیرد.قسمت گرد جلوئی به سرعت جریان هوا را شکافته و قسمت کشیده و مخروطی انتهائی به آرامی حفره ایجاد شده را می بندد.

  18. دانا

    ۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من میگم حالا اگه باد از پشت بیاد چی؟ اون موقع دیگه باید جوری بسازن که باد رو بگیره به خودش. کلا فلسفه پیکان هم همینه واسه مواقع باد از پشت ساختن

    1. نیما

      ۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (158 ديدگاه)

      مگه پیکان فلسفه هم داره

  19. Reza.045

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ضریب ایرودینامیکی فولکس واگن XL1 معروف برابر 0.23 هست

  20. Mohsen

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان آیرودینامیک ترین خودروی جهان بوگاتی ویرون با ضریب
    0.25 هستش
    هیچکدوم از این خودرو ها اگه به سرعت چهارصد برسن دووم نمیارن و از روی زمین بلند میشن

  21. Xman

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    خوبه ولی قوای فنیش زیاد جالب نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا